Последният път, когато Джон Ромеро готвеше революционен шутър на пазара се появи Daikatana – една игра, която и до днес се счита за един от значителните провали в историята на гейминга. След появата на шутъра гейм дизайнерът кажи-речи абдикира от високобюджетните заглавия и се занимаваше с различни проекти дълги години. През 2014-та обаче Ромеро обяви, че работи по нов шутър.
От скорошно негово интервю научаваме, че играта все още се разработва. Не само това, но заглавието ще бъде и революционно.
„Не искам да говоря за играта, понеже идеята е много яка, уникална“, казва Ромеро.
„Наистина въодушевен съм да започна разработката, понеже идеята е добра. Вместо да правя игра след игра, аз чакам да дойде нещо наистина уникално, нещо невиждано. Ще видим“, допълва Ромеро. Той споменава, че вселената на новия му шутър и историята са доста интересни.
Естествено в момента говорим единствено за думи. Ще трябва да изчакаме, за да видим какво ни готви и в реалност Ромеро... ако играта му изобщо стигне до статус на пълна разработка.
Що се отнася до самия дизайнер, той е известен като една от водещите личности зад класики като Doom и Quake. В зенита на кариерата си Ромеро започна разработката на Daikatana – проект, рекламиран широко като революционно. Заради раздутия бюджет и множеството отлагания обаче шутърът се провали драстично.
Още по темата
Беше доста безмислено да си хабиш нервите с Daikatana при условие, че имаше Unreal и Unreal Tournament.
На практика играта се опита да постигне това което в наши дни Mass Effect направи, с тази разлика, че на последния съотборниците ти фактически помагат.
Но доколкото помня как се пишеше за Daikatana по PC Mania / PC Club едно време, как се рекламираше, какви бяха претенциите на Ромеро и колко е раздул бюджета - явно това е провалило ситуацията. Като си повярваш прекален много. Но кой ли знае, може би в днешно време ще действа по различен начин?