hategame logo
Call of Duty: Black Ops 2 - почти ми хареса... но има още какво да се подобрява
пуснато на 25 ноември 2012 от pseto
call of duty black ops 2 cover
В интерес на истината, Black Ops 2 е най-доброто Call of Duty, което съм играл в последните години. Въпреки всичко, есенцията му си остава същата - игра, в която се търчи безмозъчно, игра, която сякаш е правена за друсани и пияни на копеле кора. Което не ме кефи като идея. Графиката не е по-различна от последните версии на играта. Има някакви минимални подобрения, но дотам. Все пак, като се има предвид, че хич не е тежка, то й слагам оценка сиво, вместо червено. Положението при звука е добро. Който и аспект да гледам - гласова актьорска игра, ефекти, саундтрак. Геймплеят на Black Ops 2 е по-приятен и от този на Black Ops, и от този на Modern Warfare 3. Че и предишни CoD игри. Признавам си, почти ми хареса. Но все пак... нещичко липсва. Почти щях да сложа Black Ops 2 в ънхейтабъл... но нещо просто ми пречи да направя това. Въпреки че тази игра показва, че дори и тази поредица може да се развива към добро... то има какво да се иска още. Честно казано, тази година Call of Duty ме изненада. Защото в мултиплейъра на Black Ops 2 наистина има новости. Нещо, което определено не очаквах! Бях сигурен, че сапунката ще си продължи все така, както си върви в последните години.

В резултат на нововъведенията, играта даже почти ми хареса! И за съвсем малко щях да я сложа в ънхейтабъл! Но както обикновено, здравият разум надделя и Black Ops 2 е там, където му е мястото. В хейт ревюта.

Да, не отричам, че този шутър си има добрите страни. Всъщност, бих могъл да кажа, че ако ще се играе модерна игра, то няма нужда човек да търси алтернативи като Medal of Honor: Warifighter например - по-добре е да си купи онова, от което се копира. Оригиналът.

Все пак, Black Ops 2 си остава игра, която има много да развива, за да я оценя високо. Особено пък ако говорим за PC.

Но нека започна отначало. Каква е историята и сингъла? Традиционно за поредицата Call of Duty, този елемент е изпълнен силно. Като главен персонаж се завръща Алекс Мейсън, героят от оригиналния Black Ops. Сюжетните линии са две - една през 70-те и 80-те години на миналия век, в която виждаме как главният злодей Раул Менендез достига до могъществото си. Другата е през 2025 година, в която същият пич се опитва да разпали глобална война между световните суперсили.

Въпреки че в своята есенция сюжетът е подобен на много CoD заглавия - вие трябва да спасите света, прекършвайки манипулациите на основния злодей - то в Black Ops 2 нещата са изпълнени добре.

Интересно е, че за първи път в поредицата имате възможност да взимате различни решения в сингъл кампанията, които да променят нейния развой. Така в Black Ops 2 имаме по-разчупен сюжет, в което число и влизат няколко алтернативни завършека на играта. Което пък би било мотивация за някои хора да преиграят заглавието.

Въпреки тези добри страни, сингълът на Black Ops 2 отново страда от класическите за модерните шутъри симптоми. Кампанията е кратка, а трудността е по-скоро оптимизирана за конзоли и PC-геймърите няма да бъдат затруднени особено.

Да, бих оценил сингъла положително. Както обикновено. Поне на мен традиционно ми се нрави този елемент от Call of Duty-тата.

Но същото не мога да кажа за мултито. Което в крайна сметка е основното нещо в тези игри. Главната мотивация човек да си купи заглавието, особено като се има предвид, че сингълът е доста кратък.

А въпреки че има подобрения, то има какво да се желае от мултито. Да, може би след 2-3 години Call of Duty най-накрая ще ми прави истинско удоволствие... но не и в днешно време.

Но нека започна с добрите неща в Black Ops 2. Те са изцяло насочени към персонализирането на вашия войник и по-точно какви оръжия да носи.

Въпреки че в предишните игри имаше немалко възможности за променяне на инвентара ви... то нямахте пълен контрол върху всичко. Примерно ако ви харесат два perk-а от Tier 1, то трябваше да изберете само единия от тях. Дори да не използвате второ оръжие, то задължително трябваше да изберете такова. И т.н.

Какво имаме в Black Ops 2? Общо взето, нещата са подобни на класическо RPG. Имате общо 10 точки за екипиране на героя ви. Всяко оръжие, добавка за него, perk или wildcard добавят по 1 точка.

Така един снайпер с две подобрения отнема 3 точки, ако имате 3 perk-а вече заемате 6/10 точки и ако сте екипирали 2 гранати - 8/10. Което ви дава възможност да добавите още нещо.

Якото е, че може да се премахне абсолютно всичко. Не ви харесват Tier 3 perk-овете? Махате ги и си освобождавате още точки. Искате да имате 2 perk-а от Tier 1? Няма проблем - използвате wildcard, който ви позволява това и сте готови (имайте предвид, че и wildcard-овете струват по 1 точка!).

Якото на тази новост е, че човек има пълен контрол върху това, което прави с героя си. В миналите Call of Duty игри, все оставаше впечатлението, че мога да подобря още нещичко по билда си. Освен това трябваше да екипирам разни неща, които не използвам никога. Сега вече нещата не са такива.

Освен 10-точковата система на екипиране, в Black Ops 2 има друга новост - за първи път от доста години perk-овете нямат про версии! Просто ги екипирате еднократно и това е. Което е адски голям плюс!

Тъй като про версиите бяха едно от най-големите малоумия в цялата игра. Беше нужно безмозъчното им фармене, поради която причина много често в мачовете се виждаше някой да гледа в небето нон-стоп с екипирана базука например, понеже трябва да взриви 10 вражески летящи обекта, за да си получи подобрения perk.

Заради което качеството на геймплея като цяло се влошаваше. Тъй като винаги имаше поне 2-3 човека, които просто си фармят точки за даден perk и хич не ги интересува какво се случва в самата игра.

Това вече е премахнато - каквото си вземете като perk, това е. Никакви подобрения, никакви про версии!

Бих могъл да спомена като плюс и друго - оръжията! За първи път те изглеждат що-годе балансирани. Поне за нормалния core режим. Не знам от колко години не съм виждал такова разнообразие - във всяка игра има човек с почти всеки клас оръжие! Може би отново най-тежките картечници са слабички, но пък останалите пушкала са добре балансирани.

Всичко звучи добре дотук? Да, именно заради това се канех да сложа играта в ънхейтабъл. Но въпреки тези подобрения в избора на оръжие и донякъде баланса, то самата игра си остава същата.

[caption id="attachment_12827" align="aligncenter" width="525" caption="Подобрената система за екипиране на оръжия ви позволява всякакви извращения"][/caption]

В повчето режими, имам чувството, че Call of Duty е симулатор на баня в затвор, където човек постоянно си изпуска сапуна. Винаги има някой зад тебе... да те наебе! Просто играта ражда играчите където й падне... и често ми се случва още преди да се огледам да бъда насолен от нечии куршуми.

Killstreak-овете отново са супер досадни и трябва да бъдат балансирани. Общо взето, стигне ли някой до високите им степени... става абсурдно. Качва си се спокойно на някакъв хеликоптер и прави цялата карта на пихтия.

Което е тъпо - ясно е, че винаги едни играчи са по-добри от други, но това не значи, че играта трябва допълнително да ги подкрепя като направят много убийства поред.

Разбира се, трудността както винаги не е оптимизирана за PC. Според мен е крайно време да се сложи още един режим, който да намали демиджа на куршумите. И да увеличи отката! Тъй като е тъпо да видиш как почти всички никога не се прицелват - дори и да има опонент в другия край на картата. Просто се задържа безмозъчно спусъка, пък каквото стане!

А много често нещо става става - хедшот или убийство.

Всъщност, това ми е основният проблем в Call of Duty. Просто се вижда, че няма умение! По дяволите, някога ненавиждах Counter Strike и милеех за Quake 3 и Unreal Tournament, но CoD игрите са в пъти по-зле. Понеже на Counter Strike не можеш просто да задържиш спусъка от другия край на картата и готово – да имаш почти гарантирано убийство. Трябва да се прицелиш... да стреляш с по няколко патрона, по възможност 2-3. Искаше се умение.

Да, винаги можеше от близка и средна дистанция да се задържи спусъка безмозъчно, пък каквото стане. Но пък умението се толерираше като цяло!

В Call of Duty игрите, включително и Black Ops 2, това не е така. Тук-таме виждаш някой наистина добър играч, който ясно се прицелва за хедшот, който стреля с по 2-3 куршума и т.н. Но това е рядкост. В повечето случаи двама се срещат, задържат спусъка и започват малоумно да движат мишката наляво-надясно, докато единият не изтегли късата сламка и умре.

Няма да крия - аз играя по същия начин! Просто защото в почти всеки случай, в който изгубя частица от секундата за прицелване... другият срещу мен е задържал безмозъчно копчето и ме сваля с хедшот. Което в един момент започва да ме дразни и отебавам, действайки на късмет без умение.

Все пак, изводът ми е следният - ако се подобрят две неща, следващото Call of Duty ще е добра игра. Да се намали демиджът на почти всички оръжия и да се увеличи отката на пушкалата, специално автоматичните. Така когато двама души се срещнат, то умението ще изиграе по-голямата роля кой да умре. А не кой е видял опонента си с периферното зрение частица от секундата по-рано и е задържал безмозъчно копчето.

Даеба, дори тоя режим да го нарекат "за PC геймъри", пак ще е добре. Все пак го има обратният вариант - тъй наречения хардкор, в който оръжията правят по-голям от тъй или иначе големия си демидж. Който вид игра междувпрочем е супер малоумен, понеже всички кашират като за последно и играят с някакви леки оръжия, които убиват за части от секундата.

Като стана дума за режими, то отново има доста такива. Включително и възможност да се цъка срещу зомбита или пък League вариант, в който всички оръжия и ъпгрейди са отключени от самото начало, а с всяка игра, която свършвате, се качвате или падате във виртуална лига. Нещо от рода на Fifa 13 и основния онлайн режим там.

[caption id="attachment_12834" align="aligncenter" width="525" caption="Бих се радвал, ако мизерното лежане също бъде премахнато"][/caption]

Мен лично тези варианти на игра не ме израдваха, като прекарах минимално време в тях. Не само това, но и там има осезателно по-малко хора, отколкото в класическия Core вариант.

Преди да премина към финалните думи, ще отделя време и за традиционните графика и звук.

Визуално, Black Ops 2 си е "поредното Call of Duty". Енджинът очевидно е старичък вече, като няма как да се сравнява с Frostbite 2 от игрите на EA. За сметка на това, играта върви плавно и на по-стари машини, а пък и самата графика не е грозна, поне според мен.

Звукът както обикновено е на високо ниво. Експлозии, гласова актьорска игра, ефекти - бива си ги.

И така, заключението? Call of Duty: Black Ops 2 не е помия като Medal of Honor: Warfighter. Кампанията е добра. Мултито... е подобрено, сравнено с миналата година. С други думи, ако сте фенове на серията, то няма какво да му мислите.

Ако не сте... не съм сигурен какво да кажа. Реално, тази игра ми беше почти приятна. Изненада ме в положителен аспект. Кефът беше много по-сериозен, отколкото Modern Warfare 3, на който изиграх с погнуса 20-на часа и го отебах да гние завинаги в Steam акаунта ми.

Все пак, трябват подобрения по мултито. Трябва да се балансират така нещата, че да се акцентира на умението. А не всички да задържат копчето като безмозъчни телета. Тъй като в своята есенция, Black Ops 2 си остава просто една игра за надрусани и тотално пияни хора, които просто се шляят като телета и задържат левия бутон на мишката, когато видят нещо да се движи.

Да, може да се играе и с умение. Но самият факт, че можеш да си първи в дадена игра с безмозъчност говори ясно.

Но пък кой ли знае - може би Infinity Ward/Treyarch ще сложат един режим, какъвто искам в следващите години? Е, тогава Call of Duty ще бъде в ънхейтабъл, спор няма!

Коментари
undefined
fElder
09 август 2013
Макар, че е минала почти години от дебюта на играта аз искам да кажа нещо и то е че - ПСЕ ТИ СИ НЕНАВИДНИК КЪМ CS ! И се държиш отвратително с Call of Sapun. ( за което ти блогодаря )

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл