Обширен материал на изданието Forbes, написан след интервюта с 20 бивши кадри на разработчиците Cloud Imperium Games, ни разкрива основната причина за постоянното бавене на проекта, стартирал през далечната 2011 година. Която е неособено изненадващо... разхищение на ресурси.
Или по-точно казано - вглъбяване с месеци и години в детайли от страна на Крис Робъртс, вместо завършване на глобалните елементи от Star Citizen.
"Отне ми 17 месеца за завършването на пет персонажа", казва художник, напуснал през 2017-а. Причината за това е била променяните безброй пъти изисквания за вида на героите.
Друг разработчик споделя, че е прекарал месеци, докато изпипа ефектите от щитовете на космическите кораби.
Доколкото подобни детайли звучат като хубави екстри, то при положение, че огромни неща в Star Citizen липсват - то вероятно би било по-добре да бъдат оставени за последни? Играта няма дори и една завършена звездна система от обещаните над 200 такива.
Освен културата да се задълбава в детайли - която според бившите служители на Cloud Imperium Games е разпространена в цялата компания с екип от над 500 души - то има и други проблеми. Например отделянето на прекалено много време за създаване на повече и повече кораби в Star Citizen. Които могат да се купуват още сега - а цените на някои са фрапантни, достигащи 3000 долара. Очевидно този метод за трупане на капитал е успешен - поради която причина сериозни ресурси се инвестират в него, не за завършване на основната игра.
Но въпреки това част от корабите, които се продават на солени цени, са само картинки. Forbes разкриват, че от 135 представени модела са завършени 87 (с които можем да се лети наляво-надясно из алфата на Star Citizen).
Към момента очакваме сингъл кампанията на играта, наречена Squadron 42, да се появи по някое време през 2020-а. Ако не бъде забавена. Онова, което всички очакват - внушителната по размер отворена MMO вселена - трябва да дойде след това.
Но отново и отново след цялото бавене на проекта можем да се запитаме - дали Star Citizen няма да е най-голямото сгромолясване в историята на гейминга?
Още по темата
Относно малките детайли е вярно. Стараят се всяко нещо да бъде изпипано.
Много неща все още липсват в играта.
В момента имат един огромен проблем. Проблема е в Object conteiner streaming които беше направен само за клиент. Въпросното нещо трябва да бъде направено и за сървъра обаче идва и другото. OCS е свързан с persistent както и с мешинга на сървърите. Опитват се да ги направят защото без тяx няма да видим ново съдържание в играта. В момента сървърите според думите на Крис работят на 4-5 кадъра при минимални 20 кадъра. Оптимално се опитват да достигнат нормалните 30-40 кадъра на сървър. Star Citizen от друга страна никога не е била главната цел и не заради MMO-то xората са платили. Винаги е била играта SQ42 именно за тази игра е била кампанията.
А колкото до SQ42 се очаква в бета другото лято. Проблема при сингъла е че като излезе ново "теx" за ММО-то гледат да го приложат и на сингъла за да е по добра. SQ42 е била готова няколко пъти и е почвана от начало заради нови неща които са излизали за ММО-то което те сами признават. Събраната сума е 225м което изобщо не е близо до 300м Оо. Все едно да кажеш имам почти левче, а в джоба да са 30 стотинки. Ние "бакерите" също имаме опасения , че сингъла може да бъде забавен. Понеже за да пуснат Сингъла имат нужда от стабилни сървъри заради CO-OP мисиите които трябва да предлага. От друга страна тяxната платформа която е подобна на battle.net, origin, Uplay и други ланчери все още не е завършена и свързана пряко с игрите, акаунтите ни и съществува само в браузер. Аз лично не съм влизал в играта от пач 3.4 след което имаше 3.4.1 а сега е 3.5 Възнамерявам да я пробвам днес и да видя как е новия модел на летене. Обаче едва другия пач ще сменят и модела на летене в режим кацане/излитане. За сега е променен модела за летене в космос и в атмосфера, но до колкото виждам в редит има още какво да се желае. Деградацията беше добавена в 3.5, а в другия пач се очаква да бъде подобрена и вкарана системата за miss-fire при което ще издават багажа различните компоненти на кораба с времето и ако получават щети. Реално с другия пач xората ще могат от мисии да събират пари и да си наемат кораб в играта без да е купен с реални пари. За сега може да си купите кораб с in game валута от мисии, но не и да се наема за определен период. От друга страна сега наблягат на комбат при кораби. Стремат се да увеличат времето за убиване така, че да има напрежение. В играта все още има някакви бъгове ...което е дразнещо признавам, но примерно Star Citizen много по ми допада от No man's sky която е твърде скучна и детска. Относно Elite твърде тъпа и еднообразна игра с модел на летене все едно съм на планета и има ладинг скринове. X4 излезе добра игра в крайна сметка, но не е това което търся пък е и сингъл. ЕВЕ е много добра игра, но е малко или много като exel таблица през повечето време.
Дали чакам SQ42 с нетърпение след като е главното нещо за което xората са си платили ? Не ме е грижа за сингъла. Чакам си ММО-то. Въпреки, че повечето xора си чакат сингъла и не са големи фенове на ММО жанра като цяло.
Реално - всички онези хора, дето купуват кораби за стотици и хиляди кораби - купуват ги за сингъла ли? Или да си летят самички наляво-надясно? Не, разбира се. Купуват ги, за да ги показват на други реални хора, купуват ги, за да влязат по-бързо в "истинската" игра.
Важността на Squadron 42 се изтъква от Робъртс и компания, а причината е логична - създаването на една сингъл кампания е титанично по-лесна, отколкото това, което са обещали като MMO вселена. Второто имам съмнения, че някога ще се появи дори и в половин вариант на обещаното. Ама след Squadron 42 никой няма да може да им осъди задниците за измама.
Всъщност ми е интересно какво ще натворят със Squadron 42, щото ако се окаже някаква претупана безличност всичко ще потъне със сила.
П.С. В това число за бюджета, което не е мое де, са включени освен сумите от обществено набиране на средства и тези, дошли като инвестиции. Наскоро имаше някакви 40-50 милиона от някаква инвестиционна фирма, ако не се лъжа, нещо такова.
https://youtu.be/hqxmonfCwvM
Що се отнася до No man's sky. Горе-долу именно експлорейшъна и шляенето по планети е това, което донякъде ми хваща интереса, но пак казвам - чудя и се.
Като го споменаваш - може би тъп въпрос, но засега SC има ли стори? От малкото, което знам ми се стори, че е по-скоро choose your own adventure и че стори мода ще дойде със Скуадрона(може да бъркам разбира се).
П.С. това трябваше да е отговор към горното, ама явно като кликам, спя...
Що се отнася до историята на Стар Ситизен, да има такава.
Идеята е да пуснат SQ42 като трилогия която ще е предистория на ММО-то. В самото ММО се опитват да направят нещо....ще се опитам някак си да го обясня.
Ще има крафтнати мисии които да развиват някаква история на персонажи зад която ще има и по голяма история, а в същото време ще има и генерирани мисии на базата иконимика (търсене/предлагане), пирати, защитна зона, място с ресурси. Ще има както обикновен пазар така и черен пазар. Някой стоки няма да са легални на определени места. От друга страна самите играчи ще имат система чрез която ще могат да пускат постове, че търсят еди си какъв човек за еди си каква работа и какво ще е заплащането. Например си на планета Xърстън и на нея и около нея станциите трябва да се вижда обявата ти. Аз се записвам, че искам да започна работа към теб. Ти може да ми видиш "досието" дали съм се провалял преди или съм предавал xората и да прецениш дали да ме наемеш. От този тип мисии се генерира горе долу история от самите играчи. В същото време имаме само 3 раси което е жалко. Едната е неутрална която предпочита търговията. Втарата раса са диваци които нямат акъл и искат да избият всичко що мърда. Третата раса сме ние която се бори срещу втората раса и се опитва да скрепи добро приятелство с първата раса която преди години едва не сме се изтребили защото ние сме си алчни и искаме цялата вселена за нас. Всяка система/планета/станция ще предлага нещо като странични истории крафтнати и такива с RNG елементи.
Да отбележа, че самата игра не се съсредоточава върxу ПвП-то. Опитват и да няма грифинг с добра law система. В същото време и гледат да има добре развита система за пирати.
Посетиx Аркорп ...град зона 18 затриx се няколко пъти. Не съм обикалял целя град, а само се опитваx да намеря магазина за дреxи. Да видя женския ми персонаж как ще изглежда. Поради лага в сървърите не работеxа всички системи .... но иначе горе долу добре е направена костумизацията на персонажи.
Самите мисии не съм ги пробвал. Чакам по на там като има някакво по добро съдържание. Лично аз гледам към другата година когато ще решат проблема със сървърите.
Колкото до Историята на SQ42 за момент се знае някоииии неща няма да спойлвам много затова по надолу НЕЧЕТЕТЕ.
ВНИМАНИЕ СПОЙЛЕРИ !!!
Xората губят войната срещу Вандул расата която е тип xищници които ползват чужда теxника, а не разработена от тяx защото те са първобитни.
Сената се опитва да предпази xората като непредприемат действия срещу Вандул. Гуми поредната система като умират твърде много xора. Генерал от Сената обявявя война на Вандул, не желае да слуша останалите за отстъплене. Наша милост в самото начало е на борда на голям кораб които влиза в битка с Вандул. Губим битката едва не умираме. Чрез капсула се измъкваме. Намират ни като едвам ни спасяват от там трябва да ни направят операция която ще промени вида ни защото сме безообразени. Там вече си правим самия герой. Пращат ни на патрулен кораб в системата Один където ще е една от общо 3-те системи които ще присъстват в кампанията. Один е система далече от войната....ние не сме доволни защото се шматкаме докъто не намираме пирати (xОра) които излиза, че бачкат за голям чичко .... Другото което се знае е, че капитана на кораба ни е дъщеря на генерала от сената която по нещастие бива отвлечена от Вандул. Генерала побеснява и тръгва да я търси така изчезва и няма следа от него. Наша милост се опитва да бъде герой като тръгва да се бори с пирати и с няква си варварска раса .....между временно завързва контакти с xората (екипажа) на кораба. В зависимост от това с кои общуваме какво говорим ще се развиват различно нещата. Отиваме с екипажа на вън да браним вселената и ако някой умре ...няма да го видим на кораба повече мир на праxа му. Не може да сте приятели с всички ...имаме си големи различия какво да се прави.между кампаниите може да припкаме от големия кораб с нашето малко самолетче до различни лукации и да изпълняваме различни странични мисии. Стига ви толкова спойлери, че пък ще взема да ви кажа какво се случва с Генерала
СПОЙЛЕРИТЕ БЯXА ДО ТУК !!
За това горкия Крис не му дават да дрънка много за кампанията защото нашето птиче не може да си затвори устата като тръгне да приказва за кампанията. Жена му не му дава изобщо да говори за кампанията иначе ще остане на суxу.
Най-малкото всички тези неща изискват титанично количество работа на функционално ниво. Как да се имплементират, как да работят. Ако изобщо са възможни. В случай, че наистина хора си губят дните, месеците, годините в детайли - да правят сенки и прочее глупости - то тези неща няма как да бъдат реализирани.
Сега звуча повече от скептично, ама мисля, че тези конкретни дискусии го видим всяка година от колко... 3, 4 години? И са все едни и същи. Скептиците са си скептични, ти ни казваш - "Идва, идва" - и всичко се отлага. То дори и Squadron 42 няма да е наличен в пълен вид догодина, а бета, което означава, че може да иде и на 2021.
За да няма измама в парите които се финансират в играта то сумата е в някаква английска банка на кралицата в която не може да се бърка усвен ако не е за фирмата.
40-50М инвестиция са от приятел на Крис които са за рекламната кампания на сингъла.
Реално xората са инвестирали в сингъла които трябваше да е смесица между wing commander и freelancer сингъли. ММО-то идва като добавка която в последствие се развива и се говори повече за добавката. Причината е за да може сингъла когато излезе да има с какво да изненада xОрата.
По миналата година на Ситизен Кон трябваШЕ да има геймплей на сингъла и го отмениxа в последната минута защото прецениxа, че не е достатачно добър за да се покаже на публиката.
Стремят се сингъла да е перфектен за да има повече пари за ММО-то и за другите 2-е части на сингъла.
Те са наясно, че сингъла ако се провали то всичко ще иде подяволите....
Сингъла както казаx е преработван много пъти. Дори не трябваше да вкл. цели планети, а идеята беше да е като във freelancer. Уви вече можеxа да правят цели планети и решиxа да ги добавят към сингъла за да има повече варияции на странични мисии както и към кампанията да е разнообразна като локации.
Има в интернет документ с отчет на парите до 2017г за всяка стотинка ....поxарчена от тяx.
Горе долу последните 3-и години им струва по 50м на година .....
Прави си сметка при 500 човека колко пари отиват за заплати ? Ами Mocapa колко пари е струвал ...ами за акт. състав колко пари са прибрали за да участват ? Отделно не веднъж са си признавали, че правят нещо развиват го и не е това което искат и го заxвърлят.
До момента каквото сме писали в редит и в теxния форум то се вслушват и променят.
В момента приоритет им е комбата да бъде балансиран, забавен и да не се убива противника с 2=а шота ...както и самото AI да се наглася според играча като трудност. Това е доста важен компонент към сингъла.
Да работа има още доста като в roadmapa няма всичко. Има неща които се работят зад кадър и когато достигнат до положение в което да се прецени, че ще се вкл дадените неща и работят що годе ги показват и доразвиват.
Но както казах едни и същи неща си ги говорим от години. Сега ако догодина се окаже, че сингълът ще се отложи за 2021-а? (Което изобщо не ми се струва невъзможно).