Не подобно е мнението на EA обаче. Патрик Содерлунд, един от водещите кадри в гиганта силно намеква, че причината се крие в самото качество на проекта.
Той споделя, че EA силно вярват в концепцията на сингъла. Содерлунд продължава с думите, че „разработката на игри е екестремално трудна днес“ и докато инструментите за дизайнерите постоянно се увеличават, то същото важи и за очакванията.
Той отново повтаря, че EA – с помощта и на външни геймъри – са огледали специално последното отроче на Visceral и са преценили, че то няма да е успешно.
Но означава ли това, че и цялото студио трябва да бъде закрито?
Естествено на EA е малко трудно да вярваме. Не само FIFA от години е направо осквернена от Ultimate Team, но и очаквани игри като Star Wars Battlefront II са адски повлияни от loot box-ове. Като нищо именно и те са били косвената причина за смъртта на Visceral.