hategame logo
The Crew - поредно разочарование за слабата 2014-та на Ubisoft
пуснато на 31 декември 2014 от pseto
the crew cover
В общия случай може да се каже, че The Crew посредствен рейсър, който може и да не е откровен боклук или помия, но определено е много далеч от това, което трябваше да бъде. Едно е сигурно - обещанията на Ubisoft и този път се забиват директно по лице в земята. grafika 2Графиката като цяло става. Грозновата е, не е супер красива, не е и ужасна. Абсолютно средна ръка. Играта върви прилично, макар че в големите градове има прекалено драстичен срив на фреймрейта, който идва неприятно. zvuk 1Гласовото озвучаване на абсурдната история в общия случай е насилено и неприятно. Трой Бейкър в главната роля се справя на прилично ниво, но абсурдните реплики, които трябва да изрича никак не му помагат. Саундтракът не се запомня по никакъв начин, но ефектите на автомобилите са окей. gameplay 2Ако сте фенове на супер аркадните модерни игри, то е възможно The Crew да ви хареса. Лично аз не съм и състезанията ми бяха прекалено скучни в общия случай. Все пак ако трябва да съм честен - има много неща за правене и ако не бъдете обхванати от еднообразие, то има шанс заглавието да ви се хареса. ocenka 1Крайната оценка на The Crew ще бъде червена. Заради микроплащанията (наглите такива). Заради глупавата история, от която няма нужда. Заради прекалено бъгавото PvP. Заради лъжливите обещания, че ще видим нещо супер ново и невиждано, а виждаме просто копие на Test Drive Unlimited 2. the crew 4Не харесвам Ubisoft като компания. Приличат ми на поредните, която се опитват прекалено отчаяно да се превърнат в Activision и EA. И все пак, често техните игри ми харесват. До вече почти изцяло изминалата 2014 година повечето им заглавия, които са ми попадали бяха в рубриката ънхейтабъл.

Това обаче се промени драстично в последно време, а пък поредната слаба игра на Ubisoft се нарича The Crew. Онлайн рейсърът на студиото Ivory Tower беше рекламиран като революция, като нещо, което ще ни накараме да гледаме този жанр по различен начин. Уж. Според обещанията.

Но в реалност говорим за един продукт, който ще се забрави прекалено бързо. Причината? Отново говорим за нещо, което се уповава предимно на рекламата си, а пък откъм геймплей нещата не са никак стабилни. Напротив, говорим за една хипер слаба и... скучна игра. По дяволите, колко пъти ще изрека тази дума за продукт на Ubisoft в последно време? Доста пъти се повтори в ревюто за Far Cry 4.

Всъщност, тази статия ще започне с леко лирично отклонение. Не на хейт тема, ами кратък исторически урок. Студиото Ivory Tower се състои от множество кадри на Eden Games. Ако тази компания не ви говори чак толкова много, нека кажа, че това са ветерани в рейсинг жанра, популярни с Test Drive Unlimited и най-вече приличният Test Drive Unlimited 2, който ми се понрави.

the crew 9Така ако сте играли тези игри, то автоматично ще се почувствате като у дома си в The Crew. Реално това е просто един римейк на Test Drive Unlimited 2. Е, може би не това е точната дума... но близостите в геймплея са прекалено много.

Явно е обаче, че Ubisoft са успели да направят нужното, за да превърнат една добра концепция в... нещо крайно посредствено. В резултат положителните неща от Test Drive Unlimited 2 са прецакани, а пък лошите се завръщат с още по-огромна сила, за да се получи една тотално средняшка игра, която не си струва особено. Нещо, което се съмнявам, че ще се поддържа сериозно дори и след половин година – ако трябва да залагам бих се обзаложил, че The Crew има крайно посредствени продажби към момента.

Но нека карам по същество със... сюжета. Да, точно така. Също както и Test Drive Unlimited 2, то и The Crew има история. Едва ли има нужда да казвам, че щом човек чуе за рейсър със сюжет, то веднага сигналната лампа трябва да започне да свети, а алармите да бъдат надути. Почти винаги това е рецепта за провал и в The Crew ситуацията е именно такава.

Идеята може би е била играта да бъде нещо тип екшън-трилър – турболентно приключение на главния герой Алекс Тейлър, който търси своето отмъщение, след като е набеден за смъртта на брат си и прекарва 5 години в пандиза. А след това под прикритие се опитва да унищожи престъпна автомобилна групировка с название 510 (the five tens).

the crew 3Разбира се, когато човек прочете този сюжет, то автоматично му става ясно, че даден продукт не може да бъде взет сериозно. И да, сюжетът на The Crew е фрапантен. Персонажите са пасмина клишета от най-долнопробните екшъни, които се въртят по екшън кабеларките. Историята е толкова предсказуема и куха, че направо на човек му става тъжно. А когато видите какъв гнусен хипстър е Алекс Тейлър – то тогава ще намразите цялата кампания и още.

Интересно е, че цялата иначе супер тъпа история се развива нискобюджетно. Вашият хипстър нон-стоп си виси в колата, сякаш е завързан за нея. Дори и при множеството мелодраматични диалози виждаме как два автомобила застават един до друг... и сякаш си лафят като от сцена, извадена от Transformers. Тук-таме виждаме Алекс извън колата, но в интерес на истината подходът, при който си стои в нея под формата на безизразен модел ми харесва повече.

Общо взето, целият сюжет е ужасяваща плънка, която цели да направи The Crew някакво по-кохерентно изживяване. Но това не се случва, напротив. Историята е още по-тъпа от тази в Test Drive Unlimited 2, което звучи невъзможно. Опитът на един хипстър да се изживява като ченге под прикритие е абсурден, а слабите диалози правят мазалото пълно. Дори един Трой Бейкър, който познаваме като Жокера от Batman: Arkham Origins, Джоел от The Last of Us, Букър от BioShock Infinite, Паган Мин от Far Cry 4 и много други... звучи меко казано зле. Но в случая не мога да го виня – с тези диалози и носител на Оскар ще звучи като дилетант от училищна постановка.

the crew 10Но сюжетът в един рейсър е от нулево значение – самият аз в един момент започнах все по-често да натискам Escape, за да продължа към онова, което търся в една игра от жанра – състезанията. Какво е положението там? И как е геймплеят изобщо?

Нека започна с едно много важно нещо – не виждам защо The Crew е оформен като изцяло онлайн игра. И защо се рекламира като такава! Реално почти цялата игра може да бъде мината без каквато и да е нужда от интернет – ако изключим някои изцяло кооперативни състезания и PvP предизвикателствата.

Всъщност, аз по никакъв случай не почувствах, че играя MMO рейсър. В Test Drive Unlimited 2 например нон-стоп виждах как профучават други хора край мен, в реално време започваха състезания преди да се усетих – светът беше направен по такъв начин, че да ви предизвика да цъкате заедно. В The Crew подходът е по-различен.

Доста от мисиите в сингъл кампанията могат да се изиграят от кооперативно – това е факт. Но трябва да пратите покана на хората край вас. А често такива няма, тъй като светът на The Crew е наистина голям. И в резултат някой като изпълни мисия – просто пали гумите към някой друг регион на САЩ. Разбира се, има го и другият проблем – при липса на каквато и да е мачмейкинг система не е ясно дали някой има желание да цъка това, което и вие. В повечето случаи – не.

the crew 2Така реално ако нямате приятели, с които да играете The Crew – вие ще сте почти изцяло сами! Понеже дори и шибаното PvP – нещо, което човек очаква, че ще играе много в онлайн рейсър – е почти изцяло счупено, трудно се намират игри, лагва и т.н. Но за това – после.

Важното е, че чисто и просто The Crew не е онлайн игра. А офлайн продукт, който изисква постоянно да сте в интернет. А причините да се рекламира като MMO за мен са две и то доста очевидни.

Първо, онлайн игрите са по-трудни за кракване. Когато част от изчисленията идват от сървър, то той трябва да се емулира, за да тръгне дадена игра нелегално. Естествено, ако не говорим за нещо огромно като World of Warcraft, то никой не се занимава с кракове. А и реално The Crew ще загине до половин година според мен. Ако не и по-малко.

И второ – шибаният маркетинг. Айде, горната причина я разбирам и до някаква малка степен – оправдавам. Стига да се изпълни от компания, която може да направи качествен онлайн режим. Макар че Ubisoft не е такава. На 100%. Но когато говорим за маркетинг – е оправдание няма.

the crew 4„Революционен изцяло онлайн рейсър, който ще промени начина, по който играете жанра с огромен жив виртуален свят и стотици хора в него“ и бла-бла-бла. На книга звучи добре, но на практика говорим за една лъжа. Да, това е думата.

The Crew не предлага нищо, което и предишни игри не са ни представяли. Но проблемът е, че е по-лошо и скучно.

Първо, виртуалният свят. Да, голям е – значителна карта на САЩ, като можете да преминете през куп локации – Източния бряг, слънчева Калифорния, средните щати и Гранд Каньон, суровата южна част и т.н. Не само най-големите градове на САЩ като Ню Йорк, Лос Анджелис и Чикаго изглеждат добре и хващат атмосферата, но също така и други по-малки центрове на Щатите. За пореден път тази година говорим за едно и също – Ubisoft са направили хубав свят. Не прекрасен като този на Far Cry 4 и Assassin’s Creed Unity… но приличен.

И какво от това, когато геймплеят не е на ниво?

[caption id="attachment_41125" align="aligncenter" width="525"]the crew 26 Основният персонаж Алекс Тейлър е особено дразнещ[/caption]

Нека първо поговоря за управлението. Ами, ужасно е. Повечето от ревютата, които ще прочетете в интернет за The Crew казват, че управлението не е на ниво. И то е наистина такова. Дървено, гадно, скапано. Изцяло аркадно.

Както и да бъзикате настройките на сензитивността от главното меню, автомобилите ви завиват като камиони. Спирачките както винаги са свръхестествени, като прекалено често ако ги задържите за 1 секунда да кажем и скоростта ви се убива толкова много, че всички ви подминават като пътни конуси. Разбира се, за да намалите от 300 км/ч до нула са ви нужни 50-на метра... защо не? Както винаги има нитро, което се пълни периодично по време на всяко състезание и дава оправдание вашите противници да се изстрелват несправедливо като ракети пред вас във възможно най-неподходящия момент.

Завиването е особено дразнещо, като колата ви се държи като камион. Дори и най-скъпите спортни автомобили не се усещат като такива, а пък обикновените са направо ужасни. Да, това ви дава по-голям контрол над возилата. Но и изчезва удоволствието от рейсърите – което е не само да завършите на първото място, но и в процеса да се преборите и с автомобила си. Както правят и реалните култови състезатели.

А, да, като говорим за контрол – обикновено в The Crew се губи, когато автомобилът ви навлезе в друга настилка на завой. Или казано възможно най-просто, излезете от пътя. Не казвам, че и в реалния живот не се случват подобни неща. Лошото е, че от една страна The Crew е хипер аркаден и колите ви изглеждат като залепени на пътя, а пък щом близнат малко чакъл на завой с една гума и автоматично стават неуправляеми и се обръщат под 180 градуса спрямо посоката ви на движение. Да, никога в модерните игри не са 360 градуса (тоест да се завъртите изцяло и някак да поемете обратно контрол над автомобила си).

[caption id="attachment_41108" align="aligncenter" width="525"]the crew 7 Ъпгрейдите на автомобилите не се купуват, а трябва да се спечелят посредством различни състезания[/caption]

Което за мен е просто налагане на „евтина“ трудност - сравнително малки и незначителни грешки да ви струват много. Изобщо не говорим за това, че в The Crew почти винаги има трафик по време на състезанията, който е абсолютно непредсказуем и в някои случаи като взимате завой с голяма скорост дори не виждате какво има след него. А нерядко ви посреща буквално стена от автомобили и в двете платна, които са адски трудни за избягване, особено и с оглед на неудобното управление. А всичко това води до много рестарти... прекалено често трудността е евтина.

Като се замисля, именно това някак противоречи на самата MMO концепция. Евтината трудност (акцентирам на тази дума - това не трябва да се разбира като "висока"). В някои състезания играта се чуди как да ви прецака. И ви трябва проба и грешка, докато се справите на ниво. Да, наистина други са прекалено лесни... но ако цъкате заедно с друг човек, то вие ще изгубите шанс за първо място след 1 грешка или обръщане. Например ако AI опонент ви подпре зловещо на някой завой, загубите контрол и изостанете с 5-6 секунди. Тогава се налага рестарт.

Но същевременно другият човек е възможно да е на първо място. Тъй че си представете следното: аз играя, изнервям се, че нямам шанс, рестартирам – а в същото време човекът отсреща е на първо място. Ако съм хост на играта, то мога да рестартирам без позволението на другия. И дефакто го преебавам. Дали той ще е щастлив от факта? Или ще си бие шута веднага от сесията с мен и ще си продължи сам? Предполагам отговорът е реторичен... Това е друг пример за едно нещо, което споменах по-рано The Crew трябва да се играе предимно с приятели...

the crew 23Но нека се върна на управлението. Не само то е адски гадно – хубаво, това се преживява. Лошото е, че е почти еднакви на всички автомобили от всички класове. Да, като си вземете някое пъргаво Ламборгини, Макларън и т.н. се усеща разлика. Но не е чак толкова драстична. Дори и тези возила страдат от „камионския“ синдром.

Още по-странното е, че има пет различни класа настройки за автомобилите – Street, Dirt, Performance, Raid и Curcuit. На теория те трябва да ни осигурят съвсем различно управление... но разликите са прекалено малки в реалност. Да, има такива. Но както казах в горния пасаж – просто имаме малко по-бърз камион, малко  по-добре или по-зле завиващ камион, малко по-бързо ускоряващ камион или малко по-труден за управление камион. Но във всички случаи – камион. Реално, не бях фен и на управлението в Test Drive Unlimited 2. Но все пак в един момент свикнах с него и започна да ми харесва. Не и тук.

Иначе петте вида спецификации са най-важното нещо в The Crew. В началото започваме със Street возила. Това са типични автомобили за улични надпревари, които са нещо като човешката раса във всяко RPG – балансирани откъм скорост, управление и маневреност. Dirt, очевидно, са рали моделите, предназначени за състезания по черни пътища. Performance са подобни на уличните возила, при които обаче се търси максимална мощност за сметка на маневреността. Raid са изцяло офроуд возилата, които странстват без проблем през най-трудните терени, а пък Curcuit са най-мощните луксозни спортни автомобили днес.

Първото и най-тъпо нещо в играта е, че всички класове са заключени под изискване за вдигнат от вас левъл. Така в началото имате единствено Street състезания. След това се отключва Dirt, като още X часове играете или в рали, или в улични надпревари. Чат-пат играта ви дава достъп и до други гонки от мисиите, но това е колкото да предвкусите нещо различно. А за да отключите последните Curcuit състезания трябва да сте играли... прекалено, прекалено много време...

the crew 15Което е шибано дразнещо! Ако искате да играете нещо различно от Street или Dirt в първите 5-6 или повече часа – греда. Първо вдигнете нивото за целта, а след това ще имате лукса да цъкате тези състезания! Дори и да имате автомобил за да кажем Curcuit състезания, който сте си купили с реални пари (о, да, има шибани микроплащания, не се бойте!), то няма да можете да го ползвате.

Заключването под фалшив праг е най-дразнещото нещо и заради него мразя MMO игрите. Когато трябва да фармя, за да достигна до състезания, които искам да цъкам. Дразнещо е и то адски, адски много. Щеше да е хубаво човек да има опцията още от самото начало да цъка каквото реши – Street, Raid, Curcuit и т.н. С какъвто автомобил има под ръка. Реално нямаше да изчезне нуждата от това да се събират пари за нови возила. А и в крайна сметка в рейсър човек иска да има много автомобили. Винаги търсите най-добрия вариант – това е част от магията на жанра. Не някоя тъпа сингъл история например или „търсене на социални контакти онлайн“. Майната им на тези тъпотии.

Но не. В The Crew всичко е заключено, колкото да циклите още и още. За разлика от адски много рейсъри, в които типовете състезания са отключени, но се чака за отварянето на автомобилите! Което е нещо, с което спокойно бих се съгласил в The Crew. Но е бил избран алтернативен подход...

Но това не е всичко. Автомобилите са наистина шибано скъпи и трябва да прекарате адски много време, докато се сдобиете с нов. А това вече е тъпо.

[caption id="attachment_41124" align="aligncenter" width="525"]the crew 25 Картата на САЩ е наистина огромна[/caption]

Първите може би 2-3 часа циклите с първата кола, която си купите. Ако решите да не цъкате стриктно кампанията, а да обиколите и отворения свят, то няма как да съберете ресурс за някое по-яко возило.

В един момент играта ви хвърля 100 000 пари от премиум валутата, за да си купите нови автомобили. Още в началото. Ход, сравним с това някой уличен дилър да осигури безплатна доза хероин, колкото да зариби някой към наркотика. Разбира се, когато човек получи нещо безплатно, то чувства нуждата да го бастиса – така вероятно мнозина (като мен) ще си купят някакви бракми още в началото, само за да видят, че са можели да си осигурят и нещо по-яко след това. Но трябва да фармят супер дълго време виртуална валута. Или да си купят нещо с истински кинти!

Винаги, когато има микроплащания в дадена игра, особено ако е платена – то в главата ми изниква следното – „Тя е балансирана, за да ни накара да дадем още кинти“. И наглед в The Crew ситуацията е точно такава. Просто ви трябва адски много време за отключване на нов автомобил. И да, това е нагъл, гаден ход на Ubisoft. Четох едно изявление, че микротранзакциите ги имало, за да се поддържат сървърите на The Crew… като го видях това щях да падна. Има допълнителни плащания за неособено евтина игра, колкото да се изплаща нещото, от което няма нужда... айде стига!

Но нека се върна на темата с автомобилите. В The Crew нямате възможност да им правите никакви настройки. Можете единствено да изберете външния им вид и какви части да използват (даващи бонуси на скорост, маневреност, спиране и т.н.). Любопитно е, че тези части не се купуват от магазина – трябва да си ги спечелите в отворения свят. Което е хитра идея. Лошото е, че ви дават бонуси на случаен принцип – тоест ако имате возило с малко максимална скорост, то ще си скъсате задника, докато изфармите подобни части.

the crew 13Все пак този подход е интересен. Състезанията пък, които ви осигуряват части са два вида – странични мисии (или такива от кампанията) или кратки предизвикателства. Обикновено е най-добре да изберете втория подход за фармене. Предизвикателствата са различни – слалом, развиване на  максимална скорост, шофиране по предварително дефинирана линия и дори някои по-любопитни като скок на дължина от рампа в стил Grand Theft Auto V. Те се развиват навсякъде из отворения свят, като уловката е, че винаги има трафик, който вкарва голям елемент на несигурност и в резултат нищо не ви е гарантирано. Все пак, самите предизвикателства обикновено отнемат по-малко от минута и се оптималният начин да ъпгрейднете автомобила си.

И вече идва време за за самите състезания. В интерес на истината няма какво толкова да се каже за тях – в крайна сметка говорим за рейсър. Не мога да критикувам, че нещо не е иновативно... това рядко се случва в жанра. И все пак, бяха ми скучни като цяло.

Може би заради дразнещия изкуствен интелект. При някои мисии тип „избягай от някого“ или „настигни и разбий колата на другиго" ясно виждате, че каквото и да шофирате, то ви настигат (или ви бягат) фалшиво бързо. Специално при втория тип мисии, вие трябва да заучите маршрута на вашия противник и да преминете напряко и му нанесете удар. Това е. Колкото и бърз автомобил да имате – все тая е. На дадени места вашите опоненти набират скорост, на други забавят и трябва да знаете кога да нанесете удара си. Изпуснете ли точния момент... да, сетихте се. Рестарт.

Огромна част от мнозинството други мисии са „обикаляйте из града“, докато огромни чекпойнти ви светят откъде да минете, или „стигнете от точка А до точка Б за определено време“. Като цяло те са еднообразни, макар и доста от пистите в реалност да са оформени доста добре. Мен лично ме дразни поведението на изкуствения интелект при по-трудните мисии – настига ме по изкуствен начин, като почти винаги това се случва на финалната права (ако сгрешите там очаквайте лоши изненади). Докато на по-лесните начални мисии можете да трупате преднина, то по-нататък – не, дори и да карате перфектно и да имате супер автомобил. AI-то ви настига, колкото да има фалшива драма, а това ми къса нервите. Най-малкото в Test Drive Unlimited 2 това не ставаше. Там ако имаш по-бавен автомобил, просто компенсираш с перфектно каране. Ако не успееш и в това – просто губиш! При грешка противниците не те чакат да ги настигнеш, но и при перфектно каране трупаш преднина.

[caption id="attachment_41115" align="aligncenter" width="525"]the crew 14 Общото количество автомобили в The Crew не е хипер високо, но поне има доста различни класове возила[/caption]

В The Crew нещата са далеч по-модернизирани. И скучни. А доста от мисиите се развиват по сценарий, което изисква вашите опоненти изведнъж да развиват магическа скорост, за да се запази „тръпката“ и „трилъра“.

Е, поне е хубаво, че виртуалният свят е бъкан от предизвикателства. Може да са еднообразни, но поне са много и има с какво да се занимавате. Някои от тях са пръснати из виртуалния свят – забавно е да си летите с 300 км/ч по някоя магистрала и изведнъж да започне предизвикателство за поддържане на висока скорост, което вие спечелвате без проблем за броени секунди, понеже вече хвърчите бясно. Яко е, че доста странични мисии си започват, когато преминете някоя точка на картата – така ако ви е станало скучно да шофирате към дадена дестинация, можете и да минете някоя за повече разнообразие. И стартира веднага - без влизане в инстанции и т.н.

Имате възможност и да печелите точки за различни неща – PvP, а също така и да подобрявате ранга си във Faction предизвикателства. Както споменах главният герой Алекс е част от улична състезателна банда, като може да се изкачва из нейните рангове не само чрез кампанията, но и като минава различни предизвикателства в отворения свят. Те от своя страна ви осигуряват куп благинки.

Като цяло отвореният свят е нелош. Може би е прекалено голям, а доста предизвикателства не са достатъчно сбити едно до друго. Именно заради това съвсем рядко виждате живи хора – всички са се пръснали из света на The Crew. А това още повече отделя играта от онлайн изживяването.

[caption id="attachment_41109" align="aligncenter" width="525"]the crew 8 Чат-пат PvP-то тръгва нормално, което ви позволява да изиграете спокойно някое състезание[/caption]

Но нека поговоря малко за PvP-то. Поне аз не можах да изиграя особено много читави игри в него. Проблемите бяха безброй още при влизането – голямо чакане, докато се намерят други геймъри; необясними зависвания; липса на какъвто и да е баланс (някой с Ламборгини Галардо се изправя срещу гащници с първите возила). И това само докато стартира игра. В нея – много често лаг, дисконекти. Супер много състезания се развиваха крайно тъпо – някой е нон-стоп пред вас, а на финала се оказва, че вие сте го изпреварили и сте на първо място. Или обратното – уж си мислите, че водите, а накрая играта ви сервира, че сте загубили.

Всъщност подобни проблеми има и в кооперативката. Ваши приятелчета сякаш се телепортират тук-таме заради лошата оптимизация, като цяло бъгове бол. Все пак в кооперативния режим нещата са по-изчистени, докато PvP-то е просто мазаляк към момента. Не знам дали някога ще се поправи. Но това, което очаквах се случи – поредна игра на Ubisoft е зле в онлайн аспект. Реално проблеми няма в сингъл състезанията – онези, в които се дърпате с AI опоненти. Но с други реални хора... често нещата не са перфектни.

Интересното е, че Test Drive Unlimited 2 беше доста по-качествено изпълнен при онлайн елемента. Да не говорим, че там отвореният свят беше много по-жив, случваше се често просто да си правите гонки със случайни хора за кефа. Такива, които срещате из отворения свят. Но не и сега. Нещата са прекалено насилени в много аспекти.

И всичко това оформя The Crew… като една игра, която можеше и да е по-добра игра, но в крайна сметка не е. Но финалните думи ще дойдат след малко, нека поговоря първо за графиката и звука.

the crew 24Визуално, The Crew е средна ръка. Заглавието си е старичко, макар че виртуалният свят е добре оформен. Автомобилите ми харесват като външен вид – а като бонус можем да ги огледаме и като интериор, и дори като отделни компоненти.

За сметка на това оптимизацията за PC не ми харесва изцяло – докато в повечето време играта се държи добре, то в големите градове има ужасен спад на кадрите, което си оказва влияние в състезанията. И то немалко.

Откъм звук... реално няма какво добро да кажа. Гласовата актьорска игра варира от посредствена до много зле. Саундтракът почти през цялото време не се усеща и не помага на атмосферата никак. Ревът на автомобилите... си е окей, но само това е.

the crew 21И така, заключението. Не видях нищо, което да оправдае 60-те лева, които дадох за The Crew. Напротив, считам ги като похабени пари. В някои моменти рейсърът успява да ви вкара в идеалното настроение. Пък и реално има доста съдържание, така че дълго време ще можете да си циклите, докато отключите някой супермобил.

От друга страна – изглежда разработчиците Ivory Tower са акцентирали повече на количеството, не на качеството. Прекалено голяма част от виртуалния свят е еднообразна. В доста случаи нещата опират до фармене – кратко и точно.

Също така – The Crew не е онлайн рейсър и е пълна и директна лъжа да се каже нещо различно. Реално цялата игра можеше и да е офлайн и да не се промени нищичко. Нито има някаква глобална жива икономика, нито множество състезания, изискващи други хора, нито... нищо. Просто една офлайн игра, изискваща нон-стоп интернет. И спираща да функционира, ако сървърите на Ubisoft паднат...

[caption id="attachment_41112" align="aligncenter" width="525"]the crew 11 Този тип предизвикателства ме изкарваха извън нерви...[/caption]

Като за капак едно от най-важните неща в рейсър – PvP-то, е значително счупено и трябва да бъде поправено. Но е факт, че в момента едва ли ще му се наслаждавате чак толкова много, без да има проблеми от всякакво естество.

Но най-важното – просто управлението не е приятно. Вероятно феновете на супер аркадните игри ще го харесат. И това ще осмисли The Crew за тях. За мен е стъпка назад дори сравнено с Test Drive Unlimited 2. Всъщност предполагам, че именно управлението е онова, което води до полярно противоположните оценки за играта в интернет – вариращи от „бива, 7/10“ до „прекалено слаб рейсър, не купувайте“. Е, явно аз съм от втората група хора.

Като последни думи мога да кажа, че The Crew чисто и просто не ми хареса и точка. На моменти става, на моменти е ужасен, но като цяло – посредствен и толкоз. Не е революция в жанра и никога няма да бъде.

Коментари
rosniak avatar
rosniak
03 януари 2015
Да чакаш Ubisoft да пуснат добра мулти игра, е като да си легнеш вечерта сам, пък да се надяваш че на сутринта ще намериш момичето от мечтите си до теб.
pseto avatar
pseto
04 януари 2015
Да, абсолютно. Провалите им са безброй и продължават да се роят както си трябва... де що правят мулти, винаги има лаг и дисконекти и положението е кофти. Но те продължават!

Реално за кооперативката не ме ебе, въпреки че разни хора ме канеха и аз също ги канех да цъкаме заедно - не ставаше. Но при PvP-то вече... пълен мазаляк. Даже един път имаше бъг - стоя си сам в играта и само да мина състезанието - печеля първо място и ми дава ранкинг точки. После съм сам в лобито, но мога да стартирам нова игра (а иначе като си сам - не става). Е, не ми се занимаваше да фармя, де...

А, да, също така има разни хакери и почти всички рекорди са абсурдни, тип 3 милиарда точки (или нещо такова, мързеше ме да броя числата) в състезание, което ти осигурява златен медал с 30 000 да кажем. Не виждам как логично може да се скочи от 30 000 до 3 000 000 000 без експлойт...

velikia2 avatar
bokluk mania
03 януари 2015
Тая игра не съм я играл но като гледам няма и да я играя.А и очаквах да е боза.Жалко че си се прецакал като си я купил
pseto avatar
pseto
03 януари 2015
Трябва да се правят жертви в името на ревютата... макар че и аз самият доста ясно очаквах, че ще е кенеф The Crew и така се оказа. Не цялостен и стопроцентов... но пак кенеф...
undefined
voxy
04 януари 2015
пробвах бетата и още там беше ясно че ще е супер скучна, супер аркадна, препятствията изобщо не оказват влияние върху скоростта, като се завъртиш губиш прекалено много време, звукът на колите е абсурден, изобщо всичко беше пълна помия, някакви смешни точки за събиране и простотии които може да се харесат на малките дечица. Дори да са се опитвали да копират нещо от TDU2 изобщо не мисля че се доближават, там атмосферата е страхотна, управлението има няколко мода и определено не е много аркадно
pseto avatar
pseto
04 януари 2015
Да, абсолютно прав си, личаха си нещата, но в крайна сметка трябва нещо да се пробва, ако ще се дава крайно мнение за него. Супер аркада, всичко опира до фармене и толкоз. Има си фенове на този жанр... аз не съм от тях.

Между другото препятствията по пътя не влияят никак, но за сметка на това близнеш ли нещо малко по пътя с Хъмър - скоростта му се убива хипер много за частица от секундата. Няма правила при физиката - ако нещо се случва извън пътя влияе по различен начин. Същото е и с настилките - като си в рамките на пътя си залепен за него, излезе ли едно колело в чакъла и изведнъж играта се превръща по-симулатор от всички симулатори.

П.С. А иначе не знам как уж същата компания е направила толкова лош клонинг на собствения си Test Drive Unlimited 2. Очевидно Ubisoft са повлияли... прекалено много.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл