За мнозина логичното решение би било тя да се предлага на два диска. Но не и за разработчиците 343 Industries, които обявиха, че с дебюта си играта ще получи гигантски 20-гигабайтов пач, който да добави почти целия мултиплейър. Но каква е мотивацията на студиото за този ход?
Честно казано, обяснението идва доста... безумно.
„Искахме онези, които си купят физическото копие на играта да имат същото преживяване като онези, които я свалят дигитално. Смяната на дискове нямаше да осигури това“, казва Франк О‘Конър, директорът на Halo франчайза в рамките на Microsoft.
Доста странно обяснение при положение, че нищо не пречи единият диск да е само инсталационен, докато другият да се изисква, за да тръгне играта. Реално именно това е практиката при прекалено големите заглавия в днешно време!
По-нататък в интервюто си О‘Конър дава друго леко безумно обяснение – че „с бързото развитие на Xbox One, догодина може и да е нормално да виждаме игри на два диска, но в момента това не е практично“... едва ли в главите на мнозина гигантски размери на гейм продуктите, причинявани в общия случай от некомпресирани кинематични сцени, аудио файлове и текстури са дефиницията за „прогрес“. Особено и ако говорим за PS4 и Xbox One, при които дори няма различни графични настройки - тоест текстурите са по-малки по размер. Но какво да се прави – явно хайп машината трябва да работи.
Едно е сигурно – едва ли има нужда от подобни обяснения. Най-малкото звучат нелепо и несериозно и е по-добре човек просто да си мълчи. Ясно е, че два диска ще излязат по-скъпо на Microsoft, за разлика от дигиталния рилийз – край на историята. Няма особено какво повече да се казва.