hategame logo
Medal of Honor: Warfighter - поредният клонинг на Call of Duty
пуснато на 11 ноември 2012 от pseto
medal of honor warfighter cover
Medal of Honor: Warfighter е перфектният пример защо Electronic Arts постоянно е на загуба. Просто не става бездушно да копираш конкуренцията, да пуснеш в продажба някаква недовършена игра, и да се надяваш на печалби. Не става. Според последни данни, Medal of Honor: Warfighter не се продава добре... и има причина за това! Играта е кенеф и толкоз. Макар и тежък, Frostbite 2 енджинът е красив и спор в това няма. Визуално, Warfighter изглежда страхотно. Традиционно игри като тази имат страхотно аудио-визуално представяне... за съжаление, в този аспект почти винаги се отделя повече време за него, отколкото за геймплея. И сингъла, и мултито... човек няма за какво да се хване. Скука, клише, кражба... игра без идентичност. Същото като човек да влезе в чалготеката... всичко изрусено с тон фон дьо тен, всичко се размива в една обща сволоч и идентичността изчезва.Една игра не е само графика и звук. Трябва да има и геймплей. Всъщност, именно заради това игрите се наричат "игри". А не "филми". Или нещо друго. Medal of Honor: Warfighter просто няма геймплей. Честно казано, наистина ме е яд, че давам пари за игри като Medal of Honor: Warfighter. Или поредното Call of Duty. Просто защото мога да видя 10 клипчета в YouTube и да се уверя, че това е поредната модерна FPS помия и не заслужава да бъде купена.

Пък и някак не ме кефи идеята следващия път EA като почне да говори за продажби, аз да съм един от хората, дето са се минали.

Но уви. За броени часове, Warfighter чисто и просто ми омръзна. А 50-те лева, които дадох от добре познатите ни руски сайтове за тази помия... са тотално и безвъзвратно похабени.

Просто защото това е игра, която се отличава с изключителна бездарност. Във всеки един аспект. Реално погледнато, не знам как изобщо може и да се напише ревю за такъв кенеф. Тъй като няма какво да се каже.

Сингъл плейър кампанията? Пределно добре позната и клиширана. Нещо, което видяхме сто пъти вече в Call of Duty, в Battlefield 3, в Medal of Honor от 2010-та и т.н.

Отново поемаме контрола над екип командоси, които трябва да избият собственоръчно десетки хиляди терористи. Тъй като Warfighter е продължение на Medal of Honor, който се появи през 2010 година, то в играта взимат участие и същите главни герои. Не, че някой го ебе това – аз поне вече съм ги забравил, тъй като шутърът на EA отпреди 2 години не беше особено по-добър от този.

Както обикновено, кампанията е с „гросмайсторската” дължина от 5-6 часа, тоест за един съботен следобед вече сте я приключили. Не, че това е от каквото и да е значение – много вероятно е да ви втръсне доста по-рано.

Хубаво, ще си кажете, ама тея игри са насочени предимно към мултито, нали така?

Истина. А мултито в Warfighter е точно толкова скучно и клиширано, колкото сингъла. Директно, безобразно копие на Call of Duty. Даеба, ако ще играя сапунки, то предпочитам да дам пари за оригинала. А не някакво дръгливо копие на Electronic Arts.

Каквото е Warfighter. Пак започвате с избор на игрален клас в началото. Пак вдигате нива след изпълнени задачи на всяка карта.

Пак първите над 10 часа игра са пълна скука и героят ви представлява пушечно месо за всички онези, които вече са изциклили и притежават ъпгрейднати пушкала.

Отново трябва да се фарми яко време, точно като в едно MMORPG, за да се сдобиете с най-яките оръжия и ъпгрейдите за тях.

Самите престрелки са пак същата простотия – в повечето случаи, човек си няма шибана идея какво се случва. Някой активира джаджа и те вижда през стените, друг залага разни помии по земята... ебаси, как ми липсват времената, в които 10 човека стъпват едновременно на една карта, никой няма превъзходство в оръжия, брони или всякакви устройства тип Джеймс Бонд... и нещата опираха само до шибано умение и толкоз.

Нищо друго. Умение.

Но в игри като Warfighter и Call of Duty-тата, нещата хич не са такива. И вече наистина почва да ми втръсва.

Всичко е направено по такъв начин - да се подкрепя фарменето, а не умението. Не казвам, че един супер геймър е равносилен на слабак – напротив. Винаги си личи кой е хипер точен. И независимо дали говорим за Quake или Warfighter, едно про си остава про.

Ама за всички останали като мен – играчи със средни умения, разграничителят са пушкалата. Излизам срещу някого на моето ниво, уцелвам  го 5 пъти, той също ме уцелва 5 пъти, ама неговото оръжие е по-фешън от мойто и в резултат аз умирам. Яко.

Иначе при самите пушкала и класове, нямам намерение да навлизам в подробности. Просто защото няма какво да се каже. Би било хабене на виртуална хартия. Всичко е пределно ясно за онези, които са си пускали модерен шутър в последните... 4-5 години.

Да, играта наистина си има своите плюсове. Арсеналът от оръжия е сериозен. Броят на ъпгрейдите за тях – също. Има множесто камуфлажи и начини да си смените скиновете. И героят ви да изглежда така, както искате.

Ама самият геймплей е скучен. И това е огромният проблем. А и какво ми дреме дали имам много скинове и дрешки – това не е The Sims. Това е шутър.

Разбира се, освен всичко друго, играта е и крайно „конзолна”. И досадна за PC геймърите.

Защо? Просто защото щетите, които нанасят оръжията, са предназначени за конзоли. Сещате се – там прицелването е по-трудно заради липсата на мишка и съответно се умира малко по-бързо, за да не се проточва ненужно геймплея.

Да, обаче при PC, смъртта настъпва прекалено бързо. Дразнещо бързо. И в доста случаи нещата опират до хвърляне на монета – кой ще се появи зад вас в даден момент. Разбира се, нивата са хипер аркадни, като всеки се ражда на произволно място в произволен момент. Така в повечето моменти трябва да се въртите като обезумели, белким разберете дали някой не се е скатал зад вас.

И хоп, вече е време да стигна до графиката и звука. Ебаси краткото ревю стана. Ама честно казано, при тази хипер скучна игра, не виждам смисъл да изсмуквам някакви ненужни думи от пръстите си. А и ми се ще възможно най-бързо да кача статията за този кенеф в хейт ревюта и да забравя за него.

Та, визуално, Warfighter изглежда добре, предимно заради използването на Frostbite II енджина. Въпреки това, изискванията на играта продължават да са все така внушителни и тя не е особено оптимизирана за персонални машини от нисък клас.

Поне за мен, при една мултиплейър игра е изключително важно как върви на най-широк хардуерен спектър... но при Warfighter, положението не е супер. Тоест не само имаме тъпа игра, но тя е и тежка. Класика!

Звукът... също е добър, но това е нормално. Много от модерните шутъри залагат на доброто аудио-визуално представяне, което идва за сметка на геймплея. Винаги.

Заключението? Ако ви трябва шутър, изчакайте до Call of Duty: Black Ops II. Който всъщност излиза следващата седмица. Защо му е нужно на човек да си купува един клонинг, при положение, че има оригинала?

Не само това, но с чиста съвест мога да кажа, че Call of Duty-тата са доста по-добри от това недоразумение. Въпреки че аз съм един от многото хейтъри на тази серия.

И докато Battlefield 3 можеше да се приеме като антипод на Modern Warfare 3 и заради това играта беше изключително успешна... то Warfighter е просто едно нищо. А за щастие, дори в 21 век, с подобни игри се случва това, което трябва – те потъват бързо-бързо в забрава!

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл