„В първия прототип имахме M82 оръжията от Killzone, с които стреляхме по роботизираните динозаври. Много бързо това започна да се усеща странно“, казва Хулст. В резултат е започнало преосмисляне на концепцията, за да се достигне до финалния Horizon: Zero Dawn.
В него главната героиня Алой – и всички останали оцеляващи – залагат на лъкове, копия, прашки и други подобни архаични оръжия, за да се справят с предизвикателствата пред тях. Естествено модерните технологии имат спомагателна роля, включително всякакви видове взривове.
Доколкото наистина на моменти идва нелогично как в Horizon: Zero Dawn куп роботи имат автоматични картечници, а пък ние се движим с лъкове, то все пак подобни оръжия пасват на атмосферата. В противен случай щяхме да имаме просто поредния кух шутър и нищо повече.
Horizon: Zero Dawn се появи в продажба в края на февруари за PS4 и PS4 Pro. Играта не само получи страхотни отзиви, но и продажбите бяха доста добри.