hategame logo
PS5 с 4.5 милиона продажби
пуснато на 03 февруари 2021 от pseto
ps5
PlayStation 5 е продал 4.5 милиона бройки в рамките на 2020-а. Новината бива съобщена с финансовите резултати на Sony за периода октомври-ноември на миналата година.

Така конзолата се продава малко по-добре от своя предшественик – PS4. Тази конзола продаде 4.2 милиона бройки в рамките на 2013 година. При положение, че и PS4, и PS5 се появиха горе-долу по едно и също време в средата на ноември, то е лесно да направим директно сравнение.

Все пак има една уловка – при PlayStation 4 нямаше производствени проблеми, каквито са налични при PS5. И към момента конзолата е трудна за намиране и някои хора трябва да чакат дори и няколко седмици, за да получат бройката си от устройството.

Друго интересно нещо, което посочва Sony, е фактът, че PS5 се продава на загуба. Във финансовите си резултати японците посочват, че „ценовият диапазон на конзолата е поставен под производствените разходи“. Това не е голяма изненада – още преди да излезе конзолата се предполагаше, че при цена от 500 долара/евро тя вероятно няма да носи печалба на Sony.

Коментари
sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
Как да си купят хората като няма бройки
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
И какъв процент прашасват в килерите на скалпери е въпросът.
sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
И е нормално да да на загуба ,за 400 долара дават машина която без проблем може да предложи 4к гейминг. Само една силна видео карта струва повече пари. Прави им чест на Сони .
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
За чест го правят, не щото си го избиват от цените на игри и онлайн игра
sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
Кой освен тях дава 24 игри на година безплатно само със абонамент за 80 лв на година?
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
Очевиден отговор е Epic Games, хем дават повече игри, като даже не ти искат 80 лева.

Отделно половината от игрите които дават са със спорна стойност, а другата половина доста от потребителите вече ги имат.

А и остава по-високата цена на игрите.

Mitko6000 avatar
Mitko6000
03 февруари 2021
Също и веднъж да ги клеймнеш, игрите си остават за теб. А в момента в който спреш да плащаш абонамента губиш достъп.
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
Да, това също.
BossOfGermany avatar
BossOfGermany
03 февруари 2021
@nightwarrior ✓✓✓ this
И как така тези игри в ПС Плюс са "безплатни", когато те изискват абонамент??
pseto avatar
pseto
03 февруари 2021
Безплатни са, ако си платиш - какво толкова му е странното?
sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
Епик не дават 24 безплатни игри на година .
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
Прав си, не са 24, повече са, това написах и горе. Нека да се научим да четем.
JakePaulKOsConor avatar
JakePaulKOsConor
03 февруари 2021
https://www.pcgamer.com/epic-games-store-free-games-list/

Стигнах до 80 и им загубих бройката...

Важно е да се подчертае, че тези игри се дават безплатно, без абонаменти!

sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
Не знам колко игри дават епик ,не съм се интересувал. Но дори и да е тъй ,пак кой дава машина със възможности за 4к и 8к гейминг за 400 долара? Това не е ли похвално за Сони.

Всъщност ако трябва да съм честен всички игри на пц са безплатни ,защото хората използващи тази платформа да пирати на 99%,затова епик стор е безсмислен.

nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
Почна нормално и завърши с евтин трол бейт... Nice try I guess...
BossOfGermany avatar
BossOfGermany
03 февруари 2021
Е да, но не всички пиратски игри могат да се цъкат онлайн.
vldir avatar
vldir
03 февруари 2021
Лъжа и измама.
sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
Е ,те самите убисофт ви казаха че пц играчите 95% са пирати,бях ви дал статия за това,иначе аз съм тролът...
Mitko6000 avatar
Mitko6000
03 февруари 2021
Да... статия от 2012. Нещо по-актуално нямаше ли?
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
A Пешо комшията ми каза, че си гей, та честит празник на патерици за вчера.
JakePaulKOsConor avatar
JakePaulKOsConor
03 февруари 2021
https://i.imgur.com/kNIPJ6d.png
sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
Човека разработва и продава игри,за какво му е да лъже или да доказва нещо на някой? Щом го е казал ,значи е прав.
pseto avatar
pseto
03 февруари 2021
"За какво му е да лъже"? Защото пиратството е най-лесното оправдание за това, че слаби игри на дадена компания не се продават добре.

А също и защото изпълнителните директори на големи компании лъжат за спорта. Те са същото като политиците. Сигурно ако CEO спре да лъже, ще хване някаква неизлечима болест и ще се гътне. Сигурно е по-вероятно политик някога да каже някога истината, отколкото изпълнителен директор.

sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
Псе ,има нещо вярно във думите ти ама вярваш ли че човек със пц ще предпочете да даде 60 долара за нещо,което ще изтегли и инсталира със даемон туулс за броени минути ? Има хора които си купуват игри на пц ама повечето не мисля .
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
Ти се порови за други статии от същия период да видиш как е стигнал до процентите аутиста - гледал е конвържън рейта на хора играли демо и купили играта. А тайната е, че това Анно не ставаше. Ама защо му е да лъже, нали?
igra4 avatar
igra4
03 февруари 2021
Плащам си пс плюс-а и тук таме да изиграя някоя игра. Плащам го за да подкрепя доброто - в случая Сони.
А за пеце и да купуват, купуват по 5 игри бъндъл за 5 лева или на някви къси парички 10-20 лв. Добре че сме ние конзолните божества, че да съществува гейминга и да имат компаниите пари за разработка. Иначе щеше да се цъка само f2p игри и такива за безживотници като лига, уоу и подобните й.
Charcharo avatar
Charcharo
03 февруари 2021
Давам повече пари на разработчиците отколкото ти изкарваш, Играчкин

Малее трудно е да си прост.

Mitko6000 avatar
Mitko6000
03 февруари 2021
Всеки път като си купя стийм ключ от Humble Bundle за 4 евро ми капе мед на сърцето, като ревеш, че не съм дал пълна цена.
Има нормални конзолни потребители има и конзолни отрепки.
Познай към коя група приспадаш. Цъкай си с кеф, недей държа сметка.
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
Нещо факти, статистика или пак от дупето вадим?
Mitko6000 avatar
Mitko6000
03 февруари 2021
За какво му са факти, нали не бил геймър?
sauron93 avatar
sauron93
03 февруари 2021
Прав си ,гейминга щеше да е фалирал отдавна ако бяха само тия пирати на пц.
pseto avatar
pseto
03 февруари 2021
Ако PC игрите не правеха пари, нямаше да има PC версии.
JakePaulKOsConor avatar
JakePaulKOsConor
03 февруари 2021
pse, не разбра ли, че всички корпорации са алтруисти и пускат PC версии на загуба, само защото дълбоко в сърцето си са добри и мислят за хората?
HighFist avatar
HighFist
03 февруари 2021
Бах ги тези 4.5 млн продажби, а аз още не мога да се докопам.

pseto avatar
pseto
03 февруари 2021
Не си ли в някой waiting list? Аз още не съм тръгнал да купувам петица, не виждам причина за това. По-късно през годината като излезе някой по-смислен ексклузив, тогава. Примерно Хорайзъна или God of War-а.
Mitko6000 avatar
Mitko6000
03 февруари 2021
Хорайзъна ще излиза и за 4-ка, така че ще е GOW решаващия фактор за някои май.
HighFist avatar
HighFist
03 февруари 2021
Не съм, честно казано. Предпочитам да вляза в магазина и да си го взема на същия ден, иначе ми минава меракът. :Д
nightwarrior avatar
nightwarrior
03 февруари 2021
И аз съм така, аз така си взех и ps4. Реших, отдиох и взех бъндъла с GoW. Такива листове с изчакващи, все едно чакам бъбрек докат съм на хемодиализа, заеби.
LethianDream avatar
LethianDream
04 февруари 2021
Дано средата на лятото да се докопам, и аз не смятам да се бутам в никакви waiting лист-ове. Когато, тогава. Това не е хляб и вода, спокойно мога и без него. А и в никакъв случай няма да си го взема заради ексклузив, по-скоро ми е интересен като дизайн, устройство и джойстик
nightwarrior avatar
nightwarrior
04 февруари 2021
Аз и GoW очаквам да е и за 4. Няма ексклузив със 100% conversion rate. Вижте колко продадени четворки има и колко хора взеха The Last of Us 2. Дотук за петицата имаме 4.5 дори всички да бяха в краен потребител (а ние, както и Сони, знаем, че това не е вярно заради скалпери), това пак няма да им гарантира 4 млн копия продадени. Чисти ексклузиви очаквам от догодина или на игри като Demon Souls ремастера, които по начало са си нишови. Разбира се не изключвам просто да отлагат ексклузиви за догодина или поне докато излязат достатъчно бройки, че да забранят пазара.
Rostik79 avatar
Rostik79
04 февруари 2021
Производството на ПС5 започва юни, 2020та и е по магазините в началото на ноември. Да речем, че контейнерите са тръгнали един месец по-рано. Така че са произведени тези 4,5 млн бройки за около 4 месеца. Ако не е спирало производството и няма промяна в производителността, към днешна дата трябва да има около 3-4 милиона бройки готови. Сони вероятно ще бързат, така че очаквам като станат пак 5 милиона бройки да ги пращат в мрежата, така че още месец производство. Ако тръгнат контейнерите в началото на март, очаквам в началото на април да има нова партида от около 5млн бройки по света и есента още толкова. Това при положение, че китайците на са увеличили производството.
nightwarrior avatar
nightwarrior
04 февруари 2021
Аз четох някъде, че и имало недостиг на суровина. Както за конзолите така и за видеокартите и затова го гледаме тоя целия цирк. Сега дали е вярно, не мога да кажа.
Rostik79 avatar
Rostik79
04 февруари 2021
в няколко статии се споменава недостиг на GDDR6, което се използва и във видеокартите, и в конзолите.
nightwarrior avatar
nightwarrior
04 февруари 2021
Да, това четох, като споменаваха и конкретно силиций в поне една от статиите. Затова кога ще се доберем до бройка е малко като хвърляне на боб, особено със скалперите в уравнението.
Rostik79 avatar
Rostik79
04 февруари 2021
Недостиг на силиций, да. Щом и за пясък закъсахме, значи е сериозна кризата, хаха!
Charcharo avatar
Charcharo
04 февруари 2021
https://www.digitimes.com/news/a20200902PD200.html

Не е лесно да се произеждат толкова много неща на 7nm. Когато RDNA 3 и Zen 4 са на 5nm ще е по-лесно за конзолите.

pepito avatar
pepito
04 февруари 2021
Някаква криза е в харуера. Всичко свършва и после няма нови бройки, успях да си взема една видеокарта 30серия точно преди да свършат, сега си бях наумил да сменям едното ссд на компа и точно модела дето го бях харесал изведнъж изчезна и след време се появи 30% по-скъп и после отново изчезна окончателно. Не знам на какво се дължи. За ПС5 не съм се разбързал, тая попара я сърбах кати си купих пс4 на ден 1 и нямаше игри. Сега е същото, мислех че сонито ше си вземат поука ама явно не... ще си взема след година-2, когато хем са се решили проблемите с наличността, хем ще има игри и може и някой по-читав модел да пуснат, слим или друго
sauron93 avatar
sauron93
04 февруари 2021
Не знам как е за друго компоненти но има голяма криза при видео картите.
The_Doctor46 avatar
The_Doctor46
04 февруари 2021
Има голям недостиг на силиций,но не само. Има липса и на други компоненти нужни за производството на карти.Като добавиш,че миналата година интереса към видео карти специално е бил най-голям в историята(поне от NVIDIA и AMD твърдят така) и скапаните скалпери,резулата го виждаме всички.Аз имах запазена бройка от MSI(чрез един приятел,който работи във фирма официален представител за България) и въпреки това чаках 45 дни да ми донесат картата.Поръчах я някъде 4-5 ноември и пристигна веднага след празниците,на 28-29 декември.За конзолите предполагам е същото,защото са RDNA2 базирани.Други компоненти също липсват,но не чак колкото картите.Ето малко по темата. От декември е,но предполагам нещата не са се променили особено. https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-30-facing-shortages-due-to-silicon-substrate-and-component-supply-issues
sauron93 avatar
sauron93
04 февруари 2021
Абсолютно ,днес си поръчвам конфигурация от никем и ми се оплакват че нямали видео карти. Във крайна сметка успяха да ми намерят един гтх 1660 който е и само една бройка и дори още не е доставен до магазина. Дано във бъдеще се оправи ситуацията, чудя се това има ли нещо общо със липсата на пс5 бройки.
The_Doctor46 avatar
The_Doctor46
04 февруари 2021
Свързано е да,PS5 ползва RDNA2 на AMD и при тях положението сигурно е много тегаво.Хем да произвеждат карти,хем за PS5 да мислят.
Charcharo avatar
Charcharo
04 февруари 2021
AMD имат Zen 2, Zen 2 Lucienne, Zen 3 Vermeer, Zen 3 Milan, Zen 3 Mobile (Van Gogh) AMD MI100, AMD RDNA 2 архитектурите...

И PS5 и XboX. Много е. Просто е много. Дори и да нямаше проблеми с материалите ... пак щеше да е зле положението.

Мен ме е яд защото точно видео картите са най-назад за AMD тук по вжност.

The_Doctor46 avatar
The_Doctor46
04 февруари 2021
Да ти кажа на процесорния фронт не е много по-различно.Няма Zen 3 процесори никъде.Аз го взех на pre-order моя,признавам си без бой,без да видя нито едно ревю/бенчмарк,но очаквах да са добри и не сгреших.Сега да намериш,едва ли.Така че не знам дали GPU-тата са им на последно място.
Charcharo avatar
Charcharo
04 февруари 2021
Един 6800 XT е 520 mm^2 и струва само 650 USD/EUR. Дори и цената да е по-голяма в момента, AMD за толкова го продава на магазини или дистрибутори.

Един 5900X са два леко дефектни 84 mm^2 Zen 3 чипа + евтин 12nm IO die. И идва без cooler и е мъничко като продукт. Много ама много по-добър margin е Ryzen 5000 от RX 6000, а RX 6000 има игромен margin за видео карта.

А вече Milan... няклоко читави 84 mm^2 чипа и накрая го продаваш за 6000 USD

vanmx avatar
vanmx
04 февруари 2021
Значи да обобщим

- проблем с наличности на материалите
- нов бум в копаенето на крипто
- производство на много видове чипове
- необичайно голямо търсене въпреки уж криза
- скалпери
- ковид положение

Догодина ако някай иска може да има нова видеокарта или конзола

луда работа

the HEAD avatar
the HEAD
04 февруари 2021
Сигурен съм, че сега Сони си викат защо не ги пуснахме по 600$, и после да ги свалим на 500. Но е факт, че има недостиг на материали и не само. Металите са поскъпнали, доставките от Китай също и в същото време Китай въпреки че не работи по около два месеца е ръст на БВП. Което ме навежда на мисълта, че те държат ножа и хляба и правят каквото си поискат, като тези изкуствени вакуми в даден ресурс, за да го продадат доста по скъпо. Докато западните консуматорски общества дават мило и драго да си начешат страстта за пазаруване и вземане на най-новото и т.н. Според мен Боен клуб става много актуален филм за времената, които предстоят надявам се да греша, но аз недостиг на дадена стока и редене на опашки(макар и виртуални) помня от времето на комунизма и малко след края му. На 37 съм, та който иска да смята и да си прави изводите.
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл