hategame logo
Fast and Furious: Showdown – традиционна долнопробна адаптация по филм
пуснато на 26 май 2013 от pseto
fast and furious showdown cover
Поредна гейм адаптация на Activision по летен филмов блокбъстър, пореден провал. Но едва ли някой от нас е изненадан от това - свикнали сме този гейм разпространител да пуска подобни помии в продажба. Само не знам как не ги е срам да си лепнат логото върху тази игра. grafika 1Графиката на играта изглежда като 10-годишна. Нереално е просто, няма какво да се каже! Ужасяващо. zvuk 1Отново зле. Дървено озвучаване, средняшки песни по време на състезание, ужасни ефекти. gameplay 1Геймплеят е крайно скучен и лесен. Да, мога да призная на разработчиците, че поне са опитали да вкарат достатъчно разнообразие. Има някои нелоши идеи. Всъщност, с по-добър чисто технически екип и по-висок бюджет, можеше да се получи дори прилична игра. Но с тези пари и талант... толкова. ocenka 1Не, че някой се е съмнявал. Но това е факт - Fast and Furious: Showdown е чисто прахосване на време и нищо повече. Ужасна игра. fast and furious showdown 12Още преди да излезе Fast and Furious: Showdown, то човек можеше да предположи, че тази игра ще е в най-добрия случай посредствена. В крайна сметка я разпространява Activision. И рейсърът се появява съвместно с летен блокбъстър като Fast and Furious 6. С други думи, би било огромна изненада, ако това беше добра игра.

Но Showdown определено е един от най-големите помии, разпространявана от Activision в последно време. А като имаме предвид колко боклуци пуска редовно тази гейм компания... то това говори много.

Всъщност, във Fast and Furious: Showdown има някои хитри идеи. Които потенциално можеха да доведат до доста по-добър продукт. Но чисто техническото изпълнение е... ужасяващо.

fast and furious showdown 3Още когато припалите цъкалката за първи път, то ви лъхва на... безплатна флаш игра! От онези, които ги има със стотици в множество сайтове. Тъй като техническото изпълнение е точно на такова ниво.

Графиката мяза на минимум 10-годишна. Физиката на автомобилите е... просто покъртителна. Изкуственият интелект е слаб, мисиите са скучни...

С други думи, това и безплатна игра да беше, то нямаше да си струва. Но това недоразумение да се продава срещу пари... е абсурдно! И то играта е разпространявана от Activision - просто в такива моменти виждаме отново и отново защо този компания е ненавиждана от мнозина. Наистина - Showdown е нещо безсрамно!

fast and furious showdown 8Във всички свои елементи. Например сюжета. Той е толкова разпокъсан, че прилича на са салфетка в разгара на буйна вечер под звуците на поп-фолк. Докато в първия един час разбирате що-годе за какво става дума, то в един момент започвате да се чудите – „Абе, тука има ли някаква история или не?“.

Тъй като в повечето време се занимавате  с пръснати из целия свят състезания, обири и т.н., които биват правени с участието на добре познати ни персонажи от Fast and Furious филмите. Самият аз не съм гледал последната лента... което явно ми е проблемът. Тъй като игрите на Activision, базирани на филми, винаги се развиват по такъв начин, сякаш е задължително да си отишъл на кино, преди да ги инсталираш.

Всъщност, критиките на Showdown можеха да се разминат единствено ако играта се предлагаше безплатно с купуване на билет за Fast and Furious 6...

fast and furious showdown 10Но в крайна сметка, говорим за рейсър. Нефелният бюджет може да се преглътне, нали така? Безспорно.

Но долнопробният геймплей... не.

Основното нещо, от което страда целият Fast and Furious: Showdown е фактът... че е крайно, прекалено, безумно лесен. Единствените моменти, в които трябваше да рестартирам дадена мисия бяха онези, в които малоумното AI на моя екип в дадена мисия за пореден път осереше нещата. В остатъка... просто си минавах всичко с песен на уста.

Без затруднение, без нищо. Задържам газта и край, печеля. Отново и отново.

fast and furious showdown 1Всъщност, редно е да отбележа едната добра идея, за която споменах в началото на статията. Поне в Showdown има разнообразие на режими в сингъл. Като например класически състезания. Или пък елиминации. Престрелки в движение. Превземане на превозни средства. И други такива.

Общо взето неща, които сме виждали много пъти във Fast and Furious филмите. И като цяло е хубаво, че разработчиците на играта са се опитали да поразчупят геймплея. Поне на теория, де, тъй като реализацията е под всякаква критика.

В обикновените състезния в особена степен личи колко е безумен изкуственият интелект. Достатъчно е единствено да карате що-годе чисто без да се блъскате в трафика. И това е. Печелите. Точка. Вашите противници са малоумни и е забавно да видите как буквално се надпреварват кой да се нашие в насрещен камион. Понякога даже 3-4 накуп се натрисат в някое голямо возило, колкото да улеснят още повече задачата ви.

fast and furious showdown 2Когато пък имате за цел да водите престрелки, то положението пак е същото. Няма каквато и да е трудност за всеки, имащ малък опит във FPS игрите. Като добавим и безумно дългото забавяне на времето при прицелване, то нещата стават още по-смешни. Явно пичовете от Fast and Furious имат уменията на Нео от Матрицата. Евалата.

Естествено, за да се допълни картинката, то в почти всички мисии бивате придружени от компютърно управляван партньор. От който директно зависи минаването на някои мисии... и просто като наблюдавате как шофира, нещата стават трагични.

Общо взето, ако AI-то успее да избегне някой автомобил срещу вас, то това ще е постижение. Ама не се случва много често.

fast and furious showdown 7Да, явно идеята е Fast and Furious: Showdown да се играе в екип с други хора. Окей. Само дето аз не съм много по кооперативката... което е едно на ръка. А другото – кого, по дяволите, ще накарам да играе този недомислен рейсър с мен? Та нали само ако предложа това, ще ме линчуват?

В резултат, просто цъках с помощта на AI-то. Да, наистина можете да сменяте позициите във всеки един момент. Което е сериозен плюс. Можете да зачистите част от тъпотиите, които прави вашият компютърно управляван партньор нон-стоп. Но просто не е приятно. Геймплеят е скучен.

Тъй като говорим за нелепост. Изкуственият интелект е просто ужасен и толкоз... доста флаш игри могат да се похвалят с много по-добър!

fast and furious showdown 6Но най-големият минус на Showdown са графиката и физиката в играта. Визуално, говорим за продукт на десетилетка някъде... зле, зле, зле. Но това далеч не е най-лошото нещо. Трагедията идва при физиката на играта.

Която е абсурдна. Адски забавно е какво се случва, когато взривите поредният вражески автомобил... пътниците в него дори не сменят позицията си. Стоят си закачени на вратите, сякаш цъкаме долнопробна игра от 1999 година!

А това возилата да „си тежат“ на мястото и отговарят дори малко на реалността? Не. Общо взето, единственото притеснение за вас е да не се ударите в автобус или камион. Останалите автомобили можете да ги отнесете като стой та гледай. Хвръкват, все едно са картонени изрезки. Дори и да се намирате в някое спортно возило, то неговото държание на пътя е като на военно Хъмви или друга бронирана машина. Така смила всичко.

fast and furious showdown 4Разбира се, щетите в тази игра нито изглеждат добре визуално, нито пък внасят трудност. 5-6 удара в автобус челно и евентуално можете да загинете. Ама евентуално само... Да не говорим, че когато взривите противник, то колата ви връща кръвта си (каква е логиката... не знам). Което ви прави сравнително безсмъртни.

Звукът също е мизерен. Мелодията, с която ви посреща играта мяза на нещо, сътворено за 5 минути, колкото да се отбие номера. Е, поне Activision явно са отпуснали някакъв кинтаж, та са лицензирани някакви средняшки рап и поп песни, колкото да се запълнят дупките по време на игра.

Но това не оправя нещата. Ефектите са абсолютно слаби, просто могат да се говорят само лоши неща за тях. Из много мисии има и диалози, които да ни запознаят с конкретните задачи... които са меко казано покъртителни.

fast and furious showdown 5Като цяло, аматьорщина отвсякъде е тази игра. Която вероятно е правена с адски мизерен бюджет. Да, струва ми се напълно вероятно Activision да спечели пари от тази игра. И със сигурност това не е последната адаптация на разпространителя.

Макар че хората в даден момент ще се усетят. Надявам се. Ще съединят две плюс две. И Activision ще се откаже от тези абсурдни продукти. Веднъж завинаги.

А и не е да кажеш, че липсват идеи. Fast and Furious: Showdown можеше и да е прилична аркадна игра при използване на по-добър енджин и по-голям екип. Но уви... в момента изцяло не си заслужава.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл