hategame logo
The Walking Dead: Michonne – Telltale започват да претупват
пуснато на 29 февруари 2016 от pseto
the walking dead michonne 3
Само час геймплей, посредствени до лоши диалози, кратки зони - The Walking Dead: Michonne е откровено претупана игра. За съжаление. grafika 2Да, графиката в игрите на Telltale си е все една и съща, но ? давам различни оценки. Защо? Просто в някои случаи се получава по-добре, в други се усеща, че може би е време да видим смислени подобрения по енджина, а не да се прави едно и също с години. zvuk 3Каквото и да се случва Telltale се справят страхотно с озвучаването. И тук ситуацията е безупречна. Да, репликите, които са били връчени на актьорите определено не са страхотни, но те са се справили на ниво. gameplay 1Игрите на Telltale почти винаги нямат никакъв геймплей - това е ясно. Акцент на кинематичното, лесни QTE сцени и тъй нататък. В The Walking Dead: Michonne обаче ситуацията е почти абсурдна. Прекалено много QTE, прекалено малко разговори, прекалено незначителни решения. Дори и класическите силни страни на Telltale липсват... ocenka 1Не виждам каквато и да е причина да сложа дори сиво на първия епизод на The Walking Dead: Michonne. Едва към края усещаме почерка на Telltale, но като цяло се усеща едно бързане да бъде завършен епизодът и толкоз... Дано талантливото студио да не продължава в подобен стил... the walking dead michonne 1Честно казано нямам идея каква е причината Telltale да правят толкова много игри в момента и то в сякаш непосилни срокове. Game of Thrones, The Walking Dead, Minecraft: Story Mode, новата Batman адаптация, вероятно вече се обмислят следващите сезони на Tales from the Borderlands и The Wolf Among Us. Плюс първия оригинален франчайз на Telltale, обявен миналата година. Нямам идея защо се правят толкова много заглавия едновременно – вероятно с цел максимален финансов приход. Но както обичаме да казваме в България – не трябва да се носят няколко дини под една мишница. Хлъзне ли се само едната и е възможно останалите също да се изпльоскат на асфалта. А Telltale са тръгнали по този път.

Носят множество дини. Една вече се пръсна с пълна сила – Minecraft: Story Mode. А след The Walking Dead: Michonne вече започвам да имам съмнения дали и тази серия на Telltale, която изстреля студиото адски високо, няма да тръгне бързо надолу. С пълна сила започва да се усеща, че компанията не смогва с всичко, което се опитва да прави едновременно. Което означава автоматично и намалено качество в куп аспекти – нещо, което няма как да ми се понрави.

Но стига толкова лирични отклонения – нека карам по същество. Що е то The Walking Dead: Michonne? Иде реч за минисерал в рамките на популярната серия. Обикновено Telltale ни представят сезони с по 5-6 епизода на своите игри, но пък Michonne ще има само три. Целта е да бъде запълнена дупката между събитията в The Walking Dead: Season Two и онова, което ни очаква в следващия.

the walking dead michonne 6Но все пак - три епизода не звучи чак толкова зле? Особено ако бъдат реализирани на ниво? Определено.

Лошото е обаче, че The Walking Dead: Michonne не впечатлява с нищо – поне в първата си серия. Действието се развива прекалено бързо, епизодът е прекалено кратък, свободата ни е орязана дори и за стандартите на Telltale, геймплеят е по-повърхностен от всякога. Но не всичко това е най-лошото, тъй като можем да го очакваме в някаква степен. Най-лошото, заради и което слагам играта в хейт ревюта е определено посредственият сценарий, бъкан с куп клиширани размени на реплики и цялостно бездушното изпълнение. Неща, които няма как да се простят. Понеже без тях... какво остава от една игра на Telltale?

Да, точно така. Почти нищичко!

the walking dead michonne 10Но нека преди да карам по същество да започна със сюжета. В The Walking Dead: Michonne се запознаваме с Мишон – героинята, очевидно около която се върти цялото действие. Още в уводната сцена виждаме по каква причина тя изглеждаше толкова свирепа от скрийншотовете и клипчетата, рекламиращи играта. При избухването на зомби епидемията двете ? деца загиват, което превръща Мишон в звяр без особена мотивация за живот. Преследвана от духовете на миналото героинята се кани да си тегли куршума, преди да бъде спасена от Пийт – капитан на малко корабче, обикалящо на сигурно из морската шир – там, където няма опасност от зомби атаки.

Оттук започва и самата игра. Традиционно за заглавията на Telltale не мога да отделя повече време на сюжета, тъй като рискувам да ви засипя със спойлери. А и в крайна сметка епизодът е дълъг само към час!

Което реално може да дойде и като първата критика. Ами, дори за стандартите на Telltale това е малко. Адски, адски малко. Като се сетя в Tales from the Borderlands колко съдържание имахме в първи епизод... и не само там. Дебютът на The Walking Dead… Game of Thrones… The Wolf Among Us. Не може откриваща серия да бъде по-малко от или около час. Кога ще имаме време да се запознаем с персонажите? Да видим какво е мястото им в света, отношенията с останалите? Кога ще имаме малко спокойствие, преди сюжетната нишка типично за Telltale да ескалира с пълна сила?

the walking dead michonne 12Да, точно така. Нямаме никакво време да се потопим в света на The Walking Dead: Michonne. Мишон се изчерпва до „аз съм много гневна“ и до края на епизода не виждаме особено много от нея. Може би в следващите епизоди ще има някакво развитие на персонажа... окей. Останалите водещи герои – пак същото. Виждаме малко от тях, няма почти никакво развитие в рамките на епизода. Заради което започнах с думите – „претупаност и мързел“.

Ако се замисля причината да не се запознаем с героите е... ами, шибано логична – липсата на достатъчно диалози. Първата половина от тъй или инак мижавия един час геймплей е толкова лишена от разговори, че в един момент взех да се питам какво, даеба, се е случило на Telltale. Има някакви размени на реплики, 90% от които са гига банални и сякаш изплюти от някакъв холивудски генератор на клишета. Само едно „It’s quiet… too quiet” липсваше, че да се заформи пълната картинка. Айде, поне другите 10% от диалозите бяха забавни. Присетих се, че все пак Telltale правят играта...

Във втората половина на епизода имаме повечко разговори, но те пак не са „много“. Ако трябва да направя някакво сравнение просто ей-така, бих казал, че The Walking Dead: Michonne има поне три пъти по-къс сценарий, отколкото други дебютни серии на Telltale. Ако не и четири пъти!

the walking dead michonne 7И знаете ли – това дори не е всичко. Не само има малко диалози. И не само качеството им е като цяло на средно ниво до ниско ниво. Като добавка и развитието им е прекалено еднообразно! Telltale винаги са били критикувани за „илюзията за избор“ – изглежда, че някое твое решение има голямо значение за виртуалния свят, но в реалност нещата горе-долу си вървят в едно предварително замислено русло. Е, тук дори и това липсва. Шепата вазелин, преди да те оправят анално насила. Всички решения от диалозите сякаш ми казваха – „Каквото и да избереш е все тая“. Развитието им изглеждаше напълно еднакво. Дали ще препсувам някого. Дали ще му се подмажа. И тъй нататък.

Като се замисля може би само тази критика критика трябва да е достатъчна, за да иде епизодът в хейт ревюта. Telltale станаха известни именно с безупречните си и страхотни за четене/слушане диалози. Когато те не са налице... кажи-речи не остава нищо друго.

Всъщност в най-успешните игри на компанията имаме и куп морални решения за взимане – особено в The Walking Dead и The Wolf Among Us. Също запазена марка на Telltale. Ситуации, в които от избора ни историята се развива по един или друг начин.

the walking dead michonne 4Е, в The Walking Dead: Michonne и това липсва. Сега гледам скрийншот от финалния екран, който показва какви решения сме взели аз и всички останали геймъри. Естествено няма да ви пусна снимката... има доста спойлери в нея за развитието на серията. Но нека кажа, че в четири от петте посочени ситуации е все тая какво ще направите! Ама буквално! Илюзия за избор отвсякъде. Всъщност за едната ще ви спойлерирам - дали да се качите през стълба или през прозорец в изоставен ферибот. Абсолютно ирелевантно за развитието на историята и всичко решение! Което всъщност е хвърляне на ези-тура - няма как да знаете кой от двата пътя е евентуално по-безопасен.

И какво имаме досега? Основните силни страни на една Telltale игра куцат. Е, нека бъда честен – към края на епизода започва да става малко по-интересно. Ще е лъжа ако кажа - „Всичко е помия" едва ли не. Но при само час геймплей е малко трудно да се забрави половината от времето, в което не става нищо. И реално когато епизодът свърши реакцията ми беше точно – „Какво? Ти ебаваш ли се с мен? Само толкова?“. Понеже говорим за някаква претупаност. Точно като епизод от сериал. Половината от времето е уплътнено с разни глупости, колкото да мине време. Накрая имаме т.нар. cliffhanger - някакво яко развитие, което да ни кара с нетърпение да чакаме следващата серия. И те това е...

Но нека се върна с една идея назад - какво толкова е нищото, което се случва преди скромното количество диалози ще се запитате?

the walking dead michonne 11В The Walking Dead: Michonne има прекалено много quick-action event-и, тоест „натисни правилното копче в точния момент“. Идеята е може би да видим малко повече темпо, да разберем колко ядна е Мишон и как не се свени да ползва мачетето си. Окей, схващам замисъла. Само че не се получава в игрите на Telltale да има толкова действие. Особено когато е извън контекста. Когато просто наскочат някакви зомбита, кажат „Бау“ и започнете да се колите. Какво имам предвид?

В игрите на Telltale битките са елемент за разчупване на темпото. Кинематични. Няма трудност при тях. Служат като част от сюжета. Заради това и редовно не ги критикувам в ревютата си. Но когато няма контекст, когато просто избиваме прекалено много зомбита ей-така... ами, леко нелепо е. Не само не се постига търсения ефект, но човек се уверява колко кухи са битките и QTE сцените в игрите на Telltale. И този път мога да кажа спокойно – време е студиото да измисли нещо различно. Не, наистина. Един, два, три, четири пъти – номерът минава. Ама още 5 години ли ще виждаме „помпай Q, после натисни E”. На мен поне вече ми е втръснало.

И като за капак на всичко това самият виртуален свят в The Walking Dead: Michonne е толкова... минимален по мащаб! Определено най-малката игра на Telltale и то с много. Зоните, в които имаме контрол над Мишон, тоест липсват диалози или QTE сцени и можете да обикаляте, са прекалено малки и интеракцията с предметите в тях приключва за хипер кратко време. Което още повече ни пречи да се потопим във виртуалния свят. Просто нямаме подобна възможност!

the walking dead michonne 5Прекалено бързо биваме премятани от една към друга локация – всички метър на метър, като нямаме особен контрол върху действието. The Walking Dead: Michonne напомня много повече на класически телевизионен сериал, отколкото на игра. Възможностите за интерактивност са прекалено ограничени.

И тъй като вече схванахте идеята, а и нямам особено желание да прекарам прекалено пъти повече часове в писане на ревю, отколкото съм цъкал дадена игра, минавам към графика и звук.

Визуално The Walking Dead: Michonne… си е все същото от Telltale. Едно към едно. Не съм много сигурен в кой момент ще назрее нуждата да се промени нещо – може би скоро. Все пак бих казал, че поне аз нямам нищо против към момента. Точно графиката не е проблем. За лицевите анимации не мога да кажа много, понеже при малкото диалози не можем да видим достатъчно от тях...

the walking dead michonne 9Звук – както винаги безупречен. Тук Telltale не разочароват – актьорският състав е на ниво и се справя страхотно. Да, репликите, които са им връчени не са особено добри, но това не е вина на хората зад микрофона.

Заключението? The Walking Dead: Michonne успя да ме разочарова. Не толкова дълбоко, че да го хейтна като за последно. Но достатъчно.

Първата половина на дългия час епизод ме караше да се питам – „Кога ще се случи нещо, каквото и да е“. Беше ми толкова скучно, че по-скоро назря нуждата да си легна, отколкото да го доиграя изцяло. Във втората половина най-накрая се случи нещо, загатнаха се евентуално любопитни нишки, но все пак средняшките диалози някак ми пречеха да се потопя. И тъкмо в края, когато най-накрая стана нещо по-интересно и си казах – „Ей, темпото се вдигна, сега ще има един хубав половин час до края“... бам, финито на епизода.

the walking dead michonne 2The Walking Dead: Michonne е претупана игра. Ясно е било, че съдържанието е прекалено малко. Откъм диалози. Зони за разкриване. Ясно е било, че геймплеят ще е към час. И няма как някой продуцент, шеф по разработката или не знам си какъв друг кадър да не е знаел, че това не е достатъчно. Защото не е. Ако The Walking Dead: Michonne има 3 часа геймплей от трите си епизода, това е чисто и просто скандално малко. Поставя се прецедент за игрите на Telltale, който не е ясно докъде ще доведе. Епизоди по 40 минути като в американски сериал? Или? По дяволите, доста хора критикуват Telltale и в момента за кратките им двучасови серии...

Някой би казал – „Ама чакай малко, то Michonne си беше рекламиран като минисериал, няма как да очакваш същия мащаб като в пълните игри, разработчиците не са виновни за нищо, те са си казали“. Да, някак се намеква, че не говорим за „пълно“ изживяване. И нека епизодите да са три, окей, но защо трябва да са два пъти по-кратки?

Грозно, грозно започва да действа Telltale. И дори някак The Walking Dead: Michonne да спаси ситуацията в следващите два епизода, то вече ще имам едно наум за студиото. Подхождах с пълна вяра досега. Minecraft: Story Mode беше първата диня. Michonne – втората. Ще има ли още?

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл