hategame logo
Dead Space 2 - достойно продължение на хорър шутъра
пуснато на 12 февруари 2011 от pseto
dead space 2 cover
Dead Space беше добър хорър шутър - нещо с което определено може да се похвали и втората част. Повечето системи от оригинала са надградени, а пък количеството врагове - увеличено. Графиката на играта като цяло е добра, въпреки че не може да се сравни с най-красивите игри в жанра. Нямаме гига детайлност стил Crysis, но за сметка на това атмосферата е страхотна. Също като графиката, звукът също си го бива. Винаги ви държи в напрежение, само за да дойде поредния момент, в който ви нападат с грозни писъци група чудовища и понякога ви карат да подскочите от стола. Въпреки че геймплеят не е особено променен спрямо първата част, то има достатъчно добавки, които да направят това продължение успешна покупка. Добавката на мултиплейър също е добра идея.  Добра игра. Толкоз. Принципно, не обичам хорър шутърите. Поради 2 причини – не се кефя на тъмни игри и обичам винаги да убивам хора, не зомбита и разни други политически коректни уроди.

Истината е обаче, че Dead Space 2 ме завладя и то сериозно. Просто защото говорим за един добър хорър шутър с прекрасно темпо, в което хем не се минава много време до следващите срещи с група врагове, хем и постоянно сте на нокти нещо да не ви нападне.

Историята на Dead Space 2 започва с добре познатия ни главен герой Айзък Кларк. Действието се развива няколко години след първата игра, като пичът си няма и хал хабер какво се е случило в последните 3 лета. Малко след началото, с вас се свързва някаква си кранта Дейна, която започва да ви дава напътствия как да се измъкнете от тестовата лаборатория, в която се намирате.

Оттам нататък, Азйък трябва както да се справи с купища от враговете си – познатите ни некроморфи, така и да се чуди на кого да се довери в основната кампания и на кого – не. Като за капак редовно го обхващат и подлудяващи деменетни образи, които правят положението му още по-тежко.

Иначе, якото в Dead Space 2 е фактът... че няма въздълги tutorial-и. Нещо, което поне аз ненавиждам, особено пък в шутъри, в които горе-долу няма какво да те учат – имаш ляв бутон за пуцане и това е! Общо взето, след кратко интро, Азйък е нападнат от купища некроморфи и оттам нататък до края на играта няма нещо, което да бави действието.

А основен плюс в Dead Space 2 е фактът... че дори и да не се случва нищо, то вие пак сте на нокти. Просто защото не знаете в кой момент ще ви нападнат куп гадове, които да ви направят на пихтия. Така обичайната ви скорост на ходене е промъкването – дори и да трябва да минете 5 метра, не сте сигурни какво ще се случи.

Както казах в увода, принципно не съм фен на този тип игри, но пък нещо  в атмосферата на Dead Space 2 ме завладя и в крайна сметка я разцъквах със сериозен кеф. А и освен това, доста от важните за мен елементи са на високо ниво.

Примерно кръвта. В днешно време, почти всяка игра включва автоматично регенерираща се такава. Не и в Dead Space 2. Имате фиксирано количество X, което не се пълни само... и тръпката да останете на особено малко кръв и да не сте сигурни дали след следващия ъгъл ще намерите аптечка или пък следващия некроморф е прекрасно!

Не само това, но и трудността е много добра. Аз си пуснах играта на 3-тата от 5 трудности... и нямаше момент, в който да си кажа – „ебаси лесното ми е, що ли не се пуснах на следващата”. Нещо, което ми се случва все по-редовно в шутъри в последните години и то без да съм особено добър играч на този тип игри.

Якото е, че гадовете са добре балансирани – хем не ви убиват прекалено бързо, хем пък и не сте безсмъртни. Някак балансът е нацелен по такъв начин, че хем да треперите за живота си постоянно, хем и да не се разочаровате и изнервите прекалено бързо.

Иначе, при самите престрелки, нещата са почти идентични с предходната игра. Отново основната ви цел е една... да късате крайниците на налитащите към вас некроморфи. Общо взето, куршум в тялото е изхабен куршим – трябва да целите глава, крак или ръка, за да откажете гнусните ви противници.

Това, разбира се, е доста яко, тъй като се изисква да се прицелвате, а не просто да гърмите като на сватба. Което е още по-яко, особено ако някоя твар ви изненада от тъмнината.

Все пак, има някои критики за геймплея – основната е, че играта е доста подобна на първата част. Това е така, определено – макар че според мен е допустимо когато бъде разработена една много добра игра като оригиналния Dead Space… то да бъде пуснато и продължение, което  да е подобряване на познатата формула. Виж, ако нещата започнат да се превръщат в сапунка тип CoD... то тогава имаме проблем!

Що се отнася до нивата в играта, те са доста яки. Интересно е, че за разлика от изпълнения с клаустрофобични коридори оригинален Dead Space, то в двойката действието се развива в колонията Sprawl, която се намира на Титан – най-големият спътник на Сатурн. Така повечето карти редуват отворени светли пространства като магазини, увеселителни паркове и детски градини с познатите ни тъмни коридори. Разбира се, всичко е изпълнено с разчленени тела – все пак това е хорър, не игра на Дисни!

А и освен всичко друго, светлите пространства не бива да ви подлъгват – напротив. Некроморфите дебнат отвсякъде и фактът, че след дълго лутане из някой тъмен коридор сте стигнали до осветено пространство... не значи нищо!

Иначе, при самите нива е яко, че има доста скрити помещения, из които можете да търсите кредити и други полезни предмети. Те ще ви дадат възможност да ъпгрейднете своите оръжия – нещо, което е от жизнена важност за оцеляването в играта!

Преди да приключа темата за геймплея, ще отделя и няколко реда за противниците. Като цяло, през повечето време те са почти същите от миналата игра. Все пак, имате 3-4 нови вида като гадните малки мутирали бебета и др., които още повече разнообразяват нещата. Както обикновено, в началните нива ви нападат по 1-2 вида противници, но нататък идват смесени групи от дори 3-4 вида, което прави нещата доста, доста трудни и трябва внимателно да внимавате кои са приоритетните. Бавните взривяващи се камикадзета, които могат да ви убият с 1 удар или пък малките копеленца, които правят мизерни щети, но не ви оставят на мира?

Общо взето, сингълът е адски добър и феновете на хорър игрите ще се почувстват в свои води. В това спор няма. Освен всичко друго, кампанията е едни прилични 12-15 часа – което определено прави още по-добри впечатления!

Якото е обаче, че в Dead Space 2 има и мулти, за разлика от първата част. Което още повече прави играта добра покупка! Режимът е само 1, като има 2 отбора играчи – един от хора и един от некроморфи. Те се състоят от по 4 човека, като уродите имат възможност да избират къде да нападат от засада човеците, но за сметка на това държат по-малко на бой и нямат възможност да се лекуват. Естествено, отборите се редуват в това да бъдат хора и некроморфи, за да няма оплаквания от страна на някой, че „другите са избрали по-силната страна”.

Разбира се, налично е напълно познатото и традиционно в днешно време вдигане на нива в мулти, което ви дава възможност да отключвате нови умения, оръжия, скинове и т.н.

Може да се каже, че мултито в Dead Space 2 е доста интересно нововъведение, което ви позволява да изживеете играта както си му е редно и с други хора. А и като се има предвид добрият сингъл, то целият пакет става повече от добър!

При графиката и звука, нещата също са на топ ниво. Визуално, Dead Space 2 е една от по-красивите игри в днешно време, като освен всичко друго и не е много лакома за системни ресурси. Звукът от своя страна също е добър, като небрежните и леки мелодийки в изпълнените с трупове светли помещения за шопинг бързо биват заменени от по-агресивни звуци, когато за пореден път бъдете връхлетени от купища некроморфи.

Заключението? Dead Space 2 е яка игра за всички любители на хорър шутърите. Все пак, ще е добре EA да се позамислят за повечко новости в едно евентуално продължение  - да, нямам нищо против една и съща успешна игра да се продава 2 пъти с леки подобрения... но ако се превърне в сапунка, това ще е гнусно.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл