Причината? Прекалено дълго чакане на главен програмист, който в крайна сметка е отказал позицията. Звучи ли ви това прекалено странно извинение?
Всъщност още през 2013 година Project Phoenix посочва, че човекът, който трябва да осъществи по-голямата част от програмирането е мистериозен субект, който ще се присъедини по-късно към екипа. Явно защото има задължения към друго студио. Научаваме и за кого става дума – Дейвид Кларк от Moon Studios, чийто последен проект е Ori and the Blind Forest. Явно той е обещал да започне работа по Project Phoenix, но се е отказал в последния момент.
Интересният въпрос, който идва обаче е друг – защо цели две години играта чака един човек, без който явно няма как да се продължи напред? Едва ли ще има отговор на това. Но в крайна сметка вече е намерен друг програмист, който да започне работа по Project Phoenix. Шефът по разработката Хироки Юра добавя също, че по заглавието е свършена немалко работа – включително разработка на дизайните на всички персонажи и врагове, анимациите им, два часа от саундтрака, пет минути кът сцени, механиките на бойната система, пейзажите на почти цялата кампания. Но всичко това трябва да бъде обвързано в един цял продукт...
Ще е интересно да видим дали Project Phoenix ще се появи през 2018 година. Което си е отлагане за доста далеч в бъдещето, както и да го гледаме. Но за пореден път се уверяваме, че трябва да имаме едно наум за подобни платформи. Да, има успехи... но и немалко подводни камъни.
Иначе Project Phoenix обещаваше тактическо RPG в реално време, съчетаващо елементи от японските ролеви игри със западно вдъхновение. На книга всичко звучеше добре... но дали ще видим нещо в реалност ще разберем след три години.