Нещо, което не е особено изненадващо, разбира се. Всеки геймър с опит има едно наум, когато се докосне до игра, която има същото име като сериал или филм. Просто защото в повечето случаи големите компании се опитват да подмамят хората именно с това. С любовта им към някоя поредица. А тук отново говорим за измама...
...тъй като Star Trek е наистина лоша игра. И нейните разработчици са знаели това. Разпространителите Namco Bandai са знаели това...
Но стига празни приказки – нека започна със сюжета. Всъщност, няма какво толкова да кажа относно него – историята може да бъде описана в едно изречение. А именно – идва лоша раса извънземни, краде супер оръжие, с което може да постигне вселенска доминация, капитан Кърк и екипажа на космическия кораб Ентърпрайз ги преследват.
Точка.
Общо взето това е цялата история. Една гоненица, при която избивате множество еднообразни и безлични гущери. Тук-таме имаме някой обрат, достовен за сапунките и толкоз. Нещо по-дълбоко, нещо в стила на Star Trek? Няма. Само това.
Но хубаво, това все пак е игра. Нали така? Какво можем да кажем за геймплея? Ами, абсолютно нищо хубаво. Отново. Скука и еднообразие. Това са думичките, които определеят тази адаптация.
В нейната основа имаме ковър шутър. Изпълнен изцяло в каноните на баналността. Търчите нон-стоп и се криете зад еднометрови укрития. Подавате се, пуцате, връщате се. Докато се случва това упражнение, враговете ви уцелват... вие чакате да ви се регенерира щита и повтаряте нещата.
Докато не припаднете от скука.
Естествено, вашите противници не само са глупави като изкуствен интелект, но и на всичкото отгоре лесни за убиване. Дори на последната трудност. Което едва ли идва като изненада – често адаптациите по филми и сериали са скандално елементарни.
Но това далеч не е всичко. Star Trek е изцяло замислен като кооперативна игра. В резултат няма истински сингъл плейър. Вместо това, в началото избирате капитан Кърк или пък Спок. Когато това се случи, другият се развява до вас като някакъв тумор. Буквално – на моменти контролираният от AI-то персонаж буквално се слива с вас!
Естествено, изкуственият интелект на вашия придружител не е особено по-добър от този на противниците ви. В резултат той постоянно се заклещва из препятствия по време на битка. Така често докато вие отбивате атака на враговете ви, Кърк или Спок се случва да гледат някоя вероятно доста интересна стена от 20 сантиметра в продължение на 1-2 минути.
В други случаи пък вашите придружители се изявяват като Джон Рамбо, избивайки всички противници за част от секундата, докато вие се опитате да се прицелите.
Разбира се, нелепите моменти са безброй. Например често се случва вашите приятелчета да ви изблъскват от укритията, което ви поставя директно връз огъня на противниците ви.
Като цяло, тези придружители са нелепа концепция. Не просто това, но на всичкото отгоре мултиплейърът на играта е бъгав на ужас при дебюта й по-рано през месеца. С други думи, имаме следната ситуация – Star Trek е разработена като кооперативно заглавие. Но кооперативният му режим не работи.
Абсурд.
Всъщност, това е една от основните критики към играта. И напълно основателно. Не само това, но и част от разработчиците влизат във форумите на Steam и сайта Metacritic, пускайки фалшиви ревюта за Star Trek! Включително обясняващи как всичко е чук и няма никакви проблеми. Забавно, а?
Но като заговорих за бъгове, нека кажа, че те са адски много. Проблеми със сработването на ковър системата, преминаване през стени и укрития, противници, които се движат по необичаен начин... кофти регистриране на попаденията по враговете и т.н. Общо взето, положението е адски тегаво. Но не и изненадващо.
Тъй като Star Trek отвсякъде си лъха на недовършена игра. Такава, която е била разработвана на турбо скорост... в резултат на което детайлите са пострадали жестоко.
Но въпреки всичко, мога да похваля разработчиците на Star Trek за едно нещо – поне са се опитали да разнообразят геймплея. Освен кухите престрелки имаме и платформинг секции, решаване на пъзели, както и някои космически сцени, включително и такива, в които управляваме Ентърпрайз. Това е добре. Опитали са се да направят нещо качествено.
Но разбира се, това не се е случило. Колкото и добре да звучи всичко това на теория...
...на практика е реализирано зле. Както всичко друго в тази игра. Платформинг секциите са слаби, най-вече заради дървеното управление. Плюс неочакваните отскоци на персонажите (изобщо не говоря колко са смешни, докато висят в стил Лара Крофт из стените). Пъзелите са абсолютно глуповати и скучни. Другите различни сцени са или прекалено лесни, или остават неясни как да ги преминем. Което е дразнещо.
Общо взето, целият геймплей е тотално скучен. Хубаво е, че в момента тече световното по снукър – поне има какво да правя, докато уж „играя“ Star Trek. Тъй като иначе щях да загина – физически имам предвид – от скука.
Като цяло, Star Trek е игра, която тотално не си струва. А Namco Bandai трябва да ги е срам, че разпространяват подобен продукт. Тъй като си личи от километри, че целта му е просто да вземе парите на хората. И нищо повече.
Но нека преди финалните си думи да отделя няколко реда за графиката и звука. Общо взето, при тях има един плюс, поне донякъде.
Озвучаването. Ефектите са автентични и в каноните на научнофантастичната поредица. Музиката не е лоша. Кърк и Спок пък се озвучават Крис Пайн и Захари Куинто – дуото, което влезе в кожите на тези персонажи в появилия се през 2009 година Star Trek филм. Това е окей.
Но пък графиката като цяло е дърво. Говорим за игра, която прилича на нещо, излязло преди 6-7 години. Ниска детайлност, безидейни и линейни нива, лоши текстури при лицата. Направо човек влиза в машина на времето.
За анимациите изобщо не говоря – дървени, дървени, че чак не е истина. Просто през 2013 година е несериозно човек да се докосва до подобни продукти.
Крайната оценка? Тази игра тотално не си струва. Независимо дали сте фенове на Star Trek или не. Поредният скучен шутър на конвейер. Поредната разочароваща адаптация.