Но най-лошото в случая е, че просто финансовото кранче в един момент е секнало. И въпреки че играта започва прилично, нататък започват скатавки. Вкарват се тъпоумни пъзели тип „дръпни скрита ръчка“, които се разрешават след като обиколите дадена зона 9-10 пъти. Битките стават прекалено трудни към края, като целта е ясна – да преигравате отново и отново, с което се увеличават часовете геймплей.
И да, разпространители на играта са Activision. И мога да виня единствено тях, че не става дума за по-добър продукт. Тъй като е сигурно, че в даден момент са спрели кинтите... и резултатите са налице. Заглавие, което много трудно може да бъде препоръчано.
Но нека започнем отначало – кой е Deadpool? Става дума за един от тъй наречените антигерои във вселената на комиксите Marvel. Какъвто е например добре познатия из нашите ширини Punisher. Говорим за персонаж, който може да бъде окачествен като част от добрите... но за разлика от „истинските“ супергерои прибягва до екстремално насилие и изобщо не се свени да екзекутира противниците си. Вместо да ги гали мило-мило и препраща към затвора.
С една дума, Deadpool е пич.
Но за разлика от Punisher например, който е гневен заради смъртта на семейството му... тук говорим за нещо друго. Deadpool е просто луд. И толкоз. Главата му официално не е наред и постоянно започва да си представя разни детински неща, ръси безумни лафчета и общо взето не му пука за нищо.
Особено като се има предвид, че като супергерой е почти безсмъртен. Имайки възможността да регенерира почти всякакви наранявания, включително това цялото му тяло да бъде взривено и да остане само главата му!
Реално, в играта Deadpool… най-якото нещо е Deadpool. Което звучи като нещо доста логично. Просто е видно, че разработчиците от High Moon Studios се кефят на героя и са се постарали да пресъздадат лудостта му автентично. И като цяло се е получило добре!
Хуморът е типично дебелашки и детински, като сюжетът е умишлено несвързан и изпълнен с дебилни моменти. В които Deadpool се оплаква от това, че не може да се изправи срещу „истински“ злодеи и иронизира самата игра, питайки „За това ли само е стигнал бюджетът?“.
Разбира се, лафчетата не във всички моменти са забавни. Общо взето, положението е 50:50. Но пък поне аз като цяло останах с положителни впечатления. Като цяло, можете да хвърлите едно око в YouTube, за да прецените дали се кефите на това, което чувате или напротив.
Но въпреки че дебелашкият хумор като цяло е плюс, то геймплеят куца. Всъщност, ако не ви се понравят лафчетата на Deadpool, то разочарованието ви от играта ще е доста значително.
Първият и най-сериозен проблем при играта е... малкото количество геймплей. Като се има предвид, че говорим за изцяло сингъл заглавие, то превъртането му след около 5 часа звучи доста зле! И откровено несериозно. Да, играта е малко по-евтина от обичайното... с което може би Activision иска да покаже, че причина заради това е късата кампания. Ама съжалявам! При малкото си съдържание, Deadpool трябва да струва едно 30 лева... колкото беше официалната цена на Call of Juarez: The Cartel например. А не 80 кинта за PC.
И това едно на ръка. Второто е... че самият геймплей просто не е много добър. Hack and slash битките, които са по-голямата част от Deadpool като цяло са прилични... но пък след около два часа омръзват. Причина за това е фактът, че точно като в Batman Arkham игрите има индикатор над главите на противнците, когато ви атакуват. Което ви дава възможност да ги контрирате. Но пък в Deadpool, дори на последната трудност получавате прекалено дълго време, за да реагирате.
В резултат ако се концентрирате, то можете да направите комбота от рода на 200, 300, 400 последователни удара в някои мелета, без да получите щети! Като цяло, hack and slash битките са доста скучни, а най-лошото е, че няма нужда от алтернативни тактики. За разлика от Batman Arkham игрите. Гледате за индикатор, че ви атакуват => контра => няколко удара от комбо => повтаряне на упражнението.
Ако се замисля, най-трудното нещо в меле битките е... камерата! Която е абсолютно безумна и трудна за контролиране. В случай, че се млатите в някое открито поле, то нещата що-годе са търпими. Но пък ако става дума за един от многото еднообразни коридори в Deadpool... лошо, лошо. Камерата се забива в някоя стена, сочи наляво, надясно, нагоре... ама не и там, където ви трябва – в мелето.
Както споменах вече, бойната система е елементарна и 90% от битките могат да се минат само с две копчета – това за контриране и една от двете ви атаки с мечовете. С други думи, можете да ги натискате, докато с мишката се опитвате да балансирате камерата. Но не, не става! Положението е същото, сякаш оператор на Канал 1 се опитва да улови бързо развиваща се ситуация във футболен мач – камерата хвръква напред, после се връща прекалено назад и вие в същото време се опитвате да забележите нещо.
Освен hack and slash, в Deadpool има и застъпен елемент на шутър. Към който, в интерес на истината, нямам сериозни критики. Гадовете ви убиват много бързо и трябва да внимавате какво правите. Не можете просто да се хвърлите сред тях като Рамбо.
Естествено, в есенцията си говорим за типична пуцалка – криете се зад някаква преграда, вкарвате няколко куршума, чакате кръвта ви да се регенерира и така. При положение, че все пак Deadpool е почти безсмъртен супергерой, то поне този елемент не прави отрицателно впечатление.
Но като казах, че почти нямам критики към пуцнята, не значи, че няма един сериозен минус... лошото регистриране на куршумите в противниците от играта! В много ситуации ми се случваше да съм се прицелил в главата на враг, който не се движи. Стрелям... нищо! Стрелм пак – нищо! На третия път пък му пръсвам тиквата.
Доколкото това не е супер дранзещо в част от ситуациите, то в някое напрегнато меле може да ви коства и живота. Което е гадно.
Като за цвят, в Deadpool има и платформинг секции. Които в началото на играта не са много дразнещи, дори напротив. Изпълнени са с лафчета, които някак ги оживяват. В повечето случаи диалогът се води между Deadpool и Deadpool в главата му... да, нали споменах, че той е луд?
Проблемът е, че нататък платформинг секциите започват да стават адски досадни. Първо, че лафчета вече няма... и второ – вижда се, че са сухи и интегрирани единствено с цел увеличаване на игралното време. С други думи, в началото има платформинг, за да чуем лафчетата... а накрая е вкаран съвсем бездушно и изкуствено.
[caption id="attachment_19149" align="aligncenter" width="525"] Типичен пример за един от проблемите с камерата... макар че тук говорим за по-малък такъв... в коридорите си е ад[/caption]
Всъщност, първите два часа геймплей на Deadpool са прилични като качество. Вижда се, че е хвърлен огромен труд по тях. Честно казано, ако имаше някакво развитие нататък, това щеше да е хубава игра. Но както споменах, финансовото кранче е секнало. Напълно очевидно. И резултатите стават плачевни.
Първо, че архитектурата на нивата става съвсем линейна и бездушна. Не, че в началото е нещо гениално, но пък нивото е доста по-високо.
Второ, че се интегрират някакви тъпашки пъзели, които ви карате да обикаляте някаква зона цифра време, докато ги разрешите. Не защото има някаква главоблъсканица, някаква загадка за решаване... ами просто защото трябва да намерите някаква ръчка, бутон и т.н. Често забита на майната си... съвсем умишлено.
И трето – щетите на тъй или инак еднообразните врагове започват да варират драстично! Някъде към края на играта имаше една битка с две дебели прасета накуп. По-рано в играта се срещате с едно от тях – нужни са му около 2-3 удара да ви убие на последната трудност. Нека ги кажем два. Но пък в тази битка... на моменти ви гъне с един-единствен! Което е супер несправедливо във всяка една игра. Да умирате от един шамар! И тука не говорим за някакъв бос, който да зарежда своя гига удар в продължение на 10 секунди, та вината да е изцяло ваша. Не, говорим за по-силен обикновен противник. Който просто ви one hit-ва.
Всъщност, дори и обикновените гадове започват да правят странни щети. Водите си битка и ви взимат по 20%, 25% от кръвта. Що-годе нормално (забравих да отбележа, че последната трудност на Deadpool предлага предизвикателство, което е плюс!). И изведнъж – бам, прострелва ви някакъв обикновен глупак с пушка и ви взима 50-60% с един удар. Ей-така, от нищото!
Нещо, което липсва в началото. Но идеята е ясна – при намаления бюджет и драстично спаднало количество геймплей... да има какво да запълни времето.
Доста евтино. И откровено дразнещо. Понеже Deadpool от бърза, аркадна и що-годе забавна (въпреки недъзите си) игра от първите си часове се превръща в... скучен платформър с небалансирана трудност, в който прекалено често търсите някакви глупави ръчки, които да ви отворят следващата еднообразна зона.
Но нека преди заключителните редове да отделя малко думи за графиката и звука.
Както споменах по-рано, нивата в Deadpool са доста скучни и бездушни. Общо взето, говорим за коридори плюс открити зони тук-таме без каквато и да е украса по тях. Въпреки това, използваният Unreal Engine що-годе довежда до нелоши резултати. Графиката е грозновата и старичка, но не е баш ужасна. Оценка сиво.
[caption id="attachment_19150" align="aligncenter" width="525"] Това DP е съкращение от Deadpool... а не онова DP, за което си мислите, кучета!!![/caption]
При звука, положението като цяло е добро. Огромен плюс е фактът, че Deadpool бива озвучен от Нолан Норт. Актьор, който е дал гласа си за множество анимационни превъплъщения на героя и общо взето се справя страхотно. Е, лафчетата не във всички случаи са забавни... ама вината не е на гласа, а на сценариста.
Също така, положителни неща могат да се кажат и за саундтрака. Не е нещо запомнящо се, но пък определено не дразни. Ефектите обаче са по-скоро посредствени.
И така, крайната оценка... Deadpool не е игра, която си струва. Наистина геймплеят е интересен в първите два часа. Сякаш и в началото лафчетата са по-забавни. Но нататък се усеща как парите са свършили. Как започват да ви цакат на дребно със скучен платформинг и малоумни пъзели. В резултат не мисля, че 20-те лева от руските сайтове за играта си струват. Изобщо пък не говоря за това да се купи за 80 кинта от официалния Steam… просто тези пари не са достатъчни за няколко часа геймплей.
Да излезете за по бира-две-пет-седем с приятели? Определено. Пък и това ще ви осигури доста повече часове забавление. Но да ги дадете за Deadpool? По-скоро не. Тъй като това е игра, насочена по-скоро към най-големите фенове на героя в САЩ... отколкото нещо за широката аудитория.