hategame logo
Cyberpunk 2077 е най-успешната PC премиера
пуснато на 10 декември 2020 от pseto
cyberpunk 2077 1
Cyberpunk 2077 е най-успешната PC премиера. Само с предварителните си поръчки – без да броим копията, които ще бъдат купени днес, киберпънк заглавието на CD Projekt Red достига до 4.72 милиона бройки за компютри.

С това бива изпреварен World of Warcraft: Shadowlands. Едва миналата седмица Activision Blizzard се похвали, че заглавието им е продало 3.7 милиона бройки за ден. Е, постижението на Cyberpunk 2077 е далеч по-стабилно. Сигурно е също, че числото от 4.72 милиона ще набъбне още повече, когато бъдат включени и продажбите от днешния ден.

Иначе Cyberpunk 2077 има 8 милиона предварителни поръчки. От тях 59% са за PC, което показва ясно коя е водещата платформа за играта. Липсват разбивки за PlayStation и Xbox, но със сигурност платформата на Sony е на второто място със значителна преднина пред тази на Microsoft.

По-рано днес научихме също, че само в Steam играта е преминала границата от над 1 милион играчи в един и същи момент. Дори и в момента числото е седемцифрено, с което биват задминати традиционните лидери в платформата Dota 2 и Counter-Strike: Global Offensive.

Доколкото всичко звучи розово откъм продажби, то за самата игра положението не е такова. В Steam има немалко критики заради бъгове и лоша оптимизация. Що се отнася до стандартните PS4 и Xbox One, при тях положението е плачевно. Грозна графика е гарнирана с фреймрейтове, падащи редовно до 10-15 кадъра в секунда. Засега не е ясно кога и дали ще има поправки за лошата оптимизация.

Коментари
Charcharo avatar
Charcharo
10 декември 2020
"лоша оптимизация"

Като прочета това нещо в мен умира. Само и само защото нещо е тежко, не значи, че е лошо оптимизирано.

pseto avatar
pseto
10 декември 2020
Cyberpunk 2077 изглежда като гъз на старите конзоли и върви като гъз. Мисля, че съвсем спокойно мога да използвам думите "лоша оптимизация" за това. Или ти поне как би нарекъл състоянието на играта в момента за стандартни PS4 и Xbox One?

П.С. Ако една игра е тежка, но и не изглежда чак толкова добре, то за мен тя е "неоптимизирана". Ти как наричаш тежка игра, която не изглежда достатъчно добре?

Charcharo avatar
Charcharo
10 декември 2020
Дадени неща като NPCта, AI, физически предмети, механики, цикли на NPCтата и други не са графични ефекти но имат огромен удар над CPUто. Не всичко е работа само за видео картата.

От малкото, което съм гледал за старите конзоли - най-тежките дропове са по време на сцени, които удрят CPUто най-много. Няма значение как изглежда играта тогава, уви.

Може би още да намалят броят на NPCтата в града и да сложат по-бавно опресняване на анимациите на далечните персонажи. Това би помогнало и смятам, че ситуацията на конзолите ще се подобри с времето...

Но това наистина е лимита им. Тъй, че не е проблем толкова на оптимизация вече. Това е на лимита на тези машини.

HighFist avatar
HighFist
10 декември 2020
pseto avatar
pseto
10 декември 2020
@Charcharo, играта върви зле за старите конзоли не само в отворените секции, където щъкат стотици NPC-та, но и в затворени помещения, където се пуцаш с няколко противници. Във видеото на Digital Foundry се вижда това - има 4-5 противници на екрана, действието очевидно не се развива в средата на някоя претъпкана улица - а кадрите едвам отлепят от 20. Гледах и друго видео на PS4 - някаква престрелка извън града с пак 3-4-5 противници, кадрите изглеждат като 20-25 максимум, а графиката е като от 2010-а или преди това с тези брутално размазани текстури. Очевидно е, че има някакви други проблеми с играта, защото в противен случай поне затворените секции щяха да са горе-долу окей. А те не са.

Дали нещата ще се оправят с времето - възможно е, но не мисля, че начинът, по който изглежда и се държи играта на PS4 и Xbox в момента може да се окачестви по какъвто и да е различен начин, различен от "лоша оптимизация". Всъщност не съм сигурен дали тези думи не са прекалено меки.

@HighFist - както писах и по-долу, те се оказаха изведнъж в ситуация без правилен ход, защото явно не са могли да закърпят играта да върви дори на минимално прилично ниво за старите конзоли, от бизнес гледна точка няма как да намалят цената, няма и как да кажат в последния момент - "Версия за старите конзоли няма да има". Няма и как да продължат да отлагат всички версии до безкрай. Само дето сега получават критики... и те са основателни.

На мен ми е интересно как се е стигнало дотам. Те трябва да са знаели много отдавна, че играта няма да тръгне нормално на PS4 и Xbox One? Или просто са я подготвяли на PC и са си казали - "все ще тръгне някак на старите конзоли" - ама в последния момент се е оказало, че не е точно така. Странна ситуация, ама изглежда така, сякаш наистина Cyberpunk-ът е имал нужда от поне още 6 месеца.

Charcharo avatar
Charcharo
11 декември 2020
"но и в затворени помещения, където се пуцаш с няколко противници."

Само и само защото си в изолирана част на картата не значи, че World processing, streaming, physics and objects etc. спират да се процесират. Може би има по-малко за пресмятане (и затова 20-30 кадъра а те 10), но не спира напълно.

И точно така се прави и добър отворен свят. Като не спираш всичко просто ей така.

"преди това с тези брутално размазани текстури"

PS4 има 8 GB VRAM/RAM. С тези 8 GB трябва да имаш OS, да я използва като RAM (Hard cap) и VRAM (Soft cap). Света на играта поглъща RAM. По-добре да намалиш тесктурите отколкото да премахваш части от играта.

Cyberpunk 2077 има и доста сложен PBR. Това допълнително ебе малките ресурси на конзолата, защото има много информация за всяка текстура. За да спасиш малко VRAM тука трябва да настроиш осветлението на играта и да преработиш всяка една тесктура в играта... а това е абсурд.

Има функция на DX12_2 или Vulkan която би спасила PS4 но не я поддържа хардуера. Нарича се Sampler Feedback.

Истината, е че както DOOM 3 за Xbox 360, трябваще да я орежат за слабите конзоли. Или просто да не я пускат за тях.

"различен от "лоша оптимизация". Всъщност не съм сигурен дали тези думи не са прекалено меки."

Просто вярвате прекалено много на противно слабите машинки на Sony и MS. Нещата ще станат по-добре... но ако искате Medium Settings и Textures и 30 FPS locked на такъв боклук, то вие искате магия. Нещо невъзможно.

igra4 avatar
igra4
10 декември 2020
Трябваше да я пуснат догодина. Ех таз полска бяла лястовица на гейминга, що тъй направиха, като другите лоши, еххх 😟
LethianDream avatar
LethianDream
10 декември 2020
Играчът си го каза за очакваните бъгове и проблеми преди няколко дни, всички си знаем поляците и как си вадят първоначално игрите..сега всички обаче мълчите като настъпани п*тки.. Мен Проджекта ми станаха симпатични- не знам защо, предполагам защото никога не съм бил графична проститутка да си брои фреймрейта. Ако погледнем реалистично почти всички ще играят поне на четворка про/петица или PC, напълно нормално и естествено е да сече на чиста четворка, на старата ми четворка Одисеята на моменти беше неиграема. Но трябва да има реване яко и хейт, щото сегашните геймъри са пикльовци, които плачат, че им се е бъгнал черният кур, който са си направили.. Трагедия.. затова всички ревюта в Стийм за кофата..око да пипне, ръка да види
igra4 avatar
igra4
10 декември 2020
Аз я имам, ама ще я играя Април, когато сиг ще е играема.
Друго ми е смешно, как се търсят оправдания на поляците, а другите ги сринват за същите неща.
pseto avatar
pseto
10 декември 2020
Абе Lethian каквото и да говорим, версията за Xbox One и PS4 чисто и просто не е окей. С тези супер размазани текстури, дето изглеждат така, сякаш съм изпил две кила и половина вино и всичко е размазано, плюс 15-20 кадъра в секунда... това си е почти измама за потребителите, каквото и да говорим. То се очакваше, че играта ще е зле за PS4 и Xbox One, ама не чак толкова зле. Ако не намерят начин да я закрепят в следващата 1-2 седмици, ще им удари доста по реномето.
nightwarrior avatar
nightwarrior
10 декември 2020
Не разбирам как е измама, видеа как се држи на обикновените конзоли има от маса време. Те забавиха играта само заради тези портове. Играта е тежка, аз на Цушимата имах спадове под 30(някои скандално под 30) на не едно и две места, какво остава за игра, която не е вътрешна за студиото.

Единствения начин да закрепят, е да продължат да орязват неща.

igra4 avatar
igra4
10 декември 2020
А цената ще я орежат ли, щот накрая ще излезе напудрено инди, вместо ААА игра 😀
HighFist avatar
HighFist
10 декември 2020
nightwarrior avatar
nightwarrior
10 декември 2020
Играчкин да реве за двоен стандарт, ето такава комедия няма никъде.
igra4 avatar
igra4
10 декември 2020
Да, значи щом аз имам двоен стандарт и ти имаш😂
Псе, прав си, пуснаха я за старото поколение, без да им пука от версията, да се нагушат яко с кинти, то тва е ясно,но иначе те са добрите и мислят за геймъра, олд скул компания и така нататъка, май евраците им замъглиха очилата. Пък поляците по принцип никъде в европа не ги харесват и им викат белите цигани. Зарибиха ви и ви резнаха зелките. Летианчо, мълчат щото са гузни, че любимците им надминават и ЕА. Сега от 100 кладенеца вода ще носят, за да ги оправдават 😀
vldir avatar
vldir
10 декември 2020
Вещера и той беше в трагично състояние.
Freenod avatar
Freenod
10 декември 2020
За Уитчъра сме коментирали и преди темата,че за конзоли беше отвратително оптимизиран и го полираха след една година сигурно.Но тогава на поляците донякъде им беше простено - полуинди студио,с две игри зад гърба и първи порт за плейстейшън...ако не се бъркам имаха и около 4 години разработка...и едва ли са имали повече от 200 души ,които да работят по играта ...Но сега 5 години по-късно ,с капитализация която по едно време задмина Убисофт ,с второ студио и сигурно над 400-500 човека ангажирани с разработката на играта и с първоначално амбицията играта да е основно за това поколение .
Това което видях ,може да се опише с 3 думи - "Не е сериозно" !
Ще има пачване сигурно две години и пак не знам дали ще успеят да я направят играема за хората с базови конзоли...
Mr. Mitch avatar
Mr. Mitch
11 декември 2020
Здравейте, играх играта за pc около 2 часа и трябва да кажа че съм доста доволен. Intel coreI9900K, RTX 2080 TI SUPER, 16 GB. Графиката е на RT ULTRA, без никакви бъгове или засечки. До сега съм давал само на 2 игри 10от10, The Last of us 1 и Uncharted 4. За Cyberpunk за тези два часа оценката която ще поставя е 9от10 поради факта че не съм е играл достатъчно.
nightwarrior avatar
nightwarrior
11 декември 2020
Не бързай с оценките. Дай си време, оценка да плесне човек е най-лесното. Играта може наистина да е трепач, на мен за момента много ми харесва, но за 2-3 часа аз оценка не мога да дам каквато и да е.
pseto avatar
pseto
11 декември 2020
То хубаво, че на такава машина върви безпроблемно, че иначе щеше да е тотално скандално.

Иначе първите два часа тепърва се отваря играта, мен започна да ме хваща към петия някъде, когато натрупваш повече скил точки, почваш да обикаляш наляво-надясно, тоест се отваря геймплеят. Ще видим нататък как е, де.

HighFist avatar
HighFist
11 декември 2020
Skygleam avatar
Skygleam
11 декември 2020
Колега, RTX 2080 TI SUPER - точно такова животно няма - или е Ti или е SUPER. Надявам се някой да не те е излъгал какво ти продава.
Mr. Mitch avatar
Mr. Mitch
11 декември 2020
Да прав си, имах в предвид, че играта ме грабна и оценката ми е до този момент. Графика и геймплай наистина са страхотни за момента
Caprice avatar
Caprice
11 декември 2020
Първо,здравейте на всички. Чета сайта от поне четири години,може и повече, но не съм се включвал в дискусиите.

Сега за играта. Не разбирам какъв е този хейт, след като всеки,който си е поръчал играта за конзола, ще получи безплатна версия и за новото поколение. Напълно очаквано е играта да върви зле на старото поколение, при положение, че игрите на поляците не са еднодневки и Cyberpunk е огромна игра, която ще се играе години наред, така, както стана с The Witcher. Няма как да очакваме страхотни fps-и от ден едно, играта ще бъде поизчистена с няколко пача, а който иска да и се наслади, да играе на новото поколение конзоли или PC.

HighFist avatar
HighFist
11 декември 2020
pseto avatar
pseto
12 декември 2020
Не мисля, че става дума точно за хейт, по-скоро... основателни критики. Ако поляците закърпят положението бързо никой няма да помни няколко дни проблеми. Геймърите като цяло са издръжливо племе и стига нещо да тръгне както трябва, всичко се забравя. Все пак си мисля, че ако нещо е счупено в прилична степен, критиките са основателни - все пак за PS4 и Xbox One пак си плащаш пълни пари за играта. Ама както казва HighFist щом без ефекти и след първия пач е по-добре, значи хубаво.

Също така добре дошъл в дискусиите.

Mr. Mitch avatar
Mr. Mitch
11 декември 2020
Абсолютно си прав със хубава машина играта е уникална, играя на RT ULTRA без бъг или засичане, поне за сега. Но пък цената между добро pc и конзола има голяма разлика, но каквото такоз.
opaaa123 avatar
opaaa123
11 декември 2020
daaa na ps4-ta e pulen ujas daje ne znam za kakvo e trqbvalo da q puskat na starite konzoli mislq,4e za ps5/XB i PC e dostatu4no.kakto kaza 4ovekut po gore igrata si e tejka a ps4 s toq 1.6ghz procesor e za nikude...a za igrata az li4no q igraq na PS5 i nqmam nikakuv problem da ima malko bugove i gli4ove ama se nadqvam da gi opravqt skoro,4e mai shte si povisiq v igrata dosta a ina4e na PS-a nqmam problem ima si daje 60fps i e dosta dobre,ama nqkude 4etoh 4e shtqlo da ima upgrade za novite konzoli v budeshte nqkoi znae li dali tova e vqrno...
pseto avatar
pseto
12 декември 2020
Ще има ъпгрейд, да, сега за PS5 играта върви с графика като за PS4 Pro примерно, но вади повече фреймове (логично). Другата година трябва да излезе версия с баш ъпгрейдната графика (ама не знам дали ще върви с 60 фрейма ).

П.С. Баси тегавата е за четене тази латиница.

Caprice avatar
Caprice
13 декември 2020
Благодаря на Highfist и pseto за топлото посрещане 😊
pepito avatar
pepito
16 декември 2020
Aз си взех pc gog верисята. Играта е уникална. Верно много е тежка, но това е без значение, ако човек разполага с мощен хардуер. Не знам как е на конзола, но точно подобна игра не си я представям да седна пред телевизора. При мен много крашваше отначало докато не попаднах случайно на статия, автора съветва да се изключи всякакъв overlay - например кадрите в секунда от драйвърите на нвидия/амд, gog/steam overlay или някакви други. Аз спрях кадрите в секунда от контрол панела на нвидия и оттогава нямам крашове. Може би и пача, който излезна междуврменно помогна. Колкото до бъговете - съвсем в началото имах бъг, вобще не можех да продължа, това е при доктора Vic, наложи се да лоудна по-стар сейв. Вече съм доста напред, други съществени бъгове не съм забелязал засега.
opaaa123 avatar
opaaa123
16 декември 2020
Да играта е супер,но имаше доста бъгове...при мен лично 2 пъти паднах от картата,NPC-та полудяваха доста пъти,имах 2 crash-a и колата ми излетя в въздуха това беше при мен на първата врътка аз бях на PS5 и играта си вървеше много добре.но на старите конзоли е плачевна работата,ама нормално то игрицата си е тежичка...
pepito avatar
pepito
18 декември 2020
не знам как я играете на конзола тази игра, звучи ми абсурдно
HighFist avatar
HighFist
18 декември 2020
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл