Което на теория не звучи толкова зле – но проблемът е, че сделката изобщо се случи, за да бъде спонсорирана играта. Обещанието на Starbreeze бе да се инвестират 12 милиона долара от тяхна страна в System Shock 3.
Така тази сума няма да бъде дадена. Не само това – OtherSide трябва да върнат парите, които досега Starbreeze са инвестирали в проекта. Така идва големият въпрос – дали студиото разполага с достатъчно средства, за да продължи?
Последната игра на OtherSide – Underworld Ascendant, не бе приета добре. И едва ли приходите от нея са страхотни. Така вероятно компанията ще трябва да намери друг разпространител за System Shock 3.
Самите Starbreeze пък инвестираха прекалено много в The Walking Dead на студиото Overkill. Който се провали с гръм и трясък. Но и други неуспешни проекти, включително свързани и с VR, а също и прекалено раздуване на размера на компанията са спомогнали за затрудненото ѝ положение.
Любопитно е да отбележим, че в момента се готви и пълен римейк на оригиналния System Shock. Той обаче е дело на друго студио – Nightdive. Което засега изглежда в добра финансова форма.
Още по темата
Римейкът, обаче, е тотал щета отвсякъде, защото тръгна добре, имаше големи обещания и очакванията бяха положителни; кълняха се, че основната им идея е да възродят оригинала със съвременна графика, което е единственото, което феновете искаха. Получиха финансова подкрепа в кампанията си, нещата изглеждаха добре до едно време и след това почнаха да се осират - промяна на концепцията, загърбване на оригинала, завиване към дженерик шутър, графично и откъм атмосфера отдалечаване от първоначалната идея. Да не говоря за тоталната липса на обратна информация понякога с месеци и месеци. Фен базата им е набрала много и не виждам този проект да го доклатят докрай, да не говорим, че ако все пак види бял свят, ще отнесе справедливия хейт на общността.
Още не се бях качил на хайп влака и той дерайлира. Заеби!
Вероятно и заради това Kickstarter горе-долу умря като платформа, поне за класически "гейминг" начинания. Щото ситуацията е хвърляне на монета - даваш пари за нещо, но трудно можеш да знаеш кои разработчици наистина имат опита в гейминга и знаят как се прави цял проект и кои имат добри маркетингови хора, артисти и булшитъри, които успяват да продадат нещо, което не може да бъде завършено. Steam Early Access от друга страна измести Kickstarter, защото там трябва да се покаже нещо готово до определена степен... и докато и там има измами, то все пак са доста по-малко от големите обещания в Kickstarter.
И в момента я имам инсталирана (с всички препоръчителни и качествени модове за графика и звук) и смятам, че Bioshock е класи под нея.
Според мен подобен тип игра може да се направи от по-голямо по размер студио или минимум средно. Малките компании могат да направят общо взето нещо като нищо и това е. Ако изобщо им стигнат парите.
Тази игра просто трябва да продължи в тази посока и да се откъсне от потока на дженерик шутърите.