В последните години космическите игри изживяват истински възход и поредната компания, която представя подобна е Firaxis. Със започването на седмицата беше представен Sid Meier’s Starships - поредната походова тактическа игра на студиото. Както бихте се досетили по заглавието, в нея ще се акцентира на космическите кораби и битки.
Основната ви цел е една – да построите силна флотилия. Можете да създадете както огромно количество кораби и да унищожите противниците си с численост, така и да ги ударите с няколко огромни мощни бойни машини.
С течение на играта вие ще завладявате различни планети, които от своя страна ще ви осигуряват всякакви ресурси, ъпгрейди за корабите като брони и оръжия и др. Очевидно ще имате пълна свобода да персонализирате бойните си машини, за да изпълнят вашите планове.
Обещават се и „динамично генерирани космически битки“, в които опонентите ви постоянно ще се опитват да завладяват изгубени от тях позиции.
Sid Meier’s Starships очакваме през пролетта на 2015 година за PC и таблети iPad. Дали играта ще си струва... предстои да научим съвсем скоро.
-таблети IPad
-Firaxis взеха нещо да се поизлагат напоследък
Изглежда яка концепцията, особено ако има повече акцент на тактиката. То и реално социалните елементи и дипломацията в Beyond Earth бяха толкова улеснени, че е по-резонно май да се набляга на битките.
Очаквам нещо от типа на XCOM игрите, ако трябва да съм точен. На това се надявам. Яко битки, а пък на глобалната карта се оформят някакви основни тактики, без да се навлиза супер навътре.
@Nreth - на мен ми звучи притеснително това за таблетите... макар че реално и Beyond Earth си вървеше като чук на Windows таблети на минимални настройки (и то със слаб хардуер говоря). Тъй че дано е оптимизация, а не крайно опростяване.
Лично на мен управлението в ХКОМ не ми беше толкова неудобно, самата игра беше достатъчно добра, че засенчваше сама недостатъците си, но факт е, че навигацията и управлението бяха правени НЕ само с мисъл за ПЦ. При Shadowrun нещата бяха съвсем прозрачни в това отношение и там играта търпеше сериозна критика. И двете игри след време получиха мобилни версии, както се очакваше.
Та това вероятно има предвид @Nreth - че това може да доведе до известни компромиси, като начина на управление, контрол и навигация е един от тях.
Е, с интерфейса все пак се свиква, но ако геймплеят е кух - не.