...но добрата новина е, че героите, които направите по време на нея няма да бъдат изтрити! Всъщност, обещанието е, че никога няма да има каквото и да връщане на герои обратно до 1 ниво. Това ще се случи точно един път - при преминаването от затворена бета (настоящият вариант на играта) към отворена такава (утре).
Тоест може да се каже, че фактически Path of Exile бива открита официално. А това „отворена бета“ по-скоро е предупреждение, че се очакват бъгове и проблеми с баланса в заглавието... нещо, което някои други компании си спестиха труда да кажат (кашлюк-Blizzard-кашлюк-кашлюк).
Чудите се защо отделям такова внимание на тази може би непозната за мнозина игра? Понеже става дума за доста интересно изглеждащо безплатно екшън RPG, което набра сериозна медийна популярност наскоро.
Причина за това са доста нестандартни подходи в геймплея. Например икономиката на Path of Exile не включва никакво злато – просто имате скъпи предмети вместо него, т.нар. currency items. С други думи нещо подобно на руните в Diablo II - въпреки че не са "официалната валута", то стойността им беше доста по-висока и търговията се въртеше около тях. Подобно ще е положението и в Path of Exile с единствената разлика, че злато не фигурира по никакъв начин!
Също така е любопитно, че героите нямат фиксирани умения – вместо това се използват т.нар. skill gem-ове. Тях намирате из игралния свят, като вкарвате в socket-ите на своите оръжия и брони. Тоест самите герои не притежават умения – вие просто си взимате това, което ви харесва под формата на предмет. Който можете да намерите или купите. Естествено, има ограничения – уменията са разделени по атрибутите Strength, Dexterity и Intelligence. От количеството на тези три статистики зависи колко ефективен ще е даден скил - въпреки че нищо не ви пречи да екипирите който решите във всеки даден момент.
Друг плюс в играта е пасивното дърво с умения... което включва 1350 такива! Него можете да видите на този линк, като това ще ви помогне да се уверите в мащаба му. Това дърво с умения ви предлага избор на напълно нестандартни подходи при развитието на героя – началната точка винаги е класът, който избирате (от общо 6 в играта). Оттам нататък можете да вървите накъдето пожелаете, съчетавайки всякакваи пасивни бонуси, които ви хрумнат!
Абе, наистина нямам търпение да пробвам тази игра. На човек му се приисква да види нещо креативно тук-таме. Наистина от YouTube трейлърите можем да се уверим, че графиката например няма да е на топ ниво, пък и интерфейсът не е най-красивият в света.
Голяма работа! Геймплеят е най-важен в една игра... и винаги може да компенсира за по-лоша графика например.
Още по темата
Пък и много добре са го измислили това трите основни атрибута да се вдигат чрез дървото с пасивни умения. Без да има отделни точки за тях или да се вдигат автоматично. Всичко ти е на едно място и човек трябва да се колебае дали да стаква Strength примерно или пък да се опита да отвори някое специално умение.
Абе, запалих си се в последните няколко дни солидно по Path of Exile, бях чел някакви съвсем спорадични неща през последните месеци и някак ми убегна. Нямам търпение да я пробвам, тамън днес в 11 вечерта ще отворят сървърите. Дано не нахлуят прекалено много хора, днеска 5-6 часа свалях играта, която е само 4 GB... много се надявам да я пробвам спокойно.
Иначе това за проблясъците на оръжията - също го има като екстра в играта, ама трябва да си платиш. Това е идеята на разработчиците - цялата система с микроплащания да е за изцяло козметични неща, а не такива, които влияят пряко на героите.
Иначе иновативните неща си ги има. Особено радващо е това с атрибутите - че зависят изцяло от пасивното дърво и от предметите. Системата с поушънките е много яко замислена и учудващо балансирана... също както и skill gem-овете.
Абе, като взема заплата идния месец ще налея малко пари в играта само защото ме кефи. Пък и ще е по-яко да имам блещукания на оръжията. Иначе Path of Exile си е директно за ънхейтабъл - екшън RPG-то ми е един от любимите жанрове и тая цъкалка ми пълни душата.
Въпреки графиката и битките обаче, взимайки предвид ниския бюджет и това, че GGG е ново и независимо студио, играта покрива всички очаквания и е +6. ънхейтабъл, в термините на тоя сайт.