hategame logo
PlayStation 4 с близо 36 милиона продажби
пуснато на 06 януари 2016 от pseto
playstation 4 18
Има ли изненадани? PlayStation 4 продължава да се продава страхотно, като конзолата почти е достигнала 36 милиона продадени бройки. Новината дойде по-рано тази седмица от Sony не без голяма доза задоволство.

Към момента PS4 има 35.9 милиона продажби. В рамките на периода 22 ноември – 2 януари – тъй наречения в САЩ и Великобритания „празничен сезон“ пък 5.7 милиона бройки от конзолата са били купени от крайни потребители.

„Ние сме абсолютно възхитени, че толкова много потребители избраха PlayStation 4 за най-доброто място, където да играят по време на празничния сезон и че PS4 обществеността расте по-бързо от всякога“, пишат Sony.

От компанията разкриват и друго постижение – броят на геймърите, ползващи абонаментната услуга PlayStation Plus е бил с 60% по-висок в края на 2015 година, сравнено с 2014-та. Отново нещо, което може да радва Sony.

Въпреки всички тези добри новини обаче е редно да се отбележи, че наскоро PlayStation Network отбеляза пореден срив. С постоянно увеличаващият се брой потребители определено Sony ще трябва да се замисли за подобрение на гейм мрежата им с цел избягване на подобни аварии в бъдеще.

Коментари
undefined
voxy
06 януари 2016
то проблемът им не е големия брой потребители а DDoS атаките, steam също имаха проблеми последната седмица
pseto avatar
pseto
06 януари 2016
Да, но разликата е, че Steam за час и половина оправи проблема, а при всеки подобен случай PlayStation Network се гърчи по половин ден и повече. И дори да го има уж пак лагва, дисконектва и върви супер зле. За разлика от Xbox Live - и тази мрежа може да бъде бутната, всъщност очевидно всичко може при достатъчно целенасочени усилия, но оттам нататък човек си прави изводи колко бързо се възстановява. 2014-та като паднаха Xbox Live и PlayStation Network - PSN го нямаше никакъв доста по-дълго време, докато Microsoft закърпи моментално нещата.

Въпреки че съм повече PS фен, отколкото Xbox, PlayStation Network просто си проси хейта. А и реално вече като е платен в голямата си част и ние можем с още по-голяма сила да изискваме по-качествена услуга.

undefined
Zmo
06 януари 2016
Внушителна бройка наистина. А има ли причина Xbox ???? да е толкова хейтван? Играл съм на майкросовската конзола и наистина много ми хареса. Особенно UI е много удобен.
Macks avatar
Macks
06 януари 2016
Една от причините е лошото впечетление, което майкрософт остави още с представянето на ексбокса. Вярно оправиха въпросните проблеми още преди да излезе конзолата, но първото впечетление винаги оставя следа. Втора причина е фактът, че боксът е по-слаб като хардуер от ПС4. Някои дори изтъкват и по-лошия и неудобен дизай на кашона.
pseto avatar
pseto
06 януари 2016
По принцип в България някак PlayStation има по-голяма популярност. Нали когато Xbox360 можеше да се хаква се купуваше той по обективни причини, но пък на равни начала доста повече хора избират PS4. Но има и други причини. Както каза @Macks хардуерът на Xbox One е по-слаб и немалко игри вървят в 1600x900 на Кашона, докато на PS4 - в 1920 на 1080. И не на последно място - Microsoft традиционно гледат на България едва ли не на държава втора ръка - не, че не сме, ама баш официалната премиера на Xbox One се забави у нас. А, да, освен всичко това Xbox One беше по-скъп с 200 лева при пазарната си премиера... тоест поне в България човек нямаше какво толкова да му мисли. И на много други места из света.

Сега на Кашона му падна цената, почнаха да се стягат Microsoft, но... определено не уцелиха момента. Осраха се в началото и PS4 доби скорост. Но и Xbox One си има своите плюсове - не е да кажеш, че ако си го вземеш си преебан. Ако в един момент Microsoft реши да ъпгрейдне леко хардуера, което е малко вероятно, но все пак ако реши и нещата ще станат доста интересни.

mamomi12 avatar
mamomi12
06 януари 2016
Не знам дали на ps е така но на xbox one "безплатната игра" Dirt Showdown е регион локната и не мога да си я изтегля . Смисъл аз трябва да вляза в стора и да си я купя за 0лв ама не ми дава .
bojosan avatar
bojosan
07 януари 2016
Аз ще се радвам Сони да увеличи петорно преднината си.От това ще спечелим само.
Реакцията на M$ може да бъде само една ,която ще гарантира мигновенно изравняване на продажбите и последвал колосален превес в полза на Кашона.Отдавна го чакам тоя момент,и съ сигурен че той скоро ще дойде.Просто М$ се въздържат още от благоприличие,но чашата взе да прелива .
PornFlakes avatar
PornFlakes
07 януари 2016
''която ще гарантира мигновенно изравняване на продажбите и последвал колосален превес в полза на Кашона''

На базата на какви факти си толкова убеден? Саботаж на заводите, където сглобяват PS4 ли?

Евентуално Quantum Break, Horizon 3 и там друг високопрофилен ексклузив би могъл да подпомогне продажбите значително, но в крайна сметка PS4 има не по-малко ексклузиви, a преднината му откъм продажби е главоломна.

pseto avatar
pseto
07 януари 2016
Абе то Microsoft колкото и милиарда да имат в касичката не могат с щракване на пръсти да обърнат нещата. Тоест ако намалят много цената на Xbox One ще успеят, но няма да се случи подобно нещо никога.

Но да, всичко е възможно да се случи, това е истината. Две години след пазарната си премиера PS3 изглеждаше така, сякаш е глътнал вода и ще завърши далеч зад Xbox360, но след това набра значителна скорост и изравни Кашона по продажби. Тъй че две години нищо не значат.

От друга страна Sony са достатъчно целенасочени, не виждам как ще изпуснат лидерството. Но никога не е късно да станеш за резил в крайна сметка, нали?

bojosan avatar
bojosan
07 януари 2016
256 kb (LT)е файлчето което М$ подхвърлиха на своя служител c4eVA и си осигуриха милиони продажби.Сони започна да хваща прах по равтовете.Конзолите взеха да се разграбват едва когато KМяу пусна хакнатия си фирм.Тогава си спомням как трескаво се търсеха в Германия конзоли с фирм 3,55,но почти навсякъде се разграбваха.
Та нищо чудно и сега ако M$ видят че гълтат вода и потъват,да се пръкне в EFnet IRC нещо.
Ако конзолата се хакне,PS4 вече ще е история.
pseto avatar
pseto
08 януари 2016
За това си прав, аз също се замислих от тази гледна точка за момент. Но не съм сигурен дали така ще се развие действието - ще видим. Почти съм сигурен, че на Microsoft име е повече финансова далавера да не е хакната конзолата, тъй като услугите носят доста пари, а хардуерът по традиция не изкарва особено много. И Microsoft си е софтуерна корпорация, много добре знае откъде валят милиардите.

Ако трябва да сме честни обаче големият бум в продажбите на PS3 преди известно време горе-долу съвпадна с времената, в които конзолата можеше да се хакне. Иначе само Кашона пускаше безплатния обяд, PS3 - не и за доста хора си беше deal braker.

undefined
Bboy
08 януари 2016
Да мислиш че хакването на една система носи печалби(освен на гошо от квартала) е абсурдно.
undefined
Bboy
08 януари 2016
Времената са други,прав си.А и 70%-80% от игрите са си online. Да вметна,че хакнат xbox 360 не трябваше да докосва лан кабел.Връзка с интернет носеше почти сигурен БАН.
undefined
Bboy
08 януари 2016
Не съм сигурен за игрите които са на физически носител.Сони или майкрософт да не взимат процент? Все едно, аз да продавам твоите домати на моят пазар и да не ти взема процент.Нещо не ми се вързва.
pseto avatar
pseto
08 януари 2016
Не съм сто процента сигурен за това, което питаш, ама може би е добре да проверя. Но при всички положения от дигиталните услуги се печелят много повече пари. Доколкото знам става дума за 30%, които отиват в Sony и Microsoft от цената на игрите. Толкова, колкото взимат Steam, Amazon, Apple, Google, абе 30% си е кажи-речи стандартната цена за онлайн магазините.

Иначе за връзката разпространител-Sony/Microsoft - то по-скоро отношенията са фифти фифти, тоест ако няма хора, които да искат да си отворят сергия на пазара ти заради висока такса, то няма да имаш и пазар. Нещо, което виждаме ярко изразено при Wii U - не успяха да спечелят разработчици/разпространители на своя страна и тази конзола ефективно е мъртва в момента три години след пазарната си премиера.

П.С. Sony със сигурност взима пари от физическите продажби на игри за новите конзоли, но те идват от Blu-Ray дисковете.

undefined
Bboy
08 януари 2016
За блурей бях забравил! ????то по тая логика сони печели и от майкрософт.????
pseto avatar
pseto
08 януари 2016
Да. Не се изненадвай - това е нещо съвсем обичайно в технологичния свят. Преди няколко години Microsoft печелеше повече пари от Android, отколкото от Windows Phone. Причината бяха куп (важни) лицензни споразумения, сключени с болшинството производители на Android телефони, които трябваше да дават по няколко долара на Microsoft за всеки продаден свой телефон. Не знам каква е сега ситуацията, тъй като не следя толкова технологичните новини вече, ама едва ли е особено по-различна.

Тъй че интересни неща се случват в технологичния свят.

pseto avatar
pseto
08 януари 2016
Носи печалби от продажбата на хардуер, който ако говорим за Xbox360 носеше добри пари на Microsoft, особено когато мина известно време и производственият процес поевтиня. Също така нали Xbox Live можеше да се ползва и с хакната конзола? (Поне така знам, никога не съм имал хакнат Xbox360 нито пък хакната PS3-ка). А това пак си струваше пари, които отиваха директно в джоба на Microsoft.

Основната разлика между времената преди да кажем 5 години и днес е тази, че геймингът се обръща с пълна сила към дигиталното, вече почти всеки разпространител печели повече пари от интернет продажби, от колкото физически такива. При миналото конзолно поколение не беше така. А при дигиталните продажби в Xbox Live и PlayStation Network и Microsoft, и Sony си прибират солиден процент. Тоест днес те имат изгода конзолите да не са хакнати, докато според мен преди 6 години да кажем Microsoft имаше изгода Xbox360 да бъде хакнат. Игрите се купуваха от магазина в кутия, Microsoft и Sony не взимаха парченце от пая - разчитаха само на собствените си ексклузиви. Сега е различно.


Та горе-долу това е начинът, по който размишлявам по темата.

bojosan avatar
bojosan
08 януари 2016
М$ пак ще си печелят от услугите.Хакнатия XBox360 не може да влезе в Live посмъртно без да си плати,аз вече пета година си плащам въпреки че съм с хакната конзола.Помня когато излезе 3.55 Custom Firmware на KMEAW,в Германия за броени дни изчезна всичко ,а и там както и в България бяха почнали да хващат пепел.
Представям си какwо чудо ще настане ако хакнат драйва на XOne.Eдин диск е 10 лева,а на едро е 6-8.Една записвачка е 110 лева,разходи които се избиват още с първата игра.Това разбира се са догадки,дали,защо и как ще се случи,но стане ли,аз съм убеден че почти няма да остане геймър който да не си купи конзолата.
pseto avatar
pseto
08 януари 2016
Разликата както споменах горе е, че при Xbox360 печелиш от хардуер и такси на Xbox Live, които са сравнително ниски, а при Xbox One печелиш немалък процент от продажбите на всяка игра. Което са много, много пари, особено в днешния свят, който се обръща все повече към дигиталното. Вече официално над 50% от хората си купуват игри дигитално, което е доста по-различно положение в сравнение с 5-6 години в миналото, когато беше нещо от рода на 10%. Тъй че... можеш да видиш доста голямата разлика, която правят 4-5 години време.
bojosan avatar
bojosan
08 януари 2016
Съгласен съм ,но все пак мисля ,че процентът хора които купуват догитални копия не е чак толкова голям.По големия брои игри си се продават на физически носители.
Но да...прав си !Много неща се промениха с времето,не са както преди.
Tiger avatar
Tiger
08 януари 2016
Ако трябва да сме честни PS3 и според хака на 360 кашона, и двете конзоли не бива да помирисват интернет. Хакването и на двете (нови)конзоли е въпрос на време, но момента няма да го изберат хакерите, които се занимават с това, а M$ и SONY. Те са тези, които ще решат кога е настъпил момента.
@bojosan спомена по-горе нещо по темата, ама само го загатна, а аз го казвам с риск да си навлека много негативи, но това е истината. Ако не вярвате проследете как вървят нещата с хакването на PS4, и оттеглянето на хакера направил възможен пробива... така де 2+2=5(с едно на ум)
sauron93 avatar
sauron93
09 януари 2016
http://kotaku.com/boy-opens-christmas-playstation-4-finds-a-block-of-woo-1749852904
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл