hategame logo
PlayStation 5 без обратна съвместимост с PS, PS2 и PS3?
пуснато на 01 септември 2020 от pseto
ps5 ps4 pads
PlayStation 5 вероятно няма да има обратна съвместимост с оригиналния PlayStation, а същото така следващите две поколения на платформата. Тази новина дойде от съобщение на човек от поддръжката на Ubisoft, отговорил на потребителски въпрос през уикенда. Любопитният момент? Досега Sony не са дискутирали обратна съвместимост към PS, PS2 и PS3. Именно заради това съобщението събуди интереса на куп геймъри във виртуалното пространство.

Към момента имаме обещание, че „стоте най-популярни игри за PS4” ще могат да се цъкат свободно и на PS5. Без да се пояснява кои точно. От Sony обявиха също по-рано през годината, че каталогът с PS4 заглавия, които ще можем да играем на PS5, ще нараства с течение на времето. Но пък по темата за PS, PS2 и PS3 компанията е мълчалива.

Е, вероятно човекът от поддръжката на Ubisoft е имал вътрешна информация, че обратна съвместимост към първите три поколения на PlayStation не се планира към момента. Споменава се също, че това „технически не е възможно“. Вероятно след намеса на Sony съобщението бива променено, като се говори единствено за обратна съвместимост между PS4 и PS5.

Новината едва ли е чак толкова изненадваща. Понякога мълчанието е показателно – при положение, че PS5 ще излезе само след два месеца, то е почти сигурно, че няма да бъде обявена подобна значителна екстра в последния момент. А и все пак има вариант за цъкане на по-стари PlayStation игри, който се нарича PlayStation Now, който е платена абонаментна услуга.

Вероятно в момента по-сериозният въпрос е кои ще са PS4 игрите, които ще можем да играем на PS5. Първоначално Sony обяви, че ще можем да играем „почти всички“ от над 4000-те PlayStation 4 игри на PlayStation 5. По-рано тази година числото беше значително занижено до стоте най-играни PS4 заглавия. Което пак не е никак зле... ако не се появи някоя уловка в последния момент.

Коментари
igra4 avatar
igra4
01 септември 2020
Това беше ясно още от самото начало.
LiquidSnake avatar
LiquidSnake
01 септември 2020
Не ме изненадва.За мен само съвмесността с 4-ката е важна че доста игри имам пък и ще се спрат с ремастърите които са само заради съвмесността.
LethianDream avatar
LethianDream
02 септември 2020
Твърдо съм убеден, че няма да отрежат клона Сони, по всяка вероятност ще могат да се играят само Playstation Hits и то само закупени от онлайн стора. Убеден съм вътрешно, че няма да можеш да сложиш PS4 диск в петицата и да цъкаш. Дано се окажа лош пророк.
Charcharo avatar
Charcharo
02 септември 2020
Очаквано, но все пак тъжно.

sauron93 avatar
sauron93
02 септември 2020
Аз няма да купувам 5,сега съм със 4 и ще го ползвам още няколко години. 4-рката все още е актуална и ще излизат игри за него предполагам още няколко години.
didotk avatar
didotk
02 септември 2020
ей за тва няма да си взема ps5 ще си цъкам на компа и на ps4 много алчни копелета sony
hyper avatar
hyper
06 септември 2020
Всички конзоли (почти) работят на този принцип от 20 години. Сони са направо добри, че дават НЯКАКВА съвместимост.
igra4 avatar
igra4
02 септември 2020
Добра логика, купуваш пс5 да цъкаш пс2 и пс3 игри 😀
Charcharo avatar
Charcharo
02 септември 2020
Ми някои от тези PS2 и PS3 игри са велики. Човека ги притежава, дал е пари за тях. На компютъра не губиш игрите си с всеки ъпгрейд, даже вървят по-добре.

Защо един човек да не иска същото и на конзолата? Аз даже съм шокиран, че не го искат повечето хора. Депресира ме дори.

Mitko6000 avatar
Mitko6000
02 септември 2020
Като цяло не всеки иска или има възможност да има повече от една конзола. Аз лично имах PS3 и PS4 вързани на 1 телевизор и не ми беше комфортно. Някак не ми е приятно едната машина да събира прах за сметка на другата. Затова и дадох PS3-ката на племеника ми. И сега като отида у тях, доста разцъкваме. Но и някои от старите игри също ми липсват понякога. В този ред на мисли, защо да нямам машина която да събере стари библиотеки с новата? Просто трябва да се правят още пари и Сони мнг добре го знае. Не мисля, че ремастърите ще изчезнат в новото поколение, въпреки съвместимостта за PS4, колкото и да е обширна.
Главен пример си е GTA V, въпреки че там е повече заради мултито.
God avatar
God
03 септември 2020
Още ли се мъчите с тия конзоли, 2020-а сме. Онзи ден ми се доигра Unreal (1999), ми просто цъкнах върху иконката на Steam-а.
Mitko6000 avatar
Mitko6000
03 септември 2020
Кой каквото си го влече. Аз лично имам конзола само заради ексклузивите. 😀
God avatar
God
03 септември 2020
vanmx avatar
vanmx
04 септември 2020
двоен пост
vanmx avatar
vanmx
04 септември 2020
И аз неудомявам как може човек който играе на PlayStation от поне 20 години няма да иска да играе всичките си игри които е закупил на една машина. То е ясно че днешно време това иска индустрията - да направи хората да възприемат старата игра като ненужна и да разчитат единствено на нови игри, били те само с козметични промени. За съжаление доста успешно успява. Аз лично имам досега 50 PS4 игри на дискове. Даже и няколко от тях ако не тръгнат на 5-цата, това би ме накарало да оставя 4-ката, което пък ми обезмисля цялата идея на обратната съвместимост. Надеждата че и PS3/PS2/PS1 дисковете ще вървят беше и без това доста малка.
LethianDream avatar
LethianDream
04 септември 2020
Имам вътрешното чувство, че не само няколко, май нито една няма да ти тръгне на петицата Обратна съвместимост не я считай като нещо за феновете, а по-скоро като маркетинг фийчър- имаме тука обратна съвместимост като Xbox, само че е за топ игрите..и то от онлайн стора..примерно
hyper avatar
hyper
06 септември 2020
Ето така: гигантска част от потребителите не са редовни геймъри. Тонове хора купуват конзоли за да цъкат новата ФИФА/NBA/etc. - казвам го от факта, че съм го видял с очите си в предна професия, където ходех по тон къщи. Да направиш обратна съвместимост е или 1. да сложиш и поддържаш стар хардуер още 7 години в нова генерация, 4 генерации назад това са 25+ години, или 2. софтуерна емулация, която както виждаме от фенски проекти (че и на xbox официалния) е всичко друго, но не и лесна. Т.е. изисква разходи и време. За нашите 20-30%, които всъщност си пазим стари заглавия и ги разцъкваме понякога, за много компании не си заслужава. Тъжно, да, и аз имам игри от дузина стари генерации, но масовият геймър просто не цикли толкова много стари неща, така че никой не инвестира кооой знае колко в това.
pseto avatar
pseto
07 септември 2020
Съгласен съм с hyper, има доста хора, които не играят по десетина или повече игри годишно като нас тук. Някои си играят само FIFA цяла година, други само Call of Duty, трети нещо друго и чат-пат си взимат някоя друга игра, но това е всичко. Има и също така приличен процент хора, които са си взели PS4 на някоя разпродажба тип Черен петък, имах колеги, които имаха по 1 игра за конзолата си. Един пич ми каза, че е играл FIFA 2-3 часа и това му е бил целият досег до PS4-ката, друг колега си взе конзола, за да играе Marvel's Spider-Man (щото беше фен на героя), след това само събираше прах.

Има и немалко хора, които играят само новото и не цъкат по-старо. Аз също съм от тях, най-вече покрай времеви ограничения. Тук-таме ми щуква да играя нещо по-старо, после се сещам за още 2-3 игри, но пък има и някои нови, за които искам да напиша ревю, наклонявам везните към новите и старите си остават само план "когато имам време".

Та в този контекст е нормално, че компаниите не се хвърлят чак толкова към обратната съвместимост. Добави и това, че ремастърите се харчат силно и ей ти рецептата тя да е ограничена. Но да, ако искам да играя нещо от PS4 поколението, сигурно ще си пусна PS4 (като излезе петицата, де). Така или иначе вкъщи има не една, ами две PS4-ки, едната не е пускана от поне 1 година. А може би и повече. Няма да се продават, отиват в шкафа при двете тройки и едната двойка.

П.С. На мен все още ми е интересно как ще изглежда точно обратната съвместимост за PS5. Първо бяха "почти всички игри", после бяха "топ 100 игри"... накрая да не се окажат двайсетина игри, предимно PS4 ексклузиви.

The_Doctor46 avatar
The_Doctor46
07 септември 2020
Наистина не разбирам ,защо някой би си купил конзола ,ако не смята да играе дългосрочно. Това за мен е пълна тъпотия. Даваш там ,колко, 400-500-600 лева за два часа игра и после стои, и събира прах. Ами като не си геймър и не те влече,защо си даваш парите?
mitko avatar
mitko
07 септември 2020
Дрим в грещка си при xbox и физическиге копия са обратно съвместими с xbox.Новата конзола на Майкрософт ще бъде обратно съвместима с всички игри за xbox one за xbox 360 с 600 игри и с стария xbox classic 40 и игрите освен дигитално можещ да ги играещ от дискове.И Сони гова ще го направи това за PS4 ИГРИТЕ КЪМ НОВАТА КОНЗОЛА.https://news.xbox.com/en-us/2020/05/28/xbox-series-x-next-generation-backward-compatibility/ ЕТО ПРАВ СЪМ
Mitko6000 avatar
Mitko6000
08 септември 2020
Адаш, точно на Xbox One обратната съвместимост за 360 примерно, не е точно с физически копия. Да, можеш да сложиш диска вътре, но конзолата не подкарва играта от него, а я тегли от Xbox Live. Очаквам и Сони да направи същото за PS5. За да се четат дисковете на стари игри в новата конзола, трябва или да направят вграден софтуерен емулатор, както при PS3 за PS1 игрите, или да натъпчат основния хардуер от старата конзола, в новата, което пък оскъпява производството малко, като пример отново са първите "дебели" PS3-ки за PS2. Обзалагам се, че на Сони няма да им е до това в днешно време, а пък Майкрософт вече няколко години използват този модел за подкарване на стари игри, няма защо да го променят.
Charcharo avatar
Charcharo
07 септември 2020
И ето това е един от най-големите проблеми на конзолите. Не, че са слаби. Това е проблем само за експериментални по технология игри. Това, че са толкова затворени и ограничени, че не можеш да разчиташ на тях е най-големият проблем.

Thief 1 работи перфектно на машина от 2020та. ...

vanmx avatar
vanmx
08 септември 2020
Това е бих казал единствения сериозен минус на конзолите - липса на обратна съвместимост и това че трябва да разчиташ на производителите да добавят полезен фийчър, нещо което не се прави не заради технически ограничения, ами щото там някакъв костюмар е решил че е неоправдано.

Работата е там че и вече доста от предимствата на конзолите вече ги няма. За мен последната яка конзола, и като концепция и като изпълнение бяха първите американски PS3 конзоли от CECHCA01 от ноември 2006-та година. Като изключим факта че струваха 1200 лв тогавашни пари и че фабрично бяха недъгави и умираха бързо, всичко останало правещо според мен конзолата добра инвестиция бяха налице:

- Специализиран корав хардуер мислен единствено да се играят игри - т.н CELL процесор разработка на Тошиба и IBM, нямащ аналог на никой тогавашен десктоп процесор. При определен тип сметки беше многократно по бърз от тях, дотолкова че министреството на отбраната на САЩ използваще такъв клъстър с десетки PS3-ки подкарани под луникс до 2009-та. Който иска може да провери това нещо в гугъла

- Пълна обратна хардуерна съвместимост с предходните генерации - PS1 и PS2 чиповете бяха на дъното на PS3-ката

- Въвежда тотално нова и революционна идея, приложима не само при видео игрите - блу рей диска и филмите в HD формат

- Опцията да подкараш друга операционна система съвсем легално.

- Още доста други глезотийки за нърдове и Hi-Fi маниаци..

- Поне 10 пъти повече пърформънс спрямо предходното поколение - нещо позволяващо не просто по-добра графика, ами напълно нов тип видео игри.

Горе долу всичко изброена важи и за PS2...

Какво имаме сега при Sony и MS: Някакви компютри с аналогични AMD декстоп PC чаркове, вкарани в някакви пластмасови кутии, един тон тромав софтуер към тях и всичко зависимо от интернет връзка, досадни инталации и ъпдейти - по-зле е даже от steam

Единственото нещо което още ме кара да купувам конзоли е навика който имам да играя с конзола още от първи клас на мега-драйвката и това че колекционирането на конзолни игри на физически носители все още има някаква стойност

Даже и издигнатите на култ PS екслузиви има изгледи да станат мултиплатформени, за какво си говорим тука изобщо.

Charcharo avatar
Charcharo
08 септември 2020
Липсата на модинг е също толкова голям проблем, но като изключим, че CELL не е конкурентен с чипове от 2008ма и нагоре си прав.

Аз започнах с лаптоп и после имах Терминатор конзола но след това станах 100% PC геймър.

Rostik79 avatar
Rostik79
08 септември 2020
Само не съм съгласен с тромавия софтуер - поне за ПС4. Макар да е с HDD, времето от стартиране до пускане на игра ми е горе-долу същото като на Ундоуса ми с SSD.
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл