hategame logo
Call of Duty: Modern Warfare - обратно към тоталната безличност за серията
пуснато на 15 ноември 2019 от pseto
call of duty modern warfare cover
Black Ops IV миналата година ми хареса, най-вече заради участието на Treyarch, които знаят как се прави Call of Duty. Другите две компании, които разработват игри от франчайза определено не знаят.

grafika
Графиката е добра. Архаичният енджин на Call of Duty се развива, тази година има и сравнително добре изглеждаща физика (особено на войниците, когато загинат). Моушън кепчърингът е отличен за поредно издание.
zvuk
И тук нещата са окей, оплаквания нямам.
gameplay
Сингъл кампанията е кратка и претупана. В мултито липсват всички нюанси, които ми харесаха в Call of Duty: Black Ops IV. Вместо това имаме обичайният, гол базов геймплей, станал скучен до втръсване.
ocenka
Освен тотална безидейност на всички възможни фронтове, дори и когато говорим за названието си, Call of Duty: Modern Warfare страда и от сериозна липса на съдържание. Малко карти, малко оръжия, малко режими, малко всичко. Слаба история, вероятно това е игра само за най-запалените фенове. Които я купуват като топъл хляб.

call of duty modern warfare 18

Макар и Call of Duty да е почти изцяло копи и пейст всяка година, то едно от трите студия, които се редуват в пускането на нови заглавия от франчайза - а именно Treyarch, редовно вкарва някакви малки промени. Наклонява геймплея в една или друга посока. Миналата година с Black Ops IV се получи, поне за мен - заради това написах и първото положително ревю за Call of Duty в сайта досега. Всъщност и друга игра на Treyarch - Black Ops II, почти попадна в ънхейтабъл.

Тази година обаче друго студио е отговорно за поредното издание на сапунката - Infinity Ward, или по-скоро зомби останките на студиото, след като основните мозъци зад него напуснаха Activision преди години и преминаха под банера на EA, създавайки Respawn. И мога да кажа, че Modern Warfare си е поредното бездушно парче във франчайза, което не заслужава особено внимание. Най-вече защото е изпълнено без никакъв риск, без никакви промени - имаме просто голичката, базова Call of Duty формула и нищо повече.

Налична е обичайната мега аркадна пуцалка, в която имаме куп оръжия без почти никакъв откат, стрелящи с почти лазерна точност през картата. Имаме най-обичайните killstreak награди. А неща, които вкара и наложи Treyarch през годините - например онези, свързани с персонализирането на героя ни откъм perk-ове и приставки на оръжията или доста добрата класова система от предходното издание - са хвърлени в коша за боклук. Тук те липсват, заради което бих нарекъл Modern Warfare сериозна стъпка назад.

call of duty modern warfare 5Няма спасение от ДПС

Макар че една игра, записала 600 милиона долара приходи за 3 дни, превръщайки се в третото най-бързо продаващо се заглавие в историята на гейм индустрията, трудно може да бъде наречено стъпка назад, нали?

Да, вероятно Call of Duty: Modern Warfare се продава заради своето название. Modern Warfare. Едно от най-обичаните издания в серията, вероятно върхът на всичко, което старият Infinity Ward ни предложи. Несъмнено Activision са се опитали да подведат феновете, че тук ще видим нещо подобно. Духовен наследник на оригиналния Modern Warfare. Със завръщащи се култови персонажи от серията. Плюс кампания, развиваща се в днешно време, въртяща се около модерни терористични групировки. Звучи яко, да?

Но резултатите са съвсем различни. Неособено впечатляващи.

call of duty modern warfare 6

От една страна кампанията е 4 часа като дължина, но не това е огромният проблем. Лошото е, че тя е чисто и просто посредствена и едноппластова. Да, не мога да кажа, че е точно помия, но определено и не предлага нищо отличаващо се. Говорим за някаква обикновена екшън дъвка без особена стойност. За нещо от рода на пореден филм по комикс в кината.

Завръщащи се персонажи като Джон Прайс имат съвсем второстепенна роля в Call of Duty: Modern Warfare. Макар и точно този герой да е окичен на корицата. Персонажите са в двете крайности - добрите като цяло са "много добри", лошите - "много лоши" (плюс това и некомпетентни). Нямаме нещо разчупено откъм врагове - кампанията се развива на два фронта, като от една страна се справяме с диктатор в измислената бивша съветска република Урзикстан, а от друга - с терористичната групировка Ал Катала.

Тоест лошите са руснаци и арабели както винаги.

Наистина кампанията вкарва един-два обрата, но те далеч не са достатъчни, за да се разсее чувството на посредственост. Повечето персонажи са едни такива никакви и незапомнящи се. Цялата история е представена по повърхностен начин, специално стараещ се да не представи американците в каквато и да е лоша светлина. Което е повече от дразнещо.

call of duty modern warfare 11

Някога Modern Warfare се свързваше с интересни, скандални мисии като No Russian. Които те държат на ръба на стола какво ще се случи след това. Сега човек знае - добрите убиват лоши и не правят лоши неща. Или дори да правят сравнително лоши неща, то те са оправдани от това, че злодеите са карикатурно ужасни, сякаш са злия брат-близнак на Хитлер или Сталин.

Като за капак Infinity Ward успяха да се вкарат в безумен скандал с Highway of Death. Това е реална случка от войната в Персийския залив, при която американците бомбардират отстъпващ конвой, в който се предполага, че е имало и множество цивилни. Тъй като това се случва на магистрала, то случката е позната като "Магистралата на смъртта". Да, само че в Call of Duty: Modern Warfare имаме същата случка, едно към едно, даже и с идентично име, но се казва, че руснаците са бомбардирали конвоя.

Защо това е интегрирано в играта, не мога да ви кажа. То е ясно, че немалко хора, особено по-запознати с историята, ще знаят какво е Highway of Death. И че ще избухне скандал. Защо тогава изобщо го вкарваш в играта? Това дори не е пропаганда, а пълна простотия от страна на Infinity Ward. Които се опитваха да се измъкнат с това, че "действията в играта били измислени". Ха. Ами хубаво, дайте тогава и аз ще си измисля някакъв човек, който е вкарвал хората в концлагери, но няма да се казва Адолф Хитлер, а Джон Хитлер и ще го направя американец. И после ако някой писне, да кажа - "Но чакайте, това си е моя измислица, как така намерихте връзка между Адолф Хитлер, вкарвал хора в концлагери и Джон Хитлер, вкарвал хора в концлагери, лудост!".

call of duty modern warfare 13

Между другото според мен Infinity Ward не са вкарали Highway of Death от опити за пропаганда, а просто от малоумие и липса на въображение. Вероятно хората, списващи играта са били запознати само с американската история и заради това са вкарали американски военни престъпления и са ги приписали на руснаците. А ако човек се загледа в Call of Duty: Modern Warfare ще се увери, че в него въображение няма. Не само откъм сюжет, но и откъм геймплей.

Който представлява съвсем обичайното в кампанията. Влизате в някое голямо хале или открито пространство. Идват много противници. Избивате ги. Тук-таме в някоя мисия има някакъв по-разчупен момент, например управление на дронове с взривове, които се зашиват във вражеските хеликоптери или пуцалка със снайпер отдалеч. Но неизменно 90% от времето прекарвате в клечане зад кашони и избиване на вълни противници. Докато не дойде време за следващата кът сцена, с която кампанията да продължи напред. Преди време в Call of Duty се правеха опити за по-разчупени, бомбастични мисии, всяка от които с по една или друга механика, разчупваща геймплея. Сега е друго.

Виждаме все по-измъчен и кух сингъл. Сякаш и Activision, и разработчиците искат да ни кажат - "Добре, пичове, каква е файдата тука да поддържаме този цирк? Ясно е, че вие искате да играете мулти и за кампанията не ви дреме толкова, ясно е, че ние вече направихме всичко, което може да се направи в серията и само отбиваме номера, защо да не хвърлим всичко в тоалетната чиния и да пуснем водата"? Вероятно миналогодишният Black Ops IV беше стъпката в правилната посока. Тотално заебаване на кампанията. Нещо не може да е слабо и бездушно, ако просто липсва, нали?

Лошото в Call of Duty: Modern Warfare е обаче, че и основното нещо в играта - мултиплейърът - също не е на особено високо ниво. В увода казах, че игрите от серията в своята есенция са копи и пейст всяка година. И това няма как да се отрече. Неща като оръжията, стрелящи с лазерна точност например винаги ще си останат налице. Хаотичната, безумна система за прераждания. И тъй нататък. Но малките детайли са разликите, които успяха да спечелят дори и дългогодишен критик на Call of Duty като мен.

call of duty modern warfare 16

В Black Ops IV видяхме различните класове на войниците, които можем да изберем преди мач, чиито отделни роли определено се усещаха. Плюс достатъчно интересната система за персонализиране на нашите loadout-и, благодарение на която можехме да влизаме с различни стилове на игра в картите. И беше приятно да се експериментира. Именно и заради това се случи немислимото миналата година - да прекарам куп часове пред Call of Duty, вместо да мина към други игри.

Сега няма нищо подобно. Тъй добре вкараната система с различните класове герои, всеки от които притежаващ по две специални умения, регенериращи се през определено време (абе, като в Overwatch, нека си го кажа направо) липсва в Call of Duty: Modern Warfare. Имаме някаква много олекотена версия, при която можем да изберем едно умение на cooldown, което в зависимост от силата му можем да ползваме или по-редовно, или сравнително рядко. Доста от тези умения обаче са горе-долу безполезни. И много често е лесно да забравим изцяло за тях. С други думи не говорим за нищо, което да разчупи обичайната Call of Duty формула.

Като за капак системата на loadout-ите в последния Modern Warfare е най-архаичната възможна такава. Нямаме разчупеността от Black Ops, в която можем да изберем дали да залагаме повече на perk-овете или пък да вкараме на основното ни оръжие огромно количество приставки, ъпгрейдвайки максимално статистиките му. Тук всичко е фиксирано. Налични са три perk-а, две основни оръжия, тактическа граната и такава, правеща демидж. Дори и почти никога да не ползваме второто ни оръжие - ние няма как да го "разменим" са още приставки на основното ни например.

call of duty modern warfare 15

Също така perk-овете в Modern Warfare ми се струват в голяма степен посредствени. В Black Ops IV те ни даваха далеч по-интересни неща, отколкото сега. Също така Wildcard системата от предходното Call of Duty отново я няма. Която предлагаше допълнителни възможности за разнообразяване на билдовете.

Общо взето имаме едно-единствено интересно нещо в Call of Duty: Modern Warfare и това са приставките на оръжията. Разликата тук е, че имаме далеч по-голям брой компоненти по пушкалата, които да ъпгрейдваме, може би 8-9, а освен това във всяка категория има далеч повече приставки. В резултат на което можем в пълна степен да персонализираме оръжие точно както искаме. Например ако някоя картечница ни кефи като базови статистики, но да кажем има ниска точност или ни прави по-малко мобилни, то имаме достатъчно поле на избор, за да поправим подобни минуси.

Друго интересно нещо е, че можем да сменяме приставки и по време на мач. Която е яко, особено ако сме направили някоя грешка и искаме да върнем оръжието си в предишния му вариант веднага.

call of duty modern warfare 4Системата с приставките е вероятно единственото добро нещо в целия Modern Warfare

Доколкото новата система с добавки е интересна, всъщност единственото няко нещо в мултито на Call of Duty: Modern Warfare, то кофтито е, че фармът е значителен. Понеже практически няма какво друго да се прави в играта. Трябва да прекарате сигурно десетина и повече часа с дадено оръжие, докато отворите някакъв приличен брой приставки за него. И те пак не са всичките. Което за мен някак убива желанието за експериментиране. То са нужни 2-3 часа, докато отвориш първите 5-6 приставки, колкото да видиш дали нещо изобщо ти допада. И също така след един момент човек винаги се връща към оръжията, които вече е развил, понеже не му се чака, докато развие останалите.

А ако продължим нататък с геймплея - ами, липсата на съдържание в Call of Duty: Modern Warfare се усеща. Оръжията са най-обичайните за серията. Картите на повечето режими са по една шепа. В детмача и kill confirmed колко имаме... може би 5-6? Това е нелепо малко. За под 10 часа човек ги знае наизуст и са му втръснали до смърт.

Също така качеството на някои от картите е доста ниско. Тези, които са по-добри, са преработени варианти на класически нива в Call of Duty франчайза. Имаме и няколко нови, например Picadilly Circus... която е просто ужасна повръщня.

call of duty modern warfare 2Приятно е да се изгавриш с някого посредством killstreak наградите... които тази година не са чак толкова небалансирани, колкото в предишни

Наистина миналогодишния Black Ops IV практически нямаше нови карти. Всичко беше копи и пейст. Но поне бяха повече на брой. Тук количеството е съвсем скромно и бързо омръзващо. Явно трябва да се чакат DLC-та за повече разнообразие...

Любопитно е обаче, че в играта нивата са по-големи по-размер от обикновеното. И знам, че тук ще е ташак да отправя критики, понеже в по-ранни ревюта псувах клаустрофобичните нива метър на метър в Call of Duty. Ама истината е, че големите нива чисто и просто не работят за този франчайз! И това се вижда с пълна сила в Modern Warfare. Много често мачовете са... скучни.

Защо?

Основната причина е системата за прераждане, което продължава да е непроменена. На произволен принцип се spawn-ваме на някакво място из картата. Понякога е директно зад противниците. Понякога директно пред тях. Заради което умираме. Понякога на другия край на картата. Като последното е най-разочароващото.

call of duty modern warfare 3

Виждате на радара как някъде става меле. Вие тичате, тичате до него - но докато стигнете, spawn системата се е обърнала и вече битката е другаде! В някои случаи тичах една минута, само за да се окаже, че съм стигнал до поле от трупове. И трябваше да ходя още, за да намеря противник.

Другото нещо е лазерната точност на оръжията. В игри като Battlefield някак мащабът е плюс, понеже с узи или повечето автоматични картечници не можеш да убиеш противник от майната си. Заради това има тактика. Търсиш прикритие, търсиш тунели, търсиш начин да скъсиш дистанцията. Но в Call of Duty адски много оръжия са перфектно точни. Дори и помпите! При което битките от дистанция изглеждат нелепо. Един е със снайпер, ама някой от 100-200 метра може да го убие с помпа или картечница.

Да, точно така! Една от помпите в играта стреля по някаква причина като артилерия и можеш да убиеш противник и от майната си! Макар че останалите оръжия от класа... наистина са си обичайните лайна.

call of duty modern warfare 1

Но говорех за друго. В Call of Duty имаш право на един куршум и трябва да си първият, който започне да стреля. Наистина снайперите общо взето убиват от 1 път. Но ви е нужно малко повече време да се прицелите. С останалите оръжия човек просто вижда нещо, наподобяващо враг, задържа, движи леко мерника наляво-надясно. Това е почти сигурен фраг. Най-вече защото ако вкараме един точен куршум, ние разместваме мерника на враг, който практически няма шанс да ни нацели след това.

Та при супер аркадното поведение на оръжията и безумната respawn система много от големите карти просто не се вписват в Call of Duty. Заради това казах по-рано, че Treyarch знаят как се прави CoD - защото са наясно къде точно са силните страни на серията и как да се възползват от тях. Тази година Infinity Ward са опитали нещо различно и като цяло то не се получава.

Особено и като добавим единия нов режим, силно наподобяващ на Battlefield, в който имаме голям брой играчи, картите са значителни по размер, има превозни средства като танкове и в които трябва да превземаме точки по картата, за да трупаме точки и печелим.

call of duty modern warfare 17

Та този режим бих окачествил като "видяла жабата, че подковават коня". Call of Duty отчаяно се опитва да вкарва нови неща - например battle royale миналата година. Ама просто с настоящите механики на серията не се получава. В общия случай в Battlefield-подобния режим се умира за милисекунди без да знаем откъде. Има брутално много хора, скатали се някъде из картата, които не се интересуват от целите в режима и просто си трупат фрагове. Да, наистина това не ги води по-близо до победа. Но им помага да си вдигат нива на оръжията. А нали споменах по-рано, че това е основното нещо, което те интересува в Call of Duty: Modern Warfare?

В резултат Battlefield-ския режим представлява някакъв див хаос, в който разни танкове сеят смърт наляво-надясно, а ако излезеш от тях и тръгнеш да изпълняваш някоя цел е вероятно да те убие някой, скатал се незнайно къде из картата. Едва ли има смисъл да казвам, че за минимално време се отказах от тази глупост и се върнах към най-стандартните Call of Duty режими. Там поне геймплеят не е 100% дразнещ.

Като цяло Call of Duty: Modern Warfare е поредната нефелна игра от франчайза, която не заслужава никакво внимание. Къса и безлична кампания, лошо мулти със съвсем малко съдържание, което е лишено от практически всички плюсове на миналогодишния Black Ops IV. Така поне на мен ми остава да гледам с половин внимание единствено кога ще се появи нещо на Treyarch - тъй като и Infinity Ward, и Sledgehammer създават единствено слаби Call of Duty заглавия.

Коментари
vldir avatar
vldir
15 ноември 2019
Я пак Treyarch знаят как се прави COD? Щото готвят Black Ops 5 и за това знаят ли?
pseto avatar
pseto
17 ноември 2019
Не мисля, че Activision ще позволи на Treyarch да направят нещо различно от Black Ops. Само названието на тази подсерия в CoD се харчи силно (точно както и Modern Warfare, тази последната записа силни продажби заради името си и нищо повече).

На мен ми е интересно, между другото, как един разработчик може да прави едно и също 5-10 години поред. Би трябвало да е колосално скучно. На мен в последната работа за една година еднообразие ми беше мега досадно, представи си десет...

voxy avatar
voxy
17 ноември 2019
На този CoD като видях бетата му отказах преордъра. На IW и другите две заглавия - Ghosts и IW не ми харесаха и ги играх по 2 часа, като цяло пълна трагедия.
Може спокойно да си кемпиш в някоя от 10-те стаички със 725 помпата и клеймори. Ужасна тъпотия, вижда се че се мъчат да създадат нещо различно, ама липсва всякаква креативност, това нещо не знам дали изобщо на някой му е забавно. CoD зомбитата може и да го играят, ама дали им е забавно, едва ли.
pseto avatar
pseto
17 ноември 2019
Да, повечето perk-ове в играта са тотално безсмислени, но за сметка на това има няколко безумно небалансирани като тоя, дето ти регенерира гранатите през 30 секунди. Взимаш го това и почваш здраво клане (макар че по-хитрите слагаха като контра оня пърк, дето намалява щетите от взривове и с него клейморите не убиваха от раз, а след това и ги нърфнаха).

Ама само като видях онова видео как някакъв убива друг от 300 метра с помпа с bullet drop. Върха на всякаква лудост.

Rostik79 avatar
Rostik79
18 ноември 2019
Сингъл кампанията верно ли е чааак толкова кратка - 4 часа?
pseto avatar
pseto
19 ноември 2019
Мисля, че е някъде там. То в последните години така или иначе 6-часова кампания на Call of Duty се счита за гросмайсторска граница. Обикновено се върти около 4-5. Като цяло зависи на каква трудност ще играеш, ако решиш да издуеш трябва да клечиш повече време зад кашоните, че ти взимат много щети, иначе минаваш скоростно, ама и това не добавя много време.
jenssn avatar
jenssn
24 ноември 2019
Гледах там видео на ДжакФагс и твитер поста на един от тамошните по играта WE ARE GOING FULL BATTLEFIELD ahuhuahuahuahua

Накрая не можеш да прицелиш дулото на танк на повече от еди къф си ъгъл към небето дори и да си качиш танка на 30 градусов наклон всичко е gimmick механики. Няма никакъв destruction. Баланс на картите никакъв.... копи пейст от завод 11 от бф4 .. абе пародия ... нов еднжиин ама кура му янко нов. Някъф нов пач и плъгини са добавили същата дървевна боза си е енджина. А много ми се искаше да заслужат щафетата от батълфийлд 3 и 4. В момент а бф3 има повече съвръри и игране от бф4 и бф1 : )

Кампанията то беше ясно че е скриптирано лайно.

Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл