И големият победител се казва Sekiro: Shadows Die Twice. Последното заглавие на From Software бива обявено за игра на годината. С което изглежда сме съгласни и ние в hategame - понеже във форумната класация победителят бе същият.
Две игри, които се очакваше да оберат наградите - Control и Death Stranding - се представят малко по-минорно. Заглавието на Remedy получава награда за визуално оформление, а пък последният продукт на Коджима - за музика, режисура и главна роля (на Мадс Микелсен, който беше меко казано отличен).
Сред големите победители е Disco Elysium. Играта, получила куп похвали, е победил в категориите инди игра и независима игра (което ми звучи като едно и също нещо, но явно не е) и история.
Сред станалите победители са Apex Legends - мултиплейър игра, Devil May Cry V - екшън игра, отново Sekiro - екшън-приключение, рейсър - Crash Bandicoot Racing: Nitro-Fueled, стратегия - Fire Emblem: Three Houses и др.
Още по темата
Не съм изиграл Секирото и Death Stranding още, но големият победител за мен е Disco Elysium, който се пръкна отникъде и се намеси в играта на големите
Секиро е уникална игра за 2019-та година поради ред причини, но аз по-специална отдавам внимание на една:
В днешно време всички успешни гейм компании в момента, когато напипат успешна формула (още повече ако са тези, които са я наложили) доят до край... и след това още.
FROM решиха да направят нещо различно - отклониха се от модела доста сериозно, като запазиха само една част от нещата, които направиха Dark Souls толкова популярна и обичана поредица. Но основната част на играта - бойната система - е тотално различна.
Смятам, че заслужават огромни адмирации за това, което направиха. Защото ако примерно бяха ЕА, до сега щяхме да имаме Dark Souls VII (поне) , Bloodborne V(ако въобще бяха решили да пуснат първата за да пожънат успех нея), и всяко от тях щеше да е с по 5-10 DLC-та (отделно dlc по 20 евро за всеки бос). И естествено най-много след III всяка от тях щеше да е тотална боза.
И за да не ме разберете погрешно, играта не е лоша или нещо такова, изиграх я, но не ми допадна колкото очаквах, нямам желание да се пусна по ng+. Но това предполагам се дължи единствено на личните ми предпочитания. Все пак нещата, които изброих като минуси за мен, за някой дори биха били плюсове.
Само ще кажа за Ludnichar, че щом CV ти хареса толкова, не виждам вариант да не харесаш Nioh. CV е по близо до нея, отколкото до соулс игрите.
@TheDoctor46 - да, и аз минах повечето от игрите, които си споменал, сега трябва да кача ревюто за Джедая най-накрая, плюс страхотния Total War (стига да си фен на серията, де)... по-скоро тази година май беше доста по-силна от предходните 2-3 дори.
Утре вечер му влизам с бутоните. Ще пусна стрийм да помагате.
@pseto разочарован съм.
Въобще играта определено е нещо специално и можеше да бъде нещо като Half-Life 3 или Portal 3, ако не бяха няколко много дразнещи неща, които и pseto е споменал в ревюто си.
Пак ще ми влезе в топ 3 (особено след тази сцена, за която споменах), но имаше потенциала да бъде нещо наистина изключително.
This message brought to you by a From Soft fanboy who is now playing Superliminal and Baba Is You i.e. puzzle games.
Denons' Souls беше нишова игра, DS донякъде. Жанра(или може би по-коректно е събжанра) вече има прилична маса от фенове. Не само, че се продава достатъчно добре, че да имат игрите продължения, а че и клонингите получават такива. Скромно комюнити... Играчкин логика...
по едно време направо загубих надежда за качествените игри,но тая година покрай death stranding,sekiro още някой заглавия мисля че има надежда.
27 декември 2019
Лудничар, не всички са дарк соулс фенове, макар и скромното ви комюнити, да се е събрало в тоя сайт и да създава илюзия за масовост😁
Играча за пореден път цели десятката с тоя си пост.
Някой по горе спомена за тенденция от страна на други производители да инплентират елементи и техники в игрите си взаимствани от Суолс игрите.Това е така единствено поради факта че са безидейни и нямат мозък да измислят нещо друго.То и последния CoD има рекордни приходи, без аналог до сега, при все че е копирал не само отделни елементи, а направо цели игри , карти и всичко от предишните части, но това прави ли го добра игра и прави ли създателите му добри ? Не , те са плагиати.И те и копието им.
А ти грешиш, защото аргумента ти е в защита на грешна теза. Ако питахме CoD добра игра ли е, тогава продажбите и броя на играещите може да нямат никакво значение.
Само че тук спора беше дали комюнитито е скромно, дали играта е популярна. Та в този ред на мисли - CoD e популярен, играят го доста хора. Точно щото CoD 4 беше популярен затова и всичко дето беше шуутър след него беше на същата тематика.
Дали девелъпърите имат идеи или не, също не е предмет на спора, внедряват неща от Соулс игрите, защото се харесват, търсят и са достатъчно популярни(както примера ми горе с модерните шуутъри преди време). Тоест комюнитито, което играе този тип игри не е никак скромно. Имаш пълното право да не харесваш този тип игри(както и всеки друг тип игри впрочем), но да наричаме черното бяло... няма смисъл.
Дали жанрът е нишов - естествено, че не е. Разбира се, че не е сравним и с Call of Duty по популярност. Но щом Souls-оподобните правят по няколко милиона продажби, значи не говорим за никак нишов жанр.
При соулс игрите е нещо по-голямо според мен, можем да го наречем "поджанр", не е просто бойна система. Не мисля, че ще омръзне толкова лесно или въобще някога. Вече минаха 10 години от първия DS и колкото игри са излизали с бойната система на Батман, толкова "соулс-вдъхновени" игри излизат за една година, без изгледи за забавяне. Виж само през 2019 колко бяха. И то не само "вдъхновени", а направо и копия.
Това е все едно да кажеш "на хората ще им омръзнат сървайвъл игрите, които изведнъж станаха модерни, и ще изчезнат". Ами не, няма, вече го има тоя поджанр и няма да мръдне никъде Същото е и със соулс, защото си е жанр откъдето и да го погледнеш.
Аз и против чийтовете не съм чак толкова против, стига да са в сингъл.
Секирото спокойно се играе и без, Bloodborne го минах без, щото така или иначе няма как на конзолата. Но примерно за DS2 и DS3 (особено DLC-тата) си бяха супер полезни.
Ама аз знам много добре как на човек може да не му хареса Souls игра, отне ми почти толкова време наистина да се потопя в такава, колкото да харесам някое от новите Call of Duty-та.
Почти всеки, който се е интересувал поне малко от Souls игри, е чувал името Nameless King, вероятно с репутацията на безобразно труден бос.
Аз първият път като играх DSIII го свалих с ДВА опита и то защото в края на първия станах лаком. И не, не защото съм супер велик и добър играч, а защото просто на първо превъртане винаги обикалям всяка зона по няколко пъти за да проуча всичко ... и съответно героят ми се нагрухва безобразно много.
Именно заради липсата на тази малка подробност адски много хора скочиха на Секиро - там не можеш да се нафармиш като прасе и да сваляш босовете със затворени очи.
А сейване си има постоянно, особено в по-новите игри огньовете/идолите/лампите са доволно често. Извинявам се от името на Миязаки, че не може да се сейва всеки 4 секунди.
Като цяло не разбирам какво е това мрънкане срещу трудността в игрите на FROM. Има толкова хиляди игри, които човек може да играе на easy. И едни 10 игри на кръст, които те предизвикват да покажеш най-доброто от себе си и не ти дават право на избор да се лигавиш. (поне не много) И съответно дадена група от хора сме намерили именно тях като "своите". А останалите хора с хилядите възможности искате ни отнемете и това?
П.П. За да не попита някой "какво ви пречи да си играете хард". Ще ви кажа какво ми пречи - една игра, която предлага различни нива на трудност, е адски трудно да бъде добре балансирана. Ще дам пример с God of War - поиграх доста NG+ на последната трудност - всичко изглежда адски малоумно, защото играта просто не е правена да бъде играна по този начин. Зарязах на средата ... защото ми стана скучно.