hategame logo
Sleeping Dogs – хубав екшън с отворен свят и добра бойна система
пуснато на 03 септември 2012 от pseto
sleeping dogs cover
Не бих казал, че Sleeping Dogs е феноменална игра, но определено е приятно заглавие с отворен свят и хубава бойна система. Графиката на играта е добра. Дори и в стандартния си вариант без HD текстури. Заедно с тях, положението става още по-добро. Също както графиката, то и звукът в Sleeping Dogs прави добро впечатление. Саундтракът се вписва изцяло в атмосферата на Хонконг, включително и песничките, които чуваме от радиостанциите на автомобилите и останалите превозни средства. Гласовата актьорска игра е добра и определено е вложен труд при нея. Sleeping Dogs не е GTA. Няма огромен брой странични неща за вършене и в един момент нещата поомръзват. Въпреки това, мисиите са интересни, а и винаги е яко просто да отидете до някой ъгъл, да пребиете група дилъри и да им свиете парите.Sleeping Dogs е задължителен за всички, които обичат игри с отворен свят. Особено пък ако същите тези хора са фенове на бойните спортове. От много години, при игрите с отворен игрален свят има 1 стандарт – Grand Theft Auto. Но е доста интересно, че шепа компании се осмеляват да рискуват и да правят подобни заглавия. Предполагам, че причините за това са две: първо, те излизат прекалено скъпо за разработка и второ... винаги могат да бъдат охулени от геймърите като „евтини GTA клонинги” и инвестицията да не бъде възвърната.

В този ред на мисли, нямаше нищо толкова изненадващо, че разпространителят Activision се отказа от играта си True Crime: Hong Kong. Явно е било преценено, че тя няма да има успех и е по-добре разработката й да бъде спряна. Все пак, пичовете от Sqaure Enix решават да рискуват. Да купят правата за Trime Crime: Hong Kong от Activision и да го преименуват на Sleeping Dogs.

И може да се каже, че резултатът е добър. Да, играта не е като Grand Theft Auto. Няма как и да бъде. Но пък за сметка на това е много добро заглавие с отворен свят, което ви предоставя над 20-30 часа приятен геймплей.

Какъв е сюжетът в Sleeping Dogs? Всъщност, доста стандартен за този тип игри. Вие поемате ролята на Уей Шен, полицай под прикритие в хонконгската полиция. Той се връща от странстване в Щатите, като има доста сериозната цел да разбие организацията на местната организирана престъпност – триадите.

Самият персонаж е преследван от тъмното си минало, като семейна трагедия го превръща в супер агресивна и на моменти обезумяла машина за убиване.

В играта има 2 основни нишки. Едната е сътрудничеството на Уей с местната полиция. Която се състои в разкриване на дилъри и други престъпни елементи и арестуването им. Другата – издигане в редиците на триадите.

Сюжетът в играта като цяло е добре направен, като редува сериозни, драматични събития с по-периферни такива, например проникване в нелегални състезания с автомобили. Персонажите в играта също са прилично направени, като е направен опит да бъде показана дълбочина във всеки от тях. Тоест, нямаме „просто добрите” и „просто лошите”, ами малко повече.

Естествено, не казвам, че говорим за нещо супер сериозно – типично за повечето игри тип GTA, то в рамките на няколко часа от г-н Никой, вече всички ви имат доверие и ви разпознават по улиците. Повече от ясно е, че в реалността това няма как да стане. Все пак, с оглед на множеството слаби откъм сюжет игри в последните години, то това, което видях в Sleeping Dogs предимно ми се понрави.

Но толкоз за сюжета... какво за геймплея?

Интересното в Sleeping Dogs е фактът, че играта акцентира доста сериозно на ръкопашните битки. За разлика от повечето подобни игри в жанра, в които след около 20-на минути игра вече имат цял боен арсенал и просто пуцате наляво-надясно.

Уей Шен и останалите бандюги решават проблемите си също както мутрите в зората на демокрацията  у нас – с голи ръце, срещайки се на групи по 5-10-20. Съответно в по-голяма част от времето, вие се занимавате с това. Да се млатите.

За тази цел има бойна система, копие на Batman: Arkham City и Arkham Asylum. Явно това е новият стандарт при този тип игри (което всъщност не ме изненадва – има си причина за това!). Интересно е, че наскоро цъках друга такава игра – The Amazing Spider-Man. Но за разлика от нея, в Sleeping Dogs, копието на тази бойна система е направено добре.

Общо взето, основната прилика с 2-те Batman игри е фактът, че когато някой тръгне да ви напада, той светва в червено. В този момент, вие имате ограничено време да контрирате неговия удар с десния бутон на мишката.

Когато някой не свети в червено, то тогава атакувате. Офанзивата е разделена на 2 – борба (граплинг) и удари. Тупалките са ясни – с левия бутон на мишката имате куп комбинации (примерно с натискане и натискане+задържане Уей прави комбинация от прав и подсечка, при натискане-натискане-натискане+задържане – 2 удара с ръка и коляно и т.н.). Граплингът се прави чрез натискане на копче, което ви дава възможност да хвърлите някого на земята, да го забиете в ограда или да го натупате с комбинация в клинч тип муай-тай.

Якото в Sleeping Dogs e, че системата има дълбочина. И че не е просто копие 1:1 с това, което виждаме в двете Batman игри. Напротив, комбинацията от борба и бойни удари е истинска радост за окото за MMA фенове като мен. Освен това, в почти всички случаи трябва да внимавате адски много за различните типове противници.

Примерно ако тръгнете да се борите с някой мощен борец, то той ви контрира и ви прави на пихтия за нула време! От друга страна, срещу селски биячи, които ви цепят с балтии е най-добре да се справите с граплинг. Разбира се, в повечето мелета има противници от няколко групи и трябва да се внимава много!

Яко нещо в играта е, че трудността е солидна. Дори и да пребиете 3-4-5 противници, то 2-3 грешки значат, ще се събудите в болницата, а част от парите ви ще отидат за медицинските разходи! Така че в много случаи трябва да се внимава, а не просто човек да се хвърли срещу първите гадове, които види.

Иначе, освен този ръкопашен елемент, има и стрелба в играта. Акцентът върху нея не е особено сериозен, като в по-голямата част от времето като пукнете ще загубите огнестрелното оръжие, което имате.

Самите пуцалки са стандартно направени – ковър система, има и опция за прецизно прицелване в slow motion. Абе, нищо нестандартно.

Мен просто ме кефи, че не всичко в играта е стрелба. По-скоро това е разнообразяващ елемент. Забавно е, че когато примерно извадите някой патлак, за да се справите с група невъоръжени противници, то куките идват за минимално време и ви разстрелват като животни. Тоест, нещо що-годе подобно на реалността, не като в GTA, където когато ви омръзне да минавате мисии, просто решавате да извадите танка от гаража и да направите града на сол!

Разбира се, в Sleeping Dogs има и шофиране. Както във всички подобни игри. Определено това не е сила на играта, като управлението е доста странно (макар и не неприятно). За щастие, не е задължително да шофирате често, като в повечето случаи можете да си хванете такси, ако ви е втръснало да въртите геврека. Както правя редовно аз.

Естествено, налична е и RPG система. Тя също е направена прилично, като е разделена на 5 сегмента.

Първите 2 се зареждат след минаване на мисии за полицията и триадите. Тези 2 сегмента са разделени на 2 дървета, като подобряват шофьорските ви умения, стрелбата, защитата и офанзивата при ръкопашни битки.

Следващият сегмент е т.нар. Face. При него правите услуги на различни хора, като това качва вашия авторитет в обществото. Това ви дава различни бонуси, като например лакей, който да ви докара превозно средство по ваше желание и т.н.

Налично е и дърво с допълнителни бойни удари, като всяко движение се отключва с намиране на специална статуя в града. То е едно от най-важните, като ви помага да се справяте по-лесно с тълпите противници, които ще пребивате нон-стоп в Sleeping Dogs.

Последният 5-ти сегмент, който можете да развивате е увеличаване на кръвта на Уей. Това се случва чрез намиране на пръснати из града червени фонтани.

Общо взето, различните дървета влияят на различни неща. И е нужно всеобщото им разкриване, за да е достатъчно полезен Уей.

Що се отнася до игралния свят, то нещата изглеждат стандартно. Имате разни магазини, чрез които да си купувате нови дрехи, возила, че дори и храни и напитки, които временно да увеличат ефективността ви в битка.

Всичко това звучи доста добре, нали? Така е. Но както споменах в началото, Sleeping Dogs не може да се сравнява с GTA. Примерно игралният свят.

На много моменти се усеща крайно сух и разкриването му не е особено приятно. Ако не вършите някоя мисия, то няма какво толкова интересно да се случи. Да, тук-таме можете да намерите някоя статуетка, която да отключи нов боен удар... можете да се срещнете с група бандюги, да ги пребиете и да им свиете парите... но дотам.

Просто игралният свят не е особено впечатляващ. Естествено, това е логично – Sleeping Dogs не е високобюджетна игра и съответно не е имало достатъчно ресурс, че да бъдат направени всички тези неща както си трябва. Почти всички сгради са само фасади без възможност за влизане в тях, въпреки че има паркур елемент в играта, то няма много покриви на сгради за разкриване и т.н.

Също така, в един момент мисиите малко започват да поомръзват. Да, в първите 10-15 часа нещата са окей, но има немалко повторения след това. За щастие, разработчиците от United Front все пак са вкарали някои интересни трикчета нататък, които да ви държат в напрежение и да оставят нещата интересни.

Абе, нека го кажа така – Sleeping Dogs ще изкефи доста от играчите. Особено феновете на бойните спортове и онези, които обичат игри с отворен свят. Струва си, особено докато чакаме GTA V. Нищо феноменално, но все пак повече от прилично!

Опс, почти забравих да отделя традиционните си няколко реда за графиката и звука. Аз разцъках Sleeping Dogs на PC, тъй като си я взех от познатите ни... хм, евтини сайтове на братушките. И портът на играта наистина е добър!

Да, не е страхотен. Пак има бъгове отвреме-навреме в управлението – и при прицелването, и при шофирането. Но те са рядкост. И като цяло, мишката почти през цялото време се държи добре, което е важно. Положително впечатление прави и начина, по който изглеждат стандартните контроли – и там е вложено усилие. Също така, PC версията има и пак с текстури във висока резолюция... което допълва положителната картинка.

Звукът на Sleeping Dogs също си го бива. Гласовата актьорска игра е на високо ниво (нещо, което рядко се случва), а ефектите също са добри. Саундтракът също се вписва в атмосферата на Хонконг, където се развива действието.

Заключението? Sleeping Dogs е добра игра с отворен свят. Която със сигурност ще бъде доразвита в положителна насока я от някоя DLC, я от пълнокръвен експанжън. Да, това не е GTA. Но докато чакаме петата част на тази култова серия... защо да не се помлатим в Sleeping Dogs?

Коментари
undefined
Square Enix уволни шефа си заради „необичайни загуби“ | hategame | Аз хейтя, ти хейтиш, ние хейтим
26 март 2013
[...] пуснаха някои определено добри игри. Сред които Sleeping Dogs, Hitman: Absolution и съвсем пресния Tomb Raider. Всички от които [...]
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл