Най-яко е обаче когато някой се опита да надгради една вече позната формула. Както правят пичовете от Monolith в Gorham City Impostors.
Първото нещо, което се набива на очи в забавната игрица е визуалният стил. Както бихте се досетили по названието на играта, действието се развива в култовия Готам Сити, който е залят... от самозванци, правещи се на Жокера и Батман. Те се впускат в дуели помежду си, като съответно почитателите на злодея вършат мръснишки неща из града, докато феновете на Човека-прилеп ги възспират.
Якото е, че никой от тези самозванци няма „истински” гъзарски костюми или предмети – вместо това, всичко е самоделка. Оръжията например са или някакви антики от Втората световна война, или пък са съшити от тиксо, пластмаса и т.н. Забавни са и някои такива като един от снайперите – безшумен лък, който мяза изключително много на детска играчка!
Освен това, в играта има и предмети, даващи ви умения като двоен скок, висок скок и т.н. Те са направени особено забавни – обувки с пружини под тях (за висок скок) или пък такива с въздушни балони, които отделят налягане (давайки ви дават възможност за двоен скок)!
Също така, ташак са и костюмите в играта. Мога да кажа, че на мен лично ми пълнят душата – ако играете с Батман-самозванец, то можете да си сложите... плетена шапка като тази на Човека-прилеп или най-великото... изрязана картонена кутия! Ембплемата на Тъмния рицар пък бива или зле съшита с конци, или залепена със скоч!
Картите из играта също са направени в комиксов стил, подобен на този в Team Fortress 2. Имате батути са качване по сградите, места за пълнене на кръвта и т.н. С други думи, Monolith са се постарали много яко относно визуалния стил, който определено е супер як!
Иначе, откъм геймплей, както споменах в увода, играта е почти 1:1 копие на Call of Duty-та като Black Ops и Modern Warfare 3. Общо взето, имате 2 оръжия, които вие си избирате, куп Perk-ове, като вдигате нива и отключвате нови умения. В самото начало, играта изглежда малко дразнеща и дори бях на крачка да включа хейт машината – прекалено подобна е на Call of Duty-тата. След около час обаче, когато вдигнете 6-то ниво... виждате разликите.
И мога да кажа, че системата на Gotham City Impostors ме кефи! И за мен е в пъти по-добра от тази на Modern Warfare 3!
Както знаем, в MW3 и Black Ops, дадено оръжие или пасивно умение са заключени. Трябва да вдигнете определено ниво, за да можете да ги използвате.
В Gotham City Impostors, това е променено. Когато вдигнете около 7-8-мо ниво (което отнема максимум 1-2 часа), то получавате по 1 точка за отключване (unlock point) за следните неща:
-оръжие;
-mod за оръжието;
-тип телосложение на героя;
-джаджа;
-поддържащ предмет;
-2 специални умения;
Якото е, че няма ограничени откъм ниво неща. С други думи, още на 7-8 ниво ще можете да си изберете всяко едно оръжие в играта, всеки един mod, всяка една джаджа или умение! Или казано с други думи – Black Ops, Modern Warfare 3 и Battlefield 3 карат геймърите да фармят, за да отключат „истински” яките предмети. Докато в Gotham City Impostors… можеш да отвориш всичко в самото начало!
Това води и до по-добър баланс в играта – оръжията не са толкова много, колкото в CoD, но пък за сметка на това са по-равностойни и всички от тях са полезни в една или друга степен!
Разбира се, това не значи, че в Gotham City Impostors няма защо да се вдигат нива – напротив. Както казах, до около 7-мо ниво ще сте получили по 1 точка за всяка основна характеристика на героя си... но пък ще трябва да изчакате още 5-6 нива, докато получите нова! Така като отключите 1 оръжие по ваше желание, то ще трябва да изчакате известно време, докато можете да си купите и второ, трето и т.н.!
Или с други думи, Gotham City Impostors не ви кара да вдигате нива, за да станете по-добри и да имате равностойни оръжия, а за да имате повече разнообразни оръжия и предмети. Което е много, много по-добре от положението в Modern Warfare 3.
Но нека отделя и няколко думи за самите оръжия, предмети и скилове.
Първото интересно нещо в Gotham City Impostors са типовете тяло, познати ни от игри като Brink примерно. Имате възможност да играете със супер лек, лек, среден, тежък и супер тежък тип персонажи. Леките имат сериозна скорост на движение, но малко кръв и меле умение. Тежките пък се движат като танкове, но пък издържат и на много повече пердах.
Интересно е, че тежките герои не се забавят при носене на по-сериозни пушкала, докато леките такива имат сериозни проблеми в това.
Иначе, самите пушкала в играта са що-годе стандартни. Всъщност, това е най-„нормалният” елемент в играта. Имате стандартни категории от рода на пушки, тежки картечници, узита, снайпери, помпи и базуки. Можете да си избирате 2 оръжия, като е яко, че няма значение какви са те, стига да не са еднакви (можете да имате тежка картечница и снайпер, помпа и базука и т.н., за разлика от MW3, където има сериозни ограничения във вторичните пушкала).
Далеч по-интересни в Gotham City Impostors са джаджите. Те са 7 на брой, като показват какъв тип герой ще имате. Имате grapple gun, който е подобен на куката на Батман – закрепяте го в някоя стена и се издърпвате нагоре чрез него. Имате и други такива като glider rig – подобно на Батман наметало, което ви дава възможност да се хвърлите от някоя сграда и да планирате бавно, както и ролери за бързо движение, споменатите горе обувки с пружини и обувки за двоен скок. Последните 2 предмета са ninja smoke bomb, която ви прави невидими (но не можете да атакувате за сметка на това) и targeting goggles, които маркират различни противници из картата, помагайки на отбора ви.
Интересно е, че всички тези 7 умения са АДСКИ добри, което за пореден път показва баланса в Gotham City Impostors. Общо взето, няма нито 1 безсмислено такова – едни ви дават значителна подвижност, докато други – преимущество в битка. А в интерес на истината и двете неща в играта са адски важни!
Но нека да приключа с последните неща, които имаме в играта – става дума за поддържащите предмети (support items) и специалните умения.
Support item-ите са предимно офанзивни – гранати, бумеранзи, шурикени и т.н. Има и дефанзивни такива – пълнещи кръвта на вашите съотборници или разкриващи къде се намират противниците ви.
Специалните умения са подобни на perk-овете от CoD – имате възможност да използвате 2 от тях по едно и също време, като те ви дават повече кръв, броня, щети, скорост и още 10-на подобни.
Най-якото в играта е... че на различните карти, различни неща са възможно най-ефективни. Например в режима Fumigation (еквивалент на Domination от UT, при който трябва да задържите 3 ключови точки в картата възможно най-дълго време) има 2 карти в момента – някакъв лунапарк и градска такава. В първата има повече закрити пространства, което прави използването на базуки и експлозиви почти задължително (но и като контра – използването на умения, вдигащи защитата за експлозиви!!!). В другата пък, по-високата мобилност като летенето или пък grappling hook-ът са адски полезни!
Интересно е обаче, че всичко в играта си има контри – ако някой реши да е хитър в цирка и да играе с експлозиви, друг може да се защити срещу този тип damage! Обратното важи и за градската карта – там като цяло rifle-ите за далечна стрелба са по-подходящи... което пък ви дава възможност да ги контрирате с брони срещу куршуми!
Общо взето, това е огромният и зарибяващ плюс на Gotham City Impostors – фактът, че на различните карти са полезни различни типове екипировка, както и това, че имате широки възможности за развитие на персонажа си. Така след първите 20 минути ще си кажете – ебаси, това е същото като Modern Warfare 3, ама след това, когато имате възможности да летите из града, да се промъквате невидими, да залагате капани, да скачате абсурдно високо и т.н... се уверявате, че Gotham City Impostors е повече от MW3. Поне според мен! Просто ме кефи засега – имам едно 10-на часа игра под калпака!
Да, мога да посоча и някои минуси. Графиката е грозновата – наистина най-вероятно Monolith са включили текстури в ниска резолюция, за да е възможно най-малък клиента за бета версията на играта в момента... но е възможно и в пълната игра да не видим нищо красиво! Друг минус е дългото време, което отнема влизането в игра – макар че вероятно причината за това е, че играта все пак трябва да излезе след месец на пазара.
Освен това, в момента има само 2 режима на игра – подобие на Capture the Flag и подобие на Domination, като всеки от тях има само по 2 карти. Наистина те са добре направени... но пък просто това не е достатъчно!
Някои хора се оплакват и от лаг – аз такъв не срещнах на PlayStation 3-ката ми.
Като цяло, уж бетата (има много раздадени кийове из нета) прави много добро впечатление. И ме кара да се замисля дали да не си купя Gotham City Impostors. Засега изглежда, че цъкалото ще се продава за около 20-30 лева – бих отделил толкова за него. Забавно е и то доста. Използва баналният CoD екшън модел, но пък богатите комиксови възможности като летене и т.н. разнообразяват значително геймплея. А и за пореден път ме карат да се уверя в едно нещо – независимите игри имат голямо бъдеще. Наистина. Все по-често и по-често се кефя на игри тип заглавия... просто защото се опитват да разчупят клишето и представят нещо ново.
А не като поредното CoD… което е същото като миналото и което ще бъде същото като следващото...