Иначе Destiny може да се похвали със скок в регистрираните акаунти с 1 милион за месец. Тъкмо през февруари стана ясно, че шутърът има над 16 милиона потребители. Не става ясно обаче колко от тях са активни – Bungie разкрива доста избирателни статистики.
Заедно с тези сухи числа, на GDC 2015 бива разказана и интересна история от разработката на Destiny. Разработчиците Bungie са били толкова параноични, че не са позволявали на най-ранните външни хора, тествали играта да останат сами с нея и за една минута. Това е продиктувано от страха, че е било възможно да бъде изнесена информация.
Не само това, но на влизане в офисите на Bungie е имало метални детектори, за да е сигурно, че няма да бъдат внесени телефони, камери, фотоапарати и други устройства.
„Вероятно подобни мерки за сигурност бяха ненужни, но това е препоръчителният вариант пред опцията играта да беше изтекла по-рано от нужното в интернет“, казва Джон Хопсън от Bungie.
Що се отнася до Destiny, играта все още се продава добре, но пък критиките, че няма достатъчно ново съдържание се увеличават. Сигурно е обаче, че ще има много нови експанжъни – въпросът е кога ще дебютират в продажба.
Още по темата
А че не ме е яд поне мен - хич не ме е яд.
Ако не вадиш чисти цифри, значи не можеш. Ако не можеш с чисти цифри, ще въртиш, ще сучeш, ще мажеш, но трябва да изкараш играта успешна. Защото, както казах, да изкараш играта успешна и печеливша, е също толкова важно, колкото наистина да е такава. Защото тези 500 мил. има тепърва да се избиват. Затова Активижън продължава с цирка доста време, след като е излязла играта. Още са много назад с избиването на парите.
Аз казвам - хак да им е. Да налееш 500 мил. в една игра, от които реално 2/3 да отидат за реклама по играта, е цинизъм. Шаранчетата си плащат самата реклама, с която са ги накарали да си купят играта.
А има и едно друго нещо - очакванията на Activision Blizzard са различни, бидейки най-печелившата компания напоследък в гейминга. Някои ще хвърлят шапки да си избият бюджет и спечелят примерно 100 милиона, Activision Blizzard иска милиард. Тъй че вероятно числата са окей, но нищо, с което компанията да се бие в гърдите.
А за цифрите - обявените бяха 3+ мил day 1, 5 мил след 2 седмици и 7.14 мил / 9 мил акауната след 7 седмици. Вероятно после продажбите са замрели и почнаха да маскират. Например в отчета за 2014 я обявиха че в пакет с Хартстоун са донесли печалба от 840 мил - ако се създаде впечатление че играта замира, ще удари сериозно x-pack продажбите - а както вече се спомена Котик може да не разбира от игри, но за маркетинг стратегия струва теглото си в ... бая повече от злато
Но както тръгнах да казвам - всичко е до разбирания. За мнозина 150-200 милиона инвестиция плюс 600 милиона приход си е божествено. Но Activision искат новото Call of Duty, тоест със 100-150 милиона долара годишно, от които огромната част хвърлена за реклама, да се печелят милиарди....
Тук е обявена сумата, отишла по разработката и цялостната сума с рекламата. По-малко от 1/3 отива за работата по играта.
http://www.ign.com/articles/2014/05/06/destiny-is-a-500-million-gamble-for-activision-says-kotick
Тук самият Котик признава, че крайната сума покрай играта е 500 мил. За мен 500 мил, от които по-малко от 1/3 отиват за играта, са си синизъм към потребителите. Да не говорим, че от видяното и прочетеното играта има по-малко съдържание отколкото някои инди продукти.
Между другото ако се замисля, Destiny и с рекламата, и с всичко няма как да струва 500 милиона. Примерно Star Wars: The Old Republic се предполагаше, че струва 200-300 милиона долара. Но там имаше титанично количество озвучен диалог и то с американски актьори, а не второразредни британски, взети от аматьорски театри. И си беше MMO - куцо, но мащабно. Човек вижда къде могат да идат толкова кинти. В Destiny освен ако не са поръчвани много елитни проститутки ежедневно по няколко пъти целия екип - не виждам как бюджетът ще е толкоз. То дори и да са сгрешили с изказването си, Activision видяха, че им носи позитиви и се поправиха чак като хората почнаха да питат - "Това ли, даеба, струва 500 милиона", тоест като духна вятъра накриво.
П.С. Иначе бюджетите на игрите, особено ако говорим за традиционните разпространители, са просто спекулации. Абсолютно никога по никакъв начин не ги разкриват, можем единствено да гадаем. И статиите от Уики пак са линкове от обичайни материали (между другото DragonSlayer, Като стартираш мнение с линк и спам системата го блокира, дори и да е от Wikipedia, автоматично го приема за спам ).
Иначе за тези бюджети - много е спекулативна работата, да. То е част от целият маркетингов процес (ирония, а? от една страна голяма част от сумите се ползват за маекртинг, а от друга, маркетингът използва тези суми, за да постигне "wow" ефект, както каза).
А като се замислиш реално колко малко от обявените суми отиват пряко по работата, ти става тъпо. Или гневно.
За мен тая игра беше голямо разочарование - набързо (за 9 месеца) претупан продукт с много хайп и малко качество. И сега гледам че я изкарват 10 пъти по-скъпа от излезлите едновременно с нея Metro Last Light и Remember me взети заедно. Последните две като история, визия, атмосфера и в голяма част от геймплея си бяха на топ ниво, докато Deadpool единствено добре бе реализиран простшкия му хумор
Бих се изненадал, ако бюджетът на Deadpool е и 20-30 милиона долара (и вероятно е толкова, понеже играта се разработва в САЩ). Видно е, че има към 2-3 часа геймплей (ако са и толкова), след това свършват парите и играта направо бива ръшната към края. Но в интерес на истината този твой пример добре показва, че бюджетите на игрите са просто спекулации и нищо повече.
@DragonSlayer - да, стандарт е в гейминга вече към половината от парите да отиват за разработка, а другата половина - за реклама. Дори и преди 10 години в САЩ имаше нон-стоп реклами на игри в праймтайма, които струваха баснословни суми... не мога да си представя какво е положението в момента. А това са си много милиони долари. В сравнение с тях медиите, които се радват на някакви евтини банерчета са едно голямо нищо. Но все пак маркетингът продава, особено в САЩ - да ти промият главата първо с някоя игра, после да те залеят с положителни ревюта и конформизмът ти да ти попречи да видиш истината за тях.