Защо се случва това ли? Компанията Oculus VR е собственост на Facebook. В резултат към момента се изисква регистрация в социалната мрежа, за да си направите акаунт за различните Oculus устройства и да си купувате приложения и игри за тях. Любопитно е, че да искате - не можете да игнорирате тази възможност. Това е било възможно в миналото, но не и сега.
Така възникват някои въпроси - например какво ще се случи, ако акаунтът ви за Facebook бъде баннат или ограничен? Означава ли, че няма да можете да цъкате игри за Oculus Rift 2 например?
В подобни случаи си припомняме колко деликатна е ситуацията с изцяло дигиталното съдържание. Една услуга винаги може да преустанови своето функциониране... и тогава да загубите всичко, което сте купили.
Самите Facebook купиха Oculus VR през 2014 година, като стойността на сделката беше 2.3 милиарда долара. Тогава виртуалната реалност изглеждаше като "следващото голямо нещо", но някак VR джаджите не се превърнаха в мейнстрийм хит.