На някои места, например в Белгия, комисии по хазарт се изправиха срещу EA и им забраниха да предлагат игри с вариации на луут кутии. Другаде, например във Великобритания, за компанията няма ограничения. А по време на изказване на Кевин Хопкинс, вицепрезидент в правния отдел на разпространителя, научаваме, че механиките на EA са „етични и забавни“ без хазартен елемент.
„Ние вярваме, че начина, по който сме интегрирали тези механики – FIFA разбира се е най-големият пример – е всъщност напълно етичен и забавен, съвсем приятен за хората“, казва Хопкинс.
Той добавя, че не става дума за „луут кутии“, ами „механики на изненада“, сравними с шоколадовите яйца с играчки.
Естествено трудовата характеристика на хора като Хопкинс изисква подобно лавиране. Но от друга страна EA навлязоха в куп проблеми напоследък заради агресивните си луут кутии. В крайна сметка те се отказаха от интегрирането им в множество заглавия... но не и златната, дойна крава FIFA. И можем да сме сигурни, че разпространителят ще се бори със зъби и нокти, докато е възможно да запази Ultimate Team в пълния му, pay-to-win вид.
Още по темата
От това, което съм чел за Фифа, смело мога да твърдя, че съответния ПЕС режим е по-справедлив. Не съм играл UT, но съм играл с приятели ПЕС лайт версията и отборите ни се напълваха с прилични играчи, доста бързо(уговорката е само с ингейм и логин валута, без да вкарваме пари). Буквално за няколко седмици имах отбор от изцяло черни топки(което е най-високия тиър в ПЕС-а) с доста прилични звезди сред тях.
Колкото до лицензите, това винаги ми е било несериозно, при положение, че дори на PS4 ти трябва флашка, нет и 30тина минути, за да си качиш пач дето ти ги оправя и си цъкаш без проблеми.
@Lethian - принципно си прав, може да се направи някакъв читав отбор с яко грайнд, само че за времето, за което ще го създадеш всички, срещу които играеш цъкат с разни шареняци с мега-супер-ултра информ футболисти, дето като им видиш във FutHead статистиките почти всичко им е на 99. Не че това е от колосално значение при положение, че статистиките редовно се менят на ротативен принцип, но все пак е от прилично значение.
Все пак ме радва, че ги налазват мизерниците и колкото и да се опитват да лавират в един момент ще трябва да поорежат тоя кенеф UT. И тогава ще трябва да си бършат сълзите с изкараните милиарди и да се чудят каква нова схема да измислят.
Между другото тези скриптове, моментум или там който както иска да го нарича далеч не е измислен от EA, има го и в PES и го има открай време. Даже на старите PES-ове директно си имаше индикатор кой футболист е във форма преди даден мач и кой - не. Онези, които не бяха, ако ще и Роналдо дебелия да беше, просто не вкарваха и това е. После тези статистики ги махнаха, но и днес в PES ги има тези неща, че в един мач и двата отбора не могат да си вкарат гол и се изпускат нереални неща, а в другия - голови фиести и всичко влиза. Само че това е голямата разлика - в PES и двамата играчи са на равни начала! За тебе влизат лесни голове, ама и за противника и пак всичко опира до това кой е по-добър. И не можеш да обвиниш играта за нищо. Във FIFA... е съвсем друго.
П.С. И до ден-днешен не разбирам как хората още спорят дали има скриптове или не. Това е все едно да спориш дали политиците работят за народа с чиста съвест или помагат единствено на корпоративните си лобита и спонсори.
А сингъла... който поиграх на FIFA 19 повече от обикновено, просто защото скриптовете в мултито ме саднаха - там има други проблеми. Там трудността на AI-то се лашка брутално и ако примерно ти поведе с 2 гола очевидно се намалява, докато ако ти поведеш се увеличава и става някакво супер world class и те пречуква с някакви брутални атаки. Наистина AI-то е така написано, че да не ти го завира четвъртит и като цяло е по-приятно, в доста от мачовете все някак стигаш до победа, но поне на мен този подход не ми е любим. Предпочитам олдскул подхода - ако ти си по-слаб от компютъра на дадена трудност той ти играе на 100% през цялото време и те чука като куче. И те бие с разлика. Но в резултат ставаш по-добър, докато когато трудността се лашка и се нагажда към теб (е, в граници де, ясно е, че от amateur няма да иде на world class) някак ти си стоиш в зоната на комфорта и не се задобряваш.
Но определено сингълът има повече стойност от мултито.
На 18 обаче не издържах да изиграя и 100, понеже скриптовете станаха прекалено очевадни и я продадох, а 19 дори не си направих труда да я пробвам, ама примерно Псето беше писал, че е още по-зле, а срещах подобни коментари и на други места.