Е, безплатният Warface ме изненада положително. Почти цялото време, прекарано пред тази цъкалка беше приятно. Не, че не липсват множество проблеми. Но просто ми се понрави едно основно нещо – това как изглеждат престрелките. Основната механика в тази игра е успешно изпълнена.
В последно време, много игри страдат от синдрома на Call of Duty. Това ще рече, че няколко куршума са достатъчни да убиеш противник. Говоря без хедшот. И нещата в един момент вече не опират толкова до уменията, колкото до това кой първи ще трепне и задържи френетично спусъка.
Самият аз забелязах, че играя така на последните Call of Duty игри. И още по-тъжно, когато се опитам да се прицеля, почти винаги съм в неизгодна позиция. Тъй като онзи срещу мен от другия край на картата вече е задържал френетично спусъка. А в Call of Duty... често само това е достатъчно. Плюс съвсем минимално прицелване.
Но не и във Warface. Системата на престрелките е очевидно ориентирана към умението. Ако просто задържите спусъка дори от много близка дистанция, без да се прицелите, то има сериозен шанс да не убиете противник. От средно разстояние пък номерата от Call of Duty хич не минават. Препоръчително е да се изстрелват по няколко куршума, вместо да се задържа безмозъчно спусъка. Тъй като във втория случай можете да изхабите дори и цял пълнител, без да убиете някого!
Да, Warface не е Unreal Tournament или Quake. Умението за движение на играча и прицелване не е поставено на пиедестал. Но видяното в Warface ми хареса. В повечето случаи, когато умирах си казвах – „Ами, аз съм си виновен, имах шанс да се прицеля по-добре, но не го направих“. В Call of Duty, най-често ми иде да разбия нещо и се питам „Защо, защо, защо стана това този път“.
Като цяло, това е основният плюс на Warface. Усеща се като игра от старата школа. Но заедно с това, заглавието има и няколко аса в ръкава си.
Едно от тях е подсечката в играта – тя се прави със задържане на копчето за тичане и F. Това ви позволява да се хлъзнете към противник, като в същото време можете да го пуцате. Този прийом е доста подходящ за крайно агресивните играчи, но има и своите отрицателни страни. Като например факта, че можете по-лесно да докоснете някоя мина, която инженерите поставят. А също така и ако се хлъзнете с подсечката зад някой ъгъл, то може да се окаже, че ви чакат 2-3 души с наточени картечници... след което следва разстрела ви.
Освен тази екстра, в Warface има и нещо друго. Някои точки от нивата могат да бъдат достигнати само ако двама души си помогнат. Единият застава отдолу, другият се качва върху него и след това го вдига върху даден кашон или друг висок обект.
[caption id="attachment_23002" align="aligncenter" width="525"] Залагането на мини с инженера е добър начин да вземете някой бърз фраг, особено в игри, когато вашият отбор гуми и устремът на противниците е сериозен[/caption]
Това изисква някакво ниво на отборна игра, а и поразчупва малко нивата. Особено като се има предвид, че не всички имат нервите да изчакат дори и 20 секунди, за да ги качи някой върху по-висока сграда или кашон.
Но оттам нататък, не могат да се кажат чак толкова хубави неща. Наистина Warface е безплатна браузър игра. Не могат да се очакват божествени неща. А и все пак е налична добра графика с прилични системни изисквания.
Но същото не може да се каже за сървърите. Имате браузър-базирана система, в която намирате игри, които се хостват от други хора, цъкащи Warface. Проблемът е, че дори и в Европа прекалено често лагът е висок. Особено в моментите, когато цъкат повече хора. А и традиционно, когато даден хост напусне играта, някой друг получава щафетата. А този човек може да няма добра интернет връзка и става пълно мазало.
Е, не много често има лаг. Но в почти половината случаи положението не е особено добро. А в един шутър като Warface е от ключова важност да имате минимален лаг. Но това може би е простимо с оглед на факта, че говорим за безплатна игра.
Друг минус, който мога да изтъкна е броят на картите. Няколко от режимите като например традиционния детмач имат цифром и словом едно ниво за цъкане. Да, хубаво е изпълнено. Хем не е голямо, хем не е чак толкова малко. Става много забавен детмач като в игрите от старата школа. В който обикновено онзи с най-добрите умения печели, а не хората, които са се скатали най-добре или са имали най-много късмет с това да ги пуснат зад гърбовете на противниците им.
Ама все пак е едно ниво! Това е прекалено малко!
В отборния детмач например пък има три различни карти. Което е малко по-добре. Но пък там има друг проблем – прекалено еднообразни са. Честно казано, напомнят много на DoTA – наличен е огромен правоъгълник, който има своеобразни ляв, десен и среден коридор за минаване... липсва каквото и да е въображение.
Не казвам, че не са забавни за цъкане. Но просто омръзват бързо. И ми се струва, че Crytek ще е добре доста бързо да добавят нови нива, за да не отмине интересът на геймърите към Warface.
Но може би едно от най-противоречивите неща в играта си остава системата за предмети в заглавието. Както бихте се досетили, в Warface могат да бъдат отключвани брони, каски, ръкавици, обувки, оръжия и ъпгрейдите за тях. Който процес може да се улесни и с влагането на истински пари. В крайна сметка, безплатен обяд няма.
[caption id="attachment_22994" align="aligncenter" width="525"] Нужни са двама за изкачването на подобни високи сгради[/caption]
От една страна, плюс е, че не можете просто да хвърлите пари и веднага да се сдобиете с най-силните предмети. Трябва да си ги отключите, а след това имате възможност да ги купите. Или с виртуална валута, или истински пари.
С други думи, няма да видите хора в началото, накичени с най-добрите брони и пушкала.
От друга, процесът на отключването е особено бавен. И е почти задължително да използвате т.нар. бустъри, които ви дават повече опит и пари след всяка успешно завършена мисия. Както бихте се досетили, те също се плащат.
Това бавно получаване на нови оръжия може да е демотивиращо. Особено и с оглед на факта, че нямате възможност на избор какво да отключите. Имате избор между случайно оръжие, броня или аксесоар. Но пък в играта има четири класа - стандартен тежък войник, медик, инженер и снайперист. Които съответно могат да екипират различни предмети.
Така ако си харесате медика например, то не е задължително играта да ви позволи да отключите оръжие за него. Може да ви даде за инженера. Но вие – искате или не – трябва да го отворите. Защото ако това не се случи, не получавате достъп до следващите пушкала. Като същото важи за броните и аксесоарите.
Да, играта е достатъчно забавна и с нормалните предмети. Не се чувствате осакатени като в някои други шутъри. Именно и заради това слагам Warface в рубриката ънхейтабъл. Играта ми предложи доста повече положителни емоции, отколкото отрицателни.
Все пак, разликата между това да цъкате с някоя от по-хубавите брони и базовите такива е от земята до небето. И променя драстично баланса на игрите. Тъй като дадени хора издържат на близо два пъти повече куршуми.
Да, ако им наковете хедшотите си умират. Това е ясно. Ама примерно на едното ниво на един пичага му вкарах снайпер в главата, той оцеля... след това още един в тялото и пак оцеля. Това е прекалено голяма защита.
Като цяло, по-добре екипираните играчи се усещат отдалеч. Всъщност, дори и визуално правят впечатление, което все пак е хубаво – можете да концентрирате огъня си върху тях. Но все пак си мисля, че трябва малко да се намали защитата, която дават хубавите предмети. Балансът се наклонява в грешна посока. Наистина в момента са малко онези, които са отключили „яките“ неща.
Но след месец примерно ще са повече. И нов играч ще се срещне със своеобразна стена – половината хора в дадена игра ще са кажи-речи неубиваеми от него!
Пак повтарям – засега геймплеят е окей. И все пак е добре, че премиум моделът не включва това „изваждащ пари и директно ти даваме най-якото“. Трябва да си го изфармиш като останалите хора! Наистина трудно се събира виртуална валута за хубави предмети, но не е и почти невъзможно.
Но нещо ми подсказва, че нещата лесно могат да станат прекалено небалансирани.
И така, нека преди заключените редове да напиша нещо за графиката и звука. Визуално, Warface е красива игра. Каквото и да си говорим, Crytek си е Crytek. Изключително яко е например когато застанете в някой ъгъл и видите как пред вас падне сянката на враг, който се промъква над главата ви. И веднага се обърнете и го разстреляте. Прави адски яко впечатление!
Заедно с това, системните изисквания не са особено високи. Също както подхожда на едно „браузър“ заглавие.
Всъщност, нека поясня защо Warface се води за подобна игра. Като цяло всичко се развива във вашия браузър – избиране на сървър, селектиране на всякакви настройки и екипировка, пазаруване и др. Единствено по време на мач се зарежда отделен клиент.
[caption id="attachment_23006" align="aligncenter" width="525"] Плъзгащата подсечка в Warface може да е много добър прийом за агресивните играчи[/caption]
Доколкото това може да се нарече „браузър заглавие“, то е по-близко да традиционна игра. Просто цялото меню е изведено на различно място. Но самият енджин и файловете на играта са на PC-то ви. Откъдето си зареждат, макар и в прозорец на Mozilla или Chrome. Това го пояснявам, тъй като в много случаи под „браузър игра" често хората разбират други неща.
При звука, нещата са нормални. Гръмове, взривове, приличен саундтрак. Нещата са окей, нямам претенции.
Заключението? Можете да пробвате Warface – тъй или иначе нищо не ви струва. Буквално. Предлага стабилни шутинг механики, но за сметка на това, картите засега са прекалено малко. И задължително трябва да се добавят още. Самият аз се зарибих достатъчно, че да разцъквам ей-така, за кефа по 1-2 часа вечер. Но колко време ще се задържят тези положителни емоции? Ще видим.
Още по темата
А, да, пусни ако си намерил някаква тънка цена на играта. Аз намирам само 50 лева минимум, което е по-добре от българските магазини... ама пак си е скъпичко.
От едноседмичния ми опит станах свидетел на едно обновление, което трябваше да изтегли клиента. Хората редовно качват в сайта им новини за обновления.
При пускането на клиента има избор на 3 сървъра Алфа, Бета и Гама мисля че беше последния. Вече според това къде искате да играете. Естествено ви се препоръчва последния като най завършен. Аз лично играя в него.
Като за финал да попитам има ли хора, които още играят тази игра?
Иначе за руснаците - играта първо стартира в Русия и Турция, тъй че там е най-популярна. Макар че във всяко онлайн заглавие вече има хипер много от тях, особено ако е безплатно.
Между другото PvE-то аз почти не го помня, ако трябва да съм честен. Почти изцяло цъках PvP-то. Доколкото разбирам от един момент нататък е станало прекалено небалансирано в полза на онези, които са изфармили/купили далеч по-хубавата екипировка. Всъщност и в началото беше горе-долу така... някои си бяха почти безсмъртни танкове с хубава екипировка.
ето ника ми -зерогравити-БГР