hategame logo
Играта Remember Me отхвърлена от много разпространители... заради липсата на мъжки главен герой
пуснато на 19 март 2013 от pseto
remember mee
Гейм индустрията определено има някои свои адски отрицателни страни. Една от тях разкрива Жан-Максим Морис, креативният директор на играта Remember Me. А именно... адски лошото отношение на разпространителите към игри, в които главният персонаж е жена.

Морис разкрива, че много големи компании директно отбелязвали, че основният герой в Remember Me трябва да е мъж. Мнението им било, че играта чисто и просто ще се провали и няма смисъл да бъде разпространявана... само защото имаме възможност да управляваме единствено жена!

Доста куцо мислене, определено. И напълно необяснимо поне за мен.

Но това далеч не е всичко, което Морис разкрива. Огромен проблем в Remember Me бил фактът, че в един момент главната героиня Нилин трябвало да целуне мъж. Това била част от сюжета, целяща да разкрие подробности за нея. Това се сторило направо скандално на някои разпространители.

Които вероятно действат под абсурдната презумпция, че всички геймъри са криви социопати без приятели и личен живот и искат във всяка игра да са мъжествени машини, които да ебат жени наред.

В подробното си интервю, Морис вади и някои интересни статистики. Според тях, за настоящото поколение конзоли са се появили 669 игри. От тях, в само 24 имаме за главен герой единствено жена. От което е очевидно, че много разпространители се страхуват от това.

Морис разкрива също, че и рекламните бюджети за подобни заглавия са мизерни – 40% по-ниски от тези, в които имаме за герой единствено мъж.

Така Remember Me има за цел да разбие всички тези клишета. Играта ще дебютира на 7 юни в Европа, като се разпространява от Capcom. Явно японците не са имали проблем с наличието на главен женски персонаж в играта.

Коментари
undefined
Ивайло Йосифов
19 март 2013
Според мен нещата стоят по различен начин. Просто, много по-голяма е частта на геймърите - мъже. Съдейки по себе си и 20-тината познати и приятели, които се интересуваме от игри, поне аз сред тях познавам, не повече от 2 жени, което си е процентно съотношение 10 към 1. От друга страна, всичките цъкат онлайн игри от сорта на Tera, WoW, Aion и т.н...и само един мъж, от тях, предпочита да играе с женски персонаж, и то рядко, и то повече за "ташак" и да му гледа циците и задника докато размахва мечове(Tera online) Виж по гейм-турнирите, колко жени има? Много малко. Жените просто не са с тази психика да играят игри, в по-голямата си част, дори мразят игрите. А повечето от мъжете пък нямат психика да играят с женски персонаж, не заради това да се правят на "мускулести мачовци" а по-скоро защото персонализират героя в играта със себе си. В това отношение съм напълно съгласен, че игра изцяло с женски персонаж няма да се продава. Просто, по-голямата част от "геймърите" не биха се асоциирали само с жена - главен герой.
undefined
Ентропиа
19 март 2013
Звучи логично, но пък я има и другата крайност, аз и повечето ми приятели обичаме с женски да играем . Според мен една игра с женски герой, има стабилен успех да стане мн популярна, ако самата игра е добра и ако се вдигне лек хайп окол нея.
undefined
Former Gaming Glory
20 март 2013
И аз съм съгласен с теб. Корени се в психиката. Принципно и аз така правя, като се занимая със сериозно RPG или игра предлагаща персонализация на твоя герой ( и оттам термина аватар, или твоята дигитална манифестация на егото ти в света на играта), гледаш да го изградиш по твоя мяра, твой нрав и т.н.
Ако е за жена, мда бахти. Ся остава да се чувстваме виновни, че сме мъже.
И все пак мисля, че няма да попречи това, АКО играта е добра и има какво да предложи.
undefined
Ентропиа
19 март 2013
Дееба нема бутон за редакция.
"Според мен една игра с женски герой, има стабилен *шанс за успех да стане мн популярна, ако самата игра е добра и ако се вдигне лек хайп окол нея."
pseto avatar
pseto
20 март 2013
Наистина ако става дума за MMO игри съм напълно съгласен, че повечето хора правят герои, които да асоциират със себе си. Самият аз правя това. Или пък в "сериозните" ролеви игри с акцент на сюжета - не мога да си представя да изиграя Baldur's Gate с жена.

Но пък за сметка на това, в почти всички други жанрове за мен няма значение. Ако говорим за игри с акцент на историята, то би било хубаво да има повече женски персонажи. Като последния Tomb Raider примерно .Там човек не се асоциира с главния герой - просто се наслаждава на сюжета.

Наистина има тотална бизнес логика в подобно решение, ама ако наистина от 669 игри само 24 имат само женски персонажи... скромничко си е това число. И бих се съгласил, че с хубав маркетингов сюжет и добро студио, би могла да бъде направена силна игра с женски персонаж. Но явно е прекалено рисковано, а никой в бизнеса не обича риска.


Разбира се, има го и това, че доста жени не си падат много по игрите. Ама това пък е съвсем отделна и безкрайна тема.

undefined
Ивайло Йосифов
21 март 2013
Няма проблем за женските персонажи. Разковничето е: "само с женски персонаж" Според мен, игра само с женски персонаж, може да се определи, като "куцо мислене" и сексистка логика. И това се отнася, не само за MMO-тата
undefined
pseto
21 март 2013
За "сексизъм" едва ли може да става дума в случая. Пазарът е показал какво се продава, съответно разпространителите се съобразяват. Това не е сексизъм, това е бизнес.

Аз разсъждавам от друга гледна точка - наличието единствено на женски персонаж не е причина да се спре дадена игра. Ако нейният геймплей е добър. Не ми се струва смислено. Налагат се някакви изкуствени рамки, които вредят на цялата индустрия.

В крайна сметка, трябва да има разнообразие, за да има и прогрес. Защо главният герой в приключенска игра трябва да е точно бял мъж на средна възраст? Защо да не е нигериец, арабин, мексиканец или индиец ако щеш? Просто дадена компания като тръгне да прави игра, знае, че има тази, тази, тази и тази рамка. И в крайна сметка често се получава нещо посредствено.

Докато ако човек се разпусне, ако няма рамки, то може и да се получи нещо гениално.

Тъй че мъжки, женски персонаж или травестит-извънземен - все тая. Не ме интересува особено пола (за приключенска/FPS игра говоря!). Дразни ме, че това е рамка, ограничение - едно от многото в индустрията.
undefined
Ивайло Йосифов
21 март 2013
За FPS-тата, съм напълно съгласен. Най-малкото освен част от оръжието и ръцете друго не виждаш. Ако историята е добра, относно пола на главния герой, също съм о.к! Обаче, ако имаме някое RPG, например - си е чиста полова дискриминация да направиш главния герой само жена или само мъж. От друга страна, пък е малко нелепо да гледаш някоя фина мацка екипирала боздуган или 2H sword(което ми се случи на магьосницата в Диабло3 - милата доста изтормозено влачеше един меч с fire dmg)С две думи - нещата не са чак толкова прости, зависи от концепцията и геймплея на дадена игра. И, ако Жан-Максим Морис се прави на ущипан, защото никой не му приел историята с женски персонаж и "мускулеста" концепция е едно, а дали има креативност и дали ще се хареса играта на масовия потребител(от, което най-много се интересуват компаниите)ще разберем тепърва.
Малко офтопик - Идеята за жените и игрите, или защо по-голямата част от нежната половинка на човечеството, не харесва да "гейми" ми се струва плодотворна, със сигурност може да се обсъди по-широко.
undefined
Блинк
22 март 2013
В Занзарах и Сиберия главния герой беше само жена и никога не съм се замислял, че игрите са тъпи, даже си ме кефеха максимално.
По принцип, ако мога да изкарам жена герой почти винаги го предпочитам, освен ако не е яко инба. Някак си, обикновено жените в игрите никога не притежават груба сила, а някакви специфчни умения, които правят играта по-интересна с тях.
undefined
Ивайло Йосифов
22 март 2013
Е и аз това имах предвид, като казах, че някак си не им отиват 2H оръжията
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл