Студиото Black Sea се прероди. Компанията е базирана в София, като е била формирана по-рано тази година.
Най-важният въпрос обаче е друг - какво знаем за студиото?
Имаме малка разлика в неговото име. В оригиналния си вид компанията се казваше Black Sea Studios (и беше купена от Crytek през 2008 година). Новото название е Black Sea Games.
Студиото е водено от Веселин Ханджиев, който имаше ключова роля и в оригиналния вид на компанията. Именно под негово ръководство бяха създадени Knights of Honor и WorldShift - игрите, с които помним Black Sea Studios. Ханджиев има водеща роля в разработката и на Цар: Тежестта на короната, дело на Haemimont - едно заглавие, за която почти няма начин да не сте чували. Технически директор на новото студио пък е Михаел Пейков.
Известно е също, че Black Sea Games вече готвят и новия си проект, но засега подробности за него липсват. От официалния сайт на студиото научаваме, че то ще прави хардкор игри, целящи да ни донесат емоцията на още един час и си лягам.
Интересно е да отбележим, че Crytek Black Sea - оригиналният вариант на Black Sea Studios - беше закрит по-рано през месеца. Всъщност броени дни преди да се появят информациите за създаването на Black Sea Games. Изглежда обаче говорим за съвпадение в обстоятелствата. Така Black Sea Games е различна компания, а не реформиран вариант на Crytek Black Sea.
Оригиналната статия
Наскоро стана ясно, че Crytek са закрили 5 свои студия, едно от които Crytek Black Sea. Което беше доста лошо – говорим за една от най-старите български гейм компании, чиято дебютна игра Knights of Honor се появи през 2004 година.
Все пак малко след потвърдената официално криза на Crytek идват и добрите новини – Black Sea са се преродили. На пръв поглед големи разлики при компанията няма. Името е малко по-различно - Black Sea Games, наместо Black Sea Studios, както се казваше студиото преди да бъде купено от Crytek.
Всичко останало е общо взето същото. Несъмнено Black Sea ще продължат да използват софийските си офиси, а пък в компанията се завръща Веселин Ханджиев. Той напусна студиото през септември 2015-та, като така и не стана ясно защо (може би финансовите проблеми на Crytek са били видни и тогава?).
Това едва ли е от голямо значение – Ханджиев отново ще е ръководител на Black Sea, след като дълги години заемаше тази позиция.
Интересен факт е, че прераждането на компанията фактически се е случило през ноември (макар че научаваме чак сега). С други думи скорошните новини на Crytek едва ли са били каквато и да е изненада за разработчиците в студиото.
Знаем също, че Black Sea в момента готвят нова игра. Проектът тепърва предстои да бъде обявен официално, но е сигурно, че ще чакаме новини с нетърпение.
Последната игра, по която Black Sea работеше под шапката на Crytek беше Arena of Fate. Покрай финансовите несгоди на немците обаче така и не научихме достатъчно за проекта. Не знаем дали и заглавието някога ще види бял свят - предстои да научим?