hategame logo
FIFA 17 – добре дошли в скриптираното минало на поредицата
пуснато на 08 октомври 2016 от pseto
fifa 17 cover
Дори ако оставим настрана промените в геймплея, аркадизиращи FIFA 17, големият проблем е друг - скриптовете. Тази година са по-осезаеми и агресивни от всякога, поради която причина не виждам никаква причина да цъка повече това заглавие. Със сигурност не и за удоволствие. В момента FIFA 17 е онова, което беше преди десетина години. Яко скриптове, яко ситуации, в които не уменията на играч, а нещо необяснено контролира развоя на мачовете. На някои хора подобни игри са ми приятни - на мен не. grafika 3При всички реклами за ползването на Frostbite енджина се очакваше повече. Все пак графиката е достатъчно добра. zvuk 3Като цяло - бива. Добри ефекти, нелош коментар, макар че е по-еднообразен, сравнено с онзи от миналата година. gameplay 1В някои моменти FIFA 17 може и да носи удоволствие. Когато обаче се развъртят скриптовете всичко отива в кофата. Когато изпуснете 7-8 стопроцентови положения. Когато видите колко еднообразно играят всички. Огромна стъпка назад за серията. ocenka 1FIFA 17 за мен е най-слабата, откакто беше представен новия енджин на заглавието. Онзи, с който се замени архаичната скриптирана помия, налична преди около десетилетие. Явно обаче вълкът кожата си мени, но нравът не. EA просто се чувстваха длъжни малко по малко да скриптират FIFA отново, което направиха с пълна сила в настоящото издание. Който иска да вярва, че скриптове няма - негово право е. Който иска да вярва, че е случайност да изпуснеш 10 стопроцентови ситуации, докато твоя опонент вкара два гола от центъра - добре. Който иска да вярва, че необяснимата пасивност на играчите ти отново е случайност (макар че дори нямам идея как е възможно подобно нещо) - добре. Аз казвам само едно - FIFA 17 е нещо криминално и на EA не трябва да им се разминава за подобни неща... fifa 17 2Вече написах едно ревю за FIFA 17. Изцяло завършено. Проверено двукратно. Качено в системата на сайта. Единственото нещо, което липсваше бяха снимките. И ни в клин, ни в ръкав реших да изиграя още няколко мача на FIFA 17. Уж последни, даеба. Те обаче с пълна сила ме накараха да се замисля – „Всичко онова, което изписах досега показва ли ясно каква шибана е играта?“. Замислих се и отговорът беше негативен. Не, първото ми ревю не показваше каква помия е FIFA 17.

В резултат се случва нещо, което не обичам чак толкова много. Да имам готова статия, което съм писал 7-8 часа... но да започна отначало. Всъщност може би подобно нещо се случва за пръв път от съществуването на сайта – да имам на 100% завършено ревю, която ще хвърля в кофата. Обикновено пренаписвам материали, които съм правил в отделни дни и някак ми се струват некохерентни като краен резултат. Е, ще положа малко труд специално за FIFA 17. Защото си го заслужава. Защото EA наистина успяха да се опикаят. Да се осерат. Като клошари, на които си им дал да ядат и пият на корем, докато не припаднат и не се одрайфат. Именно това е FIFA 17.

Поне в мултиплейър. Нека направя много рано в ревюто това уточнение. Знам, че своеобразната сингъл кампания е една от основните екстри във FIFA 17. Но за нея, а и за цялата игра с ботове няма да пиша. Простете ми за което. Знам, че е нещо, което трябва да бъде включено в подобен материал, но вече искам просто да се приключи с FIFA 17 и да я забравя завинаги. Нямам сила да играя и сингъла след мултито. Тъй че всичко, което предстои да прочетете надолу се касае за него.

И да, ситуацията е скапана.

fifa 17 1Какво всъщност ме вдъхнови да напиша това ревю обаче? Веднага ще ви кажа – три поредни гола от корнер, които ми вкараха двама души в два различни мача. Заради което същите бастуни спечелиха въпросните срещи с един гол разлика. Положенията бяха изиграни по еднакъв начин, по система, сякаш става дума за FIFA игра от 2006-2007 година. Сещате се – времената, в които серията беше една жалка скриптирана карикатура с еднообразни голове. Времената, в които PES беше всевластният господар на футболните игри. Именно тези ситуации ме увериха, че FIFA 17 е не стъпка, не падане по гръб от пиян алкохолик назад... ами не знам, направо портал, който те връща във времето. Не мисля, че някога съм виждал такъв драстичен контраст между две поредни игри от франчайз. И то такъв тип сапунка.

Но всъщност ще се запитате как е възможно това? И нали много статии твърдят, че FIFA 17 е едва ли не същата като FIFA 16? Как пък може толкова много да се е преебало?

Този въпрос може да има няколко отговора. Първият е чисто на геймплейно ниво и съвсем очевиден – FIFA 17 е адски аркадна. Вероятно най-аркадната игра в серията за последните 5-6 години. Пасовете са в огромна степен автоматични, а в геймплея се цени не импровизацията, а това да заучите куп движения и да ги повтаряте отново, отново и отново. Второто нещо пък са шибаните скриптове, които са станали толкова агресивни, криминални, гнусни и безумни, че направо нямам думи за тях. Дори и няколко мача случайно да не се развъртят... винаги идва момент, в който се активизрат. И тогава ви се ебава майката. Тогава цялото удоволствие отива в кофата. Когато играта реши без право на обжалване, че трябва да загубите няколко мача.

Но с коя от двете теми да започна? Криминалните скриптове или промените по геймплея? Вероятно ще е второто. Защото скриптовете трябва да имат някакъв контекст, нали?

Вече споменах за пасовете. Помните ли какво беше положението във FIFA 16? Една ситуация, която доведе по-скоро до негативни отзиви, заради което беше нърфната? Във FIFA 16 и подаване на 5 метра беше тегаво. Нон-стоп трябваше да мислите как да подадете. С нормалния пас ли. С извеждащия ли. С онзи по въздух ли. С новото остро подаване ли. Толкова много можеше да се прецака. Толкова беше яко да мислите преди подаване, да се чудите по един или друг начин да подходите. Толкова беше яко футболистите с по-лоши физически показатели, но страхотни подавания да са ефективни. Естествено на всички деца и аркадни любители това им се стори скандално. Нададоха се писъци. И EA направи моментално промени.

Във FIFA 17 подаванията са толкова улеснени, че е направо абсурдно. В полузащитата бързо помпане на паса по земя ви осигурява комбинации, достойни единствено за най-добрите години на Барселона с Шави и Иниеста в центъра. И не, не си мислете, че ви трябват най-големите звезди на футбола за това. Дори и посредствени халфове подават с космическа прецизност. А ако има някакво свободно пространство раздават извеждащи пасове по конец дори и с около 75 passing. Да, едни Модрич и Йозил примерно ще направят по-хубаво подаване, малко по-прецизно и по-точно, но разликата не е такава, каквато трябва да бъде.

Едва ли има нужда да казвам, че поне аз ненавиждам в червата си подобни тики-така помии. Специално във футболни игри. И причината е, че толкова улеснени системи на пасовете толерират аркаден, безмозъчен геймплей, в който се хвърлят пасове наляво-надясно без мислене. В един момент започнах да усещам, че се потапям изцяло в аркадността на FIFA 17. Че подавам без да мисля. Знам къде трябва да е мой футболист с оглед на стратегията, която ползвам. И раздавам. Пас, пас, пас. Противниците ми – също. И почти всички са точни! Само като дойде моментът за извеждащото подаване е голям шансът за грешка.

fifa 17 4Тази нова система се съчетава доста неприятно с противоречивото качество на пресичанията. Във FIFA 16 те бяха супер ефективни. Сега в някои аспекти ситуацията е сериозно променена. В почти всеки мач виждах ясно какво се кани да направи противник. То не че е нужно и особена шибана прозорливост – голяма част от хората, които срещнах онлайн във FIFA 17 раздават топката еднакво. Макар че ако се замисля... вероятно и аз също. Но въпреки че знам какво точно ще направят... моите футболисти не успяват да пресекат паса. Онези, които аз контролирам. Или топката минава на 5 милиметра от тях, или дори се блъска в крака им, но не бива пресечена. Що се отнася до AI-то... там си в ръцете на скриптовете. В единия мач играчите ми се държат адекватно. В следващия през центъра на защитата ми минава кажи-речи всеки абсурден извеждащ пас, което води до лесен гол...

Само благодарение на тези две променени в една или друга степен механики FIFA 17 се усеща като нещо много различно. Атаките са прекалено бързи. Централната третина на терена се преминава с екстремална скорост в общия случай. Действието се развива или в лявата, или дясната третина на терена. Какъвто и да е реализъм и връзка с реалността няма. Където както знаем битката за центъра е от ключова важност...

Но дотук няма нищо толкова фрапантно, нали? Никаква рецепта за истинско хейт ревю? Хубаво, играта вече е супер аркада, пасовете са автоматични, централна линия на терена липсва, 90% от хората играят с някакви нереалистични тактики в резултат. Нищо толкова лошо... въпрос на вкус.

Нека добавя и друго променено нещо. Говоря за нещата, които могат да се измерят със сигурност и за които доста хора се съгласяват безусловно. А именно – дрибъла. Или по-конкретно – повратливостта на футболистите. В момента дори и най-ловките играчи приличат на танкери. Говорим за Меси, Агуеро и всички подобни. Които познаваме с ниския център на тежестта и резките завои, които могат да правят. Е, във FIFA 17 смяната на посоката се случва осезаемо по-бавно от предишни издания, футболистите някак се забавят в тези случаи и е възможно да им се вземе лесно топката. Наистина лесно – само със задържане на лекото влизане.

[caption id="attachment_67602" align="aligncenter" width="525"]FIFA 17 FUT Hub (In Menus) Squad Builder е една от новостите в Ultimate Team - възможност да жертвате куп играчи, които не са ви нужни при определени условия (за нелоши награди)[/caption]

Да, естествено, че най-ловките футболисти пак се въртят по-добре от останалите. Но абсолютно нищо общо с FIFA 16. А ако става дума пък за футболисти с Agility от около 75-80... те се усещат като самосвали. За тези с по-малко изобщо не ми се говори.

Не съм сигурен дали новата ситуация ми се нрави или напротив. Дали говорим за положителни или негативни промени. От една страна винаги съм обичал повече да се движа с футболистите, отколкото да комбинирам. Да закарам топката възможно най-бързо до нападателите (задължително играя с двама, а често и трети офанзивен халф близо до тях, за да им помага), а оттам нататък започвам да се въртя, да търся подаването към другите тарани и т.н. Е, тази стратегия във FIFA 17 не важи особено. Задължително е да се подава множество пъти, защото задържане за топката е рецепта за скорошното й губене.

От друга страна обаче онова, което аз не мога да правя... не могат да вършат и противниците ми. Да започнат да ми се сучат в наказателното поле. Което пък го имаше във FIFA 16. Някой си гастролира в наказателното ти, върти се като котка, а ти не можеш да направиш почти нищо. А решил ли да му влезеш - рискуваш дузпа...

И дотук добре, нали? Нищо, което да предизвика сериозните думи от началото на ревюто ми? Ще си каже човек - "Промени има, може да се свикне с тях". Е, сега е време за есенцията. Шибаните скриптове.

[caption id="attachment_67605" align="aligncenter" width="525"]FIFA 17 FUT Seasons (In Menus) Класически пример за FIFA 17 скрипт - в този мач противникът ми ме смаза, но с един гол в първата атака в мача го победих; топката чисто и просто не влизаше във вратата ми...[/caption]

За какво говоря? Онзи секси момент, станал вече марков за FIFA, в който футболистите безпричинно променят поведението си от мач на мач. Или дори по време на някоя среща. Необяснима пасивност в защита или атака. Липса на преса. Цялостно игнориране на наставленията, които сте им дали. Във FIFA 16 отделих солидна порция от ревюто, говорейки за скриптовете. Сега ситуацията няма да е по-различна. Причината? Скриптовете са по-агресивни от всякога, по дяволите!

През няколко мача виждате как защитниците ви стоят като пирони – не мърдат, не пресират, стоят си в позиция според тактиката и толкова. И се случват абсурди тип някой да си тичка леко през тях и те да не реагират! Имаше един гол, в който Меси премина край Серхио Рамос (управляван от AI-то) и испанецът дори не благоволи да вдигне темпото на крачката си! Продължи да си подтичква леко, докато аржентинецът излезе срещу вратаря и ми вкара гол.

Случи ли се подобно нещо поне аз не намерих начин да накарам футболистите ми да се движат! Мърдах индикатора за защита и атака (ляво/дясно на кръстачката), задавах им да пресират, всичко. Никаква реакция! Стоят си като бастуни. И понякога изведнъж се „стряскат“ и започват да играят, понякога цял мач са статични.

Същата работа и в нападението. Губя в края на мача, дал съм да се атакува, а нападателите ми – стоят на място и не ебават да се движат! Шляят се в центъра тип Бербатов. Единственият начин да се раздвижат е с двойни подавания. Но пък те, естествено, биват очаквани от опонентите ми.

Но това се случва в едни мачове. В други същите нападатели с идентични напътствия се движат сами нон-стоп, търсят пространства, откъсват се от защитниците. Даже човек усеща удоволствие да играе. Ходи ми обясни как и защо се случва това! Не, наистина. Искам някой да ми обясни.

И някой ще каже – „Ама ти как разбираш, че играчите са ти статични“. Хм, чакай да помисля – а, да, просто защото не се движат. Защото топката минава на 20 сантиметра от тях, но те не я пресичат в защита. Защото нападател ходи на парад с бавна походка през средата на наказателното поле, а всички го гледат, сякаш е най-яката мацка по цици на плажа. Ако някой направи 10 мача поред и не види разликата в поведението на футболистите си... не знам, вероятно говорим за специална форма на слепота. Аз лично не видях и 5 срещи, в които играчите ми да се държат по идентичен начин. Без смяна на тактиката и играчите. И то при положение, че там, където прекарах повече време – онлайн сезоните, отборите общо взето са еднакви (Реал, Байерн, Барселона, евентуално Юнайтед), стратегиите им на игра също. Тъй че е трудно да се каже – „Поведението е различно заради тактиката на опонентите“.

Не, поведението е различно, защото има невидими фактори, известни единствено на EA, които определят как ще стартират футболистите ви. А разликите са шокиращи, ако мога да ползвам ключовата думичка от всяко сензационно заглавие. Именно поради тази причина не знам как да опиша множество важни елементи от FIFA 17!

Примерно бих могъл да говоря колко скапани са направени изправените шпагати. Но в реалност това не е истината! В да кажем половината от мачовете, които играх, футболистите ми бяха всъщност доста ефективни. Ако някой се суетеше пред мен в наказателното поле с едно натискане на шпагата му взимах топката. В центъра на терена с една хубава засилка и изправеното влизане отнасях футболист и отнемах топката. Наистина се изисква по-добър тайминг, отколкото в минали FIFA заглавия. Но като цяло ако виждах какво ще направи опонент, накъде ще завие, просто го отнасях без да ми мигне окото.

Само дето това не се случва винаги! В други мачове същите футболисти приличат на Лаурел и Харди. Влизанията им са с къс обхват, не уцелват топката почти винаги, а пък да отнемете без засилка изглежда като научна фантастика. Именно в тези мачове ще видите как Левандовски например си ходи със секси походка в наказателното ви поле, вие натискате изправения шпагат като невменяеми, но не – всичко изпуска. И той си вкарва гол. В цели мачове защитата шпагатите бяха толкова неадекватни, че бях принуден просто да задържам хикс (на PS4 контролера) и да чакам някой да се надене връз мен.

Заради тази двуликост на FIFA 17 не знам какво точно да напиша. Адекватни ли са влизанията или не? Кое от двете лица на играта е истинското, стандартното? Случаите, в които Серхио Рамос е Серхио Рамос и влиза безкомпромисно или онези, в които прилича на защитник от А група, неспособен да спре и духната от вятъра към него топка?

Същото важи и като цяло за тактическото поведение на футболистите. Какво да напиша за него? Да дам примера с онези мачове, в които всички са статични като бастуни? И по никакъв начин не спазват наставленията, които съм им дал? Или пък другите срещи, в които виждаш ясно как защитниците затварят пространства, пресичат пасове, преследват откъсващи се нападатели, а пък в нападение се търсят пространства и се правят постоянни спринтове напред? Защото това отново са двете лица на FIFA 17.

Искам пак да повторя, потретя и подесетя – говорим за еднакви настройки, еднакви формации, еднакви футболисти!

fifa 17 3И доколкото тук отново няма нищо, което да звучи криминално в ревюто... нека започна да вкарвам нещата в контекст. Представете си, че в един мач вашите футболисти са статични като бастуни и не пресират изобщо. Докато същевременно вашият опонент има късметът играчите му да търсят нон-стоп пространства и да разсичат защитата ви. Знаете ли какво се случва? Неособено красиви неща за вас. Особено и защото каквото и да правите вие контролирате само един футболист. А когато целият ви защитен вал е статичен, то вашият опонент има по 3-4 опции за пасове.

В някои мачове срещу Барселона се чувствах така, както би се чувствал Лудогорец например, ако играе срещу каталунците в реалността. Виждам куп свободни противникови играчи, отворени пространства като кратери, а моите футболисти си се разхождат без грижа на света. А ако като бонус извадиш и клечката „неставащи за нищо шпагати“ и тогава мачове дори срещу най-посредствените опоненти започват да се превръщат в шипченско опълчение.

Най-якото е обаче, че FIFA 17 изобщо не се опитва да балансира скриптовете, които пуска в даден мач. Аз не виждам да има някаква справедливост. Всичко е случайност. Може и вие, и вашият опонент да стартират на ранни начала. Може онзи отсреща да има предимство. А може и да сте вие. Нищо не е сигурно. В някои случаи навързвах 7-8 победи поред. Ако не и повече. И си казвах - "Абе, FIFA 17 не е толкова лоша, може би трябва да свикна с нея, критиките, които правя може би са прекалено тежки". Когато скриптовете са неутрални или на моя страна. Само дето може да се случи и 3-4 мача всичко да се обърне... и да не видиш никаква светлина в тунела. И тогава... става грозно.

Но най-лоши са не скриптовете, за които говоря горе. Онези, при които защитата ви става супер пасивна и всеки сравнително адекватен опонент лесно може да я пробие. Най-гнусното нещо са... головете.

В някои мачове абсолютно всичко влиза. Буквално. Всеки удар е гол. От дистанция. От наказателното поле. Всичко се получава. В други пък не влиза нищо. Каквото и да правиш, както и да го сучеш - все аут, все във вратаря. И не е едното или другото! Ако не става, просто не става! Имало е мачове, в които правя по 10 пропуска и пробвам всичко, което знам във FIFA. Технични, прехвърлящи удари, центрирания, не! Нищо не става... само пасовете на празна врата са сравнително сигурни, но не винаги!

И както съм казвал множество пъти – в случая не се оправдавам. Защото виждам ясно в някои мачове как моят опонент има 10 голови положения - чисти, чисти. И виждам как се опитва да ги реализира правилно. Но не става и за него! Немалко победи, които взех бяха в мачове, в които ме газеха, но FIFA 17 отказваше да даде гол на опонента ми. Не е да кажеш, че видиш ли, играта само мен цака, а останалите хора - не. Напротив. Всичко е възможно. Както винаги обаче когато човек печели си мисли, че е заради неговите умения, а когато губи се чуди как да се оправдае... именно и заради това за скриптовете на FIFA не се говори толкова, колкото трябва. Е, аз мога да си призная спокойно, че в немалко мачове виждах, че не заслужавам победата!

А най-тъпото нещо при FIFA 17 е това, че почти никога не поставя играчите на равни начала.

Класическа илюстрация за скриптовете, при които положения, които наглед няма как да не влязат... не влизат - в случая няколко поред... айде, първото да кажем, че не е стопроцентово, но другите две? Мачовете от този тип, които изиграх във FIFA 17 бяха десетки - не говоря само за тези, в които късметът не беше на моя страна

Един PES 2017 например има очевидно подобни механики. В някои мачове всичко влиза, в други – не. И една среща имаш резултат 4:4, в другата – 0:0. Разликата между PES 2017 и FIFA 17 обаче е тази, че в Pro Evolution Soccer не видях и един път онова, което е валидно за моя опонент да не е валидно и за мен! Ако той не можеше да вкара и аз не можех. И обратното. Ако всеки негов удар беше гол и при мен се получаваше същото.

Във FIFA 17? Забрави. Всичко е оставено на шанса. Може и двамата участници в мач да нямат късмет. Може да е само единият. Каквото реши ролетката. Но няма справедливост. Някъде в статията ще приложа едно видео с последния ми изобщо мач във FIFA 17. В който за няколко минути изпуснах 3 стопроцентови положения по абсурден начин. Естествено загубих точно с 1:0, защото защо не. А, да, беше и мач за класиране в горна дивизия. Тогава реших, че FIFA 17 е наистина безобразно изпитание за нервите.

Просто толкова ми е втръснало от скриптовете на FIFA, че дори и да бия лесно с тяхна помощ не чувствам грам удоволствие. Просто защото знам, че в един или друг момент ще си платя. И доколкото с всичко се свиква, с абсолютно всичко... моментите, в които FIFA 17 отказва да ти позволи да вкараш са най-гнусните. При пасивност на футболистите... някак се играе. При шпагати със занижена ефективност – също. Макар че конкретно във FIFA 17 при пасивни футболисти и неефективни влизания... победата започва да се превръща в мираж.

Когато обаче всеки удар на ваш опонент е гол, а вие изпускате близо 100%... ами, тук няма какво да направиш. Просто губиш мача. Да, може би про геймърите имат някакви аса в ръкава. Може би...

Обратното също е вярно... от подобни абсурдни голове чувствам нула удоволствие... а, да, в същия този мач резултатът беше 3:0 на полувремето, пичът срещу мен изпусна 2-3 чисти стопроцентови положения, от които едното поне трябваше да влезе... съответно и излезе от играта, за което не го виня изобщо

А не е истина колко е гадно със зъби и нокти да се бориш с някого и най-накрая той да ти вкара 2 гола от майната си. Ей-така, от отчаяние, понеже не може да припари до наказателното ти поле. И влизат. И мачът свършва. Сякаш FIFA 17 ти казва – „Този мач съм предвидил загуба за теб, да го духаш, яж ми кура“. Именно това са моментите, в които дори и да чувстваш някакво маргинално удоволствие излизаш от кожата си...

Няма смисъл да раздувам повече за цялата помиярственост на головете. Който иска - да вярва. Макар че ми е тотално бедна фантазията как можеш да си затвориш очите за това, че някой ти вкарва два гола от 30 метра без положение, докато твоите звездни футболисти изпускат 6-7 пъти по всякакви възможни начини. Това ако не е скрипт не знам какво е. А особено смешно е, когато в следващия мач изиграя идентични положения по същия начин... и всички влизат комфортно. Или може би в единия мач не знам как се реализира във FIFA, а в следващия изведнъж на магия съм се научил?

Естествено някои класически неща са налични и във FIFA 17. Но да говоря ли изобщо за тях? Онази ситуация след център, в която цялата защита задължително е супер пасивна и лесно може да се върне гол. В един от последните ми мачове преследвах рамо в рамо един Меси и гледах какво правят останалите ми играчи. Стояха на място, не мърдаха, а на границата на наказателното централният ми защитник дори се отмести леко встрани, давайки път. 

Не, няма смисъл да ги пиша тези неща за пореден път. Вярвам, че всеки ги е виждал. И не е да кажеш, че са бъгове, защото ако бяха... щяха да са поправени. Конкретно това с пасивността след център го има във FIFA минимум от 5 години. Горе-долу от толкова време го помня. Както и моментите в края на мачовете, когато защитата ви пак джентълменски решава да се дебилизира (вратарите също), че да пусне някой гол на противник, за да има интрига и обрат. Като ги видиш тези неща към хиляда път за 4-5 години започват да стават толкова абсурдно прозрачни, че няма думи...

fifa 17 2Най-лошото нещо във FIFA 17 обаче е това, че не усещах, че достатъчно много зависи от мен в мултиплейъра. Че съдбата е в ръцете ми.  Дори и да водех с 3:0 треперех, че скриптовете ще се обърнат... защото знаех, че както всеки удар е бил гол за мен, така за броени минути всичко може да ми се върне. Някой би казал – „Ами това е толкова хубаво, във всеки мач има тръпка“. Не, не е.

Когато играя мултиплейър искам да знам, че печеля или губя заради себе си. Докато често се афектирам по време на игра, абсолютно никога в живота си не съм имал проблем да призная, че аз съм бил виновен. Че съм бил по-слаб от някого. В крайна сметка вече не съм и на 15, че да се оправдавам с нещо различно от себе си. А и нали само така можеш да се развиваш като геймър? Да осъзнаваш, че вършиш простотии и да подобряваш представянето си. А не да смяташ, че си винаги прав и бог като руснак в MOBA.

FIFA 17 не е изключение за мен. Имаше мачове, в които виждах, че аз съм 100% виновен. Че няма външни фактори. Че моят опонент предугажда всяко мое действие, спира атаките ми бързо и ефективно, разцепва ми защитата. Имаше и мачове, в които виждах, че скриптовете са на моя страна, в които вкарвах 1-2 абсурдни и нечестни гола, но моят опонент все пак успяваше да ме бие или да вземе хикс с 20 пропуска и кански усилия. Не оправдавам всяка моя загуба със скриптовете. Напротив.

Но цялостното усещане - за мен специално - от FIFA 17 е, че аз имам второстепенна роля на терена. Че в трябва да се нагодя в зависимост от това какво "каже" AI-то на футболистите ми. Дали ще са пасивни или активни. Дали ще пресичат повече топката или напротив. Дали ще търсят пространства в нападение или не. Казвам го за десети път - аз лично пет поредни еднакви мача не видях. Не пет, три. Дори може би и два. В които AI-то ми да прави онова, което аз искам от него. Да пресира толкова, колкото аз съм му задал. Да търси празни пространства. И прочее. За някои това може да е хубаво, защото не се навлиза в някаква рутина. Може би. Но когато аз задавам определена тактика очаквам да се изпълни, а не тъпата FIFA 17 да прави каквото си реши.

fifa 17 1Някой веднага ще каже обаче – „Ами как така някои хора имат по не знам си колко победи в първа дивизия, за тях скриптовете не работят ли?“. Е, тук отново има един много елементарен аргумент. А именно – някой про геймър е достатъчно по-добър от останалите, за да може да побеждава редовно дори и с подобен хендикап. Ако наистина си на много по-високо ниво от останалите дори и при сериозна пасивност на футболистите ще можеш да навържеш добри атаки, да се възползваш от грешките, които по-посредствен геймър несъмнено ще направи в един или друг момент. А и предполагам, че винаги има начини да се отбележи гол, дори и играта силно да настоява нищо да не влезе...

Всъщност помня някои случаи, в които съм играл срещу наистина добри хора на FIFA. На минали издания. Нещо от рода на FIFA 13 или FIFA 14. В едно от тях се въртях между първа и втора дивизия в Ultimate Team и си мислех, че съм прилично добър. Дойде един пич с бронзов отбор и ми скъса гъза. Не с някакви системи или подмолни тактики. Просто ме премаза с умение. Тогава за пореден път се уверих каква е разликата между обикновен играч и про. Каквато горе-долу е между професионален атлет и любител. Значителна.

Но не виждам как може да се даде едно про като пример за това, че скриптове няма. Това е съвсем друго ниво на умения...

Естествено другият въпрос, на който трябва да се отговори, когато говоря толкова за скриптове е... защо? Предполагам отговорът е лесен – Ultimate Team. От една страна при всички скриптове човек никога не чувства, че има наистина ефективен отбор. Каквито и звезди да притежаваш все в някои мачове не се получава, заради което си казваш – „Трябва да си купя още по-яки играчи, трябва да отворя още някое тесте“.

От друга страна обаче ако те пукат като парцал нон-стоп чисто и просто ще се разочароваш. Ще кажеш – „Тази игра не е за мен“ и ще спреш да играеш. Трябва да има метод, който да изравнява уменията на хората. Да им дава равен шанс. Своеобразен хендикап. И да, това са скриптовете. Преди 5, 6 години във FIFA ситуацията беше различна. В първите дивизии на онлайн сезоните хващаш и пукаш разни хора с по 5-6 гола разлика. И повече. Просто ги правиш на пихтия. Докато не стигнеш до хората с равни на твоите умения. С всяка следваща година разликите в резултатите стават по-малки. По два, три гола максимум. И то срещу хора, които виждаш, че са наистина много слаби. За да няма разочаровани. За да няма напуснали FIFA. За да има още купени Ultimate Team тестета. То така се правят приходи от над половин милиард долара годишно от микроплащания...

Реално онова, което EA са искали да постигнат са го направили. С цялата автоматизираност на FIFA 17 се изисква по-малко умение, за да си ефективен. С намалената ефективност на дрибъла. С абсурдните пасове. Ако ще се върви по пътя на подобна аркадност, не мога да разбера защо EA не направи един режим, в който да се предложи по-реалистичен футбол. Нещо подобно на онова, което беше FIFA 16. Защото доколкото чета хората са разделени на два лагера. Такива, които обожават FIFA 17 и мразят в червата FIFA 16 и точно обратното. Е, аз съм от втория лагер при всички положения. Не искам такава аркада, не искам автоматични подавания и атаки наизуст. Това е безсмислено. Няма го удоволствието на футболните игри. На импровизацията. На нестандартните голове. Ако за някой е по-важно само да печели с мръснишки еднообразни тактики и голове по система от корнер например - окей. За мен не е. Аз очаквам като играя нещо футболно да има удоволствие. Във FIFA 17 няма. Не и за мен.

Но с наближаващият край на ревюто нека поговоря малко за режимите. Поне тези в мултито. Доста повече време прекарах в онлайн сезоните - там човек си избира готов отбор, пълен със звезеди и цъка. Там ситуацията като цяло беше по-добра от Ultimate Team. Не мислиш за контузии, за ниво на фитнеса, за подобни глупости. Изиграваш мач, след това почваш нов и всичко е перфектно. Бих казал също така, че скриптовете в сезоните - макар и на високо ниво - са някак по-допустими като количество. Пак са криминално чести. Но в Ultimate Team порното е пълно.

Този режим играх миналата седмица - когато стартирах с FIFA 17. Още в първия ден, в буквално първите няколко часа и то в 10, 9 дивизия... имаше хора с отбори по 83, 85 рейтинг. Как ставаше всичко това... нямам идея. Явно някои хора са се набухали с тестета и са връчили луди пари за микроплащания на EA. Едва ли има нужда да казвам колко е досадно да се играе срещу такива отбори... и то при положение, че аз стартирах с разни дървосекачи с общ рейтинг 76-7 и едвам запълних 11-те титулярни позиции...

Но не отборите с високи рейтинги бяха досадни. Скриптовете в Ultimate Team са толкова чести, че в един момент взех да се чудя дали аз имам някакъв контрол над онова, което става на терена или съм просто зрител. Заедно с това има и нова фешън функционалност - контузии. Поне един път на 2-3 мача независимо от всичко ми се пребиваше футболист. Като гледам из интернет адски много хора пищят от този проблем. Който е меко казано екстремално досаден. Дори и да имате пълен фитнес вашите футболисти като нищо се контузват. И то за по 3-4-5 мача. Беше забавно как един от важните ми титуляри тъкмо се възстанови от контузия и веднага след като стартира нов мач се потроши пак. А, да, без да е Injury Prone. Но какво да се прави - всичко в името на микроплащанията. Трябва да се купуват предметите за лекуване, да се купуват футболисти, отварят тестета. Ultimate Team прави всичко възможно във всяка секунда да те подтикне към микроплащанията... (А, да - контузии има открай време в Ultimate Team, но поне преди количеството им беше "справедливо" и за по-малко мачове, сега нон-стоп имаш поне по един-двама контузени за по 3-4 мача...)

Иначе Ultimate Team има някои новости. Например Squad Builder - опция да жертвате перманентно ненужни ви карти с футболисти, създавайки състав според определени изисквания. Когато това се случи получавате тесте с футболисти, някой специален играч, монети и други. Общо взето наградите винаги са по-високи от онова, което инвестирате (стига да имате малко късмет с тестетата). От друга страна Squad Builder е доста досаден на моменти - особено когато трябва да посещавате нон-стоп трансферния пазар чрез екстремално бавното по традиция меню.

fifa 17 16Друга новост пък е FUT Champions. Става дума за купа, която се провежда през уикендите. За да се класирате за състезанието трябва да спечелите един от мини турнирите, провеждащи се през седмицата. Хубавото е, че FUT Champions не изисква някакви такси за влизане, имате по три опита на всеки два дена ако не се лъжа, а също така всяка победа ви носи прилично количество монети. Което като цяло си е супер. Естествено във FUT Champions влиза всеки от всякаква дивизия... тъй че е доста вероятно да се натъкнете на някой доста добър.

Като цяло тази година аз прекарах екстремално малко време в Ultimate Team. Вероятно защото се погнусих от първите дни на режима. А и вероятно защото с постоянните контузии в момента е още по-тегаво всичко. Трябва постоянно да мислите как да запълвате дупки, да лекувате футболисти... да подновявате договори и тъй нататък. Всичко се превръща в една отвратителна досада. Поне в онлайн сезоните просто влизате и играете. Без да мислите и за всички останали досадни глупости...

И така, вече идва време за графика и звук. Уж FIFA 17 ползвала Frostbite, ала-бала - не бих казал, че играта изглежда особено впечатляващо. Горе-долу същото е положението като преди. В някои аспекти има подобрения, но нищо особено. Пак оценката е за зелено, но толкоз. А, да, също така лицата на PES за поредна година са по-добри от тези във FIFA.

Звук - като цяло пак добре, макар че тази година коментарът ми се струва по-еднообразен. Доста често ще чувате еднакви реплики, което не се случваше толкова преди. Е, поне е по-добре от PES 2017 - поне във FIFA 17 са сменени прилична част от коментарите на миналогодишното издание. Общо взето не съм сигурен дали оценката е за сиво или зелено, по-скоро второто заради ефектите на стадионите.

Последните думи? Ако имате намерение да играете FIFA 17 в мултиплейър - замислете се сериозно, преди да се сдобиете с играта. Много е вероятно да ви скъса нервичките. Особено ако не сте любители на бързия, аркаден футбол с множество бързи подавания в центъра.

Изобщо и не говоря за скриптовете, за които отделих достатъчно време в ревюто. Изобщо и не говоря, че 3/4 от хората играят като ботове - еднакво. Защото FIFA 17 предразполага за това. В по-ниските дивизии - всеки с 4-3-3, изсипва топката по фланга и търчи безмозъчно. В по-горните пък стратегиите започнаха да се сменят с повече централни атаки, малко повече владение на топката, но пак по макет. Всичко. Ако се замисля вероятно и аз играх по подобен начин. Понеже FIFA 17 не ти дава инструментите, за да играеш с въображение. Дрибълът е толкова скопен, че сте задължени да подавате. Винаги. Поради което много голови ситуации изглеждат еднакво. Центрирания. Банални диагонални силни пасове от линията на аута към центъра на наказателното. Леко подаване през центъра на защитата към откъсващ се отнякъде футболист. Алтернатива на всичко това е да пробвате поредния шут от дистанция, като в зависимост от активните в момента скриптове пада някой невъзможен гол или пък топката се търкулва леко в ръцете на вратаря. Любимият ми гол отдалеч беше когато един пич ми вкара точно в центъра на вратата. Топката летя към 2 секунди и точно преди да стигне до вратаря той легна на земята и тя мина на 10 сантиметра от ръцете му. Гол в стил PES. След който загубих мача с 2:1. Прекрасна работа. Прекрасна FIFA 17.

Изобщо и не говоря за някои проблеми, които забравих да спомена. Тип осезаемия input lag, който е наличен в доста онлайн мачове. Без самата игра да лагва. Особено приятно е, когато видите как централният ви защитник отказва да изрита топката, въпреки че отдавна сте изпомпали бутона за чистене... и някой противник ви я отнема и ви вкарва гол. На моменти забавянето между момента, в който натиснете копче и действието се пресъздаде на екрана наближава една секунда. Едва ли има нужда да ви казвам какво означава подобно нещо за футболна игра. Абсурдното е, че често хората дори чистят не с шута, а с подаване... а още по-абсурдното е, че като изпомпаш паса има нерядко шанс топката да стигне до центъра и да се започне контра. Ей-така, автоматичност до откат, до безумие.

Несъмнено има хора, на които FIFA 17 ще им хареса. За мен големият проблем обаче не е аркадността. Не са автоматичните пасове. С всичко това се свиква. Някак. Все пак играя футболни игри от над две десетилетия вече. Откакто се помня. Видял съм какво ли не от ерата на 8-битовото Nintendo през практически всяко следващо конзолно поколение, появило се досега. Основният проблем на FIFA 17 са скриптовете. Тях не мога да трая и догодина ще се готвя психически за PES 2018 и ще се моля да има по-големи подобрения. Защото едва ли някога криминалността на скриптовете ще бъде намалена. Напротив, с всяка следваща година влиянието им става все по-голямо, все по-трудно за игнориране.

Но какво друго да очаква човек от EA? Те си гледат бизнеса. Който е тотално успешен. Ultimate Team носи стотици милиони, самите продажби на FIFA - също. При това положение всичко е окей, нали?

Коментари
exitt avatar
exitt
08 октомври 2016
Напълно съгласен съм с теб Псе.Не напразно споменах в ревюто ти на Песа,че за мен тя се търпи доста повече от това.Не знам какви са тия оценки дето дават на тоя боклук от рода на 9-10 без нищо да споменат за пасивните защитници,редовните голове от корнер в последните минути и т.н.Дразнят ме и контузиите в Ълтимейт тийм които са направени за да се пръскат пари за нови играчи.Да Фифа 16 беше крачка в правилната посока,но и там ги имаше същите проблеми с тия скриптове.Това е игра правена в почивките между Батълфилд и Need for speed.Имат нужда от почивка с тая Фифа ,не отиват на добре нещата..
Поне се посмях накрая преди да я шитна с това..
undefined
Bboy
08 октомври 2016
Ea Canada нямат нищо общо с батълфилд и need For speed
exitt avatar
exitt
09 октомври 2016
Казах го на майтап,знам че са отделно студио.Но за мен това си е чисто безхаберие и подхождат към тая серия по същия начин както към Need for speed.Дори и там имаше моменти на скриптове когато изпреварваш даден опонент и той внезапно получава някакъв бууст и те настига.Общо взето кретения.
pseto avatar
pseto
09 октомври 2016
Да, скриптовете са сравними с rubberband AI-то в Need for Speed. Което между другото никой не отрича. Не знам как скриптовете във FIFA се отричат. Имаше един мач, в който Пике настигна Кр. Роналдо на спринт. Говоря за спринт спринт - и двамата тичаха на пълна скорост с почти пълна stamina и Пике скъси значителна дистанция и ме настигна. Много ми е интересно с оглед на статистиките на футболистите във FIFA 17 как може да се обясни това. Чисти абсурди...


Иначе FIFA реално е основният бизнес на EA. И Madden NFL. Вероятно само FIFA носи 1/4 от приходите на EA годишно. Държи топ 10 в различни класации общо взето 30-40 седмици след премиерата си, Ultimate Team официално за миналата година е донесъл 600 милиона долара (за FIFA и Madden NFL) - в което число не влизат "истинските" продажби на FIFA, която не е и никак евтина. Всъщност 1 милиард приходи годишно от FIFA е ниско число, несъмнено е по-високо.

Всичко, което се прави във FIFA се прави с причината и причината е Ultimate Team. Опростяване на пасове, скопяване на дрибъла... всичко, което намалява дистанцията между геймърите. Малко ми напомня на едно време, когато Counter-Strike уби Quake 3 и Unreal Tournament. Защо? Защото в CS някой, който едвам държи мишката влиза и на някакъв късмет прави 1-2 фрага в някоя масака и се чувства добре. Въпреки че е супер слаб реално. В Quake 3 се пускаш на DM17, всички хвърят и мятат ракети и рейлгънове, падаш 10 пъти в дупката и накрая завършваш с -10 фрага и 35 смърти. Което си е рецепта за това да кажеш - "Майната й на тази игра". Тъй че нямам съмнения, че промените са направени нарочно, примерно постоянните контузии в Ultimate Team, които уж са бъг... ама не точно.

undefined
voxy
15 октомври 2016
фифата е златната кокошка на EA и ако има игра която ги вълнува най-много то това е точно тя, няма да има почивка при тези милиарди които им носи, а това което се опитват да правят със скриптовете е да изравнят силите за да няма много силни и много слаби които да спрат да играят заради силните защото ядат бой постоянно, та направили нещо простички - малко прецакване на силните и лесни голове за слабите и тъй като слабите са повече, реално на тях не им пука за рева на силните въпросът е повече и по-дълго да я играят за да си купуват паковете им за FUT
undefined
Bboy
09 октомври 2016
Различни хора различни мнения -но така трябва да е иначе щеше да е скучно.
pseto avatar
pseto
09 октомври 2016
Скриптовете на FIFA не знам как могат да бъдат наречени "мнение". В един мач централните ми халфове изорават центъра на терена, пресират и пресичат пасове, в следващия само ходят и нищо не вършат. В един от мачовете даже видях как дефанзивният халф стои и тича на половин темпо, докато с пълна скорост край него минава противников играч. Пълна пасивност. Не знам как ти си ги обясняваш тези неща, защото няма как да не ти са се случвали.

Също така не знам как ще обясниш факта, че в някои мачове на противниците влиза абсолютно всеки удар, а твоите не влизат. Ей последно като играх - някакъв ми вкарва 2 гола от 35 метра ей-така. И трети гол от система по корнер. Мачът свършва. Без да ми е направил и една смислена атака и да ми е пробил защитата. Или сигурно това е "умение" да задържиш напред и шута до средата.

Никога няма да разбера защо хората отричат скриптовете на FIFA. Просто не може да не ги видиш тези неща, нереално е да не ги видиш.

undefined
Bboy
09 октомври 2016
Като натрупах някой друг мач(признавам си), май за доста неща се оказа прав.това чудо фифа17 го играя като робот, баси. Не влагам почти никаква мисъл.през цялото време имам чувството че играя с един и същи човек. Не се задълбочавам (като тебе) да нищя геймплейя,но fifa 17 не ми носи никакво удоволствие.
Macks avatar
Macks
09 октомври 2016
Аз не знам кога хората ще разберат, че най-съвършената футболна игра е Super Mario strikers за Nintendo Gamecube. Досега не съм видял човек, който играе игри, да не й се е изкефил на максимум. Има динамика,напрежение до последния момент и много емоция като цяло.
@exitt Смях се с глас на тоя клип
П.С последно играх фифа през 2008 - само да кажа. Иначе проверете Strikers, силно я препоръчвам.
pseto avatar
pseto
09 октомври 2016
На мен любимата ми игра остава Goal 3 от футболните... даже ще спретна едно ретро ревю ей така, за ташак, само че последния път малко се озорих, докато я намеря точно нея на читав емулатор (по-конкретно преведената на английски версия, че японската не си е работа ).

Иначе видеото е смешно, ама когато вратарят ти получи гол в средата на врадата от малко пред центъра и с него загубиш мача вече не е толкова смешно.

exitt avatar
exitt
09 октомври 2016
За мен най добрата си беше Captain tsubasa 2 за супер нинтендо.Даже на скоро я дръпнах да я поцъкам и пак ме зариби.Уникална игрица.
pseto avatar
pseto
09 октомври 2016
Тази не беше ли една текстова игра? Помня един Captain Tsubasa от 8-битовото Nintendo още. Едно време даже я играх на японски. Бях запомнил на проба и грешка коя група йероглифи до какви резултати води. Макар че не можех да я превъртя, де, понеже не разбирах в крайна сметка какво точно правя.
igra4 avatar
igra4
09 октомври 2016
Аз Гол 3-то съм го играл винаги японската версия и знаех кой отбор и менюта на изуст
Играл съм и баскетбола с човечетата от гол 3, който също е много як. Даже и хокей има с тях
undefined
Svetly
09 октомври 2016
Тази година бях решил да купя за ps4, като fifa17 така и pes17, за да направя сам преценка коя играе е по - добра, а другата да продам с минимална загуба още в началото докато не са паднали цените.
Резултата, е че накрая продадох и двете. Pes за мен е един пач, който от 2014-2015 го продават за нова игра през годините. Разликите в геймплея са минимални, а усещането е че тази игра съм я играя вече. Фифата е пълно еднообразие, къси пасове и безумно тъпи финтове за навлизане в наказателното поле. Скрипотовете коментирани в ревюто са очевадни, един мач вкарвам и си викам направо съм супер после сам срещу вратаря пет пъти топката отива в страни все едно не съм направил за няколко дни повече от 100 мача на играта. Всички в мулти играя еднотипно и футболистите се блъскат на терена без да има пространство, а финтовете са другата глупост - най - вече найчина им на използване и ефективност. Почти всички срещу които играй на сезоните тичаха по крилото и после с финтове успоредно на вратата навлизаха в наказателното поле и удар по дигнала или бързи извеждащи пасове по земя.
Комичните ситуации и неадекватни действия на управляваните от компа съотборници са надминали дори pes.
Съществена разлика между двете игри забелязах в темпото на игра, при фифа всичко се е на бърз кадър/нереално/ за секунди се преминава целия терен, доката pes всичко е прекалено бавно и мудно, и двата варианта не ме кефът, мисля че трябва да има динамика, но не като в фифа.
За мен pes17 /новия пач, защото това не е нова игра за мен/ е приемлив, ако човек държи да играе футбол и е готов да се раздели със стотина лева за игра която вече има от 2015г насам. Фифата е за хора който искат да играят лъскав пинкг-понг, финт и удар по диагонал.
От първата фифа /96г./, която съм играя се чудя дали някога EA ще могат да направят футбол, който да доставя удоволствие от самата игра, а не от лицензите, UT /за който не го коментирам - там няма футбол, а само печала за EA/ и липсата на реална конкуренция, защото Конами от години са спрели да се интересуват от техния pes и да го развиват.
pseto avatar
pseto
09 октомври 2016
EA няма мотивация да прави игра, която да е приятна за геймърите. Или пък доближаваща се до реалността. EA има мотивация да прави игра, която да изкарва пари, което прави и в момента. Най-рано догодина ще научим финансовите резултати за настоящата финансова година на EA. За предходната Ultimate Team изкара 600 милиона. Интересно ми е сега ли колко ще са.

Миналата година в ревюто за FIFA 16 написах, че се надявам скриптовете да бъдат намалени. Каква глупост. Не само няма да се намаляват, но предстои вероятно всяка година и да се увеличават. Докато не се стигне до една задължителна точка на пречупване, когато много хора ще осъзнаят какво се случва, но в този момент единственото, което остане на EA ще бъде да си избършат сълзите с милиардите, които са спечелили.


Иначе и на мен ми се играе нещо футболно, ама... както казваш нито FIFA ми допада, нито PES тази година. FIFA в някои от "добрите" си мачове въпреки пинг-понга и аркадността ми носи някакво удоволствие. Но много по-често ме изкарва извън нерви. На PES пък просто не ми се нрави управлението на футболистите. А и там си има огромна доза на еднообразие, еднакви голове и абсурдни ситуации. Въпреки че съм изцяло съгласен с думите ти - FIFA 17 не може да бъде надмината. Мислех, че безумията, които видях в PES 2017 са огромни... о, не. Записах едно видео, ама може би утре ще го кача. Връщам топката към вратаря, той си я спира, вдига се нагоре, удря се в ръката му, тръгва назад и влиза зад голлинията... беше един напрегнат мач 0:0. След този гол противникът ми паркира автобуса и започна да си подава отзад. Интересен, страхотен мач се получи.

nightwarrior avatar
nightwarrior
10 октомври 2016
Впечатленията за PES от сингъл, от мулти или и от двете са ти? АI-то играе доста приятно на високите трудности, темпто на сингъл поне може да си го вдигнеш(game speed-a). Онлайна е тотално разочарование, влизам в него, за да играя турнир(срещу AI-то, когато е наличен нов) и да врътна мач с някой приятел. Писна ми да играя срещу едни и същи състави с едни и същи схеми. Като са се заредили отпред с Роналдо, Меси и Неймар, мислят че са богове, а отзад разграден двор. Качих 5-6 девизии и просто ми доскуча, сингъла засега ме забавлява. Пак казвам същото като под ревюто на РЕS-a, играта е много далеч от перфектната, но ми доставя удоволствие да я цъкам и не ме отказа още на ниво демо като FIFA-та.
sauron93 avatar
sauron93
09 октомври 2016
Това е най-тъпата фифа от доста години насам .Самият геймплей е малко по-муден отколкото фифа 16 но се търпи това . Това което не ми харесва е че играта просто не доставя удоволствие . В Мултиплеър почти всички правят едно е също , дават на някой бърз футболист по фланга и спринт до вратата или ще центрира , през останалото време се раздават къси пасчета по-средата на терена и тук таме някоя балтия , това е цялата игра . Нищо друго не успях да видя в тази игра . Другият проблем е че всички играчи се усещат еднакви , примерно цъкам с Фабрегас , той се усеща същият като Азар само с Разликата че Азар е по-бърз , при пасове ,далечни удари това онова Фабрето трябва да е по-добър но са съшите. Освен това както е казал псето в някои случаи бавни футболисти настигат бързи такива без проблем, това може би се дължи на скриптовете . УТ е пълен скандал , но там схемата е направена така че да им даваш пари и да си купуваш фифа коинсове , така че не го играя въобще . Сингъла с Алекс Хънтър е забавен но не е някаква сензация невиждана, просто има кът сцени след мачовете това онова ,бива ... Но играта е много зле и тотален регрес от Фифа 16 насам , както хората бяха казали ,играта се усеща малко като старият пес .Това за което съжелявам е за дадените пари , но няма как да я продам защото имам много игри в този оригин акаунт
pseto avatar
pseto
09 октомври 2016
Да, напълно прав си. Футболистите се усещат доста еднакви. В някои мачове Пепе правеше по-хубави извеждащи пасове от Модрич. В някои случаи нападателите ми правеха по-ефективни влизания от защитници - разтягат се, блокират целия път на някой противник, направо го газят. А уж имат статистика на влизанията от примерно 20-30.

Любимото ми обаче беше как в различни мачове конкретно Люк Шоу ми вкара два гола точно в горния ъгъл от 35+ метра. Специално погледнах какви статистики има на шута - 48 далечни удари и 62 shot power. Но сякаш във FIFA 17 никакви статистики и никакъв реализъм нямат значение. Каквото определят скриптовете за футболистите е статистиката им за мача. Особено забавно ми е например като видя как Жорди Алба надскача Кр. Роналдо във въздушен двубой - абсолютна класика. В реалния живот не мога да си представя ситуация, в която това може да стане, освен ако Кр. Роналдо не е на един крак след контузия тип онази на финала на еврото и дори и тогава не съм сигурен дали Алба може да му вземе въздушна топка.


Истината е, че FIFA 17 е free-to-play. Дори и да не играеш Ultimate Team пак страдаш от free-to-play модела. Цялата система е направена така, че да си купуваш още микроплащания. Целият геймплей е такъв, че колкото и добри футболисти да имаш в Ultimate Team те никога не са достатъчно добри и те карат да даваш още и още пари за черни, сини и всякакви други цветчета... А, да, също така FIFA 17 е платен free-to-play, идеална работа.

WhiteFang avatar
WhiteFang
09 октомври 2016
https://www.facebook.com/9gag/videos/10155022772496840/
pseto avatar
pseto
09 октомври 2016
Щеше да му е направила услуга, ако не му беше купила и FIFA 17.
exitt avatar
exitt
09 октомври 2016
Направи видео в момента когато вкараш гол на някой и после като започнат ти минават цялата защита,заради скрипта.Това е най досадното нещо от 5 години насам.Ако това ми се броеше за футболен симулатор то с лекота щяхме да изравним Франция(когато играха националите ни),ама ония пък не са ли цъкали малко фифа да му еба майката,та да знаят как да пуснат по някой гол .
pseto avatar
pseto
10 октомври 2016
Няма особен смисъл, то това са неща, които човек или трябва да иска да ги види, или не. А и пасивността е нещо... субективно, макар че не знам как може да се обясни онова безумие, при което например казвам на дефанзивните халфове никога да не се включват в атака и още на следващия мач да видя единия от тях в нападение. Или да променям заповедите на бековете - независимо дали им казвам always overlap или stay back те тотално винаги се включват когато им падне.

Сега даже леко ме е яд, че прекарах толкова време пред тази игра. Но все пак исках ако пиша по-крайно ревю да знам, че съм играл достатъчно. Макар че ако някой иска да доказва скриптовете - просто трябва да направи едно видео, в което се следи активността на AI-то в мач. Там всичко лъсва... и миналата година беше така, и във FIFA 15 го имаше, но в доста по-малка степен...

AlexVarbanovBG avatar
AlexVarbanovBG
06 януари 2017
Здравейте и от мен. Играя фифа от 5 години на xbox. Такова чудо като тази фифа не бях срещал. За фифа17 : играя по 3,4 часа на ден. Имам изиграни над 500 мача и доста прекарани тренировачни часове. Случвало се е да отправям удари по посока на противниковата врата 25, от които 20 във вратата няма гол. Противника 1 удар 1 гол и това му е достатъчно да ме бие. Мислех че проблема е в мен но написаното до сега в коментарите разбирам, че не е. Благодаря за този пост и тези коментари.
pseto avatar
pseto
09 януари 2017
Дам, и аз на моменти се чудех дали аз не съм луд, понеже много хора ме убеждават, че такова нещо нямало и тъй нататък. Ама... то в един момент става смешно.

Всъщност тези безумия ги помня и от по-стари FIFA игри - онези мачове, в които не влиза нищо. Обаче се случваха доста по-рядко, а освен това защитата не се държеше толкова различно всеки мач. С други думи ако можеш да се защитаваш на прилично ниво, то в най-лошия случай мачът завършва хикс. Което нали е нещо. Но от миналата година и защитата започна да се държи зле (липса на преса и движение, лоши пресичания и т.н.), което превръща всичко в хаос...

П.С. Смешно ми е като гледам Канте или някой друг подобен халф как оре средната линия и по какъв начин пресича подавания и след това да видя положението във FIFA... ще си рече човек, че реалният Канте е герой от електронна игра.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл