Ситуацията се развива през юли – малко преди премиерата на заглавието, случила се наскоро. Тогава представител на Epic се свързва с Марулец с предложение за ексклузивна сделка.
Той отказва, понеже не иска да разочарова всички, подкрепили DARQ в Steam. Все пак разработчикът отправя запитване дали е възможна и премиера и в Epic Games Store, и в платформата на Valve. При което получава отговор, че „Epic все още не са в позиция да отворят магазина си за едновременни премиери“.
В което Марулец вижда двоен стандарт. Някои AAA игри могат да се появят и в Epic Games Store, и в Steam, ако поискат, но явно при индитата подобно нещо не е позволено. Естествено ще е интересно и какво е обяснението на Epic – може би има някакво недоразумение в комуникацията?
Още по темата
А и не на последно място къде едни шибани девове взеха пари от ЕПИК а скапаняците като поредния мизерен краудфънд си махнаха играта от СТИЙЙМ но видиш ли все още я има листнатат там и алчните девове активни с хората за играта ТАММ .. в стииймъ... СМТЪРТ за сичките педерамисти с еклузивите си.
Дали има ангели или не, няма значение. Двамата ти казват какво им е възприятието за Епик на база действие/опит.
Ако търсиш аргументи защо Епик в момента са по-лоши от Валв(и в частност сторовете им), това е друго и има предостатъчно списъци из нета, които влючват доста обективни факти. Не ме разбирай погрешно, не съм на мнение, че Стийм е идеален и няма какво да му подобряват. Напротив. Конкуренция би била полезна, защото ще накара Валв да се вземат в ръце. В момента обаче конкуренция няма, Епик те принуждават да играеш играта при тях или да не я играеш(има и пиратска опция, но това е друга тема). Когато почнат да се състезават с фийчъри тогава ще е конкуренция, но те очевидно нямат намерение да правят това.
Впрочем аргументи като "ама това на Стийм пък не му е добре" не са сериозни(не само в конкретния случай). Тва е все едно да те изправят в съда за кражба, а защитата ти е "ама Хитлер направи концлагери". Това, че някой някъде прави нещо лошо/по-лошо, не е извинение за твоите изцепки.
Да не говорим, че двамата очевидно изказват възприятието си към фирмата, което по начало не се очаква да е обиктивно. Ето, аз мразя фиде. Имам ли агрумент за това - не. Супа като супа, ям супи, ям спагети, макарони, обаче вкуся ли фиде и ми се повдига, а обективно супата може да си съвсем нормална.
Между другото Тим Суини се изказва ласкаво за GOG като полезна конкуренция, ала-бала - но GOG също събира 30% от приходите. Ама не ги напада тях на тази база. Също така Суини не мрънка за Apple и Google, които пак събират 30% от приходите на мобилния Fortnite. Щото ще вземат да се ядосат и да му резнат главата на златната кокошка. Ето това е дразнещото и заради това хората хейтят Epic. Не опира до Valve. И за Valve могат да се кажат много неща. Ама Valve предимно си мълчат, каквито и гадости да правят.
П.С. Между другото моделът на Unreal Engine се промени по-скоро заради Unity, който започна да отхапва много от пазарния дял на двигателя с безплатния си модел. Ако Epic можеха да събират същите такси като преди - щяха, просто пазарът ги принуди да се адаптират. Не е да кажеш, че са направили нещо заради голямото им сърце.
Ясно е, че един ден Epic ще се ползва, но това не значи, че хората няма да помнят с години думите на Суини и няма да го ненавиждат. (Макар че е спорно колко голямо значение има това от бизнес гледна точка.)
Аз не съм срещу Епик по дифолт. Или по-правилно е да се каже, че не бях. На хартия, стора им ме беше спечелил - вземат само 12%, амбиции за конкуренция на стийм(предполагам всички сме съгласни, че конкуренцията е полезна), само че не това стана.
Вместо да инвестират във фийчъри, те инвестират в ексклузиви. Вярно, взимат 12%, но и за тях предлагат само процент от нещата които предлагат Стийм, дори Ориджин. Ето сега за Borderlands Суийни каза, че няма да има прелоуд. Елементарен фийчър, наличен за на почти всяка платформа в наши дни. По дяволите, Стийм го предлагаше още за HL2 навремето.
Подобно на Юплей, не смятам да купя нищо от egs. Даже и безплатните, дето ги раздават ги подминавам. Или ще търся алтернативи(примерно за Outer worlds вероятно Microsoft стора) или я пропускам. Вярно, че ще му накривя шапката на Суийни, но смятам че така трябва.
От бизнес гледна точка има значение как евентуалните потребители гледат на бранда ти. Има доста изследвания на тази тема, доверието в бранда е важно. Макар че в гейминга сме видяли доста неща да се разминават на някои брандове.
Факт е, че вероятно EGS няма да иде никъде, но достатъчно хора са в графата на нехаресващите, ще е точно със статуса на Uplay - има го, ама какво от това.
А напоследък, редица девелъпъри решиха да кажат на хората, които са ги подкрепили по един или друг начин, да го духат. Което, също не е хубаво....