Auto battler-ът Dota Underlords губи 90% от своята аудитория от пазарната си премиера през юни миналата година до миналия месец. В пиковия си момент заглавието записва 200 000 души едновременно. През декември числото не е надвишавало 20 000.
Вероятно причини за спадът са хаотичните ъпдейти на заглавието. Балансът се мени постоянно и нерядко елементът на шанс остава ключов. Поради което на мнозина може би им е писнало.
По-любопитна е ситуацията в Dota 2. Тя записва най-слабата си играемост от 2014-а насам - MOBA-та дебютира само година по-рано. Средният брой играчи през декември е бил 394 000, а максималният - 628 000. Доколкото декември винаги е слаб месец за играта, то има и нещо друго - пачът 7.23. Той се стовари като парен чук върху любителите на Dota 2, променяйки фундаментално играта. След всяка нова версия виждаме закани на феновете на Dota 2, че те са приключили завинаги с нея, но 7.23 явно е накарал немалко от тях наистина да спрат.
Предстои да видим какво ще се случи в дългосрочен план. Но засега ситуацията с двете Dota заглавия не изглежда розова.
Все пак друга игра на Valve - Counter-Strike: Global Offensive изглежда в отлична форма. Предстои да видим и как ще се представи Half-Life: Alyx, който очакваме в края на март.