Една от основните причини за провала на Wii U беше малката поддръжка от външни гейм компании – онези, които не са под шапката на Nintendo. Тук спор едва ли има. Очевидно е, че японският гигант осъзнава ясно това, тъй като се кани да действа по съвсем различен начин с новата си платформа Switch.
„Още от началото на разработката на Switch целяхме да създадем среда, в която множество различни външни разработчици имат възможността лесно да адаптират софтуера си“, казва Шиня Такахаши, директор в Nintendo. Той дава примери с популярни двигатели като Unity и Unreal Engine, които се поддържат свободно от Switch.
Такахаши добавя, че е оптимизиран и процесът, позволяващ портването на разработени за PC игри като цяло. Което също звучи като добра новина за Switch.
Сега остава да видим единствено колко бройки ще продаде устройството. При висока популярност можем да сме сигурни, че външните студия ще пускат портове за Switch. В противен случай... е възможно да се повтори съдбата на Wii U.