Статиите ще са подредени според месеца, в който очакваме дадена игра. Изключение ще направят някои от заглавията, на които смятам е редно да се отдели специално внимание. В названията на игрите ще слагам по един хиперлинк към останалите статии за тях – в случай, че искате да научите повече по дадена тема.
Нека започна с високопрофилните продукти на 2014-та.
Най-рано трябва да се появи Thief – това ще се случи на 28 февруари в Европа. Играта ще е четвъртият пълноправен представител на поредицата, като разработчиците Eidos Montreal ще се опитат да изпълнят заглавието изцяло в духа на старата школа. Това ще рече, че акцентът ще е на промъкването, а не на агресията и убиването на множество противници наведнъж.
След това идва месец март, който ще е изпълнен с хитове! Буквално. Гейм маратонът ще бъде открит с Dark Souls II – ролевата игра ще се появи на 11 март в Северна Америка и 14 март в Европа. Очакванията към продължението са да включва същия хардкор RPG геймплей като този на изключително популярния си предшественик. Възможно е това да не се случи обаче – някои медии изказаха критики, че Dark Souls II на моменти е прекалено опростен.
В същия ден като Dark Souls II в Северна Америка ще се появи Titanfall. В Европа, датата е 13 март. Този мултиплейър шутър ще е първият продукт на студиото Respawn, чийто екип се състои почти изцяло от служители на Infinity Ward, създали серията Call of Duty. Както бихте се досетили, очакванията към Titanfall са изключително високи. В този шутър ще има не само класически пехотинци, но и огромни роботи, които те ще могат да управляват. Което се очаква да е глътка свеж въздух във FPS жанра.
Около седмица след дебюта на тези две игри ни очаква и още нещо – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Тук иде реч за пролога на Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, който ще ни даде представа какво можем да очакваме от пълния продукт. Ground Zeroes очакваме на 20 март в Европа.
На 25 март пък ще бъде осъществена световната премиера на Diablo III: Reaper of Souls. Експанжънът на екшън RPG-то ще се опита да замие част от срама, който Blizzard си навлече с играта. Дали това ще се случи, предстои да видим. Едно е сигурно – март ще е изпълнен с игри, които да цъкаме!
Ако става дума за април, то очакваме една-единствена водеща игра – The Elder Scrolls Online. Дебютът ще се състои на 4 число от месеца. Това ще е първият продукт в култовата поредица, който ще включва мултиплейър. Всъщност, говорим за MMORPG. Засега обаче, отзивите за The Elder Scrolls Online са доста негативни и бил огромен риск да си го купите предварително. А и е лошо, че играта ще включва микроплащания... освен месечни такси!
Следващата водеща игра, за която знаем датата на излизане е Destiny. Това пък ще е новият продукт на Bungie, създателите на Halo. Те, подобно на Respawn, се отделиха от своя разпространител Microsoft и решиха да направят нещо ново. Тук говорим за MMO шутър, който определено изглежда адски интересно! Destiny очакваме на 9 септември.
Горе-долу това са водещите заглавия, които вече имат обявена дата на излизане за 2014 година. Поне към момента, в който пускам тази статия!
Имайте предвид обаче, че доста игри не е известно кога ще се появят! Тъй че в течението на 2014-та тепърва ще научаваме новости за тях.
Иначе, ще продължа с още някои потенциални хитове на годината, които нямат дата на излизане.
Започвам с Dragon Age: Inquisition – заглавие, което очаквам с нетърпение. Иде реч за трета част в популярната ролева поредица, която засега изглежда екстремално любопитно! Не само имаме огромен игрален свят, изглеждащ прекрасно благодарение на Frostbite 3 енджина. Заедно с това, бойната система се връща към корените си от Dragon Age Origins, което звучи страхотно. Като цяло, любителите на RPG-то вероятно ще се зарадват от Inquisition. Играта чакаме есента.
Ако говорим за MMORPG жанра, тази година се очаква водещ продукт – EverQuest Next. Играта на Sony се очаква да включва истински отворен виртуален свят, в който самите геймъри постоянно ще могат да добавят ново съдържание. Това ще бъде и своеобразното ново начало на адски популярната поредица EverQuest.
През тази година очакваме и ново Halo, за което обаче няма много подробности. Горе-долу се знае, че ще е налично за Xbox One... и толкоз. Вероятно скоро ще научим повече по темата.
Една от най-очакваните игри през 2014-та ще е явлението Star Citizen. Него очакваме по някое време към края на годината. Заглавието се разработва изцяло благодарение на публични средства, набрани от геймърите, като представлява космическо MMO. На теория можем да очакваме много – двигателят е страхотният CryEngine, а пък зад проекта стои Крис Робъртс – автор на игри като Starlancer, Freelancer и Wing Commander. Дали обаче Star Citizen ще си струва, предстои да разберем.
Несъмнено една от най-очакваните игри за годината ще е The Evil Within. Става дума за хорър от старата школа, чийто автор е Шинджи Миками – създателят на Resident Evil. В заглавието няма да се акцентира на стрелбата, ами вместо това често ще е по-добре да избягвате противниците си. Визуалният стил на The Evil Within също изглежда адски добър.
Поредното потенциално добро RPG, което чакаме през 2014-та е The Witcher 3: Wild Hunt. Заглавието се очаква да е ултимативният Вещер – не само ще включва отворен игрален свят, но и огромно количество геймплей. По думите на разработчиците, страничните куестове няма да са просто плънка, ами качествено изпълнени и откъм сюжет, и откъм техническо изпълнение като озвучаване например.
The Division също ще е RPG, което ще е налично през 2014 година. Поне по предварителни данни – наскоро се появиха слухове, че е възможно да бъде отложено. Цъкалката е правена по идеи на Том Кланси, който за съжаление почина миналата година. Действието ще се развива от трето лице, като очакваме ролеви и тактически елементи, както и красива графика.
По някое време в периода април-юни ще се появи и отложения миналата година Watch Dogs. Това е един от най-рекламираните проекти напоследък, като надеждите на Ubisoft за него са изключително сериозни. Дали обаче те ще бъдат оправдани... предстои да разберем. На теория играта от трето лице с отворен свят изглежда любопитно, но засега не сме видели достатъчно подробен геймплей, за да си правим генерални изводи.
Друга отложена от 2013-та до 2014 година игра беше Wolfenstein: The New Order. Поредният представител на серията ще е изцяло сингъл заглавие, като отново ще е класически шутър от първо лице. Играта ще бъде поверена на новото студио MachineGames, основано предимно от ветерани в гейм индустрията.
Това общо взето са най-широко рекламираните заглавия за 2014 година досега. Разбира се, винаги има елемент на субективно мнение – някой може да каже, че съм пропуснал определено количество потенциални хитове. Вероятно е така.
Но нека да продължа с останалите игри, които чакаме през 2014 година. За тях няма да изпадам в сериозни детайли, макар че повече можете да прочетете, когато натиснете хиперлинковете в заглавията им.
През януари очакваме:
Metal Gear Rising: Revengeance вече излезе, а на 15 януари очакваме Assassin’s Creed: Liberation за PC. Други интересни продукти включват:
Broken Age – популярен куест, създаден чрез обществено набиране на средства – излиза на 14 януари само за онези, инвестирали предварително пари за играта. Очакваме пълната версия по-късно през годината.
Might and Magic: Legacy – ролева игра, която очакваме на 23 януари за PC. Разпространители са Ubisoft, като в интерес на истината почти нямаше реклами за този продукт. Което може да е малко съмнително.
Tomb Raider: Definitive Edition – римейк на играта, който ще е наличен само за Xbox One и PlayStation 3. Разликата с оригинала ще е наличието на всички DLC пакети плюс задължителната подобрена графика.
През февруари също има някои интересни неща.
Fable Anniversary ще е наличен на 4 февруари за Xbox One – това е римейк на оригиналния Fable, появил се в продажба преди десетилетка. Играта ще включва подобрена графика, използваща Unreal Engine 3... и това е всичко горе-долу.
Lightning Returns: Final Fantasy 13 – заключението на трилогията Final Fantasy 13 – играта ще се появи в Европа и Северна Америка за PlayStation 3 и Xbox One съответно на 14 февруари/11 февруари. Отново говорим за японско RPG, което ще подобри допълнително бойната система на Final Fantasy 13.
Castlevania: Lords of Shadow 2 – екшън-приключенска игра от трето лице, която чакаме на 25 февруари за PC, PlayStation 3 и Xbox One в Северна Америка, като датата за европейския дебют още не е известна.
Divinty: Original Sin ще е близка до Divine Divinity игра, като ще служи като неин пролог. В случая говорим за изометрично ролево заглавие, станало реалност благодарение на сайта Kickstarter. Очевидно играта е насочена към старата школа геймъри, като ще се появи в продажба на 28 февруари.
Yaiba: Ninja Gaiden Z – екшън игра, поредна част от Ninja Gaiden серията. Разликата е, че този път ще са налични зомбита за колене, като ще бъде включен нов главен герой. Играта чакаме на 28 февруари;
През силния март чакаме:
South Park: The Stick of Truth – ролева игра, която ще е насочена предимно към феновете на сериала. Очаквахме я в продажба още миналата година, но беше отложена до 7 март в Европа. Очевидно ще се залага предимно на сюжета и лафчетата, писани от авторите на сериала Мат Стоун и Трей Паркър. Като можем да се надяваме и бойната система да е поне прилична.
Освен всички хитове, които споменах за март по-горе в статията, на 21 февруари чакаме Infamous: Second Son. Става дума за една от ексклузивките за PlayStation 4 с големи очаквания. Поне аз съм доста скептичен за тази цъкалка - бойната система изглежда меко казано посредствена.
Smite – MOBA от трето лице, която може да е глътка свеж въздух в жанра – чака се на 25 март.
До края на 2014 година графикът е по-разреден, вероятно в следващите месеци ще научим всички точни дати.
Tropico 5 чакаме по някое време през април за PC и Xbox360 – хубаво е да следим играта, понеже е българско производство!
През май чакаме EA Sports UFC – игра на тема смесени бойни изкуства от Electronic Arts (очевидно). Ще се разработва от същия екип, направил успешната поредица Fight Night. Но дали ще се справят в един различен боен спорт като MMA?
През септември вероятно ще се появи Massive Chalice – проект, който звучи доста интересно на теория и можете да научите повече тук. Поне аз обаче имам съмнения, ще бъде отложен.
Стигаме и до игрите, които ще се появят по някое време през 2014 година, но не се знае кога:
Bayonetta 2 – една от малкото ексклузивки за Wii U – екшън от трето лице. Наследник на оригиналната цъкалка, като главната героиня ще е същата.
Carmageddon: Reincarnation – отложената на няколко пъти игра, която ще е четвъртата част от изключително якоя някога кървав рейсър. Можем единствено да се надяваме серията да бъде продължена качествено.
Child of Light – т.нар. женствен платформър от разработчиците Ubisoft. Играта ще залага на красивия визуален стил и ще е насочена предимно към нежната част от гейм обществото.
DriveClub – една от водещите ексклузивки за PlayStation 4, която беше отложена миналата година. Иде реч за рейсър, в който ще се залага на социалната свързаност. Знаем също, че играта ще е по-скоро аркада, а не симулатор.
Dying Light – игра от разработчиците на Dead Island, която изглежда много подобна като идея. Отново ще можете да избивате множество зомбита, като действието ще се развива в градска обстановка, вместо на остров. Отново се акцентира на бруталната кървавост, като потенциално играта може да се окаже хит.
Fortnite – първата обявена игра с Unreal Engine 4, която ще е хибрид между Minecraft и Left 4 Dead. През деня ще трябва да събирате материали за построяване на укрития, а през нощта да отблъсквате вълни от зомбита. Играта е вътрешна разработка на Epic Games.
Homefront 2 – наследникът на играта, появила се през 2011 година. Заглавието вече се разработва под шапката на Crytek, което вероятно означава две неща – можем да очакваме добра графика и куц геймплей.
Mad Max – любопитен сингъл проект с отворен свят от създателите на Just Cause. Играта е базирана на филмите Лудия Макс, като може и да се окаже нещо зарибяващо.
Murdered: Soul Suspect – много любопитен проект, който привлече вниманието ми миналата година. Заглавието ще включва нестандартен сюжет, при който главният герой бива убит още в самото начало и трябва да намери своя килър. Играта изглежда ще е предимно приключенски трилър, макар че може да има и някои екшън елементи.
Persona 5 – кратко след като Sega купи студиото Atlus бяха обявени куп Persona игри, една от които пета част в серията. Поне аз съм малко скептичен – нямам идея дали заглавието ще си струва... но се надявам на това.
Pillars of Eternity – един от успешните проекти, реализирани чрез сайта за обществено набиране на средства Kickstarter. Играта е духовен наследник на прекрасни ролеви класики като Baldur’s Gate, Planescape: Torment и др. Очакваме я в последните 3 месеца на тази година... но не се изненадвайте, ако бъде отложена.
Project Cars – не сме видели особено много геймплей от този рейсър, но пък от скрийншоти можем да се уверим, че графиката изглежда изключително красиво. Общо взето, може и да се окаже нещо любопитно, но все пак по-важен е геймплеят... автомобилното порно си изглежда окей.
The Crew – рейсър на Ubisoft, който трябваше по план да се появи миналата година, но беше отложен. Говорим за високобюджетен проект, който френската компания се надява да се превърне в успешен франчайз... но никак не е ясно дали това ще стане.
The Order: 1886 – ексклузивка за PlayStation 4, представена наред с гейм конзолата на Sony преди близо година. Интересно, в последните месеци не бяха представени каквито и да е новости за този ковър шутър от трето лице, който ще залага предимно на силния си сюжет.
The Sims 4 – да, тази година се очаква да излезе и нов Sims, тъй че очаквайте вашата приятелка да ви мрънка на главата да й инсталирате тази цъкалка.
The Witness – още една PlayStation 4 ексклузивка, обявена наред с конзолата на Sony. Като цяло изглежда като любопитен куест, но не сме научили повече подробности за него от дебюта на платформата насам.
The Wolf Among Us – първият епизод от играта вече беше пуснат, а останалите чакаме по-късно през годината. Като цяло говорим за адски силен куест на Telltale, който препоръчвам на феновете на жанра.
Wasteland 2 – в края на миналата година се появи Steam Early Access версията на това RPG от старата школа, вдъхновено от първите две Fallout игри. По-късно през 2014-та пък очакваме пълният вариант на заглавието. Като критика бих посочил, че поставената цена на Wasteland 2 към момента е прекалено висока. За сметка на това, предварителните отзиви за продукта са добри към момента.
Общо взето, това е засега. Ако съм изпуснал някоя по-сериозна игра, ще се радвам някой да спомене за нея, че да допълня списъка. Като цяло, 2014 година наистина се очертава като много силна за гейминга... но дали високите очаквания ще бъдат оправдани, предстои да видим. Едно е сигурно – ще има много RPG-та. Което е радост за душата ми.
Още по темата
Иначе Carmageddon-чето и аз го чакам и то с нетърпение, това ми е една от любимите гейм серии изобщо. Третата част очевидно не я броя за част от серията, тъй като не е отроче на Stainless и е откровен кенеф.
Ама все пак имам сериозни съмнения относно новия Carmageddon... много бавно върви разработката, бюджетът изглежда е много тънък. Нямам идея какъв ще е крайният резултат. От едно клипче ми приличаше повече на high definition версия на Carmageddon 2, отколкото на нещо ново.
Ама все пак - Carmageddon е единствена по рода си игра, каквото и да представлява, можем само да се радваме.
Ще я спомена в списъка горе, запали ми интересът.
Иначе ако намеря време задължително ще ги пробвам тези игри, явно около силната 2000 година съм ги изпуснал. Ама тогава излязоха и доста силни RPG-та, включително и Diablo II, та явно те са ми изяли цялото време.
Но определено ми запали интереса към Age of Wonders 3, сега със сигурност няма да пропусна тази игра. Инак някак не ми се наби на очи в графика за 2014 година, ама така е, когато човек е пропуснал детайлите за даден проект.
През 2000 г. излезе и Icewind Dale ... Нищо чудно, че си изпуснал добри заглавия. Аз например така и не играх Rayman 2.
Що се отнася до Kickstarter, това наистина започва да става предпочитам метод за нови проекти на нови компании - не само в гейм индустрията. Но според мен големите компании трудно могат да бъдат конкурирани, защото те имат не само повече средства, но и огромен опит.
А и сега като гледам 2000 година - NFS: Porsche Unleashed, Deus Ex, Thief 2, Icewind Dale, Final Fantasy IX, Red Alert 2, Hitman: Codename 47, The Sims... все игри, останали в историята по един или друг начин. Много силна година за гейминга. Тъй че заради това съм изпуснал Age of Wonders. Ама пък грешките могат да се поправят рано или късно.
Иначе Kickstarter си е просто алтернатива - може да изскочи бисер, може да изскочи помия. Същите рискове като при "типичните" гейм разпространители ги има. На теория е хубаво геймърите да влагат пари в нещо, което им харесва... ама това е най-старият вид измама по принцип. Да предложиш хубав целофан, а вътре... нищо. То един добър гейм разпространител е нещо хубаво - ветерани в гейминга да прозрат потенциала в нещо. Като пример - Valve. Ама повечето в момента са разни маркетингови шефчета, които гледат таблиците, а на потребителите гледат като някакви безгласни букви... и туйто.
Ама човек никога не може да знае в крайна сметка... ще трябва да изчакаме първите игри за PC/PS4/Xbox One, че да видим какво е положението.