За съжаление на всички фенове обаче научаваме, че преработеният System Shock е бил поставен в пауза. Не можем да сме изцяло сигурни какво точно означава това, но много силно звучи като политически коректен начин да се каже, че проектът е бил спрян.
Защо?
System Shock успя да набере 1.35 милиона долара в Kickstarter. Съответно ако се каже, че е бил спрян парите на потребителите трябва да бъдат върнати. Но явно ако се използва думата „поставен в пауза“... то подобен ход може да се отложи във времето.
Иначе онова, което дават като обяснение Nightdive е „прекаленото издуване“ в мащаба на проекта. С времето компанията е искала да интегрира все повече и повече нови идеи, с което първоначалната идея за просто римейк се е изгубила. Това, разбира се, не е нищо лошо. Проблемът е, че бюджетът просто се е оказал недостатъчен.
Не само това, но и бе обявено, че енджинът на System Shock бива сменен от Unity на Unreal Engine, което внася допълнителни сътресения в проекта.
Тъй или инак в днешно време 1.35 милиона долара са малко пари. Дори и за повечето инди заглавия (освен онези, разработвани от един човек). Тъй че тук не говорим за голяма изненада. Но все пак... можехме да се надяваме рибутът на System Shock да види бял свят.
Все пак миналата година ни осигури Prey – един от личните ми GOTY претенденти за 2017-а. Та вероятно всички любители на System Shock са успели да се потопят изцяло в него...