hategame logo
Infinite Crisis – страхотен пример как не трябва да се прави MOBA
пуснато на 12 август 2013 от pseto
infinite crisis1
Infinite Crisis е поредната MOBA игра на пазара, чиито надежди са да достигне част от популярността на DoTA 2 и League of Legends. Нещо, което е почти невъзможно да се случи, въпреки наличието на множество популярни персонажи от комиксите DC.
grafika 1Графиката на Infinite Crisis не впечатлява в никой случай. Оформлението на персонажите не е лошо в интерес на истината... но пък за сметка на това енджинът не е особено подходящ за MOBA игра. Най-вече заради осезаемото, макар и леко забавяне при приемане на командите от страна на персонажите. zvuk 2Звукът бива. Наистина липсват множеството забавни реплики на персонажите, налични в DoTA 2. Но пък като цяло нещата са професионално изпълнени.gameplay 1Геймплеят определено доскучава адски бързо. Личи си, че говорим много повече за "поредната MOBA игра", която е направена, защото жанрът е популярен. А не нещо, в което група разработчици са вложили душите и сърцата си. ocenka 1При наличието на супер успешни игри като DoTA 2, всички онези, които решат да правят MOBA ще трябва да размислят сериозно. Най-вече на тема... дали предлагат нещо ново. Понеже има голям шанс просто да прахосат усилията си напразно. infinite crisis 7Ясно е, че MOBA игрите са може би най-сериозно развиващият се жанр напоследък. След успехите, които имат заглавия като League of Legends и DoTA 2, няма как иначе. Пък и някак си е съвсем друго твоето заглавие да бъде наричано гордо „виртуален спорт“, нали?

Е, Infinite Crisis е поредната MOBA на пазара. Че и вече е виртуален спорт – официално. Но от бетата, която пробвах, мога да заключа едно нещо... тази игра няма да добие голяма популярност. Тъй като не виждам нищо впчатляващо от бетата, която пробвах наскоро.

Защо ли? Много просто. Едно е да се зароди даден жанр и с течение на времето игрите да се подобряват... докато в един момент стигнат почти перфектното ниво. Съвсем друго е вече да има такова заглавие. Каквото е DoTA 2. Почти перфектно. Което вдига летвата прекалено високо. И останалите просто могат да се сравняват с него... и да се достига до извода, че „не са баш като него“

infinite crisis 3Infinite Crisis е точно такова заглавие. Нещо като DoTA 2. Ама не баш. Усещаме ясно приликите. Има някои хитри идеи. Но в крайна сметка, основни елементи от геймплея изглеждат зле. И се разчита на едно-единствено нещо... персонажите от комиксите DC.

Това човек да цъка с Батман или пък Жокера. Или други известни супергерои от тази вселена като Flash, Wonder Woman и т.н. С които хората да пуцат по останалите и някак да се заслепят, да не видят очевидните недъзи на Infinite Crisis.

Е, това е трудно. Тъй като проблемите на тази MOBA игра се набиват на очи.

infinite crisis 1Като например интерфейсът, който е първото нещо, което виждате. Главното меню е грозно и объркващо... но това е едно на ръка. Има още по-сериозни проблеми.

Например магазина за предмети, който е неизменна част от всяка MOBA игра. Все пак трябва да развивате героя в течение на даден мач, нали?

Е, този елемент от Infinite Crisis е просто грозен. Малки иконки в напълно еднакви цветове, предмети, които хич не изглеждат привлекателно. Трябва ви немалко време, докато различите кое какво е... всичко е толкова еднообразно. И да, това е елемент, който не е изцяло технически. Трябва просто един или няколко талантливи художници, които да нарисуват нещата както трябва. Като в DoTA 2. Но не. Вместо това - грозотия до шия.

infinite crisis 4Всъщност, не всичко е кенеф при магазина – има някои хитри идеи откъм функционалност. Например фактът, че предметите могат да се сортират по характеристики – защита, атака, бонус кръв и т.н. Което е доста приятна екстра за нови играчи. Но все пак са нужни сериозни подобрения откъм естетика.

Но това са предимно козметични критики. Детайли. Нали така? Несъмнено. Но има нещо друго, което е непростимо... индикаторите за кръвта и маната на героите.

Те са миниатюрни. Буквално. Нито ми е малък мониторът, нито нищо. Но тези много важни неща са набити в долната част на дисплея... направо са невидими. Съответно човек трябва да се вглежда в това колко кръв има, вместо да си води битката.

infinite crisis 11Това е безумна грешка за една MOBA игра. В DoTA 2, човек постоянно вижда колко му е кръвта и маната с периферното си зрение. Защото това е от изключителна важност. Докато в Infinite Crisis, човек трябва да се вглежда. Здраво.

Което е простотия и е нещо много дразнещо. И някак добавя елемент на шанс... тъй като човек трябва да раздели вниманието си на две. Дали да гледа какво прави чуждия герой или да следи кръвта си? Тъпо е.

Наистина разработчиците на играта от Turbine може би са искали да не приличат на DoTA 2. Окей. Но когато нещо е популярно... има причина за това. Какво, щом почти всички телефони са четириъгълни, някой трябва да направи триъгълен или седмоъгълен, за да се отличи ли? Не. Интерфейсът на DoTA 2 е страхотен... именно поради тази причина или го копираш, или рискуваш да ядосаш геймърите. Поне при мен се случи това с Infinite Crisis. Вместо интерфейсът да ми помага, аз трябва да се взирам в него, за да открия най-базовите неща.

infinite crisis 12Е, поне е различен.

Но ако си мислите, че това е най-големият проблем на това MOBA заглавие... то истината е друга. Минималното количество герои и лошото им управление си личат сериозно. А това вече са минуси, които не са лесно простими.

Към момента, Infinite Crisis може да се „похвали“ с всичко на всичко 14 героя. Да, точно така. Четиринадесет! Скромно число, сравнено със 104-те в DoTA 2. Но още по-зле, баланс няма. От само 14 персонажа.

infinite crisis 10Към момента явно се усеща Nightmare Batman като супер силен. Но защо не? Нали е Батман-вампир с невидимост и безумно ултимативно умение, което прави кажи-речи всичко живо на пастет?

За сметка на това, други герои са направо наполовина катили... щом има такъв дисбаланс в момента, какво ли ще бъде при баш дебюта на играта? Когато се добавят още персонажи?

Но айде, ясно е, че всичко това може да се поправи с пач. Някои други неща не могат. Например дървеното управление.

infinite crisis 6При които се усеща леко забавено регистриране на командите при героите след задаването им. Без да имам лаг от сървъра. Което е непростимо за MOBA игра! В която е най-важното във всяка една секунда да имате тотален контрол върху своя персонаж. Да кликате френетично напред и назад и във всеки един момент героят ви да се движи точно както се иска от него.

Всъщност, дори самите движения на героите са едни такива леко забавени... пък докато се обърнат, пък докато се засилят... пък забиват малко преди да атакуват... оставя се едно такова чувство на флегматичност и дървеност. Нищо общо с перфектното „време на реакция“ на персонажите от DoTA 2. Плюс перфектните им анимации.

В интерес на истината, при героите има някои добри идеи. Например факта, че уменията не са ограничени само до 4. Да, наистина основните ви са толкова – класическото число, въведено от DoTA. Като има три основни плюс едно ултимативно, което се вдига на 6-то ниво. Но пък заедно с това, всеки герой има една пасивка. Тя дава различни неща в зависимост от персонажа. Cyborg например прави значителни щети на всеки 4 удар. Nightmare Batman краде кръв при удар и т.н.

infinite crisis 2Така имате фактически 5 умения, в които можете да инвестирате точките си след вдигане ниво. Но освен тях, има и още два активни скила. Те са едно-единствено ниво, като можете да си ги избирате на всеки герой. Например възможността да вдигате автомобили и замеряте опонентите си с тях. Увеличена скорост на движение за кратко време и др.

Което е хитро. Позволява да промените даден герой според вашите лични предпочитания. Но от друга страна... балансирането става още по-трудно.

Всъщност, в момента Infinite Crisis притежава една карта, на която можете да цъкате. Интересно, тя не е типичният tri lane, познат ни от DoTA. В които имаме три коридора, в които се развива действието.

infinite crisis 8Напротив. Тази карта е планирана в Infinite Crisis, но се очаква по-късно. Вместо това, в момента е наличен... един голям кръг. С точки за превземане. Колкото повече такива контролирате, толкова по-бързо ще победите вражеския отбор. С други думи, говорим за кажи-речи просто един детмач.

Мога да кажа, че наличната в момента карта е доста бездарна. Няма нищо любопитно откъм дизайн. Просто един кръг, от чиито две страни се раждат отборите и почват да се млатят. Това е...

Не само това, но и този своеобразен детмач... омръзна адски бързо. Уж има неутрални, контролирани от AI-то противници, но влиянието им е почти нулево. В резултат, вие просто се млатите в стил Call of Duty и толкоз. Нищо общо с тактическата дълбочина от DoTA...

infinite crisis 9Да, както споменах – типичният tri lane ще бъде интегриран скоро в Infinite Crisis. Но какво от това? Със само 14 героя е адската скука и еднообразие! А и като гледам колко бездарна е кръглата детмач карта... то мога да очаквам tri lane-ът на Infinite Crisis да е директно, стопроцентово копие на този от DoTA 2…

Накратко за геймплея мога да кажа следното... в момента е скучен. Много. Малко герои. Бездарно откъм архитектура ниво. Еднообразни битки с малък акцент на тактиката. Плюс дървено управление на героите. Това са прекалено сериозни минуси за една MOBA игра... наистина.

Отрицателни страни, с които не виждам как Infinite Crisis ще се пребори с конкуренцията. Да не говорим, че и освен всичко друго, графиката не е нещо особено. DoTA 2 превъзхожда тази цъкалка във визуален аспект. Всъщност, откъм звук положението е същото... в Infinite Crisis липсва огромното разнообразие от реплики на героите плюс страхотние фекти. Положението е много по-постно.

infinite crisis 13В крайна сметка, тази MOBA ни показва какво можем да очакваме в близко бъдеще. Много от същото. С едни супергерои, с други... един клонинг на DoTA, втори, трети, четвърти. Доста хора казват, че „Това е жанр“ и е нормално да се копира. Съгласен съм. Нека има клонинги.

Но ако те подобряват оригинала. С малко или повече. Игри като Infinite Crisis... нямат особена стойност. Освен за феновете на комиксите DC.

Наистина е рано да се говори... всъщност, играта неслучайно е в бета. Тепърва ще се добавят още герои. И нива. Но понякога е достатъчно да видиш и малко от дадена игра.

infinite crisis 14Не виждам как енджинът ще се подобри, за да стане достатъчно „мазен“ за MOBA игра. Не виждам как ще се подобри достатъчно графиката – нещо, към което нямам особени претенции, но пък все пак е желателно при красивата DoTA 2. И най-вече – не виждам как този екип, който не може да балансира и 14 героя... ще направи същото при 30 или 40. Да не говорим за по-голямо количество.

А, да, също така и нещо друго. Персонажите се отключват в стил League of Legends. Вместо всички да са изцяло безплатни и свободни за избор като DoTA 2… друг факт, който накланя везните поне при мен към изтриване на Infinite Crisis… и забравянето на тази MOBA игра.

Коментари
undefined
fElder
14 август 2013
Добре, че познатите ми не влизат тука, че щяха за таз игра да те псуват кат луд.. хипер зарибените са по нея..
undefined
fElder
14 август 2013
Абе забраих да те питам.. какво стана с PAYDAY 2 ( ако въобще си я купил де ) ?
undefined
pseto
14 август 2013
Хахахаха... е, на мене ми втръсна за нула време. Не може да се равнява с DoTА-та, каквото и да си говорим. Е, има там 3 версии на Батман и още 2 на Жокера от 14 налични в момента героя... сигурно в пълната версия ще има 7-8 батмана и 5-6 жокера... предполагам, че за феновете на тези герои е яко това.

П.С. Днеска мисля да го взема Payday 2-ката... то гледам е предимно кооперативка, тъй че можем заедно да поцъкаме през Steam.

undefined
батко ти скаридата
14 август 2013
Яборе, дай да играм на тоз гейм-изумруд!!!
undefined
батко ти скаридата
15 август 2013
Бих те осеменил в знак на признателност :* :* :* <3 <3 <3
undefined
pseto
15 август 2013
Ще ти хвърля pass-а във фейсбука, пък и има цифра батмани - ще ти харасат 100%.
undefined
Ивайло Йосифов
15 август 2013
Муаахахахахахахахахахххахах o.0
undefined
pseto
15 август 2013
По-скоро ме устройват няколко бири, ама сега кой каквото може да отдели.
undefined
батко ти скаридата
15 август 2013
Ааа, който пие бира - мастурбира!
undefined
батко ти скаридата
22 август 2013
Цъкам я от некви дни, не толкова зле. Разбира се, не може да се сравнява с DOTA, но пък... I'm BATMAN. Ботките са с потресаващ AI, включително и по-нагруханите, некак си това "забавено регистриране на командите" не прави впечатление след 3-4-5 игри, но е факт. Все пак е бета.
undefined
pseto
22 август 2013
Е, не е ужасяващо зле играта, да кажеш. Аз все пак я сравнявам с нещо близо перфектно в жанра, което може би не е особено обективно. Но все пак си мисля, че таргет аудиторията е феновете на Батман и DC Comics... и дотам.
undefined
батко ти скаридата
23 август 2013
След като пуснаха 2-та карта (баш DOTA style), почва все повече да ме радва. Но си прав, насочена е към комикс феновете, които в USA са милиони и най-вече... I'm BATMAN!
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл