Е, за щастие Payday 2 не е такава игра. Еднометрови прикрития в нея няма, кръвта ви не се регенерира от нищото. Мунициите не ви падат от небето, а пък вашите противници често са безкомпромисни. Да, имаме екшън от старата школа, който е изпълнен стабилно в много свои елементи.
Все пак, трудно ми е да кажа, че Payday 2 е перфектната игра. Тъй като не е. Налични са сериозни проблеми в нея, особено при сингъл режима. Но все пак мога да кажа, че това е едно стабилно кооперативно заглавие, което осигурява доста часове забавен геймплей.
Какъв е сюжетът в Payday 2? Всъщност, такъв почти няма. В началото на играта разбирате, че вашата банда се е завърнала в САЩ. Целта е едничка – да натрупате голямо количество пари чрез престъпни рейдове. И така – вие си избирате един от четиримата добре познати ни герои – Хокстън, Чейнс, Далас или Уулф и започвате да дерзаете.
В Payday 2 имате трима основни работодатели. Те са мексиканският дилър Хектор, лудият руснак Влад и корумпираният политик с прякор Слона. Мисиите, които ви дава това трио имат различна специфика - обири на банки и бижутерски магазини, поставяне на компромати, защита на конвои или дори разрушаване на молове.
Всички тези сценарии могат да се минат по два различни начина... единият е тихо, без много агресия и с промъкване. Вторият – с груба сила, при която нахлувате със сложени маски и извадени пушкала, привличате множество полицаи и завързвате култови престрелки.
Мисля, че тук е време да отбележа първата ми и основна критика към Payday 2. В тази игра няма възможност за нормално цъкане в сингъл! Защо ли?
Отговорът е прост – ботовете, които ви помагат са тотално тъпи. Единственото нещо, на което са способни е да пуцат, вървят зад вас и съживяват, ако се случи да загинете. Толкоз. Нищо повече.
А в Payday 2, в много от мисиите се изисква носене на разни неща. Чанти със скъпоценности, пари или оръжия – няма значение. В други случаи е нужно поне малко промъкване, докато се подготвите за даден обир.
Но ботовете ви не могат да правят това! Незнайно защо! Те просто висят пред главния вход на дадена сграда и се намесват само когато ви разкрият и започнат престрелките.
Но не това е най-лошото. Дори ако трябва да се пренесат 3 чанти с бижута – което е детска игра в кооперативката – в сингъла е досадна, ужасна мисия. Тъй като трябва да правите всичко сами. Ботовете стоят и ви гледат как се мъчите.
Да, наистина AI съекипниците ви предлагат добра огнева мощ. По-хубава от тази на някои реални хора. Но се губи много от кефа в играта заради тях. Даже бих казал, че са сложени само за принципа, колкото да има някакъв сингъл... и не е хвърлен много труд по тях.
Започнах точно с това, за да акцентирам на следното – не очаквайте много от сингъла. Ботовете са съвсем базови и с нищо не ви помагат да вкусите от „истинския“ Payday 2. Напротив, в почти цялото време просто ви развалят кефа.
Истината е следната - Payday 2 е игра за кооперативка. Толкоз. И се вижда, че големите усилия са вложени в този режим.
Поне на мен лично ми хареса сериозно изпълнението от страна на Overkill. Просто всичко е направено... опростено и ефективно.
Имате една мрежа – Crime.net. Влизате в нея, избирате дадена мисия, разбирате се с вашия отбор кой какво да прави и започвате. Нещата се случват бързо, лесно и най-вече... автоматизирано. Да, наистина Crime.net има някои проблеми. Често ми се случваше да забие, заради което трябваше да рестартирам Steam. Но като цяло не говорим за нещо, което да ви развали кефа.
В самите мисии е хубаво, че много от хората в Payday 2 не са дебили!!! Това го казвам изрично с три удивителни. Напротив. Нивото на умение в играта ми хареса. Сигурно само в 1 на 10 игри ми се случваше да има някой тотален катил в отбора, който изобщо да не знае какво да прави. В другото време всичко си беше на стабилно ниво.
При самите мисии, винаги е важно да синхронизирате нещата с отбора. Не е нужно това да се случва с думи... напротив. Якото е, че ако всички имат идея какво да правят... се разбират едва ли не с погледи.
Някой ваш съотборник бива ранен? Един тръгва да го съживява, втори ги покрива, пуцайки по полицията, трети пренася чантите с плячка. Адски яко е, когато се развие подобна ситуация и вие се синхронизирате без думи... и накрая минете мисията и получите стабилни пари.
Естествено, възможно е трима неведнъж да тръгват да съживяват четвъртия... полицията да ви нападне и убие! Заради което да загубите мисията!
Разбира се, в кооперативката е още по-яко, когато тръгнете да минавате дадена мисия с промъкване. Тръпката е съвсем друга, когато нещата се вършат от няколко души, които трябва да синхронизират движенията си... и когато дори най-малката грешка е равна на провал. (Е, не точно – просто ще започнат престрелките, скоито пак можете да минете мисията.)
Реално, кооперативката в Payday 2 ме зариби. Яко. Това е един от режимите, които цъкаш няколко часа в края на деня за развлечение и след това се отдаваш на почивка. Тъй като рядко се случва да те изнерви.
Въпреки много силния кооперативен режим обаче, Payday 2 има своите проблеми. За един от тях споменах – сингъла. Друг минус е фактът... че е нужно да се фарми като в MMORPG, докато съберете хубави оръжия или дори вдигнете по-високи нива!
Общо взето, началните мисии ви дават едно 5-10 000 пари. Които в тази игра са едно голямо нищо. Можете да се сдобиете с някой базов Калашник... ама другите оръжия струват прекалено много. Също както и по-ценните умения. Които се отключват с пари плюс точки, които получавате след всяко вдигнато ниво.
Така в продължение на дълго време трябва да цъкате някои базови мисии. Докато се сдобиете с по-мощни оръжия и брони, които да ви направят конкурентоспособни. Да, ако си намерите някой пич да ви boost-не в мултито ще е добре. Който да е на високо ниво и игнорира факта, че вие сте слаби и можете да прецакате дадена мисия, защото умирате прекалено бързо.
Но в повечето случаи ви кикват, ако сте на ниско ниво или със слаба екипировка. Съответно трябва или да цъкате отново и отново еднакви мисии в сингъл, или да преминавате елементарни такива в мулти с други хора. Където обаче има реален шанс да се провалите, особено в началото на играта, когато цъкате в по-слаби отбори...
Всъщност, дори да напреднете в Payday 2, пак трябва да минавате по 7-8 мисии, само за да развиете едно-единствено умение от по-скъпите. Да, това вече си бие на фармене тип MMORPG… просто оръжията и развиването на умения трябва да са по-евтини! Поне според мен.
Като стана въпрос за пушкалата, нека посоча друг минус – ъпгрейдите за тях се отключват на случаен принцип! Да, точно така. След всяка мисия получате 3 карти, от които избирате една. Те дават пари, ъпгрейд за оръжие или маска за героя ви. Така когато минете 60 мисии, то е възможно евентуално да сте получили 20 ъпгрейда за оръжия. Които са специфични за всеки тип пушкала... примерно аз досега не съм получил нито един оптически мерник за моята картечница. Но пък имам куп добавки за помпи и пистолети, които не ме интересуват.
Естествено, дори и да получите тези ценни ъпгрейди... цените им често са прекалено високи. Както и всичко друго в тази игра. Има оръжия, които с добавките си струват стабилно над 1 милион долара... за тея пари в реалността кой знае какво можеш да си вземеш.
Честно казано, прекалено завишените цени на всичко при развитието в Payday 2 не ми харесаха сериозно. Да, наистина съдържанието в играта не е чак толкова много. И явно разработчиците от Overkill искат да задържат интереса възможно най-дълго време... включително и с бавен прогрес. Но на мен това не ми харесва.
Да, супер яко е след 4-5 часа игра най-накрая да си купиш някое хубаво пушкало с всички ъпгрейди за него, да усетиш подобренията... но пътят до това постижение е много тежък и труден...
Но нека раздуя малко повече за ролевата система в Payday 2. Като цяло, тя е силно изпълнена. Налични са четири класа – Mastermind, Enforcer, Technician и Ghost. Всеки си има дърво с умения, при което се залага на различни неща.
Mastermind-ът е своеобразният лидер на всяка операция, като може да държи тълпата под контрол и да дава бонуси на целия екип. Enforcer-ът е „мускулът“ на отряда, като издържа на солидно количество куршуми и владее идеално огнестрелните пушкала. Technician-ът е цар на машините, пробиващи сейфове и експлозивите. А пък Ghost-ът акцентира на бързината и промъкването.
Якото е, че можете да съчетавате тези 4 класа както искате. Също така, уменията, в които инвестирате се усещат на момента. Което е добре при доста високата цена на ъпгрейд по-нататък в играта. Общо взето, ролевата система е много силно изпълнена.
Още по-добре пък изглежда основният елемент в играта – престрелките. Да, има промъкване в Payday 2. И то като цяло е изпълнено на прилично ниво – даже по-добре от някои изцяло стелт заглавия, които цъках наскоро. Но във всяка мисия, шансът нещата да опрат до класическа пуцалка е огромен.
А тя е забавна. Ако говорим за реализъм... такъв няма. В доста мисии убивах по 50, 60 полицаи! И то само аз при отбор от 4-ма. Правете си сметка колко загиват. Стотици.
За сметка на това, самата пуцня си е стабилна. Куките не са особено тъпи, макар и да нахлуват на моменти като камикадзета при вас. Освен това, често могат да ви убият за кратко време. А като си представим, че са адски много като количество, нещата стават още по-тегави.
Естествено, в Payday 2 регенериране на кръвта няма. Останете ли на няколко удара... трябва да внимавате. Да, наистина вашата броня се възвръща... но тя е малко като количество и не ви предпазва от много куршуми – само 5-6. Така трябва да се внимава сериозно.
Също така, в Payday 2 мунициите наистина са кът! Мислите си, че имате по 300-400 патрона като в Call of Duty? И че всеки убит враг ви дава по няколко пълнителя при смъртта си?
Не. Доста пушкала имат по общо 120 или 150 куршума. Които свършват... много, много бързо! А пък противниците ви дават шепа муниции... и така в повечето време трябва доста да внимавате какво правите. Тъй като единичните залпове и висока точност са от ключова важност.
Да, иаистина има предмети, които ви дават възможност да възвърнете своите куршуми - базовия пакет на Enforcer-а. Но дори и с тях... пак се случва да ви свършат мунициите. Които трябва да пестите – винаги.
Като цяло, пуцалката в Payday 2 ме изкефи сериозно. Както и кооперативката. Говорим за чисто забавление. Дори ако говорим за детайли като откатът на оръжията или пък разликите при различните пушкала. Всичко това е изпълнено на високо ниво.
И така, вече идва време за заключение. Но нека отделя малко време за графика и звук, преди да завърша.
В тези два аспекта, Payday 2 не впечатлява. Графиката е на прилично ниво, изискванията не са високи и като цяло служи идеално за целите на играта. Но няма как да я нарека „красива“. Звукът също е противоречив – звуците от оръжията звучат супер, придават невероятна атмосфера при поредната престрелка. Но пък гласовото озвучаване е средняшко, както и саундтракът, който омръзва бързо.
Заключението? Ако сте фенове на кооперативните игри, Payday 2 е много вероятно да ви хареса. Положен е много труд в мултито. Игрите стартират бързо, поне аз не срещнах лаг. Повечето играчи в Payday 2 са на прилично ниво и рядко ви развалят кефа. Като цяло, кооперативката носи предимно удоволствие.
Но все пак този шутър има своите проблеми. Основният от тях е много, много слабият сингъл плейър. Причината за който е най-вече в слабите ботове. Заедно с това, в Payday 2 няма огромно разнообразие на нива – след няколко дни еднообразните мисии започват да поомръзват. Почти всички карти са много малки като размер, което също е минус.
Освен това е нужно прекалено много фармене на моменти, докато получите възможност да купите по-скъпи предмети и по-ценни умения. Отключването на ъпгрейди за оръжията е ненужно тегаво и има голям процент шанс.
В крайна сметка мога да кажа, че Payday 2 си струва... ако сте фенове на кооперативката. Но ако не си падате по този мултиплейър режим, сингълът има голям шанс да ви разочарова.
Още по темата
Или пък един-двама от екипа да отидат в обект в единия край на улицата, да направят голяма патардия, да идат всички полицаи там, докато другите двама обират банка спокойно в другия край на улицата и никой не ги закача.
Е, идеи бол, но е интересно дали ще бъдат изпълнени. Определено има много потенциал в Payday серията.
разбира се, ако ограбваш някой хранителен магазин, като Нирвана охраната няма да е голяма, но ако говорим за молове, големи банки, посолства.. за това вече е друго. Най-добре ще е трудноста да се определя от обекта които ограбваш, а не от теб.
Update #11 отключва нов безплатен Heist за PAYDAY 2 в Steam ( Diamond Store )
Четири нови маски, модели и материали !
Промени по Heist картите Nightclub и the Big Oil.
Нова презареждаща анимация на Deagle.
И още много... ( позволих си да преведа )
п.п това е новият heist http://prikachi.com/images/851/6567851t.jpg
Payday 2 director David Goldfarb has revealed that a future installment in the franchise may include competitive multiplayer modes.
Goldfarb stated that the team had considered a competitive mode for Payday 2 which would allow players to take on the role of cops. ”The one thing, without going into too much detail, is we made a lot of decisions on this game that were ambitious and risky, and one of the reasons that we were able to get it out on time and make it generally a good game is that we didn’t entertain a lot of stuff that was outside of our core focus, and the core focus is not versus,” he told Rock Paper Shotgun.
“The core focus is co-op. So when we revisit whatever we’re going to do for the next one maybe that’ll change. When you make a versus game it puts you in a different place, and then your attention is kind of split.
“It was good that we kept our focus and enabled us to finish this game. Now I’m not going say we would never consider it, but that’s what we did on this one.”
Имам и 14 милиона в акаунта и то долари,а offshore акаунта ми е 83 милиона.
http://www.overkillsoftware.com/birthday/ http://www.overkillsoftware.com/halloween/index.h...
well, това говори друго.. http://overkillsoftware.com/infamy/
Ама ми е интересно - какви ли умения ще дава това Infamous дърво? Трябва да са доста смазващи, че да се откаже човек от всичко друго и да си изпразни доста от офшорната сметка.
- The Election Day heist, free of charge!
- The Chimano Custom pistol, free of charge!
- PAYDAY 2 is Free-to-Play the whole weekend!
- PAYDAY 2 and all DLC 66% off the whole weekend!
- PAYDAY: The Heist 80% off the whole weekend!
- Big stealth update!
- New assets!
- Skill changes!
- 10 new achievements!
- and MORE!
П.С. Иначе бутона за редактиране трябва да го оправя, май някога изчезна, когато разкарах миналата система за коментиране.
П.С. Иначе качих една статия в другата секция с тоя трейлър.
Diamond Store
http://overkillsoftware.com/birthday/
http://www.overkillsoftware.com/halloween/
http://www.overkillsoftware.com/armoredtransport/
http://www.overkillsoftware.com/gageweaponpack01/
http://www.overkillsoftware.com/charliesanta/
http://www.overkillsoftware.com/infamy/
http://www.overkillsoftware.com/gageweaponpack02/
http://www.overkillsoftware.com/deathwish/
http://www.overkillsoftware.com/electionday/
http://www.overkillsoftware.com/gagemodcourier/
http://www.overkillsoftware.com/gagesniperpack/
http://www.overkillsoftware.com/shadowraid/
http://www.overkillsoftware.com/thebigbank/
http://www.overkillsoftware.com/gageshotgunpack/
http://www.overkillsoftware.com/gageassaultpack/
http://www.overkillsoftware.com/hotlinemiami/
http://www.overkillsoftware.com/crimefest/
това за всички ъпдейти на payday 2 в които има ново съдържание. :d
http://overkillsoftware.com/bigfatmusicupdate/