И броени дни след това Блоу обяви, че The Witness се продава рекордно за студиото!
Само в рамките на около седмица след премиерата си куестът е записал повече приходи, отколкото Braid… за година. Именно това е предишната успешна игра на Джонатан Блоу. За Braid знаем, че е продал над 450 000 бройки за четири години... но не е известно как се е харчил в първите си 365 дни.
Естествено The Witness е по-скъпа игра. Всъщност с четири пъти, ако трябва да сме точни – струва 40 долара или еквивалент на щатската валута. Braid струваше само 10 долара. Така и при по-ниски крайни продажби приходите на The Witness ще са достатъчно високи.
Тъй или инак ситуацията е определено странна. Няма начин Блоу да не е знаел, че The Witness се харчи добре, а изказванията на тема пиратство са меко казано противоречиви. Особено и при положение, че дизайнерът вече обяви, че новата игра на студиото му е успех и ще има достатъчен бюджет за наследник.
Но кой ли знае – може би това са рисковете на социалните медии в днешно време.
Още по темата
Все пак тактиката е долнопробна. Пичът сто процента е знаел как се харчи The Witness, когато е правил изявленията си, ама си е представял колко още по-добре може да се харчи. Което си е типично балканска черта. Колкото и добре да се развие нещо за теб, ти виждаш, че е можело да се развие с половин идея по-добре и да спечелиш малко повече и почваш да се вайкаш как всичко не е станало по хипер оптималния начин...
всичко го знаят но разни алчни типове гледат статистики и казват изтеглено е ненам си колко милиона пъти, загубили сме еди колко пари, другия път инвестират милиони в защита - продажбите същите ама тогаз са насрани гъзове и малчат
Но да, много добре доказано е, че броят на пиратстваните бройки никога не се превръща в крайни продажби, никога.