hategame logo
Cyberpunk 2077 с бюджет от 316 милиона долара
пуснато на 22 април 2021 от pseto
cyberpunk 2077 1
Бюджетът на Cyberpunk 2077 е бил 316 милиона долара. Това число бива обявено от CD Projekt Red при тяхна среща с акционери. Което е изключително рядко явление днес - рядко бюджетите на подобни високопрофилни проекти биват разкрити.

Нямаме подробна разбивка относно това колко пари са отишли за разработка и колко - за маркетинг. Много е вероятно обаче солидна порция от тези 316 милиона - може би дори около 2/3 - да са били инвестирани във внушителната рекламна кампания на Cyberpunk 2077.

Със сигурност обаче играта е един от най-скъпите проекти в историята на гейминга. Несъмнено и с оглед на всички тези разходи CD Projekt Red са очаквали повече продажби.

Те възлизат на 13.7 милиона към края на 2020 година. Числото не е никак скромно, естествено - но при подобен колосален бюджет вероятно се очаква повече. Поляците обявяват също, че само 30 000 човека са се възползвали от възможността да вземат парите си обратно - опцията бе валидна за конзоли, където Cyberpunk 2077 имаше доста проблеми.

Пред акционерите си CD Projekt Red казват, че кривата на продажбите е "нестандартна" (под която явно се разбира, че има сериозен пик в началото, а след това те практически замират) заради решението Sony да забрани продажбата на Cyberpunk 2077 в PlayStation Store. Това според полското студио е отнело не само потенциални продажби от PS4 и PS5, но е повлияло и на притежателите на други платформи да си купят играта.

Самата компания обаче не е достатъчно бърза с пачовете си за Cyberpunk 2077. Дори и в момента играта не е изцяло поправена, което показва колко по-рано от нужното е излязла на пазара. Това несъмнено възпира и всички, които мислят да се сдобият със Cyberpunk 2077.

Коментари
igra4 avatar
igra4
23 април 2021
2/3 за реклама пълен смях. Абе поляците са същите боклуци като нас на балканите. После плюем западните компании, ама там си вършат работата и не дават 2/3 за фалшив пиар и на служителите си трохите и робски труд. Да не се лъжем, че сме мн по добри от ония.
Charcharo avatar
Charcharo
23 април 2021
Нали знаеш, че е така и за други AAA игри?

Red Dead Redemption 2 е между 170–240 милиона за направа. За маркетинг е 200–300 милиона.

Call of Duty: Modern Warfare 2, която да не се лъжем беше много очаквана игра от повечето българи е уж с 200 милиона за маркетинг и 50 милиона за направа.

Истината, е че CDPR се учат именно от Западните компании.

pseto avatar
pseto
27 април 2021
Естествено, че от западняците се учат. Call of Duty не знам дали има повече от 50 милиона бюджет годишно за разработка. Разходите за маркетинг са в пъти повече. Особено в САЩ. Още 2003-4 година имаше мега много реклами за игри по телевизията, когато индустрията беше много по-малка. Кой знае днес как е. Но и маркетингът продава.

Те и заради това мрънкат студията, че игрите са евтини. Дават по 100-200 милиона за маркетинг и после - "Ама не ни излиза сметката". Ей го, The Witcher 3 от уста на уста с няколко десетки милиона маркетинг - съвсем други продажби. Това е. Така се прави. То от уста на уста като почне и негативният маркетинг и няма спиране. Ходи разправяй после, че нямаш сестра. То Cyberpunk 2077 и меме стана даже...

П.С. Макар че довечера може да го пусна да го пробвам с ray tracing как изглежда.

The_Doctor46 avatar
The_Doctor46
29 април 2021
Псе,за изглеждане,изглежда страхотно,особено вечер,но нямай много надежди за гладка игра. Ray-tracing-a сваля адски много кадрите. Не знам на мобилна 3060 как ще е,ама дано е играема.
Charcharo avatar
Charcharo
29 април 2021
@The_Doctor46
DLSS (което е кофти та 1920x1080) и ще върви.
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл