Играта най-накрая беше представена вчера... и поне мен не ме впечатлява с нищичко. Общо взето, всичко разкрито като детайли относно Destiny сочи, че играта ще е банален MMO шутър. Разбира се, не жанрът на дадена игра е важен, а това как е направена... но в интерес на истината нямам големи надежди относно тази.
И така, какво имаме в Destiny? Основен акцент в заглавието ще е възможността „да създатете свой герой и да наблюдавате прогреса му с течение на времето“. Към момента биват разкрити три игрални класа – Titan, Warlock и Hunter. Става дума за класическите ролеви типове герои боец, магьосник и rogue/стрелец.
В представянето на Destiny се разкрива, че ще има loot система – тоест говорим си баш за MMORPG. Вашите герои ще получават нови брони, пушкала и др., когато се справят с някой по-труден бос.
Основен акцент в света на Destiny ще е кооперативната игра. Тя ще е нужна, за да се преминат някои по-трудни зони. Според мен, тук говорим за нещо от рода на инстанции. Ще е възможно и цъкането изцяло в сингъл, но „това не е препоръчително“.
„Представете си университета или фитнеса – да сте напълно сами там. Това си е зловещо“, казва Джейсън Джоунс, съоснователят на Bungie. Това е пример за това колко по-добре е Destiny да се играе заедно с ваши приятели.
Разбира се, ще е наличен и PvP елемент – къде без него?
От появило се клипче за Destiny виждаме и избор на различни космически кораби. Първата им очевидна функция ще е прелитането до други планети с тях, но дали ще има и битки с участието им? Това е доста интересен въпрос, но за съжаление Activision и Bungie са мълчаливи по този казус.
Що се отнася до игралния свят, то ни бива обещан огромен мащаб, както и куп различни неща за вършене в него. Плановете на Activision и Bungie са Destiny да се развива в рамките на следващите 10 години, очевидно подобно на хитове тип Eve Online или пък WoW. Дали това ще се случи предстои да видим.
Иначе, самият игрален свят ще е разделен по начин, добре познат ни от MMO жанра. Ще има места из него, които са добре защитени и в които няма как да бъдем убити, както и региони, в които играчите да се трепят спокойно. От Bungie обещават и добра мачмейкинг система както за PvE, така и за PvP нужди.
При историята, поне аз не виждам нищо впечатляващо. Действието се развива в бъдещето, когато за кратко човечеството изживява своя Златна ера, в която успява да колонизира цялата Слънчева система. Разбира се, от нищото изниква мистериозен враг, който почти погубва човечеството.
Точно преди всички хора да бъдат изтребени, идва Пътникът. Друго същество с неясен произход, което поставя огромна сфера на Земята. Тя очевидно успява да възпре частично врагът, почти унищожил човечеството, като под нея се заражда нов процъфтяващ град.
Това е предисторията. С началото на Destiny, хората започват да излизат от укритието си, за да търсят начини за преборване на мистериозните агресори.
Или казано инак, типичния пост-апокалиптичен сюжет. Добрите се борят срещу лош тайнствен враг, като винаги залозите са против тях. Бля-бля.
Естествено, в дълго представяне на играта, Bungie правят всичко възможно да я оцветят с големи думи. Но като гледам, не са много хората, които са впечатлени. MMORPG шутъри – бол. Това е нищо ново, нищо невиждано, нищо нечувано като концепция. Освен всичко друго, името на Activision като разпространител винаги ме кара да имам не едно, ами сто наум.
Иначе, Destiny ще се появи първоначално за Xbox360 и PlayStation 3. Така слуховете, че играта ще е next-gen засега не се оказват истина. Не се споменава нищо твърдо за PC премиера – от Activision казват, че „подобна версия се тества в момента“, но все още нищо не е сигурно.
Все пак, двете компании изрично споменават, че имат колосални планове за Destiny, което несъмнено намеква за next-gen версии на шутъра.
Любопитно е, че в момента не се знае нищо относно модела на плащане. Едно нещо е сигурно – няма да има месечни такси. Другото не е ясно. Ще се плаща ли еднократно Destiny, но след това да е безплатна? Тоест модела на Guild Wars 2? Ще има ли микроплащания? Предстои да разберем.
И така, стигаме до датата на излизане. Към момента изглежда малко вероятно Destiny да се появи през 2013 година. За това намеква фактът, че Activision не споменава евентуални приходи от шутъра в прогнозите си за тази година. Така мнозина смятат, че играта ще се появи в началото на 2014-та.
Това е. Вие впечатлени ли сте от всичко това? Аз не. Нямам търпение да видя някакъв геймплей от играта... но от всичко, което прочетох, в главата ми се оформя картинката на поредното MMO.
Още по темата
Иначе, не мога да се съглася с частта, че има много MMORPG шутъри. Всъщност не се сещам за повече от един open world ММО шутър, който да е изпълнен добре.А Бънджи са се доказали като FPS разработчик. Halo ми е една от най-приятните игри в жанра. Много се спекулира за MMO по Halo, има желание за такъв тип игра. Отделно, Бънджито дадоха намеци за съществуващ космически геймплей, aka битки с кораби.
Претупал си информацията за статията само заради името на Акти. От Bungie говориха много, мноооого, и ако си направят нещата както трябва ще станем свидетели на най-масовата игра в индустрията. След една година ще видим
Иначе Halo е серия, която и на мен ми харесва. Но пък MMO-то си е съвсем друга ракия като жанр. Най-вече поради факта, че първоначалната инвестиция е КОЛОСАЛНА. И няма каквито и да е гаранции.
Ето, BioWare+Star Wars с парите на EA и хоп, за една година free2play. А на книга изглеждаше като супер перфектното нещо...
Тъй че Halo+парите на Activision+MMO... пак звучи добре на книга, но хич не съм сигурен. Да, обещанията са на ниво. Ама след толкова години живот в България, на обещания не вярвам... само око да види, ръка да пипне.