Защо ли? Понеже се случва най-гнусното нещо в една уж „безплатна“ игра... след няма и един час вече изскача надписа – „дай кинти“. Човек няма възможност да се потопи в геймплея. Да се изкефи. Да освободи малко напрежение след тегавия работен ден.
Просто трябва да цака като поп. Постоянно. Доизкусурете си модела първо, ако обичате, Konami!
Но всъщност какво е Tekken Revolution? Става дума за безплатна игра, базирана върху добре познатия ни файтър. Налични са два режима – аркаден, в който можете да се изправите срещу управлявани от компютъра ботове, както и традиционният Ranked мач. Където имате за опоненти живи хора.
Изглежда напълно нормално, нали? Да, но има шибана уловка. Нужна е специална валута, за да получите възможност да играете в тези два режима! Тя е в два вида, като се регенерира с времето.
За да изиграете една аркадна кампания срещу обидно лесните AI противници е нужен един чевен жетон. Който се регенрира за един час. Целта на този режим е просто да трупате злато, което служи за ъпгрейди на героя ви.
Сребристите жетони за Ranked мачовете се трупат по-бързо – по една бройка на всеки половин час. Което уж е добре... ако нямаше един пълен ташак!
А именно - можете да съберете максимум 2 аркадни жетона и 5 battle жетона! След като свършат – чао, финито, край! Трябва да плащате реални пари, за да цъкате още!
Или казано иначе, на всеки 2.5 часа ще имате 5 жетона. Когато свършат, трябва да чакате още толкова, за да цъкате. Да, можете да изиграете и само една игра след 30 минути чакане... но всички знаем, че на Tekken това е крайно недостатъчно! По дяволите, повечето мачове свършват за около 1-2 минути!
И какво става, когато ви свършат жетоните? „Дай пари“, това казва играта. Не, няма да стане Konami, сори!
На всичкото отгоре, жалкото в Tekken Revolution е фактът, че дори и да спечелите, то играта няма кумовата срама да ви осигури награда! Когато влизате в мач благодарение на battle (сребристите) жетони, то ги изхабявате завинаги. И да спечелите, и да загубите, все тая.
Освен тях, има и друга валута – златни билети. Тях получавате понякога като награда в аркадния режим, когато вдигнете ранг в мултито и др. Когато влезете в мач със златен билет, то при победа получавате един за награда. В клипчето над статията, където цъкам Tekken Revolution (простете ми още един път за нубщината, не съм играл отдавна...), имах късмета да ми се паднат по-слаби противници. И изиграх много мачове поред, благодарение на възвърнатите златни билети.
Но по-често това не става. Днес например ми се паднаха по-добри опоненти. А също така и повече лаг. В резултат, след 30 минути си изхабих единствения златен билет плюс всички сребристи жетони. И сега не мога да играя. Трябва да чакам часове за това. Или да цакам кинти.
Не, това няма да стане, Konami!
Общо взето, моделът на Tekken Revolution е отвратителен. И когато свърша с тази статия, то не мисля, че ще си пусна тази игра отново. Писал съм ревюта за някои „безплатни“ Facebook игри като професионален ангажимент. Мога да кажа, че само в най-лошата от тях (която беше на Electronic Arts!) моделът беше по-скапан от този на Tekken Revolution. Което е показателно!
Освен всичко друго, парите, които трябва да хвърлите за още допълнителни мачове хич не са скромни. Срещу 3.5 лева получавате шанс да изиграете 10 срещи. Което е към половин час. Или 10-на минути повече, ако шибаната игра благоволи да ви даде някаква смислена награда за победа в мач.
На пръв поглед 3.5 лева не звучат като нищо. Даже и две бири не са в повечето кръчми вече. Ама ако го сметнем мащабно – срещу 35 лева можете да разцъкате 100 мача... пфах! По-добре човек да си купи Tekken 6! Който още се играе сериозно! Или пък Tag Tournament 2! Айде, няма да се намери за 35 лева втора ръка, може и 45, 50 кинта да са. Пак по-добре ,отколкото да се наливат пари в това недоразумение. Най-малкото, поне човек като си купи пълния Tekken… може да изиграе 100 мача поред ако му е кеф. Може и 1000.
Но явно Konami разчитат когато някой изпадне в нърд рейдж да си купи още жетони... на мен също ми се случва да се изнервя адски много. Особено пък от Tekken. Само дето пари няма да дам, ако ще и светът да свърши.
Естествено, при всичко това, което ви поясних за пазарния модел, то можете да се досетите как изглежда геймплеят в Tekken Revolution. Всички играят с възможно най-дразнещите, долни, мръснишки удари. Рядко има динамични мачове, в които двама души просто се раздават. Всеки предимно педалства. Включително и аз – няма да си кривя душата! Защото иначе трябва да чакаш цифра време, за да играеш. В резултат, победата е най-важна... дори и да е за сметка на забавлението...
Всъщност, в Tekken Revolution има една нова хитрост като нововъведение. Май единственото. Възможността даден герой да стане безсмъртен по време на анимацията за даден удар! Тоест, ако се засечете с друг герой, то вие не получавате щети и наранявате противника. Винаги! Единствено ако два героя се срещнат едновременно с този специален удар, то си нанасят демидж.
Звучи яко? Като идея, да. Като изпълнение... не. Просто защото съвсем различни удари са „специалните“ за даден герой. При някои, това са супер добри движения с минимален шанс за пунишър след това (тоест ако противник ви блокира, директно да ви вкара комбо). При други – примерно любимата ми Асука – не. Стига противника да ви блокира, то следва зловещ пунишър...
Освен това, щетите при тези „безсмъртни“ движения варират сериозно. Както и разстоянието, от което можете да нанесете тези удари. С други думи, Лоу или пък Пол могат да ви нацепят от майната си. Дори и ударът да е High и вие да ги контрирате с подсечка, то пак ще получите пълни щети.
[caption id="attachment_18456" align="aligncenter" width="525"] Дай пари - обичайният надпис за Tekken Revolution[/caption]
Или казано иначе – добра идея, мизерен баланс! Тъй като таймингите не са подобрени. В резултат, добрите герои пак са добри. А слабите... пак слаби.
Всъщност, дупката в момента дори е по-голяма. Примерно на Асука специалният й „безсмъртен“ удар е пиклово ъпъркътче от близка дистанция. Което се избягва много лесно. Тоест, кажи-речи го няма. Може да се използва в редки ситуации. Докато при някои герои, специалните удари могат да се спамят безкрай.
В интерес на истината, в Tekken Revolution таймингите като цяло не са пипнати и грам. Това, което имате в Tekken Tag Tournament 2 и Tekken 6 – същото е и тук. Силните герои са същите, както и слабите. Защо Konami не са се опитали да балансират играта... за мен е загадка. Явно просто ги е мързяло. И са бързали да пуснат своя уж „безплатен“ кенеф възможно най-бързо.
Да не говорим, че благодарение на RPG елемента в Tekken Revolution, силните герои стават още по-добри. Ако им се увеличи атака например. И ако бъдат използвани от качествен играч.
Защо ли? Както добре знаете, добрите на Tekken пичове знаят много добре как да парират огромен брой удари на повечето герои. Съответно на тях няма да им е толкова нужна характеристиката, която увеличава кръвта на даден персонаж.
От друга страна, ако си увеличат щетите... то става опасно. Както споменах, силните герои от Tekken игрите не са балансирани. Съответно ако им се увеличи атаката... става страшно. Една грешка срещу добър играч с Брайън или Казуя... и чао-чао. Следва дълъг juggle, който може да ви стопи кръвта за нула време.
Всъщност, като стана дума за това, нека спомена другата голяма екстра. За която забравих. Bound системата от Tekken 6 и Tekken Tag Tournament 2 липсва!!! С други думи, няма го „отскачането“ от земята, което се случваше след ползването на някои удари.
Тоест, положението е същото като Tekken 5. Което е логично – ако имаше възможност за bound-ване в Revolution, то разликата между героите щеше да е още по-голяма! Макар че аз разчитам адски много на тази система като играя... и без нея се чувствам още по-осакатен.
Иначе, rage-ът (увеличените щети, когато сте на малко кръв) все още фигурира, а пък всички нови удари, представени в Tekken 6 са налични. С други думи, геймплеят е почти същият като този на последните две игри. Единствено отскачането го няма, което е близко до Tekken 5.
Не казвам, че в Revolution го няма зарибяващият момент. Че няма интересни мачове. Има ги... понякога. Лошото е, че Konami пречат на човек да се потопи, искайки му пари през 5 минути. За да може да играе!
Да, ако примерно сребристите жетони се стакваха до по-голямо число... примерно 30-на... тоест за 15 часа да получите възможност за трийсет игри... щеше да е много по-добре. Айде, дори и 20 да беше, пак прилично.
Ама 5... съжалявам. Това е наглост. Не, всъщност е нещо друго. Глупост. Несъмнено ще има хора, които ще цакат... но повечето едва ли. Най-много Tekken Revolution да се изпълни с геймъри, имащи цял ден свободно време... които спокойно могат да чакат по 2.5 часа, да си цъкат петте или повече игри и след това да преминат към някое друго заглавие, докато им се възстановят сребристите жетони. Аз нямам тази възможност.
Липсва и желанието освен това.
Но стана време да премина към техническата част. Която, за съжаление, не изглежда особено добре. Напротив. Видно е, че в Tekken Revolution са вложени възможно най-малко пари, тъй като мултито е адски зле. Лаг на ужас!
Дори и да играете на стандартните 3 чертички, то има видимо забавяне. Понякога дори и на 4! Което няма нужда да казвам, че е адски дразнещо. Човек нито може да си завърши juggle-а, нито да изиграе среща нормално. А като прибавим и ударите в Revolution, по време на чиято анимация сте безсмъртни... то можете да си представите колко често се спамят при лаг. Да не говорим, че дори и да направите контра... то няма как да се възползвате...
Като цяло, на всеки 10 игри, в 3-4 нямаше лаг. Което е меко казано ужасно.
Но какво може да се каже за графиката и звука? Визуално, Tekken си е Tekken. Това, което видяхме и в шестицата, и в Tag Tournament 2. Разлики – почти никакви. Да, има рескин на нивата... което е похвално. Но като архитектура са абсолютно същите като тези от Tekken 6. Разбира се, аз няма как и да очаквам повече – напротив, това е достатъчно.
Звукът, от своя страна, също си е типичен. Tekken като Tekken.
И така, струва ли си тази безплатна игра, ексклузивна за PlayStation 3? Не. Тотално и 100%. Не се прави така free2play. И Konami трябва просто да разбере това. Не можеш да искаш пари на играчите през 30 минути. Тъпо е. Прилича на Facebook игра. И най-вече – така можеш само да изгониш потребителите. При мен така стана.
Ако имаше по-голям лимит на жетоните, които се събират... ако получавахте награда всеки път, когато спечелите... щеше да е по-добре. Може би щях да съм положително настроен. Въпреки че липсата на баланс при героите и непроменените тайминги на ударите все още са си налице...
Но при положение, че нон-стоп ме крънкат за пари... ами, съжалявам, Konami. Не се правят така нещата. И ако Tekken Revolution се провали заради лакомията ви, то е добре да знаете, че вината си е изцяло ваша.