hategame logo
PlayStation 4 Pro обявен, излиза през ноември
пуснато на 07 септември 2016 от pseto
playstation 4 pro 1
Вече е официално – PlayStation 4 се сдобие със своеобразен наследник. Както и можехме да очакваме днес беше обявена платформата с кодово название Neo, за чието съществуване Sony потвърди по-рано през годината. Името, с което конзолата ще се появи в продажба е PlayStation 4 Pro.

И без много увъртане да преминем към по-важните аспекти – кога ще се появи в продажба устройството и колко ще струва? За щастие отговори вече имаме. И те са следните – цената е ниска, а датата на премиера – скоро.

PlayStation 4 Pro ще се появи на пазара на 10 ноември. Цената ще е 400 евро на нашия континент – или точно толкова, колкото струваше и оригиналният PS4. Всъщност и миналата година платформата се продаваше за горе-долу толкова пари, макар и цената й да падна.

Цената от 400 евро при всички положения е достатъчно ниска, за да убеди мнозина да се сдобият с PlayStation 4 Pro съвсем скоро. Остава въпросът обаче как ще се чувстват онези, купили си сравнително наскоро PS4 за подобни пари – конзолата при всички положения вече е „старият“ модел.

Нека преминем нататък обаче – как ще съжителстват двете платформи? От Sony обявиха, че всички дискове и дигитални игри, които имаме за PS4 ще могат да се пускат спокойно и на Pro версията. При някои от тях – в зависимост от това дали разработчиците са приложили подобрения – ще ни очаква по-добра графика и фреймрейт на новата платформа.

Както вече знаем няма да има ексклузивни за PlayStation 4 Pro заглавия. Всичко, което върви на новия модел ще е налично и за настоящото поколение на PS4. Което все пак звучи добре.

Що се отнася до техническата част, там Sony не бяха прекалено конкретни. Научаваме, че PS4 Pro ще бъде „повече от два пъти“ по-производителен от своя предшественик. Което идеално съвпада със слуховете, че платформата има изчислителна мощ от 4.2 терафлопа при малко под 2 терафлопа за PS4.

Немалко време беше отделено и на HDR и 4K поддръжката на PlayStation 4 Pro. Именно това са акцентите на платформата – телевизори с поддръжка на тези технологии ще могат да се възползват възможно най-добре от платформата. Както добре знаем 4K е резолюция, предлагаща ни четири пъти повече пиксели на екрана от 1080p, докато HDR предлага още по-живи цветове и внушителен контраст. Благодарение на по-високата си производителност PS4 Pro може да се възползва от 4K и/или HDR телевизорите. Все пак Sony отбелязват, че ако нямате намерение да заменяте своето 1080p TV все пак имате причини да се сдобиете с новата им платформа – увеличената хардуерна мощ ще позволи по-висок фреймрейт и по-добри детайли.

И сега остава големият въпрос – ще бъде ли успешен големият експеримент – значителното намаляване на конзолните поколения? Още през ноември ще имаме поне частичен отговор на въпроса.

Коментари
vanmx avatar
vanmx
07 септември 2016
Много "хубав" дизайн - като на етажерка. PS 4 е с два рафта, няма по-логично нещо от това наследникът му да е с 3 рафта - след две години може да очакваме и 4 рафтовият
pseto avatar
pseto
08 септември 2016
И аз същото си помислих като го видях това уродче снощи. Да им се чуди човек на акъла - PS4 има хубав дизайн, не като видеото на Microsoft, ама PS4 Pro хем е грозен, хем и PS4 Slim е грозен.
Romanov avatar
Romanov
07 септември 2016
Meh...

HDR update ще има и за "нормалната" PS4, и нека не си правим илюзии - говорим за 4К upscaling.

bojosan avatar
bojosan
08 септември 2016
Уаууу..добре че снощи го не видях,щях да сънувам кошмари.
undefined
Стилян
08 септември 2016
Дааааа........и аз така направих,купих си PS4 наскоро и сега се чувствам преебан,въпреки,че играх повечето игри и на PC и на PS4 и не е голяма разликата.Дано само не изоставят ps4-ката бързо,щото мисля направо ps5 да взимам след 2 годинки примерно........
bojosan avatar
bojosan
08 септември 2016
Значи на същата цена - 8 стотака си купуваме 2 пъти по мощното Pro.Ами кво да каже байо,дека си е купил вчера за 7 стотака старата двурафтова етажерка ?
Former Gaming Glory avatar
Former Gaming Glory
08 септември 2016
Към продавалника!!
vldir avatar
vldir
08 септември 2016
По контролера няма ли нещо ново?
pseto avatar
pseto
08 септември 2016
Контролерът май ще е едно към едно. Със сигурност този на PS4 ще се пуска безпроблемно на PS4 Pro, ама снощи на събитието не се спомена нищо за разлики.

А иначе и аз си взех миналата година PS4-ката и сега вече излиза новата за същите пари... ташак си е, ама си оставам с тази, пък да видим колко ще я поддържа Sony. Но реално тая платформа вече е почти толкова остаряла и безсмислена, колкото е и PS3-ката ми. Добре че етажерката у нас е голяма, че да си редя... етажерки на нея. PS3 е с един ред, PS4 е с два реда, PS4 Pro - с три реда...

@Romanov - ясно е, че 4K-то е ъпскейлинг. Те снощи бяха доста по-внимателни с думите Sony, отколкото на представянето на PS4. Явно заради това почти всичко го говореше архитектът Марк Серни - като техническо лице не се изхвърляше да лъже и да маже, ами си казваше нещата както са (макар и уклончиво). А тоя HDR... чудят се как да си продават телевизорите Sony от почти фалиралата им дивизия за телевизори, дет не знам дали не я закриха и изцяло вече.

Romanov avatar
Romanov
08 септември 2016
Чудя се обаче дали е от 1080p upscale към 4К, или от някаква къстъм резолюция. Защо им е тоя x2 performance в сравнение с PS4, ако просто ще ъпскейлват 1080p? Това го правят и процесорите в повечето 4K телевизори, като на Bravia им се получава доста добре.

Другия вариант да използват удвоената мощ е пак да си рендват Pro версиите игрите в 1080р, но или с подобрени текстури и ефекти, или с по-висок фреймрейт в singleplayer, и чак тогава да ги ъпскейлват. Интересно и дали девелъпърите ще пачнат излезлите вече игри, за да се възползват от новата платформа. Не знам кое ще изберат, на мен втория вариант ми се вижда по-логичен, защото 4K native няма да видим преди PS5.

Не стана ясно и коя ще е водещата платформа след излизането на Pro - дали игрите ще се правят за PS4 и ще се ъпгрейдват за Pro, или обратното - ще се даунгрейдват за PS4. Ако искат да наложат Pro - по-скоро второто.

HDR е готин фийчър, но не е game changer. Още повече, че в момента Sony го предлагат само с 4К телевизорите си, което значи 2500+ лв. 4K също не е манна небесна, в момента Sony high-end 1080p, наблъскан с всичките им екстри вари по-наситена и контрастна картина от аналогично като цена и екстри 4K телевизор, така че нещата са комплексни. Разбираемо е, че Sony гледат да си лансират 4K HDR телевизорите, но не мисля че това е начина.

undefined
Стилян
08 септември 2016
Така като чета из сайтовете за ps4pro ми се струва,че PRO ще е ориентиран към 4К,а вече стария за 1080р.Дано да няма голяма разлика в игрите за двете конзоли...
DM26 avatar
DM26
08 септември 2016
Така... Гледах снощи на живо. Още в началото като обявиха Slim-ката се забеляза как на Аndrew House му е неприятно, че не може да ни изненада. . Btw някъде четох, че имала проблеми и много прегрявали. http://www.pushsquare.com/news/2016/09/rumour_ps4_slim_has_an_overheating_problem_we_wouldnt_worry_just_yet
За Pro версията какво да кажа...
Не казаха нищо за спецификации, не казаха дали ще поддържа ultra hd blu ray - ки. За HDR-а не резбрах също кои формати са поддържани. Към моменнта са три: HDR10, Dolby Vision и HLG.
Единственото, което ме изненада е, че цената остава същата - 400 евро.
pseto avatar
pseto
08 септември 2016
Blu-ray четецът ще си е все същият като на стандартното PS4, тоест няма да пуска ultra hd blu-ray дискове (потвърдено е това, трябва да драсна и новината по темата). Това не е някаква изненада, де, Sony все пак се опитва да държи цената възможно най-ниска.

Иначе Sony се опитват да го играят като Apple, даже и заради това направиха представянето в същия ден като Apple, ама... не става така жабата да си подложи крака до коня. Да не говорим, че нивото на фанатизъм на епълските фенове е пословично, а геймърите - и само конзолните, и всички останали не са особени фанатици. Ся някои хора си обичат PC-то, други си обичат конзолата, ама не е да кажеш, че никой няма да прескочи от PlayStation към Xbox или от Nvidia към AMD, ако му е угодно. В тоя ред на мисли Sony е добре да не се самозабравят от успеха на PS4 досега.

DM26 avatar
DM26
08 септември 2016
WTF? Един Xbox One S е ultra hd blu ray player. Очаквах същото от PS4 Slim. Toва, че и PRO няма тази "екстра" говори достатъчно. Явно са решили, че за 400 евро 4K от Netflix ни стига.
Жалко, че Scorpio-то ще се продава сигурно в края на 2017-та.
pseto avatar
pseto
08 септември 2016
Хах, прав си, че е ultra hd на Xbox One S, това беше минало край мен. Явно в крайна сметка не е толкова скъпо... много интересно каква е идеята на Sony. В крайна сметка това си е техният шибан стандарт.
undefined
bboy
08 септември 2016
За какъв чеп ти е тази екстра (ultra hd bd player).
PornFlakes avatar
PornFlakes
09 септември 2016
@bboy, готино е да си купуваш blu-ray дискове, особено Steelbook едишъни или някакви специални бокссети като бурето с пари от Breaking Bad
igra4 avatar
igra4
08 септември 2016
Pse аз не бих скочил на Xbox, защо ли, ами защото няма игри. Аз даже на Xbox 360 нямаше какво да играя, той няма кой знае какви ексклузиви.

PS4 Pro си е насочен за ТВ-та с 4К, общо взето няма да са големи разликите. След 2-3 години чакаме PS 5, която ще е истински новата конзола. Дотогава всеки си кара с квото си има

LethianDream avatar
LethianDream
08 септември 2016
Напълно съм съгласен, ще си карам на старата четворка още две-три години до излизането на PS5, независимо какви нови "псевдо" подобрения бичат- слим, млим, про, супер-про и т.н.
undefined
Стилян
08 септември 2016
Да,и аз така мисля
undefined
bboy
08 септември 2016
Нали се сещате,че за ps5 задължително,трябва да се оборудвате с минимум над 50 инча 4к HDR съвместим телевизор.
LethianDream avatar
LethianDream
08 септември 2016
E,едва ли ще е задължително, сигурно и на 19 инча ще се гледа, но за да се изкефиш на детайли и графика ще си трябва добър и голям телевизор
pseto avatar
pseto
08 септември 2016
Ами то вече става като смартфоните - няма "истински" PS5. Несъмнено ще има конзола, която ще се нарича PlayStation 5, но тя по нищо няма да е "истинска" петица. Няма да е примерно 2 пъти по-бърза от PlayStation 4 Pro например. Сега в началото на този експеримент ще има скок в производителността и после ще е с по 20%, 30% повече като смартфоните (ако е и толкова).

Или казано иначе - сега положението е като ъпгрейд на видеокарта. В един момент решаваш, че имаш пари и че е дошло време да си купиш нова... хващаш и си купуваш нова. И те толкоз. Ако концепцията е успешна смисълът се размива сериозно. Макар че аз реално не виждам особена причина да си взимам нова конзола, ОСОБЕНО ако се оправдаят съмненията ми игрите за PS4 да приличат на лайна.


П.С. @igra4 мен не ме касаят ексклузивите, така или иначе те са толкова малко, че ми е все тая. В някои конкретни случаи конзолата ми осигурява удобства, които не ми дава PC-то и си взимам игри за нея. Ама... ако основното удобство - да имаш един хардуер 4-5-6 години, който да не ъпгрейдваш - не е налице... то PC-то си остава първият ми избор.

igra4 avatar
igra4
08 септември 2016
Псе аз освен ексклузивите си играя и другите игри на PS. Просто споменах защо предпочитам PS пред Xbox. Има и други причини разбира се.
undefined
bboy
08 септември 2016
То 19 инча ,че ще се гледа е сигурно,но ако не е hdr
-uhd по добре си стой на 4-ката.....
vldir avatar
vldir
08 септември 2016
Няма начин да не излизат във вариант pro edition remaster
undefined
Стилян
08 септември 2016
Което ще е е*ати тъпнята,играеш дадени игри,един два пъти и после си купуваш нова конзола и ги играеш пак същите игри,ама с малко по-хубава графика....е няма как да стане.
vanmx avatar
vanmx
08 септември 2016
Вече не останаха ремастъри за пускане на ремастърстейшън 4 и реишиха да ремастерират самият ремастърстейшън, на който да играем ремастъри на ремастърите
vldir avatar
vldir
08 септември 2016
deus ex го показаха и явно ще се казва pro edition или pro update за да е у-а, новата конзола купете.
Charcharo avatar
Charcharo
08 септември 2016
Видеото 2 над два пъти по-силно.... но не си заслужава.

Конзолите са още по-мъртви за мен.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл