А освен това и говорим за заглавие, което ще е налично само за виртуална реалност.
Новината дойде от Twitter канал на Valve, като повече подробности липсват. Но такива ще има скоро – утре.
И така – какво ли ще представлява Half-Life: Alyx? И дали ще бъде онова, което феновете на серията чакаха толкова години?
Още по темата
Разбира се е доста важно, че названието не е Half-Life 3. Понеже меметата за HL3 трябва да продължат да си вървят в годините.
П.С. Те Valve май бяха казали, че нямат особени планове за "класически" игри и ще залагат на виртуалната реалност. Не съм сигурен дали беше в прав текст или нещо не помня както трябва, ама аз вече не мога да приема, че те ще пуснат "нормална" игра.
О, сетих се, имаш предвид "допотопен"? Ех, тази родна реч омайна, сладка!
Все яки технологии, просто мястото им не е във видео игрите.
За 3D също не си съвсем прав - почти всички филми на голям екран са 3D вече. Да, при телевизорите не пробиха (засега), но технологията си е жива и здрава и процъфтява.
Ама да, вероятно геймингът ще си остане такъв, какъвто си е сега в доста аспекти. Каквото и да си говорим, особена еволюция над джойстик/клавиатура и мишка не виждам. Другите са забавни, тип Wii, ама само временно. После пак се връщаш към оригинала.
Напомни ми как примерно към година нещо ме беше прихванало и пиех само вайс бири, но изведнъж ми станаха съвсем безвкусни и се върнах към доброто старо светло (зиме и лете).
Проблемът на wii e, че е просто забавни игрички. Ей тъй да поцъка с компания докато морите някакви бири. Едно сериозно заглавие не изскочи, щото никой не посмя(вероятно оправдано с оглед пазара).
Проблемът според мен е, че се тръгва с технологии, при които все още е твърде рано. VR още е скъп и клънки, което го прави трудно достъпен, пазарат за игри на него малък, в следствие излизат "забавни" игри като VR чат. А защо хората масово биха си купили хардуер, ако няма за какво да го ползват.
Подобна е ситуацията и с облачния гейминг. Стадията в момента показва, че е пълен ташак.
Според мен има много хляб във vr, но трябва време и подход. Основен проблем е например, че тялото ти е статично(сравнително), а ти в играта не. Можеше да се почне с конкретно нишови игри - рейсъри, флайт симулатори, защо не космически като x3, но не, основния пазар са "забавните".
Читаво заглавие от валв може да промени ситуацията, дали ще успеят, засега гадаем. Аркадите, дето бяха по-големи от мен и забутани в тъмни зали поотстъпиха масовия пазар на РС, Плейстейшън и Нинтендота, ще има и следваща стъпка, дали ще е VR - възможно, но ще трябва работа.
Eй това е най-големия проблем. Както и фактът че файдата е само при игри от първо лице. И ме съмнява доколко е удобно да седиш с това нещо на главата продължително време.
Самата технология си е развита достатъчно - таблет със сензори, вкаран в шлем с лещи. И такива опити за виртуална реалност се правят от поне 30 години. Потърсете в гугъл за Nintendo VirtulBoy - това не е единствения такъв проект. Малки екрани с висока резолюция и всичките там видове сензори си ги има от едно 7-8 години. В бъдеще може би шлемовете ще станат по-малки и с още по-висока резолюция, както и разбира се по-евтини. Проблемът не е технологията ами в самата концепция.
За обучение за пилоти на всякакви машини, за някакви презентации и всякакви треноривъчни/обучителни неща е направо трепач, там е бъдещето на VR-а според мен. Ама всеки да се окачва с тия неща преди всяка гейм сесия, за да играе само някакакъв определен тип игри, просто не си го представям.
Гейминга от самото си начало, поне при конзолите, винаги е бил седене пред телевизор, с устройство за управление в ръка. Всичките опити правени последните 3-4 деситилетия това да се промени са удряли на камък. Казано накратко - скептичен съм нещо да се промени и следващите толкова години.
п.п Няма ли тука някой който се е бил хайпнал по VR-а и си е купил такава джаджа на day one, за да сподели кога за последно я е пускал ?
Тези технологии в момента са на 50 години и няма изглед това да се промени. Клавишите/бутоните са измислени преди векове и сега нямат алтернатива.
Колелото е измислено преди бая хилядолетия, автомобилите го използват и сега, след 50 години пак ще го използват.
Всички тия опити да се открие топлата вода са всъщност някакви рекламни кампании с цел вземат пари от разните там радетели за прогреса, след което всичко се забравя и изчезва като старите пари, докато на някой не му хрумне пак да пусне такава кампания
Ти представяш ли си как се връщаш вечерта от работа и веднага започваш да се окичваш със сензори, кабели и шлемове за еднин набързо deathmatch на поредното Call of Duty ? Ако не играеш шутъри и игри от първо лице, мислиш ли пък че има смисъл от такива гимнастики ?
Само идеята за това ме кара да се хиля.
Но...! Когато това стане ежедневие и норма, вече няма нужда да събличаш гащеризона със сензорите - ще си стоиш облечен с него и ще си работиш работата от вас, излегнат на дивана.
За да стане ВР масов и норма, първо трябва да стане нужен, което не ми се срутва вероятно. Може да стане моден в един момент, но това няма да го направи масов в смисъл на революционен.
Мисълта ми е, че ВР за гейминга трудно може да се превърне в това, което са телефоните за комуникациите, защото не са лайф ченджинг тинг.
След време, като стане по-съвършена, по-безопасна, по-ергономична, по-достъпна технологията, плюс редица други фактори се подредят в една линия, можем да говорим за ВР като масов и неотменен елемент в гейминга.
Точно заради това се обзалагам, че не геймингът, а порноиндустрията ще е основната причина ВР да дръпне напред в един момент. Нищо, че сега ни го представят като пробив и бъдеще на гейминга.
Усещам как вместо PS5 ще си сглобя едно читаво PC , ще си тегля от Замундата и ще ми е весело на душата, ще им тегля една майна на Сонита и Кашони, да им давам купища пари за игри,май TLOU ще ми е лебедовата песен на конзолите поне за мен.Хората се сцепиха да играят без пари, а шушумигите се циганчиме за 2 лева в Оlx a