Когато видиш, че 99% от отзивите за дадена игра са хипер негативни, то можеш да заключиш, че тя със сигурност ще е боклук. Говорим за мненията на обикновените потребители, а не на водещите западни медии. Които в днешно време са прекалено политически коректни.
Е, Sacred 3 е именно такава игра. И може да се каже едно нещо и то с пълна сигурност – играта е боклук. Не изцяло пълен такъв. Може би ако не носеше названието Sacred щеше да бъде приета малко по-добре. Макар че и това не е сигурно.
И все пак, независимо дали сте фенове на тази ролева поредица или напротив, изводът е един – Sacred 3 изцяло не си струва. Напротив, дори и да я свалите от торентите, пак ще си загубите времето за това заглавие.
Защо ли? Всъщност, най-лошото нещо относно Sacred 3 е не безизвестната компания, която разработва играта. Не е и чак толкова самото заглавие, което все пак има някои нелоши свои страни. Основният минус е друг – разпространителят Deep Silver… който знае много добре какво върши.
А именно – с минимален бюджет прави наследник на Sacred, който знае, че ще привлече внимание. Все пак миналите две игри бяха напълно адекватна алтернатива на Diablo едно време. Но също така и Deep Silver са знаели, че Sacred 3 ще е много далеч от нивото на своите предшественици.
Колко далеч ли? Ами, всъщност дори и шибаният жанр не е един и същ. Да, точно така – Sacred 3 не е RPG! Да, има някакъв ролев елемент – по-малък от този в почти всички модерни шутъри. Но в своята есенция, говорим просто за една екшън beat em’ up игра. Зле балансирана такава. И нищо повече!
Несъмнено първия шок, който ще почувствате е след първите 40-50 минути игра. Установявайки, че няма и ни най-малкото подобие на инвентар в Sacred 3. Брони? Оръжия? Гадовете да ви пускат предмети или нещо друго? Ооо, не, приятели мои.
В целия Sacred 3, няма да видите нито една броня или оръжие на земята. Тук-таме играта отключва някой нов предмет за използване... който може да се избере само преди старта на мисия. И това е всичко. Играта е изцяло е скриптирана. В определен момент от сюжета получавате ново оръжие. Което можете да ъпгрейднете след ултра тегавото изфармване на ново ниво (и малко злато). И това е всичко.
[caption id="attachment_31264" align="aligncenter" width="525"] Ролевият елемент се изчерпва до шепа ъпгрейди на оръжията ви - имате всичко на всичко 2 разклонения, всичко останало си е задължително подобрение...[/caption]
Почти през цялото време играете с един и същи персонаж, който не се усеща никога по-силен. Уж ъпгрейдвате шепата ви умения и оръжия, но гадовете винаги са еднакво силни. Просто защото така е създадена играта. И в крайна сметка излиза, че играете beat em’ up тип „Кадилаци и динозаври“.
Да, Sacred 3 точно това.
Нека започна с ролевия елемент – героите имат всичко на всичко 7-8 активни умения, разпределени в 2 групи. От тях могат да се използват 2 (по едно на група) в конкретен момент. В добавка имате и две базови атаки. Толкоз...
Предмети? Има единствено броня и оръжия, които се отключват по време на кампанията. Вие можете да ги подобрвате със злато... но трябва да чакате адски дълго, докато вдигнете съответното ниво за достъп до ъпгрейда. Заедно с това, нямате кажи-речи никакъв избор как да развивате оръжията си. Просто шепа базови ъпгрейди... които съвпадат точно с момент, в който и кампанията на Sacred 3 става по-трудна.
[caption id="attachment_31260" align="aligncenter" width="525"] Уменията в конкретния случай са цифром и словом... 7, от които можете да използвате 2 в даден момент (а и някои от тях са откровено глупави и неефективни)[/caption]
Всъщност, същото е положението и с уменията. Има малко ъпгрейди, няма голям избор при тях и трябва да чакате много време, докато се отключат. Тъй като нивата в Sacred 3 се вдигат сравнително бавно.
В резултат играте с часове с едни и същи умения и брони без никакво развитие. Бичите по главите на еднакви врагове. А това става много, много, много скучно.
Честно казано, в началото Sacred 3 е що-годе интересен. Докато схванете механиките на битките и се потопите в тях. Да, управлението е за конзолен контролер, дори и да играете на PC. Ако нямате такъв... ще се почувствате осакатени на моменти. Но пък битките не са отвратително слаби. Имат си някакъв чар. Различните гадове имат разнообразни умения и успяват доста ефективно да ви насолят, ако загубите концентрация.
Всичко обаче е интересно за около два часа. След това виждате, че противниците постоянно биват рециклирани. Едни и същи такива с леко променени умения. Нови скинове – добре. И какво от това? Вече знаете как трябва да им играете...
Заедно с това, почти всички босове имат буквално идентични атаки. Ама баш – засилка към вас; силна магия в тясна линия напред; скок със зашеметяване; масова магия в сферичен радуис.
Дори и да виждате бос за първи път, то за няколко минути ще знаете как трябва да действате срещу него. Междинните босове са още по-зле – там нон-стоп ще срещате едни и същи противници.
Всичко това е адски скучно – едва ли има нужда да ви го повтарям. Доколкото схващането на силните и слабите страни на даден противник отнема малко време и добавя тактически елемент, то когато същият гад се рециклира сто пъти... вече става тъпо.
А като добавим и крайно линейните нива, в които няма никакво разнообразие... то нещата стават още по-грозни. Коридор след коридора. Тук-таме разклонение – в едната част има „съкровище“ (да се разбира пълнене на кръвта и малко злато), а в другата е пътят.
[caption id="attachment_31262" align="alignnone" width="525"] Тук-таме в скриптирани моменти получавате ъпгрейди на бронята или пък нови оръжия... все едно играете нещо приключенско[/caption]
Убивате поредната доза еднообразни мобове и продължавате напред. Отново и отново и отново.
Да, човек би си рекъл, че наличието на четири игрални класа предлага някакво разнообразие. Но за съжаление не е точно така. Просто мижавото разнообразие от умения и еднаквите противници довеждат до... идентичен геймплей. Който е хаотичен beat em’up, в който имате малък контрол над героя си и трудно можете да правите точнотова, което искате.
И всичко, описано до този момент беше конкретно за играта. Може би трябва да оставя за край наглостта на Deep Silver? Мисля, че да. Това е нещото, което всички хора псуват в Sacred 3.
А именно – тоталната липса на разнообразие. Отворените нива на Sacred игрите? Разнообразието на игралния свят? Множеството странични мисии? Плячка? Интересната бойна система? Умения? Всичко това е изоставено, за да бъде Sacred 3 нещо съвсем опростено.
Идеята е ясна – да бъдат измамени феновете на серията да си купят това недоразумение. Най-нагло. Защото още след половин час човек ще установи, че се е прецакал. А след 2 часа ще псува здраво. Именно и заради това Deep Silver заслужават да бъдат охулени. Защото Sacred 3 е измама, умишлена такава.
Някаква произволна beat em’up игра, в която просто героите са подобни на тези от предишните игри. С нисък бюджет... но много висока цена. Която търси бърза печалба.
Е, Deep Silver, няма да ви се отвори парашутът този път. Особено и с катастрофалните отзиви на Sacred 3. Просто подобна наглост не заслужава нищо повече от псувни.
И така, вече стигнах края на статията. Но се досетих, че не съм написал нищо за сюжета. Всъщност, няма и какво да кажа – зле е. Лепнат е класическият супер злодей, който трябва да бъде спрян. Вие търчите към него, а той постоянно се включва с някакви лафчета и високопарни коментари по ваш адрес.
В Sacred 3 е направен опит за интегриране на „хумор“, но е абсолютно нелеп. Играта прилича на един от онези скучни хора на 1 април, които отчаяно се опитват да бъдат забавни. Но не успяват. И докато будят някакви усмовки, те са от тъга, не от щастие. Горе-долу това е сюжетът на Sacred 3.
И така – графика и звук. Визуално, играта си я бива. Енджинът е лек и като цяло изглежда хубаво. Битките са зрелищни, макар и на моменти прекалено шарени, което ви пречи да се предпазите качествено от атаките по вас. Като цяло, добро изпълнение.
Звукът... е по-скоро зле. Саундтракът не се запомня с нищо, а гласовата актьорска игра е очевидно пошла и лоша. Ефектите що-годе стават, но когато имате няколко основни атаки на кръст, еднаквото дрънчане може да ви подлуди.
В крайна сметка мога да кажа следното – Sacred 3 чисто и просто не си струва. Не говоря единствено това да си го купите. И да си го свалите от нета – пак ще се прецакате. Това е положението. Скучна, слаба, лоша игра. Ако се продаваше с друго име за 10 лева, може и да ставаше за нещо. Но когато е продължение на един обичан от мнозина франчайз... не става. По дяволите, дори и игрите за смартфони са по-качествени днес!
А Deep Silver с опитите си да се превърнат в нов Activision едва ли ще постигнат нещо хубаво. Подобни боклуци – а и някои други като Ride to Hell: Retribution показват крайно неуважение към геймърите... и повдигат съмнения колко са способни Deep Silver да ги одрусат с някой измамен продукт.
Още по темата
А иначе Deep Silver действат много долно и грозно. Освен гореспоменатия Ride to Hell, те бяха разпространители и на X Rebirth... друга ужасна помия. Някак редуват прилични игри с ужасни. Явно идеята е максимално финансово обогатяване, но според мен е ненужен риск. Специално Sacred 3 само луд няма да предположи, че няма да бъде охулен от геймърите. Та това дори не е RPG! За мен поведението на Deep Silver е измамно, не бих могъл да го нарека по друг начин. Наистина бяха казали с половин уста, че играта няма да е баш RPG, но съм 100% сигурен, че ако бяха пуснали точно първите 40 минути геймплей - без нищо изрязано - никой нямаше да си вземе тази игра. Да се види тоталната липса на loot, супер линейните нива, липсата на разнообразие... абе, битките не са чак толкоз лоши, ама все пак му е горчиво на човек някак. Още помня колко съм циклил на оригиналния Sacred..
Това е подигравка с нас играчите. Играх я до като стана 4-5 ниво и след това UNSTALL!!! Намразих тази игра заради съчетанието хубава графика с ужасен звук и постоянно плямпаща иконка в дясно долу!!!!
Общо взето, Deep Silver могат да бъдат обвинени за това, че възраждат този франчайз по подобен ужасяващ начин. Нямам идея дали някой е вярвал, че превръщането на едно екшън RPG в посредствен beat em' up е разумен ход... но геймърите си казаха мнението. Всъщност съм убеден, че Deep Silver нарочно са пуснали така играта, понеже излиза най-евтино и са се надявали достатъчно хора да се подлъжат да си я вземат... което за мен поне е престъпно.
Пък после ходи и говори, че торентите са престъпление. Някой разпространител ако те подведе съвсем умишлено - няма нищо лошо. Ако ти си свалиш играта му - бандит!