hategame logo
The Witcher 3: Blood and Wine - перфектният край на историята за Гералт
пуснато на 27 юли 2016 от BloodDagger
the witcher 3 blood and wine 2
The Witcher III: Blood and Wine, излязъл 31 май тази година, е вторият и последен експанжън за Вещера. Тук виждаме голям брой нововъведения, а също така и напълно нова зона - Тусент.

grafika 3Докато при предният експанжън нямаше почти никакви графични промени, то тук такива присъстват. Тусент е огромен и изключително красив. Текстурите са подобрени, тревата е с нови модели, цветовете са по-наситени, view distance-ът е увеличен и като цяло самата светлина е по-добра. Откъм графика това е най-близкото, което виждаме до онова красиво демо на The Witcher III от 2014 година.

zvuk 3Гласовата актьорска игра през повечето време е на топ ниво. Също така има и добавен напълно нов саундтрак, който отново си го бива и се вписва идеално в атмосферата на новото херцогство.

gameplay 3Blood and Wine предлага около 30 часа солиден геймплей. Както вече споменах с експанжъна идват доста нововъведения и интересен сюжет.

Нека започна с историята. Действието се развива в Тусент - херцогство сред Нилфгардската империя, което е недокоснато от войната. Какво тогава търси нашето момче Гералт там? Въпреки наглед красивите полета и прекрасната музика, в Тусент се извършват множество брутални убийства и херцогинята Ана Хенриета официално повиква Гералт да открие кой или какво ги извършва и да го убие. Както и CD Project сами намекнаха в трейлърите става въпрос за висш вампир.

Новите персонажи също са интересни и добре написани. Тук виждаме както нови, така и стари образи от вселената за Вещера. Ако не сте чели книгите повечето герои ще са нови за вас. Няма да навлизам в детайли, тъй като голяма част от тях са по-напред в сюжета и не искам да спойлвам никого. Само ще кажа, че докато в главната игра и в Hearts of Stone Дивият Лов и Гаунтър О‘Дим са зли, то тук антагонистът не е напълно лош, но също е изключително силен. Странно е, че в това DLC Гералт си няма любовен интерес... но все пак не липсват и „специални сцени“. Краищата отново са три и са базирани на нашите избори.

the witcher 3 blood and wine 4Време е вече да премина към геймплей нововъведенията. Започвам с основното и това са новите мутации. Те представляват допълнително дърво с умения, в което се развивате в 3 направления - атака, знаци и алхимия. Естествено може да избирате да се развивате само в едно направление или във всички, че дори и в никое. Повечето от уменията, които развивате са доста полезни: знакът Аард замразява противниците ви, на всеки противник щетите на меча ви се вдигат с 5% и т.н. За развиването на тези умения обаче, ще са ви нужни доста скил точки и мутагени.

Друго нововъведение е винарната, която получавате в началото на експанжъна. Явно CD Project наистина са готови да пенсионират Гералт щом му дават земя и вила да си гледа старините. Естествено трябва да влагате пари за да ъпгрейдвате винарната: по-добър екстериор и интериор, градина за билки, лаборатория за преобразуване на мутагени, легло, конюшня и т.н. Тези ъпгрейди имат временни бонуси към Гералт, но не се забелязват много. Лошото е, че просто нямате никаква парична полза от тази винарна. Поне аз очаквах Гералт да произвежда вино от което да спечелва някой и друг лев.

the witcher 3 blood and wine 3Още една новост са подобрените инвентарна и крафтинг система. Вече има повече отделения при отварите и оръжията/броните като по този начин инвентара на Гералт не е пълна анархия. Естествено добавени са и нови брони и мечове, които вече можете да боядисвате. Добавени са и ново ниво вещерски сетове, които имат специални бонуси, но просто не си струват, тъй като за направата им са нужни около 30 000 крони, което за мен си е страшно много, а пък има и по-добри варианти от тях. Добавено е и напълно ново тесте Gwent карти - Skellige, което е по-различно от другите четири. Ако искате да играете карти по малко по-разчупен начин, задължително го пробвайте.

Сред добавките в експанжъна са и около 20 нови чудовища: пантери, гигантски стоножки, човекоядни цветя, почти всеки един вид вампир от вселената на Вещера и т.н. Естествено доста от тези зверове са тегави за убиване, особенно къртицоподобния шелмар. Страшно кораво копеле.

Нека отделя и няколко реда за мисиите в експанжъна. Главните такива, подобно на Hearts of Stone, са дълги и интересни. Те включват издирването и откриването на мотивите на тайнствения убиец. Много приятна изненада ми направи една от крайните мисии, в която буквално се озовавате в страната на приказките. Наистина магическо и доста объркано място.

blood and wine 2Докато при предния експанжън нямаше голямо количество странични мисии, то тук има в изобилие. Някои от тях са толкова дълги и добре написани, че на моменти си мислех, че играя някоя главна мисия. Спомням си как ми отне около 3 часа да разреша конфликт между две винарни или да спечеля рицарско турне. Дори и пръснатите питанки из огромната карта много често се оказват мисии тип Witcher Contract или нещо подобно и като цяло не се чувстват толкова много като пълнеж. Явно CD Project не се шегуваха когато говореха, че Blood and Wine е по-полирана от главната игра. Като цяло новата карта, която е на големината на Велен, е изпълнена с множество интересни неща за правене.

За малко да забравя. Последната бос битка е една от най-епичните, които съм изживявал в цялата поредица. Финалът на експанжъна също е изпълнен гениално.

Е, има ли си кусури Blood and Wine? Има, но те са малко и са незначителни. Сред тях са гореспоменатите слаби вещерски сетове и няколко дребни глича, но както казах за мен те са нищо сериозно.

ocenka 3Дойде и финалът на това ревю. В заключение ще кажа, че Hearts of Stone и Blood and Wine са едни от най-добрите DLC-та, които съм играл в последните години и дори гиганти като Bethesda и BioWare трябва да вземат пример. Тъжно е, че това е последното, което ще видим от Гералт, а може би и от Вещера като цяло. Последното, което мога да кажа е, че за около 50 лева този експанжън е много по-качествен от 90% от новоизлезлите игри днес.

Fanview е рубриката, в която всеки с повечко желание може да се включи със статия в сайта - за нова или по-стара игра. Повече материали от нея можете да намерите тук. 

Коментари
sauron93 avatar
sauron93
28 юли 2016
И вещера и дед айлънд са уникални игри , просто не всеки харесва рпг-та . И брат ми е същият , като му пусна рпг започва да му се вие свят , вика пускай ми цс
PornFlakes avatar
PornFlakes
28 юли 2016
Абе все не мога да намеря време да изиграя основната игра, пък камо ли тия масивни DLC-та. Толкова наблъскана до шия, с качествен content игра, не съм играл. Най-точната дума, с която мога да я определя е overwhelming, не знам дали има директен превод на български, или поне аз не се сещам .

Но просто не е истина колко велики неща очаквам от Cyberpunk 2077, усещам как Mass Effect/DeusEx/System Shock etc. ще коленичат пред творението на CDP.

pseto avatar
pseto
28 юли 2016
Deus Ex е друг тип игра, никога не съм считал примерно Human Revolution за нещо с отворен свят. По-скоро... полуотворен. Има какво да намериш, ама не е същото като във Вещера. Да тръгнеш да правиш някакъв главен куест и след 3 часа да осъзнаеш, че си цъкал по странични задачи и си забравил откъде си почнал.

Ама тези експанжъни и аз трябва да ги мина някой ден, добре че е BloodDagger с ревюта.

lyubohar avatar
lyubohar
29 юли 2016
След като изиграх играта мога да кажа, че със сигурност е игра на годината, но за RPG на всички времена - трудно. Просто комбат системата е доста постничка, половината signs на практика не се използват - защото са прекалено силни или пък не вършат много работа. Няма stealth, dodge решава всички потенциални проблеми в битките и като цяло нещата бързо стават доста скучни. Fallout 4 в това отношение е много по-добър.
NikoJ avatar
NikoJ
02 август 2016
фалоут 4 бил по добъур хахахахах брато фърли си компа от терасата моляте ....
lyubohar avatar
lyubohar
02 август 2016
Кое от "по отношение на битките Фолаут е по-добър" не стана ясно?

"и ела ти кааем на дет марш в онез крепостите в тусант като ти скочат 50 70 души те гонят"

Това (иначе толкова грамотно написано) описание прилича ли ти на игра с балансирани битки?

lyubohar avatar
lyubohar
30 юли 2016
Да, това е основният проблем на тая игра - прекалено лесни са битките.
lyubohar avatar
lyubohar
02 август 2016
Абе какъв е тоя пешлигар и защо го траете да ака по коментарите? Заприличва на PC Mania
nightwarrior avatar
nightwarrior
30 юли 2016
Впрочем за това съм съгласен, постоянно на много по-ниски нива ходех да изпълнявам контракти за чудовища, че да има малко повече предизвикателство.
NikoJ avatar
NikoJ
02 август 2016
модове нещо алабала чувал ли си .. мба... лесна ти е тиквата на теб !
lyubohar avatar
lyubohar
02 август 2016
Пишлегар*, пардон
pseto avatar
pseto
03 август 2016
То няма кой друг, освен аз да ги премахвам, ама както съм казвал много пъти не обичам да трия освен в по-крайни случаи. Виж, в един момент може да премисля някаква игнор функция, ако някой е неприятен на някого.
NikoJ avatar
NikoJ
02 август 2016
Слагайте project destiny със sweet FX компилатор 1.0v и STLM и прави мочурищата като в гейм трейлърите цветовете истински абе ее скандал е играта още я цъкам !
NikoJ avatar
NikoJ
02 август 2016
като ви гледам май ниокой от вас не е още навлязъл баш в играта щото като ви чета нещата се смея .... урсине най яко с куииин грифин заради грандмастера за ярден знака .. алхимията в таз игра е напълно излишна. дигаш яко само фаст атак и въртележката с 2ата знака за регенериране на адреналин когато пускаш знаци и можейки да използваш адреналинови точки да кастваш знаците и направо цепиш слагаш оня допълнителния мутаген за аард да ги замразява и ела ти кааем на дет марш в онез крепостите в тусант като ти скочат 50 70 души те гонят
BloodDagger avatar
BloodDagger
03 август 2016
Ами не знам.. три пъти съм превъртал играта и трите на death march... От алхимията си има полза. Има един скил, който ти вдига токсинитито с всяка усвоена формула за отвара, бомба и т.н. Така можеш да пиеш около 3 декокшъна без проблем. И като изпия два декокшъна за вдигане на кръвта ставам неуязвим. Това плюс fast attack, feline set и дори няма нужда да ползвам много quen. Просто си има много различни комбинации и няма най-добър начин.
bojosan avatar
bojosan
27 юли 2016
Такива игри въобще не ги ебем да ги играем.С таблички с камара бронички,обувчици,шапчици,ръкавички,шишенца,листенца,духчета и магийки,плюс една камара измислени умения некакви..глупости.Тва е некаква мега тъпотия,бия зомбита например с тръба и след три удара тръбата трябва да я поправям,или меча ми се строшил..тия мечовете от захарна тръстика ли ги правят.
BloodDagger avatar
BloodDagger
27 юли 2016
"не ги ебем". За себе си ли говориш или за всички в този сайт? До колкото знам доста хора в сайта "ги ебе" да ги играят. Тази механика си я има от бая време и не само в Rpg жанра. То и реално погледнато ако само блъскаш с един меч и не го почистваш или остриш редовно, той за нищо няма да става.
pseto avatar
pseto
27 юли 2016
Кажете си, че не обичате RPG-то и те това е. На мен пък критиките ми към частите след първия The Witcher бяха, че е прекалено опростен, тъй че не знам как трябваше да ви се стори той.

@Toxic, в Dead Island сигурно първия половин-един час се случва това с оръжията, след това по-бавно започват да се чупят. Доста даже. Доколкото помня прилично количество гадове се убиваха, преди да се потроши нещо. Но както казах - това си е RPG.

nightwarrior avatar
nightwarrior
28 юли 2016
Като си идеш у вас, вземи от кухнята два ножа и ги блъсни колкото можеш. Острие в острие, острие в плоскост и после иди в магазина, от който си ги купил и питай дали са от тръстика... А ако имаш минимални познания по физика и по-конкретно лостове, ще ти е ясно, че силата при сблъсъка на дългите остриета на мечовете е доста сериозна. Чел съм, че дори при дуели често са правели какво ли не за да избегнат удар на острие в острие при мечовете. Колкото до вкуса - нормално. Тези, които обичаме rpg я харесахме, а в случая това е важното.
lyubohar avatar
lyubohar
29 юли 2016
Е тя тая игра не е кой знае колко хардкор RPG. Аз определено не обичакм РПГ като цяло, пък играя Witcher-а и ми плющят ушите. С алхимии не се занимавам, така че най-hardcore RPG елементът отпада, останалото бих нарекъл action RPG, да не кажа 3rd person hack and slash...Тая игра се играе основно заради историята и мисиите, това какъв жанр е няма никакво значение
Изтрит потребител avatar
Изтрит потребител
27 юли 2016
Изтрит коментар
bojosan avatar
bojosan
28 юли 2016
@sauron93,аз си мислех навремето,че любителя на РПГ трябва да е спокоен,с уравновесен характер.
Но в къщи сме трима .
Най нервния е любител на РПГ тата,и само такива му дай да играе
А най флегматичния друго освем Фифата не го интересува.
Аз обичам Екшън адвенчърите от типа на Uncharted,God of War,The Last of Us и т.н. както и онлайн шутърите.
Уж една кръв сме а сме толкова различни в някои отнощение.
Аз само като видя че в играта се почват някакви поредици от нескончаеми диалози,толкова се оттегчавам до смърт,че направо гася и хвърлям.
Така че спор е безсмислен.
pseto avatar
pseto
28 юли 2016
То характерът на човек няма как да има нещо общо с жанровете, които харесва. Може да има пресечни точки в стил на игра - колко бързо се изнервяш, дали това ти помага или напротив. Аз изнервя ли се и в общия случай качеството ми на игра пада малко или значително. Имам приятел, който като се изнерви и почне да псува става сигурно два пъти по-добър и концентриран - примерно като играем някой файтър тип Tekken. Тъй че вариации - бол.
igra4 avatar
igra4
28 юли 2016
Аз я играх към 7-8 часа минах първата зона, но след това не съм я пускал и я изтрих от харда на PS4. Нещо скучна ми дойде, явно и аз като Божо не си падам по мудните игри.
Интересното е че съм играл други РПГ-та и ми харесват. Тази също не е лоша, но не ми се занимава с нея.
Пък тая Dead Island какво РПГ я слагата баси и дървената смешна игра, то тя си е бета версията на вече полираната Dying Light
nightwarrior avatar
nightwarrior
28 юли 2016
И аз същото се чудя за Dead Island... Как така попадна в разговора?
lyubohar avatar
lyubohar
29 юли 2016
И при мен беше абсолютно същото - спрях веднага след първата зона и след това не ми се продължаваше. После съвсем случайно реших да поцъкам още малко и оттам не съм спирал Просто след първата зона скоростта на играта временно пада и хората с по-кратък attention span като мен се отегчават Заслужава си да минеш още няколко часа, докато отново набере скорост играта. За мен имаше един определен момент, свързан с едно дете на един барон (няма да спойлвам повече), на който ми падна ченето и знаех, че ще я играя докрай дори само заради такива моменти
vldir avatar
vldir
28 юли 2016
Тази игра е произведение на изкуството.
bojosan avatar
bojosan
28 юли 2016
На вкус и цвет нали знаеш.Тебе те кефи ,за мен е отврат.Няма значение,така е било и така ще бъде и занапред,на всички не може да се угоди.
Aз навремето много се запалих по Dark Messiah of Might анд Magic,и ми стана любима,но в последствие идущите игри от сорта не успяха да ме заинтригуват ,напротив отблъснаха ме.По точно Demon Souls има главната вина да намразя жанра,въпреки че първата игра на Фром ,Ninja Blade ми е в топ 5 на всички игри и си имам и до днес на диск.
Просто мразя да се ебава некой с мене и да ми пили нервите,вместо да се кефя и да трепя,ме мажат и връщат на майка си в задника да почвам наново,и като се почнат отвратителните и безсмислени итеми,умения и ъпгрейди вече съм финиширал.
@ BloodDagger,за себе си говоря само.
Enetor avatar
Enetor
28 юли 2016
Уникална игра. Няма да забравя тръпката като излезе миналата година и тичах да си взема едно копие за да я започна колкото се може по-скоро. Последните минути в офиса бяха като часове хаха. За съжаление за сега успях да изиграя само основната игра, но има време. Така или иначе голяма част от игрите по 120-130 лева в момента са много по бедни на съдържание, а и са много по-скучни. Гледам към вас EA и Убисофт.
vldir avatar
vldir
28 юли 2016
На мен не ми харесва само левел системата как е направена. Трябва да свършиш някой куест за да получиш точки. Има и за унищожаване на гнезда и освобождавене на села, но те носят малко. Скайрим примерно колкото върши едно нещо толкова по-добър ставаш.
lyubohar avatar
lyubohar
29 юли 2016
Е то това има доста ясна цел - като станеш 30 ниво преди да си почнал мисиите (само от шляене и рандъм цъкане), няма да взимаш никакъв експириънс от мисия, босовете ще падат с поглед, и като цяло експириънсът ти в мисиите ще е доста слаб. А тая игра, както знаем, се върти около мисиите. Затова са обвързали трупането на опит с мисиите, а за останалото - пускаш enemy upscale и нещата заспиват.
lyubohar avatar
lyubohar
29 юли 2016
Вдига нивата на враговете до твоето (ако са по-ниски). Идеята е да ти е интересно да правиш random неща и след като си минал основната мисия; демек да не са ти прекалено слаби.

Макар че на 1-2 места става доста забавно - например имаше една мисия с 10-на плъха Които иначе са доста лесни, но не и ако са твоя level няма минаване това, трябваше да го изключа временно...

vldir avatar
vldir
29 юли 2016
Ясно ми стана. Тва ще да се играе на+
Иначе я играя на деад марш и само човекоядните разтения леко ме нервят, щото с един замах и повръщано могат да ме съсипят.
vldir avatar
vldir
29 юли 2016
Това enemy upscale някъде в настройките ли е? И за какво служи?
vldir avatar
vldir
01 август 2016
Кой е най якия сет за вещера? Аз напрравих мастер брони и за сега вълчака и усърина биват, тая мантикоре ли кво беше слаба ми се види. Пък тези разтенията са доста гадни с един шамар и половината кръв заминава и като те заплюят и айде. Те имат ли някаква тактика, че с 3 такива виждам зор.
BloodDagger avatar
BloodDagger
01 август 2016
Най-яка броня няма. Всичко зависи от стила ти на игра- бързи атаки- feline, силни атаки- ursine, знаци- griffin, алхимия- manticore и т.н. Аз най-често използвам тази на вълка, преработена на light gear.А за растенията си направи Superior Golden Oriole-така като те заплюят ще ти вдигат кръвта, също така мажи меча и със съответното олио.
vldir avatar
vldir
01 август 2016
Мерси много. Въобще съм изключил за този детксикатор дето се използваше при оня Дикстра.
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл