hategame logo
Far Cry Primal – един мод, пременен в кожата на пълна игра
пуснато на 03 март 2016 от pseto
far cry primal cover
Far Cry Primal не е нищо повече от един прекалено скъп мод, който е интересен около два часа. След първото положително впечатление от праисторическия свят... биваме потопени в тъй познатия геймплей на Far Cry серията. grafika 3Може да се поспори дали има достатъчно подобрения, сравнено с Far Cry 4. Ако изобщо са и някакви. На мен все пак ситуацията ми се нрави. Но нека отбележа, че играх на PS4 - за PC очевидно има доста проблеми. zvuk 3И тук ситуацията е добра, макар че ефектите на животните започват да стават наистина, наистина еднообразни в трето поредно Far Cry издание. Все пак измисленият език, който се говори в Орос е добре направен. gameplay 2Геймплеят не е точно скапан... повече от същото и толкоз. Няма как да кажа, че е супер скапан един вид, при положение, че последните две игри от серията са в ънхейтабъл. А тази е същата. Просто... си има някаква граница на еднообразието, която поне аз мога да понеса. ocenka 1И въпреки всичко финалната оценка е червена. От една страна заради криминалните практики модове или в най-оптимистичния случай експанжъни да се продават като пълни издания. И от друга - дори и да липсваха немалкото минуси на Primal, то основният геймплей на Far Cry просто има нужда или от почивка, или от освежаване. far cry primal 9

Специални благодарности за:


(още по темата)


Как се е зародил Far Cry Primal? Бих могъл да се обзаложа, че в началото идеята е била да бъде създадено нещо от рода на Blood Dragon – доста успешната добавка за Far Cry 3. В нея изгледът на оригиналното заглавие беше значително променен, но все пак имахме горе-долу еднакви оръжия и движения, а също така и почти същата глобална карта. Все пак Blood Dragon бе добре приет - забавен рескин на Far Cry 3, който разнообрази доста геймплея и записа добри продажби.

Предполагам, че Primal е бил започнат със същата идея. Своеобразният Blood Dragon на Far Cry 4. Но може би в един момент добавката е започнала да става прекалено голяма. И прекалено различна, че да се продава просто като DLC или експанжън. И тогава на някого от Ubisoft просто му е хрумнало – „Абе, я чай малко, защо не продадем този експанжън за пълни пари... глей как на Activision им се разминава всяка година да пускат горе-долу едно и също с Call of Duty, що и ние да не се пробваме?“. И хоп, ето го Far Cry Primal.

Има обаче един значителен проблем. Личи си и то адски много, че говорим просто за един потенциален експанжън на Far Cry 4. Един мод, който променя външния вид на играта, добавя ново настроение, но в своята есенция геймплеят си остава същият. Непроменен. Ако изключим куп изрязани елементи – понеже очевидно няма как да имаме огнестрелни оръжия или джипове 10 000 години преди новата ера. А като добавим и факта, че тъй или инак Far Cry 4 не беше достатъчно голяма стъпка напред пред Far Cry 3 и на много хора им дойде еднообразен... ами, Primal отново експлоатира абсолютно идентична формула, която вече идва малко нанагорно.

Да, не бих нарекъл новата игра от серията... провал например. Не е особено лоша. Реално ако бяхме видели нея вместо Far Cry 4, то вероятно Ubisoft щеше да получи куп похвали за нея. За риска, който са поели. Но сега говорим за една много хубава идея, която е била ръшната през вратата прекалено бързо и в крайна сметка нейният потенциал остава нереализиран. Отново. За пореден път... понеже Ubisoft имат интересни хрумки, но ги осират по един и същи начин. С бързане.

Но стига толкоз увод - нека карам по същество. Що е то Far Cry Primal?

В играта биваме пренесени солидно назад във времето - действието се развива 10 000 години преди новата ера, като ние поемаме ролята на ловеца Такар. Опитвайки се да убие мамут със своето племе той почти бива разкъсан от саблезъб тигър. И докато Такар вади късмет, то ситуацията с неговите приятелчета е съвсем различна – те се превръщат в обяда на голямата дългозъба котка.

[caption id="attachment_61083" align="aligncenter" width="525"]far cry primal 3 Злодеят... по-конкретно липсващият злодей[/caption]

Така нашият човек е съвсем сам и без почти никаква екипировка в Орос – живописна версия на някогашна Централна Европа, в която три племена се борят за надмощие. А именно уенджа, удам и изила. Такар е от първата група, като целта му е да обедини всички свои хора под един покрив. Другите две фракции са в ролята на лошите.

Общо взето стартът на Far Cry Primal е точно онова, което видяхме и във Far Cry 3, и във Far Cry 4. Поемаме ролята над някакъв човечец, който се оказва в джунгла/гора без почти никаква екипировка в себе си. Кратко след това започвате да убивате животни, събирате кожите им и месото им, да чупите съчки от дърветата и да създавате базови оръжия като копия, тояги и лъкове.

Малко след това се оказва, че вие по някаква причина сте Избрания, защото защо не. И оттам нататък започва едно приключение, което започва да изглежда прекалено познато за Far Cry серията... превземаме крепости из картата, ловим животни, ъпгрейдваме си екипировката и се готвим за големия сблъсък със злодея във Far Cry Primal.

И тук е време за първата критика. Баш лошковец във Far Cry Primal кажи-речи няма! Да, точно така. Един от големите плюсове на последните две игри от серията чисто и просто не фигурира тук. Тройката си имаше Ваас, четворката – Паган Мин, а пък Primal… Ул. Когото виждаме за кратко в началото, после има една значителна дупка от време, в която нямаме ни вест, ни кост от него. Направо му забравяме грозната джука. Към края пак се връща за малко на сцената, колкото да си разкаже абсурдните мотиви и кратко след това Far Cry Primal приключва.

[caption id="attachment_61085" align="aligncenter" width="525"]far cry primal 5 Окей, яко е да яздиш саблеезъб тигър - може ли да се отрече?[/caption]

Няма я ескалацията на напрежението от миналите игри. Това злодеят да започне да ви влиза под кожата. Не. Имаме някакъв там лош - скрит нейде из картата, който е лош щото е лош и иска да ни убие щото иска да ни убие. Поне това знаем през 3/4 от времето. И толкоз. В другото време като големият злодей можем да си представим някой тигър, който упорито ни малтретира, докато се движим из картата например. Тъй като аз някои прекалено агресивни животни ненавиждах доста повече от големия лош Ул... и да, това е значителен минус. Особено и като си представим, че и "добрите" в играта са толкова бързо забравящи се и посредствени, че дори и ден след като приключите с Far Cry Primal няма да помните почти нищичко от тях. А, да, цялостната история също идва доста суха и откровено скучна.

И при всички тези критики някак ми става зле за хората, които са си играли да измислят цял праисторически език за Far Cry Primal. Който никак не звучи зле. Хем езикът е базиран на реални такива - тоест звучи автентично, хем и е достатъчно различен, че да се потопим в праисторията.

Всъщност целия виртуален свят е изпълнен доста яко. И прави впечатление в първите няколко часа, които цъкаме Far Cry Primal. Като се почне от първата мисия, в която с Такар се промъкваме между куп внушителни мамути и се продължи нататък до цялостното оформление. Праисторическите палатки на уенджа и техните врагове, скалните рисунки и тотеми - доста от които адски близки до реални такива, както и праисторическите зверове като саблезъби тигри и мамути. Пренасяме се в миналото.

За известно време. Тъй като колкото повече цъкаме, толкова повече спомените за Far Cry 3 и Far Cry 4 се възвръщат. И с всеки следващ час човек си казва... по дяволите, Primal е един мод.

Нека започна с картата. Ако ви сте стори, че много често изживявате дежа вю, то това не е случайно. Вече сте видели същата архитектура във Far Cry 4. Картата в Primal е едно към едно с предходната игра от серията! Да, очевидно всички модерни сгради липсват, както и широките бетонни пътища. Но движейки се по поречието на голямата ръка в средата си казвате - „А, да, тука във Far Cry 4 минаваха лодки на Паган Мин". Отивайки на някое островче се сещате как сте убивали разни животни на него и в миналата игра. Катерейки се по някой стръмен склон се сещате, че сте го виждали и във Far Cry 4.

И някой би си казал – „Айде, айде, това вече е дребно заяждане, не се забелязва“. Признавам, че нямам някаква памет като на онея гении от сериалите, които поглеждат една страница текст за 1 секунда и я помнят цял живот. Но и преди да видя в интернет, че картите на Far Cry 4 и Far Cry Primal са идентични си казвах адски често - „Това някъде съм го виждал". И не, не мисля, че това е ефектът, който Ubisoft очаква от уж нова игра на цена 100/140 лева.

Да, очаквах, че ще има някакви заемки от миналите Far Cry игри. Все пак ползват същия енджин. Никой няма да ти построи всичко от голата нула. Ама да се ползва 1:1 виртуална карта... ами, сори. Това си е рескин. Мод. И в подкрепа на тези думи - които ще бъдат използвани много често в ревюто нататък - идва и куката от предишните две игри. И тук, в праисторията, тя се завръща. И изглежда направо нелепо. Защо ли? Ами, много просто. Такар се бие с тояга, имаща вързан камък отгоре. И някакви други примитивни оръжия, чупещи се след десетина разбити вражески черепа. Но същевременно в джеба си има кука уж от камък с хипер здраво въже, с която може да се покатери лесно и на стометрова отвесна скала.

Нямам намерение да се заяждам конкретно с това. Куката. Беше ясно, че Far Cry Primal не претендира за каквато и да историческа достоверност. Давам я за пример с цел да илюстрирам позицията си, че говорим за мод. Тъй като Ubisoft Montreal не са искали – или по-вероятно не са имали време – да преработват из основи картата на Far Cry 4 и са вкарали някои познати механики, които някак не се вписват перфектно в Primal. Поне за мен. Е, хубаво поне, че нямаме някакъв праисторически уингсют, с който да се хвърляме отвисоко и планираме във въздуха... щеше да е наистина абсурдно.

И ако продължим нататък... ами основният геймплей, емоцията, която Far Cry Primal ни оставя е същата като от предишните две игри. Говорим след като минат 1-2 часа, в които се наслаждаваме на виртуалния свят и още свикваме с праисторическата епоха.

[caption id="attachment_61092" align="aligncenter" width="525"] Ягуарът е ценен помощник, ако решите да превземате някоя крепост с промъкване[/caption]

Ловуването и изкуственият интелект на животните са горе-долу едно към едно, непроменени от третия Far Cry насам. И да, поне на мен вече ми втръсна да убивам елени, глигани, вълци и шибаните азиатски диви кучета, които по някаква причина са част и от Primal, въпреки че според Wikipedia никога не са достигали до нашия континент. Или други зверове като тапирите. Заяждам се на дребно ще си кажете? Вероятно. Може би само на мен ми направи впечатление колко животни от фауната на Хималаите нямат място в Централна Европа. Но искам да илюстрирам друго - впечатлението, че говорим за рескин и мод лъха от всички възможни места...

Но нека се върна на темата. Не само ми омръзна AI-то на зверовете, които може би бяха интересни предимно във Far Cry 3, но и това на дебилните хуманоиди с интелект на амеби. Промяна няма, сравнено с последните две заглавия от серията. Хубаво, няма огнестрелни пушкала. Но пък немалко противници са екипирани с копия, лъкове или други предмети за хвърляне по вас. И си действат все така – застават зад някакво укритие, стрелят с лъка и се връщат обратно. Все същото, все същото... А тъй като оръжията, с които можем да пуцаме са доста по-ефективни от меле инструментите ни за убиване, то в по-голяма част от времето битките приличаха на орязан Far Cry 4. Скриваш се, пуцаш с лъка, те де пуцат с лъка, лекуваш се и така докато някой не погине.

И тъй като вече споменах за меле компонента... нека малко раздуя, защото беше една от по-дразнещите части на Far Cry Primal. Чудите се какъв е проблемът? Много просто - и той оставя впечатление на това, че човек играе мод. Че някаква група хора са присадили към игра някаква механика, която не се вписва по никакъв начин и изглежда дървено и неестествено. И докато при обикновен мод тези неща се прощават... тъй като говорим за ентусиасти, работещи за без пари... то тук разработчици са Ubisoft Montreal. Водещото студио на френския разпространител. Но меле битките са... катастрофа.

[caption id="attachment_61087" align="aligncenter" width="525"]far cry primal 7 Вашата банда от извратени персонажи... за съжаление прекалено малко от тях са по някакъв начин интересни[/caption]

Първо - имаме всичко на всичко два удара в тях. Нормална атака за малко щети и силна, при която задържаме за няколко секунди левия бутон на мишката или десния тригер на джойстика за доста увеличен демидж. И тук идва проблемът. Когато някой ми каже „меле бойна система“ си представям някакви начини за блокиране, ефективно избягване на атаки. Абе, някаква битка с хореография едва ли не! О, не, нищо такова тук. Като тръгне някой тигър да ви яде можете да се надявате или да го хлопнете в тиквата, когато е скочил, което го зашеметява и ви спасява от ноктите му, или да избегнете атаката му, движейки се настрани. За второто ви е нужно прилично количество късмет, разбира се. И толкоз. Никаква дълбочина, специални отклони, парирания, блокове, контраатаки. Ала-бала. Нещо, което да изисква умение, с което да възпирате противниците. Доза късмет плюс MMO механики тип „лупаме се лице в лице, който има по-хубави статистики побеждава и задава екзистенциалния въпрос „Кой сега е номер едноооо?".

И второ, когато замахнете за меле атака се случва някакво движение, което дори и след 10 часа пред Far Cry Primal нямате идея дали ще попадне успешно в тялото на противник или не. В едни ситуации някой е пред мен и някак магически го пропускам. В други от майната си хлопвам хедшот на поредния изрод, който иска да ме убие.

А като прибавим, че прекалено дълго време Такар умира от няколко шамара и че хубавите ъпгрейди, намаляващи щетите от меле атаки идват някак късно в кампанията, то е логично, че в по-голямата част от времето човек се опитва да стои далеч. А и защо не? Копията ви нанасят внушителни щети, когато бъдат хвърлени по противник... особено с хедшот. Някои специални противници ги правех на пастет за минимум време. Лъкът е най-добрият ви приятел почти през цялото време. Кому е нужно да си рискува задника в меле?

[caption id="attachment_61090" align="aligncenter" width="525"] Не си мислете, че ще се мине без видения - почти всяка механика от предишните две игри е пресъздадена под някакъв вид и тук[/caption]

Но все пак битките от близка дистанция оставят неприятно впечатление във Far Cry Primal. Просто защото са поредното нещо, крещящо – „Мод, мод“. Ако Primal не се водеще за пълна, нова игра от Far Cry серията щеше да е друго. Можеше да се прости, ако се предлагаше като експанжън. Обаче сега... меле битките са определено сакати, досадни и дразнещи. И в крайна сметка човек започва да усеща в един момент, че пак играе шутър, ама орязан - без огнестрелни пушкала... но ако сте като мен и лъкът ви е бил фаворит във Far Cry 4, наред с ножовете за хвърляне... Primal ще ви стане скучен още по-бързо.

И сякаш ревюто напредва, а още не съм говорил за онова яко нещо, което ни беше показано заедно с представянето на заглавието. Опитомяването на диви зверове, които могат да се бият с нас! Как е реализиран този елемент ще се запитате?

Отговорът ще ви дойде може би познат – повърхностно. Поне аз очаквах някакви по-дълбоки механики от играта, но реално какво можем да очакваме от един мод? Ситуацията е следната – харесвате си някой вълчак или голяма котка, хвърляте парче салам на земята да я примамите, отивате при нея и натискате квадрат. За PC не знам как е, вероятно копчето E. И хоп, след 3 секунди вече животното е на ваше разположение. Тадам!

Оттам нататък всеки наличен за опитомяване звяр в играта си има три статистики – сила, бързина и промъкване. Те не се променят по никакъв начин, тоест няма някакъв метод за ъпгрейд на вашите животни. Което за мен е огромен минус. Щеше да е яко да можем да ги развиваме, ако например дълго време ползване някой вълк или леопард... или да имаме някакви дървета с умения за дадени животни. Да се специализираме като предводители на мечки например. Но не. Имаме си гад с някакви статистики и те това е. Заради което казвам – повърхностно изпълнение. Нещо, което звучеше добре на теория, но е реализирано зле на практика.

Така ако към началото на играта се сдобиете със саблезъб тигър, което всъщност не е чак толкова трудно – играта става прекалено лесна. Гадта може да танква идеално, тъй като има много кръв, нанася сериозни щети и се движи бързо. Само най-тежките врагове могат да свалят саблезъбия тигър, но не и преди вие да сте им нацепили няколко копия в тиквата.

Заедно с това вземете ли си саблезъбия тигър почти никое диво животно няма да има топките да ви нападне. Нашето малко котенце казва „мяу“ и всичко се разбягва. Да, чат-пат можете да ядосате някой мамут или да срещнете огромна пещерна мечка, но това е всичко.

В резултат още след около 3 часа не усещате каквато и да е опасност в света на Far Cry Primal (аз играх на предпоследната трудност). Дивите зверове се страхуват от вас, а вашият тигър прави повечето противници на пастет. Имаше някои случаи, в които докато се чудех откъде ме нападат котката ми изтребваше всички противници.

Да, на теория има някакъв смисъл да имате повече животни на разположение. Доколкото ви писах колко як е саблезъбият тигър, то е полезен в директен конфликт. Ако искате малко повече... елегантност... е добре да се възползвате от ягуара. Тази по-малка голяма котка нанася по-скромни щети и издържа не държи толкова на садо-мазо, но може да убие от раз откъснал се противник, без да привлече вниманието на останалите. А ако пратите саблезъб тигър да превзема някоя крепост с противници... тогава настава драстично меле.

Други животни като азиатското диво куче например могат да разчленяват трупове на животни и да носят кожи, месо и прочее – тоест не се занимавате с тази досадна задача. И тъй нататък – всеки звяр има свое специално качество.

[caption id="attachment_61106" align="aligncenter" width="525"] Освен да хвърчи и разкрива позициите на противници бухалът е изненадващо ефективен убиец на хора[/caption]

Поне на мен обаче ми бяха достатъчни две животни. Ягуарът за превземане на бази и саблезъбия тигър като тежката артилерия. Те толкоз.

За да приключа темата за опитомяването – както почти всичко друго във Far Cry Primal усещам недовършеност. Щеше да е яко да има дълбочина, но не. Толкова време играх с голямата котка до себе си и толкова рано я отключих, че не го почуствах като „постижение“. Напротив, сякаш си бях започнал играта със саблезъбия тигър един вид.

Но тъй като вече писах няколко пъти за превземане на бази – нека да раздуя малко по темата. Всъщност има ли смисъл? Всеки, който е играл Far Cry 3 и Far Cry 4 знае какво имам предвид. Из картата са пръснати куп крепости, които Такар трябва да превземе, за да обедини всички уенджа. За целта е нужно просто да избиете всички противници. Точка.

Не само започна да става еднообразна тази механика в серията, но и във Far Cry Primal е изпълнена по-зле от миналите игри. Базите са по-малки по мащаб, дори и уж най-големите. А превземането им – още по-лесно. Да, ако решите да подходите рамбовски е вероятно да бъдете претрепани. Тъй като подкрепленията са прекалено многобройни. Но с промъкване и експлоатиране на някои недомислици в играта... можете да си вземете най-трудните бази още в началото.

far cry primal 2Както направих аз. Малко след като си взех саблезъбия тигър и май само с три кръв (от шест максимални) взех две от базите с Very Hard трудност. Как?

Ако сте гледали рекламните материали на Far Cry Primal сте наясно, че имате и бухал, който може да изследва картата за вас от високо. Само дето тая гад е способна и да атакува! Рано-рано в играта отваряте опцията бухалът да се спусне от небето и да убие противник с един удар! И в резултат аз си заставах зад някой храст, сякаш ще сера, пусках бухала да хвърчи, тагвах противник, който ягуарът ми убиваше, пусках атаката на летящата твар. И след това чаках 1 минута, докато cooldown-ът се презареди. В което време всъщност можех да задам на малкото котенце да нападне още някой противник и да му дам месо, че да си напълни кръвта. И хоп, след 5 минути в базата остават само най-тежките гадове, които поне при мен бяха най-много два броя. Викам тигърчо, пускам го да танква, набивам им няколко копия в главите и финито. Базата е превзета. Да не говорим, че все още с джойстик не мога да се прицелвам както трябва... предполагам, че на PC при налична мишка ситуацията ще е доста, доста по-различна. Гледам немалко хора твърдят, че играта е лесна. Вероятно понеже има „конзолна“ трудност. Поне за мен е що-годе окей на PS4-ката. Но все пак – не защото играта е толкова сложна, а защото аз не съм достатъчно ефективен с джойстик...

Ако не превземате бази отворения свят се състои в това да помогнете на някой уенджа в беда. В общия случай куест „иди някъде, за да убиеш някакви хора“, „иди някъде, за да убиеш някакви хора и освободиш някого“, „ескортирай някого до някъде, убивайки куп хора в процеса“. Тези странични задачи ми станаха скучни много, много рано...

[caption id="attachment_61093" align="aligncenter" width="525"]Far Cry® Primal_20160302135032 Има и някои достатъчно забавни моменти[/caption]

Имате и разни неща за колекциониране... както съм писал немалко пъти не съм фен на подобно нещо. Някои хора си падат по подобни механики и вероятно само те ще им осигурят още 3-4 часа геймплей на Far Cry Primal. Аз чат-пат събирах нещо, ако беше на прекалено очевидно място, но в общия случай се придвижвах до последната крепост за превземане.

Накратко – отвореният свят се усеща много по-празен от този в последните две игри. Случайните събития са много по-малко. Видовете съкровища – скромни като брой. И в резултат често просто търчите от точка А до точка Б с някаква идея, като чат-пат видите някакви врагове пред себе си или евентуално разни зверове. И докато в началото на играта има тръпка, тъй като не знаете откъде ще скочи тигър, то след първата третина се чувствате като мутра, разхождаща се с многобройната си охрана в дискотека. Всички ви оставят по няколко метра път и се движите като Делян Пеевски. Тоест богоравни.

И докато съм на темата за отворения свят – редно е да спомена, че събирането на растения, клони от дървета и камънаци е от ключова важност във Far Cry Primal. Тъй като действието се развива в праисторията, то вашите сечива са доста чупливи. Както споменах вашите сопи и копия се трошат бързо и съответно трябва да си правите нови постоянно. В резултат за да сте добре екипирани трябва постоянно да събирате съчки из гората. По възможност ако сте си пуснали и прилежащата песен със същия мотив в заглавието. И едва ли има нужда да ви казвам колко скучно е това!

[caption id="attachment_61108" align="aligncenter" width="525"]Far Cry® Primal_20160302200640 Разнообразието от оръжия и джаджи... не е сериозно[/caption]

Доколкото идеята ми се нрави, то реализацията напомня малко на MMORPG. Преди да открия как най-ефективно да завладявам базите на противници реших да пробвам с директни атаки. И след като ме убиха 1-2 пъти трябваше половин час да събирам съчки, камъни, че да си направя достатъчно копия и стрели, а също и разни цветя, с които да си съживя опитомените и убити зверове. Което е... много досадно. Същото важи и за ситуацията, при която трябва да ъпгрейднете някоя къщурка в селището ви, че да получите достъп до по-хубави умения. Нужно ви е нещо си и вие като гламав обикаляте и събирате. Сякаш механиката е добавена по-скоро с цел да се прибави някой и друг час към късия Far Cry Primal.

Въпреки тези новости крафтингът си е едно към едно с миналите игри. Съберете X кожи от Y животни плюс още нещо си, че да получите ъпгрейд на това или онова оръжие. Естествено животните и някои специални видове съчки/камъни се намират в по-трудни зони, в които странстването рано в играта не е толкова лесно.

Все пак бих посочил като огромен плюс факта, че играта не ни вкарва никакви изкуствени стени. Няма го онзи отвратителен надпис „за да ъпгрейднеш това оръжие трябва да си стигнал мисия X в кампанията“. Съберем ли нужните ресурси нищо не ни спира да се развиваме както намерим за добре.

far cry primal 6И все пак – това се случва прекалено бързо! За около 9 часа геймплей моят Такар беше почти перфектно ъпгрейднат и бях отключил значително количество умения, особено най-важните. И в тези 9 часа влизат поне два, в които мъчих няколко трудни крепости прекалено рано и не само битките, но и събирането на провизии за следващ опит ме забавиха много.

Количеството „чист“ геймплей не е особено голямо. Да, вероятно можем да стигнем до 20, може да стигнем и до повече часа, ако решим да съберем всичко. Да помогнем на всички уенджа – абе, да минем Far Cry Primal на 100%. Но ако не си падате по колекционерската част или пък супер еднообразните куестове - „Баце, ходи да убиеш оня тигър там или онея трима глупаци с лъкове, а аз ще дойда в твоето село да ти ям храната и да ти ползвам протекцията за награда“, то не виждам какво толкова може да ви привлече във Far Cry Primal.

А, да, също така неща като кооперативен режим липсват, мулти няма. Тоест имате кампанията, която е доста възможно да ви омръзне прекалено рано и... това е.

За капак Far Cry Primal изглежда е в катастрофално състояние за PC, поне ако съдя по отзивите в Steam. Които говорят за неоптимизираност, всякакви проблеми от хардуерно естество плюс Uplay, който продължава да бъде и винаги ще си е кенеф. Тъй че явно и любителите на персонални компютри има за какво да мислят.

Наближава времето за финалните редове, но преди това – графика и звук.

Визуално Far Cry Primal е супер, поне на PlayStation 4. Играта изглежда добре, не е най-красивата за настоящите конзоли, но ви вкарва идеално в атмосферата. Виртуалният свят е яко реализиран – и откъм примитивните къщурки на хората ви, и откъм наличието на отдавна изчезнала фауна като пещерни мечки, саблезъби тигри, мамути и тъй нататък.

Откъм звук ситуацията пак си я бива. Айде, озвучаването няма как да се оцени – очевидно е при наличието на съвсем измислен език. Но пък саундтракът е на ниво. Макар че ефектите на дивите животни са си все същите от Far Cry 3 насам... но какво да се прави.

Крайната оценка? Far Cry Primal е просто един мод за Far Cry 4, който в един по-хубав свят щеше да се продава като голям експанжън на половината или на една трета от настоящата си цена. При подобно положение ревюто ми щеше да звучи по-положително. Защото все пак има значение какво очакваме от даден продукт, нали?

Когато говорим за цялостно издание на пълна цена, то няма как да се оправдае наличието на по-малко неща за правене. На по-празен виртуален свят. На скромно количество оръжия. На карта, която е почти идентична с тази на Far Cry 4. На откровено дразнещите със своята недовършеност меле битки. На механиката с опитомяването, която може и да е била замислена като нещо по-дълбоко, но крайният резултат е повърхностен.

Мод или експанжън за Far Cry 4 – а може би и двете заедно. Именно това е Far Cry Primal, но в никой случай заслужаваща си самостоятелна игра. Да, ако си падате по това да цъкате по 1-2 часа след работа, да пообиколите малко, да посъберете разни предмети, поубиете разни случайни хора и тъй нататък, може би ще видите нещо, което да ви привлече. Но ако се впуснете в един-два маратона и ще установите, че вече няма какво да ви привлече във Far Cry Primal. Няма какво да ви накара да се завърнете към виртуалния свят. Което не е никак добър атестат за изцяло сингъл игра с отворен свят.

Окей, идеята е много, много яка. Да се върнем в праисторията. Спор няма! Но само една идея не е достатъчна. Трябва и реализацията да е на ниво. А Far Cry Primal просто взаимства от предишните две Far Cry заглавия. Къде успешно, къде не.

И ако теглим чертата какво виждаме? Втори пореден клонинг на Far Cry 3, в който куп фундаментални неща си остават непроменени. Ако за някого това е приемливо и смята, че с подобни бизнес практики гейм индустрията ще се развива – окей. Аз не мисля така.

Коментари
Charcharo avatar
Charcharo
03 март 2016
Недей обижда модовета така
Повечето от тях имат нови механики или интересен дизайн...

Това е ... уви просто... не е като хората.

rosniak avatar
Roskobg
04 март 2016
Четейки ревюто, стигам до извода, че Far cry Primal е с добри идеи, но кофти реализация и искана сума пари.. дано за следваща част/игра нещата да са по-добре.. но надали.
pseto avatar
pseto
04 март 2016
Ами всъщност реализацията не е толкова... лоша, колкото изчерпана. Проблемът е, че едно и също се предлага вече трети път за 5 години време. Без почти никакви промени. И става скучно. Просто е време да се разнообрази изцяло геймплеят на Far Cry серията. Да се почне отначало, ама наистина. Иначе... ще я пенсионират за неограничено време.

Аз съм почти сигурен, че след всички отзиви на Far Cry Primal играта няма да се продава добре, но ще видим.

Жалко за идеята, де. С една година повече време за разработка и доизкусуряване на куп механики щеше да е далеч по-добре.

@Charcharo - абе то и тук уж има някои новости - акцентът на меле битките, опитомяването на зверовете... ама... човек като гледа Far Cry Primal и някак оставя впечатление, че играта е правена от обикновени модъри в свободното им време за чест и слава, а не водещото студио на Ubisoft. Което е зле, зле.

Skygleam avatar
Skygleam
04 март 2016
hurr durr... ubisoft
http://goo.gl/iaDRt3
Skygleam avatar
Skygleam
04 март 2016
Линка по-горе сравнява картата на Farcry 4 с тази на Primal. Накратко - рециклирали са по-нагло и от Call of duty.

PS: @pseto - предложение за сайта - един "edit" бутон на коментарите би свършил чудеса

pseto avatar
pseto
04 март 2016
Имаше такъв бутон доскоро, ама нещо срещам проблеми да ги пусна отново както беше и преди. В близко бъдеще се надявам да оправя ситуацията, но последния път изгубих 1 ден в псувни, тъй че съм на cooldown.

А иначе тази копирана карта е добре и тук да я има, то аз очевидно съм я споменал в статията, де. Вдъхновен точно от тези скрийншотове.

BloodDagger avatar
BloodDagger
05 март 2016
Aз нямах абсолютно никакви очаквания за тази игра. Първо идеята за Far Cry без огнестрелни оръжия ми се струва безумна. Второ графично играта няма промяна спрямо 4-ката (което, не е голям проблем, но все пак трябва да го отбележа), а анимациите не са се променили от 2012-та насам. А това с картата ме разби направо! Ако я качат в замунда ще я видя, но едва ли, защото ползва Денуво, която доосира и без туй лошата оптимизация, пък и отказвам да платя 120лв за един мод.
pseto avatar
pseto
05 март 2016
Да ти кажа аз цъках може би почти изцяло с лъкове и ножове в последните две игри от серията, тъй като предпочитах да убивам гадовете бързо и безшумно. Тъй че можех добре да си представя Far Cry без огнестрелни пушкала. Но и заради това Primal ми се стори може би с една идея по-скучен. Защото тъй или инак самоволно цъках по същия начин предимно и в миналите игри.

Но като се замисля липсата на разнообразие беше огромен минус. Поне във Far Cry 3/4 човек можеше да избере как да играе, но и можеше за кеф да почне да гърми всичко наред. В Primal и това като го няма е... доста зле.

bojosan avatar
bojosan
06 март 2016
В продавалника вече я има на 90 за PS4,значи и на 85 човека ще я даде.
То Black Ops 3 и Batman Arkham Knight са по скъпи
bojosan avatar
bojosan
06 март 2016
Кофти е да изгориш с 40 кинта за седмица.Те това много ме яде мама му дееба.
pseto avatar
pseto
06 март 2016
Вероятно пичът я е изиграл за 2-3 дни и вече няма какво да се прави. Ама какво да се прави, това е положението. От мод - толко.
Former Gaming Shithole avatar
Пабло Ескобар
07 март 2016
Играта е добра .Не разбирам целият хейт тук .Вярно е че играта е малко скъпа но е по евтина от мода Fifa 16 и Black Ops 3.Така че псе пиши обективни ревюта.
pseto avatar
pseto
07 март 2016
Ами ти си Far Cry фенбой, тъй че е нормално всяка игра от серията да ти се струва супер добра. Ти нарече четворката "една от най-добрите игри на 2014 година", въпреки че беше повече от същото и много хора започнаха да се чудят дали Ubisoft ще промени нещо в еднаквия геймплей. Очевидно не. Всичко е същото. Естествено има хора, на които им се плаща по 90/100 лева за сапунки - няма лошо. Ама тея същите хора после се оплакват, че геймингът бил пълен от сапунки и еднакви игри, които се продават с различно име уж като нови. Far Cry Primal е символа на това, понеже на механично ниво е ЕДНАКЪВ с Far Cry 4.

Също така Black Ops III, макар и сапунка, поне имаше мултиплейър и Zombies режбим, та човек да прекара едни 20, 30 часа пред играта. Far Cry Primal какво има? След ~11-12 часа имаш всички ъпгрейди, включително и на селото, превзел си всички бази по глобалната карта, превъртял си кампанията и какво остава? Няма смисъл да преиграваш, понеже няма какво различно да видиш, не ти остава каквото и да е. 100 лева за 10-11 часа геймплей и забравяш Far Cry Primal завинаги... на мен лично ми се струва откровено смешно подобни престъпни схеми да бъдат защитавани. Всеки избира как да разполага с парите си, ама ти, Пабло, дето толкова хулиш разните сапунки да защитаваш една гига сапунка е смешно. Far Cry Primal е символ на един от проблемите с AAA игрите в днешно време, един от най-големите проблеми. Все същото с малко фейслифт и айде да се напикаваме от кеф...

bojosan avatar
bojosan
07 март 2016
Те това ме е най страх - 125 лева за игра,която няма де е нищо особено,ще я мина (ако въобще я мина де) за 10 часа и КРАЙ !!! Без онлайн режим !
Кофти е ..демек по 10 лева на час плащаш за да цъкаш нещо ,и то посредственно.
Затова сасега няма да си давам парите за Quantum Break колкото и да ми се иска.
За сингъл ,от последните признавам само Батман .Не можах да го мина,накрая някой мисии ме изнервиха,много са ми трудни,а имам 40 часа игра и 60% напредък.
rosniak avatar
Roskobg
07 март 2016
Batman: Arkham игрите малко или много се правят с желание, което личи от всеки елемент! P.s. изключвам pc порта на последната игра
pseto avatar
pseto
08 март 2016
Според мен Arkham Knight беше правен без грам желание и ей-така, колкото да има "трилогия", ама това си е мое мнение.

Иначе Primal не го бих нарекъл точно бездушен, но е... ами, мод. Правен е с желание, но вероятно от сравнително малък екип и се усещат множеството ограничения.

bojosan avatar
bojosan
08 март 2016
С желание или без - не знам.Аз много го псувах ,когато не можах да го играя на компа,и се принудих да до взема за конзола.
Имам 40 часа игра и 60% напредък,честно казано не знам да има сингъл игра ,която да си заслужава повече парите от тази.
На мен не ми стигнаха силите да озвободя Катуоман.И други мисии не успях да мина.
Ако превъртя всичко аз лично сигурно 50 часа че и повече ще навържа.
ЛИЧНО МНЕНИЕ : Батмана отвява в трета глуха игри като GTA5,Dying Light,The Witcher 3,Follout 4...
Пак повтарям- лично мнение изказвам.Горните всичките също съм ги играл на конзола.
Включете се в дискусията
Отговор на
Регистрация
Потребителско име
Парола
Парола (отново)
Имейл