hategame logo
Dead Island - екшън, зомбита, кръв, разчленяване... какво повече можеш да искаш?
пуснато на 17 септември 2011 от pseto
dead island cover
Dead Island е един прекрасно изпълнен хибрид между RPG и FPS, в който... просто ходите напред и колите. И това е. Нещо, което адски много ме кефи като концепция! Dead Island не е Crysis 2, но пък си изглежда красиво. Особено сериозен плюс е фактът, че пичовете от Techland не са спестили кървавите моменти, като в резултат имате сериозно количество късане на крайници, обезобразяване и други брутални сцени, от които всяко хипи би се напикало. Знам ли, не ме изкефи звука някак. Може би съм бил прекалено вглъбен в отсичането на глави и крайници, а може и просто да е посредствен. Де да знам. Ходите напред и сечете крайници. Общо взето това е. Нещо като ебането - просто и приятно. Всички фенове на бруталните игри си струва да пробват Dead Island - струва си. Филми и игри със зомбита. В интерес на истината, от тях ми се повръща. Нещо като филмите с вампири и върколаци. Просто това е една прекалено преекспонирана тема, към която съм изключително предубеден.

Съответно когато си пуснах Dead Island, очаквах крайна посредственост от играта. Очаквах заглавието да не ме изкефи хич и да го изиграя по принуда, слагайки го в рубриката хейт ревюта. Но не!

Оказа се, че Dead Island е игра точно по моите предпочитания – с брутален, кървав и динамичен геймплей от FPS перспектива, съчетан със сериозно застъпени RPG елементи. Игра, която ме завладя за немалко дни и отне немалко часове от съня ми.

При историята... хъм, споменах ли, че Dead Island е игра със зомбита? Да, точно така, представете си най-баналната история на тези тематика и я имате в заглавието. Мистериозен вирус, всички се превръщат в зомбита, освен тези с имунитет? Мистериозен експеримент зад всичко това?

Да, точно така. Сюжетът на Dead Island е чисто и просто банален. Но аз традиционно не очаквам от екшън филми или игри това нещо, наречено „история”, „кохерентен замисъл” и т.н. Очаквам екъшн. И съответно няма да нахейтя и един грам Dead Island за липсата на история.

Всъщност, дори бих поздравил играта – наистина тя има традиционните около 8 часа геймплей, но пък поне в тях по никое време не ни занимава с историята. Напротив, тя е изпълнена отгоре-отгоре, колкото да се каже, че я има изобщо. И не ви губи времето. Което за мен е плюс – най-гнусното нещо в света е игра, която хем има тъпа история, хем ви губи 1-2 часа със задълбаване в нея!

Ама да го духа сюжета, нека говоря за геймплея. Dead Island е хибрид между шутър/слашър от първо лице и RPG. През цялото време, вие гледате света от FPS перспектива, но същевременно имате и 3 дървета с умения, които вдигат базовите умения на героите в играта.

Персонажите в Dead Island са 4. Първият е Сам Би – експерт в оръжия от рода на бухалки и чукове, своеобразен танк в играта. Скиловете му дават възможност да регенерира кръвта си и да държи на повече демидж.

Вторият герой е Ксиан Мей – своеобразна убийца. Тя е специализирана в остри оръжия като мечове, мачетата, ножове и т.н. Нейните умения ви дават бонуси при атака на враговете в гръб и увеличени щети.

Третият герой в играта е Логан, експерт в оръжия за хвърляне като ножове. Той и четвъртата героиня Пурна са range героите в Dead Island (като Пурна е майсторка на огнестрелните оръжия).

Както казах, в играта има сериозен RPG елемент. Героите ви постоянно вдигат нива, с които можете да развивате разнообразни умения от 3 дървета. Дясното е своеобразно „сървайвър-икономическо” – дава ви бонуси при убийство на гадове, по-добро регенериране на кръв, по-малко загубени пари при смърт и т.н. Средното дърво с умения е тъй да се каже „основното” – в него развивате подобрявате уменията на героя ви с оръжията, в които са експерти. Лявото дърво подобрява вашето Rage умение – то се пълни с убиването на зомбита, като когато е готово имате възможност да изпълните своя супер скил. Той е различен за всеки герой, като Логан пълни противниците си с ножове отдалеч, Ксиан Мей ги разсича на парчета, Пурна ги разстрелва, а пък Сам Би ги пребива с голи ръце. Супер уменията са особено полезни срещу босове и специални гадове, като ако отделите точки за Rage дървото, това доста ще ви улесни живота.

Освен 3-те дървета с умения, RPG елементът е застъпен и по друг начин – в оръжията. Те са изпълнени 1 към 1 от ролева игра, като имат своите статистики за damage, durability и т.н. Освен това, можете да ъпгрейдвате и модвате вашите предмети, превръщайки обикновена бухалка в електрическа резачка и т.н.

RPG елементът е яко застъпен, като ви мотивира постоянно да разкривате нови зони в острова, да намирате нови куестове и да избивате още зомбита, за да ъпгрейднете предметите си. Самият игрален в свят в Dead Island е солиден като размер, като НАИСТИНА има какво да се разкрива из него!

Първо, че островът е адски голям и второ, че има куп мисии из него. Винаги е яко просто да започнете да блуждаете нанякъде с вярното си мачете или парен чук, избивайки куп зомбита и изпълнявайки странични куестове. Дори и да се придържате към основната история, то мащабът на играта няма в никакъв случай да ви разочарова.

Освен всичко друго, самият курортен остров е направен супер яко. Слънцето грее, плажовете са прекрасни, чадърите и шезлогните са налице, има куп автобуси с неразопаковани куфари на туристи...и цялата тази идилична гледка контрастира с куп обезобразени изроди, които ви нападат с кански викове и се опитват да ви изядат! Разбира се, зомбитата, бидейки туристи до съвсем скоро... са с бански костюми и хавайски ризи, което добавя допълнително извратено курортно чувство.

Иначе, самият остров е яко направен, като в повечето време не усещате, че дизайнерите са скатавали от работа. Има множество скрити зони, куфари за преджобване и т.н., които ви дават множество предмети. Голяма част можете да продадете на търговците из Dead Island, докато другите можете да използвате за ъпгрейдване на оръжията си. Тези подобрения са като цяло яко замислени – супер яко е да си направите електрическо мачете с жици и батерии или пък бухалка-моторна резачка!!!

Самият геймплей в играта е супер брутален и напрегнат, като ме радва адски много. Общо взето, в 95% от времето просто ходите напред, колите, млатите, ритате и пуцате огромен брой зомбита. Гадовете в играта не се отличават с каквото и да е AI… ама оправдание за това има, щото са ШИБАНИ БЕЗМОЗЪЧНИ ЗОМБИТА, даеба. За сметка на това, враговете ви са много и нерядко се случва да глътнете дедовия импотентен хуй, умирайки.

В началото, Dead Island изглежда подозрително лесен, като можете просто да ритнете дадено зомби и да му пръснете главата от шутове. Нататък обаче нещата стават по-заплетени, като биват представени повече различни и съответно по-трудни гадове. Има танкове, гърмящи, плюещи и т.н. зомбита, които разнообразяват яко геймплея. Не липсват и противници от човешки произход, които главно ви пуцат с огнестрелни оръжия. Тази част от играта също е добре изпълнена – яко е коленето на зомбита да се разнообрази с малко модерни FPS престрелки.

Както споменах в началото на тази статия, битките са брутално кървави, което мен ме дърви супер, сякаш гледам порно с монахини. Омръзна ми яко от модерните хипи лайняни игри, в които няма и капчица кръв – явно прикритата ми агресия изисква да бъде избита, докато коля виртуални противници. Та, в Dead Island, с всеки удар с остро оръжие имате шанс да разрежете част от противника си... огнестрелните оръжия също късат крайници... а пък традицинният начин да утрепате някое зомби е да му скачате на главата! Кръв, черва, още кръв и ще черва... с елементи на пръснати глави. Класика.

Общо взето, играта радва адски много, но това не значи, че няма и своите минуси. Преди първите си пачове, в Dead Island имаше проблеми с правилното регистриране на удари по противниците ви. Така беше въвможно в един случай да сритате даден противник от 2-3 метра, сякаш героят ви е някакъв 5-метров гигант, а пък в други случаи не можехте да ги уцелите от 10 сантиметра. Бяха налични и други по-малки бъгове. За щастие, повечето от тях бяха оправени... а и така или иначе дори и при първо изиграване, всичко това не правеше лошо впечатление.

Иначе, откъм мулти, Dead Island има стандартен кооперативен режим. В него можете да играте общо 4-ма души – всеки с по 1 от персонажите в играта. Аз разцъках доволно с мои приятели – като цяло нещата бяха приятни. Зомбитата са доста по-трудни с 3-ма или 4-ма души наоколо, като отборната игра е доста важна. Все пак, дори и да умрете, играта ще ви отнеме 10% от парите и ще ви върне обратно в мелето – което като цяло не е особено сериозно наказание и не ви изнервя в никой момент (макар че ако погинете едно 10 пъти поред ще се окажете почти без кинти!).

Е, наистина в кооперативната игра имаше някои досадни бъгове – или прекъсване, или фреймрейт от 1 кадър в секунда (случващ се на всички едновременно без значени от хардуера им), или забиване на някое превозно средство във важен момент. Все пак, като разцъках цялата кампания с приятели, да сме загубили около 30-40 минути в разрешаване на проблеми и рестартиране на играта от 8+ часа геймплей – да, не е малко, но не е нещо драстично.

При графиката и звука, Dead Island е окей. Визуално, играта не е Crysis 2, но пък и не е някаква помия. Като цяло, постигнат е нелош ефект и на мен лично ми харесва как изглежда. Звукът от своя страна също е приятен, но не ме впечатлява и заради това ще го оценя със сиво. Да, атмосферата на острова си я бива с наличните втрещяващи отвреме-навреме викове на зомбитата... ама някак ми се щеше аудиото да е с 1 идея по-добро.

Като заключение мога да кажа, че Dead Island е яка игра. Да, не е нещо вездесъщо... но пък е зарибяваща, брутална, има прилично количество часове геймплей, а освен всичко друго и богати възможности за преиграване – аз лично я разцках 2 пъти изцяло с 2 различни героя и планирам поне 3-то преиграване! А ми се случва рядко да преигравам FPS-та в последните години!

В крайна сметка, ако си падате по екшън игрите с много кръв и застъпени RPG елементи за цвят... то можете да пробвате Dead Island. Струва си.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл