Сега покрай Пичфорд се завихря нов скандал, свързан с Borderlands 3. Множество източници от Gearbox споделят, че обещаните им бонуси след премиерата на шутъра са били значително понижени. Новината е била съобщена от Пичфорд по-рано тази седмица пред тях.
В рамките на Gearbox има като цяло привлекателно звучаща оферта, при която 40% от печалбите от дадена игра отиват при разработчиците, а останалите 60% остават в касата на студиото. В резултат при минали игри са били разделени над 100 милиона долара като бонуси между служителите.
При Borderlands 3 обаче Пичфорд казва пред своите колеги, че бюджетът е бил неочаквано висок – 95 милиона долара за основната игра плюс още 45 милиона долара за DLC-та. Той е добавил също, че растежът на компанията в последните години е изял част от печалбите, а и самият шутър като цяло се е продавал под очакваното.
Въпреки че 2K го обяви за най-бързо харчещата се игра в историята на разпространителя с над 5 милиона продажби.
Неприятната новина бива споделена в повече от неподходящ момент в разгара на пандемията от COVID-19. Според източниците, цитирани от Kotaku, Пичфорд дори е казал, че всеки, който пожелае, е свободен да си тръне от Gearbox, „макар че се надява това да не се случи“. В разгара на настоящата криза едва ли мнозина ще го направят.
За студиото се говори, че плаща под стандартите на гейм индустрията, но онова, което задържа работниците са именно бонусите при успешна премиера на игра. Последният продукт на Gearbox – Battleborn, беше провал, но Borderlands 3 беше обречен на успех. Който и постигна. И комерсиално, и откъм отзиви. Но явно разработчиците няма да могат да му се насладят напълно.